Vietnams forbryderlser mod Menneskeheden +~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 08-03-07 09:46

"Kall, Mogens" skrev
0213 news:FgbH9.57053$HU.3809879@news010.worldonline.dk

[ ... ]
> Kommunismens 100 millioner ofre
>
> En af forfatterne til "Kommunismens sorte bog" gør alle kommunister
> medskyldige i kommunismens rædsler.
[ ... ]
> [...]
> Afrika, 1,7 millioner døde.
> Afghanistan, 1,5 millioner døde.
> --- END of KD 2002-12-03 -----------------------------------------------
>
> Kommentar:
> Har FN (United Nations) et medansvar i kraft af deres undladelsessynd (Sl
> 82,5) mht. retsforfølgelse af forbrydere ved den Internationale Domstol i
> Haag?
>
> Ja!
>
> Det ENESTE man opnår - ved denne eftergivenhed - er, at historien gentager
> sig!
>
> This world can NOT survive, it's being repeated.

News:

=== citat start ===

TV4 TEXT (p127, Sweden) Ons 07 Mar (2007, CET) 15:43:14

Jurister gripna i Vietnam

Två oppositionella jurister, var av en
fått ett pris av Human Rights Watch,
har gripits i Vietnam før att ha "ført
propaganda" mot landets lommunistiska
regering.
Det førbjudna Folkets demokratiska
parti tillkænnagav på onsdagen att de
båda juristerna fængslats och troligen
kommer att få sitta i tre-fyra månader
medan polisen utreder anklagelserna
mot dem. Vietnams officiella nyhets-
byrå rapporterar att de två, Nguyen
Van Dai och le Thi Cong Nhan,
arresterades i Hanoi i tisdags.

=== citat slut ====

Hvad er det i grunden, der er det grundlæggende problem mht. kommunismen ?

I sommers talte jeg med en tilhænger af denne ideologi, og vedkommende
associerede (muligvis) alle sine personlige forhåbninger om fremgang og
lykke over i dette system og var lykkelig heri.

Intet forkert i det (for mig at se), apropos It's a free country ...

Men da jeg spurgte vedkommende og de politiske fanger fx. i Cuba,
retfærdiggjorde vedkommende denne forbrydelse med, at de jo var fjender af
systemet.

Vedkommende kunne altså muligvis IKKE skelne mellem, at blive straffet fordi
man er, den man (nu engang) er, og så at blive straffet údelukkende fordi
dét, man har gjort er forkert!

Et *demokratisk* samfundssystem, derimod, fungerer i kraft af, at *alle* er
være LIGE for Loven *uden* undtagelser, apropos ...

6194 news:%fJGh.115$DY6.35@news.get2net.dk

<
<

(NB! Rækkefølge ændret i fil 6194-citat.)

Så UNDGÅR man *magtmisbrug* ...

(ihukom fx. Nixon mht. Watergate.)

Har du en kommentar hertil, ET ?

ET:
(2007-03-08, Thursday, CET 09:29, GMT 08:29)
- "Jeg er enig."

Tje bra, mon friend ...

-

Last file-OUTPUT: