Hvad gør vi med punk-kulturen?
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 08-03-07 10:57

Nu har vi alle disse unge mennesker i forvaring? Ruth gjorde ikke jobbet
færdigt. De blev jo ikke hjernevasket i en grad, så de stod for indlæggelse
på en psykiatrisk afdelinge, som det er sket med tidligere medlemmer i
hendes forening.

Faktisk gjorde hun det værre for sine omgivelser ved at slæbe en
befolkningsgruppe ud af deres egen selvvalgte isolation. Denne
befolkningsgruppe kunne så afgjort ikke begå sig blandt os andre. Så nu har
samfundet dem på kost og logi, hvilket ikke er holdbar i længden.

We har skabt en "lose-lose" situation, som det hedder på nymodens dansk.

I Tyskland er der et forælderpar, som har taget hånd om deres datters
levemåde, som netop var punk-kulturen. De har ladet datteren deltage i et
TV-program. Datteren sidder nu i en sten-cirkel tæt ved en by, som hedder
Escalante i Utah. Der kan hun blive indtil at hendes lidelser enten ikke
længere fanger seerne eller at hun bliver en normal pige igen. Fra:
http://www.rtl.de/tv/tv_932657.php?

"Gina wohnt in Essen und ist vor einiger Zeit in die Punkszene abgedriftet.
Sie hat schon mal einige Zeit auf der Straße gelebt. Ihre Piercings sticht
sie sich selbst und ihre beiden ständigen Begleiter sind zwei Ratten.
Alkoholmissbrauch und handgreifliche Auseinandersetzungen stehen bei Gina
auf der Tagesordnung. Sie hat ihre Aggressionen nicht im Griff und wird
schnell ausfallend. Mit Autoritäten kann sie nichts anfangen. Sowohl ihr
Vater als auch ihre Mutter Gabriele wissen mit ihrer Tochter nichts mehr
anzufangen. Gabriele bekam die Aggressionen ihrer Tochter bei den täglichen
Auseinandersetzungen schon handfest zu spüren. "

Hvad koster det at have de unge til at sidde i Sandholmlejren? 90 dage i USA
koster 34260 dollars excl. transport pr. barn. For de penge får de unge
adskillelige dage i en stencirkel med rå havregryn og vand. Ingen ret til at
tale og isolation i ørkenen, hvis de slet ikke spiller med.

Her er lidt mere info om stedet:
http://www.center-validering.dk/wikipedia/TurnaboutRanch.htm

Når de kommer hjem er de så velprogrammeret at tisser de i bukserne, hvis
der ikke er nogen i nærheden, som kan give dem lov til at forlade deres
værelse. Risikoen for fremtidige sammenstød med politiet vil være minimeret.

Hvad vil vi med de unge?

a) Give dem et nyt sted, så de kan isolere sig selv til glæde for os andre
b) Idømme dem en straf, så de er klar til et nyt slagsmål om en uge.
c) Sende dem til USA, så de kan blive hjernevasket af professionelle. (Sorry
Ruth. Du er amatør i forhold disse mormoner.)

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/SecretPrisonsforChildren.htm (hemmelige
fængsler for børn)
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : ThomasB

Dato : 08-03-07 14:04

Carsten Overgaard skrev:
> We har skabt en "lose-lose" situation, som det hedder på nymodens
> dansk.

Netop.

> [...]
> c) Sende dem til USA, så de kan blive hjernevasket af professionelle.
> (Sorry Ruth. Du er amatør i forhold disse mormoner.)

Klart A.

Det er en god måde at løse mange problemer på.

Helt ligesom de har gjort i Holland med flere veje:
Fjernet alle skilte og ophævet alle færdselsregler - det fungerer meget
bedre og mere glidende end før.

Fra : Martin

Dato : 08-03-07 14:31

On 8 Mar., 14:03, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote:

> [...]
>
> Helt ligesom de har gjort i Holland med flere veje:
> Fjernet alle skilte og ophævet alle færdselsregler - det fungerer meget

Tåbelige alternativer.
Vi har brug for mere økonomiske fængsler. Brug fx fodlænke,
elektronisk fodlænke, elektronisk halsbånd (som til hundeopdragelse).
Fordobl straffen ved gentagelser - mulighederne er mange så snart man
får givet de røde kriminologer et spark i r*ven.

Mvh
Martin

Fra : Anja

Dato : 08-03-07 14:38

"Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Fordobl straffen ved gentagelser - mulighederne er mange så snart man
får givet de røde kriminologer et spark i r*ven.

Du er ikke helt galt på den! Der er alt for meget pusse-nusseri i vores
samfund! Der skal stilles meget større forventninger og krav, især til de
unge!

Fra : ThomasB

Dato : 08-03-07 14:46

Martin skrev:

> [...]
> Fordobl straffen ved gentagelser - mulighederne er mange så snart man
> får givet de røde kriminologer et spark i r*ven.

Det lyder sørme hyggeligt.
Var det ikke bedre at løse problemerne, i stedet for at straffe dem med
problemerne?

