Hjemmeside hitter en anden hjemmeside samt~
Fra : Thomas Christensen

Dato : 08-03-07 18:36

Hejsa alle

Her lige et spørgsmål, som jeg har hørt om, men ved ikke om det
er rigtigt og ej heller om hvordan det gøres......

Jeg har hørt, at man kan indsætte noget kode på en hjemmeside,
som gør, at når en person åbner denne hjemmeside, så "hitter" den
automatisk en anden hjemmeside også...... er det rigtigt??? og i
så fald, hvordan gøres dette?????

På forhånd mange tak........
mvh
Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Eshadon

Dato : 08-03-07 22:10

Thomas Christensen knaldede tastaturet et par gange og fik:

> [...]
> som gør, at når en person åbner denne hjemmeside, så "hitter" den
> automatisk en anden hjemmeside også...... er det rigtigt??? og i

Det er slet ikk saa svaert. Man skriver en tekst der er meget
relevant for den besoegende, hvorefter man henviser til endnu et
websted der ligeledes kan berige den heldige client.
Eks. Hvad er det foerste en god webmaster goer om morgenen?
Se svaret <a href="#link" target="_blank">HER!</a>.

Saa let er det ... nej speog til side, jeg ved ikke hvordan man
goer, men synes ikke moralen er saa frygtelig god. Du belaster
clientens unoedigt.

//Eshie

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-03-07 03:04

Thomas Christensen skrev:

> Jeg har hørt, at man kan indsætte noget kode på
> en hjemmeside, som gør, at når en person åbner
> denne hjemmeside, så "hitter" den automatisk en
> anden hjemmeside også...... er det rigtigt?

Jeg forstår ikke hvad du mener med "hitter" - det må
du forklare nærmere.

> ????????

Sidder knappen fast, vil jeg anbefale et nyt tastatur

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-03-07 13:15

Thomas Christensen wrote:

> Jeg har hørt, at man kan indsætte noget kode på en hjemmeside,
> som gør, at når en person åbner denne hjemmeside, så "hitter" den
> automatisk en anden hjemmeside også.

Det er den sikre måde at blive upopulær, når man påtvinger folk sider, de
ikke har bedt om. Glem det.

Du fik alle de her i overskud:

...... ??????........

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Thomas Christensen

Dato : 10-03-07 07:47

Hejsa

Det jeg mente er, om man kan hitte en anden side uden at denne åbnes
og uden, at man skal klikke på noget.....

Hvis en person hopper ind på side A, så hitter han side B samtidig,
uden at se side B og uden at han skal klikke på noget - skal jeg
kalde det for en skjult hit af en anden side.....

mvh
Thomas

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-03-07 16:09

Thomas Christensen skrev:

> kalde det for en skjult hit af en anden side.....

Ja, det kan man godt med frames eller iframes,
jeg forstår bare ikke dit formål med det.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Eshadon

Dato : 10-03-07 16:28

> [...]
> uden at se side B og uden at han skal klikke på noget - skal jeg
> kalde det for en skjult hit af en anden side.....

Her faar du et mere konstruktivt svar.
Du kan sagtens goere det med iframes:
<iframe src="«den hemmelige side du vil hitte»"
id="jegernoob"></iframe>

og saa skjuler du den med css: #jegernoob {display:none;}

Men lad vaere med at goere det. Det vil tage brugeren et aar om at
loade din side, da han ogsaa loader en side han slet ikk ka se!
Taenk dig om...