MS Windows
briani 27239
Total commander under Windows Vista
Fra : Ukendt

Dato : 08-03-07 22:12

Det ser ud til at min goe gamle Total commander ikke rigtig lader sig
anvende under Vista... Den har simpelthen ikke rettighedder til noget som
helst... Kan hverken slette eller kopiere... Er der noget håb, eller handler
det om Vistas natur ???

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-03-07 22:27

Morten Bo Jensen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]
> rettighedder til noget som helst... Kan hverken slette eller
> kopiere... Er der noget håb, eller handler det om Vistas natur

Tjah - det var en af grundene til at jeg droppede Vista igen
efter at have afprøvet den.

Vista er ok, hvis man vil have noget, der ser lidt blæret ud og
ellers bare køre de "almindelige" programmer,

Men hvis man vil kunne pille som man lyster, så er Vista ikke
sagen, hvis man samtidig vil have noget sikkert.

Dit problem skyldes den nye sikkerhedsfunktion i Vista: User
Account Control
( UAC)

Prøv at slå den fra. ...

Men slå den til igen efter endt brug, da du ellers åbner for
et af sikkerhedshullerne i Vista - hvis den er åben
kan en hacker få adgang til systemet.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : jama

Dato : 09-03-07 08:14

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
>
> Men hvis man vil kunne pille som man lyster, så er Vista ikke
> sagen, hvis man samtidig vil have noget sikkert.

Det er netop problemmet med Vista. Det er OSet, hvor du ingenting, må/kan
gøre selv, her Bestemmer Vista!
jama

> Dit problem skyldes den nye sikkerhedsfunktion i Vista: User
> Account Control
> ( UAC)
>
> Prøv at slå den fra. ...

Rigtigt, det gjorde jeg også, men Vista er stadig en Træhest. Du får lov og
prøve, hvordan det er at sidde i sadlen og prøve Hesten, men den kan Fandme,
hverken Løbe eller gå med din hjælp, nej her Bestemmer Vista!
Dette skal selvfølgelig tages med et gran salt.
jama

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-03-07 22:55

Morten Bo Jensen wrote:

> Det ser ud til at min goe gamle Total commander

Gamle? Prøv først lige 6.56'eren

> ikke rigtig lader sig anvende under Vista... Den har simpelthen ikke
> rettighedder til noget som helst... Kan hverken slette eller kopiere...
> Er der noget håb, eller handler det om Vistas natur ???

Tjae... måske det bliver bedere med TC7.

Har du prøvet beta'en?
http://www.ghisler.ch/board/viewforum.php?f=3&sid=3065257a6a45b57a3e1dd77c6ac942db

--
Mvh. Lars

Fra : Radioamatør

Dato : 08-03-07 23:45

"Morten Bo Jensen" <mjen2033 [AT] webspeed [DOT] dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anvende under Vista... Den har simpelthen ikke rettighedder til noget som
> helst... Kan hverken slette eller kopiere... Er der noget håb, eller

Step to follow:

1.- run "secpol.msc"

2.- Expand "Local Policies"

3.- Click on the "Security Options"

4.- On the Right PAN, select all items with the name "User Account Control"
and either "disable" it or "do not prompt" mode for this.

5.- Restart the computer and enjoy.