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-07 15:46

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote in message

> Det lyder sørme hyggeligt.
> Var det ikke bedre at løse problemerne, i stedet for at straffe dem
> med problemerne?

Hvor ser du straf i fodlænke eller strømstød-halsbånd

Man skal stå ved sandheden og en overvågning af hvor man er, kan alle
da leve med.
Fx at man skal holde sig væk fra al demo, når man har været
ildspåsætter tidligere

Og hvis man kaster sten på politiet er det da sundt for politiets
overlevelse, at man straks kan gives et let smertefuldt strømstød

Der er ingen straf hvis man opfører sig normalt og civiliseret

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 08-03-07 15:32

> [...]
> bedre og mere glidende end før.

Tåbelige alternativer.
Vi har brug for mere økonomiske fængsler. Brug fx fodlænke,

Måske skulle vi have aften og weekend institutioner, hvor at de unge skal
henvende sig for at sove. Måske skal vi have GPS-fodlænker på en del med
besøgsforbud i visse byområder. Men de skal også have et liv. Se denne
artikel om en pige, som faktisk er straffet værre end hendes overfaldsmand.
http://www.isaccorp.org/visionquest/vision-quest.10.29.06.html

Sekundært så kræver mange af de unge en kærlig hånd fra forældrene. Hvordan
er de ellers blevet sådan. Kan vi overhovedet forvente af deres forældre
giver dem den nødvendige støtte til at udstå en sådan straf, når de ikke
ligefrem har været på banen de forgående år?

elektronisk fodlænke, elektronisk halsbånd (som til hundeopdragelse).

Det er brugt. Nordamerikas førende instution for behandling af lettere
mongolisme og asperker klienter bruger faktisk elektronisk armbånd til børn.
Se:
http://www.nospank.net/jrc-3.htm
http://www.nospank.net/jrc-2.htm
Effektivt, men det giver en anelse dårlig smag i munden og metoden har sine
kritikere - selv i USA.

Fordobl straffen ved gentagelser - mulighederne er mange så snart man
får givet de røde kriminologer et spark i r*ven.

Men vi har stadig pladsproblemer og vi er kommet til at underskrive en
konvention om at børn ikke skal sidde i fængsel sammen med voksne. Vi skal
da i det mindste stå ved vores ord i forhold til de unge og overholde
konventionen. Hvilke forebilleder ville vi ellers være?

Jeg synes at et nyt hus er god ide. Måske skulle man slå to fluer med et
smæk. Vi kunne jo netop udstyre de unge med en fodlænke og beordre dem til
at bo i det nye ungdomshus i 3-6 måneder uden at få lov til at forlade
grunden. Forsyninger må de så få af deres familie og hvis de overtræder
udgangsforbuddet, så er det i lukket institution. Vi kender alle børn, som
kan få for meget af det gode. Jeg er ganske overbevidst om at der ville være
de unge, som vil se ungdomshuset for sidste gang, hvis de også skal tørre op
efter festen.

Sekundært så kunne man give de mindre voldelige den opgave at de i X antal
weekender skal gå rundt på Nørrebro med en trillevogn og samle affald op. Jo
flere kilo der er i affaldskurven, jo færre weekender. Måske skulle nogle af
dem uddannes til at skrabe plakater / grafitti ned. Måske skulle nok af dem
have et hurtigt kursus i brolæggerfagets kunst. Måske skulle nogle få
overdraget fundne cykelvrag fra politiet for at få fixet dem op som bycykler
for bydelens borgere.

Nørrebro trænger til en kærlig hånd efter sidste uge.

Fra : Martin

Dato : 08-03-07 15:01

On 8 Mar., 14:46, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote:

> Det lyder sørme hyggeligt.
> Var det ikke bedre at løse problemerne, i stedet for at straffe dem med
> problemerne?

Jeg tror bestemt at de har så meget fornuft at de ved når de noget
forkert og bliver straffet. Tyveknægte er oftest de mest nidkære når
det gælder "ejendomsret"

Mvh
Martin

Fra : ThomasB

Dato : 08-03-07 15:52

Martin skrev:

> Jeg tror bestemt at de har så meget fornuft at de ved når de noget
> forkert og bliver straffet. Tyveknægte er oftest de mest nidkære når
> det gælder "ejendomsret"

Jeg synes det er vigtigere at fokusere på hvordan vi minimerer kriminalitet

Fra : Martin

Dato : 08-03-07 16:06

On 8 Mar., 15:32, "Carsten Overgaard" <i...@carstenovergaard.dk>
wrote:

> Men vi har stadig pladsproblemer

Så forstod du ikke ideen med mine "aldi"-fængsler.

> Hvilke forebilleder ville vi ellers være?

Disse typer reagerer ikke på forbilleder, - men muligvis på
efterbilleder

> Nørrebro trænger til en kærlig hånd efter sidste uge.

Ja, det excluderer punkere.

Mvh
Martin