html i html???
Fra : claus

Dato : 09-03-07 17:00

hey.. ville garne lave en boks med html i.. men kan ikke finde ud
af det.. nogen der kan hjælpe....

har prøvet <textarea cols="30" rows="8"><textarea cols="30"
rows="8">Din tekst her</textarea></textarea>

og det dur bare ikke!!!

ved ikke om man må spørge om hjælp i her.. så undskyld hvis man
ikke må

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 09-03-07 17:07

claus <Fjollefiskens@hotmail.com> wrote:

>har prøvet <textarea cols="30" rows="8"><textarea cols="30"
>rows="8">Din tekst her</textarea></textarea>

Du skal have oversat de tegn, der er reserveret til html til
entiteter, dvs < og > skal skrives som &lt; og &gt; så det kommer til
at se således ud:

<textarea cols="30" rows="8">&lt;textarea cols="30"
&gt;rows="8"&gt;Din tekst her&lt;/textarea&gt;</textarea>

>ved ikke om man må spørge om hjælp i her.. så undskyld hvis man
>ikke må

Jo, jo, det er jo derfor der er noget der hedder usenet.

Vær dog opmærksom på at dette ikke er et forum på html.dk, men en del
af det danske usenet-hieraki, som du kan læse mere om på
http://usenet.dk specielt siden om netikette
http://usenet.dk/netikette/ er nyttig som nybegynder.
--
Leonard

Detected 892k stolen memory

Fra : Birger Sørensen

Dato : 09-03-07 18:16

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]

Du kan også bruge tag <xmp> - det anbefales godt nok ikke at bruge det,
men det virker stadig, i hvert fald i IE7...

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-03-07 19:08

Birger Sørensen <sdcXfjernX@bbsorensen.com> writes:

> Du kan også bruge tag <xmp> - det anbefales godt nok ikke at bruge det,

Hmm, det er der nok en grund til.

> men det virker stadig, i hvert fald i IE7...

Og *måske* også i andre browsere ... men fx ikke i Opera.

Jeg vil nok anbefale at følge anbefalingen og glemme alt om IE-specifikke
elementer.

/L

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 26-03-07 19:29

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> posting:

-klip-
>glemme alt om IE-specifikke elementer.

Det er det nu ikke. Det er blot gammelt.
http://ftp.ics.uci.edu/pub/ietf/html/rfc1866.txt afs. 5.5.2.1.

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk