Tyrkiet lukker for YouTube
Fra : gb

Dato : 07-03-07 19:58

Fra bloggen Veritas:

YouTube har videoer liggende, der fornærmer det 'moderne' Tyrkiets
grundlægger, Mustafa Kemal Atatürk. Og eftersom ytringsfrihed ikke er
noget man tager alvorligt i Tyrkiet, griber man til censur. Derfor
har en tyrkisk domstol bestemt, at tyrkerne ikke må få adgang til
YouTube. Ingen må angribe tyrkiskheden i følge tyrkisk lov.

Det sker fordi myndighederne har fundet videoer på den meget populære
hjemmeside, hvor grundlæggeren af det moderne Tyrkiet, Kemal Atatürk,
bliver bagvasket og blandt andet bliver kaldt homoseksuel.

Fornærmelserne mod Atatürk hænger sammen med en mindre krig på nettet
de sidste par uger mellem tyrkere og grækere, der har hånet hinanden
ved hjælp af YouTube.

Selvom jeg er imod censur, er der et ganske fremragende element i
sagen: Dette er altså hvad muslimer kan risikere, når de klager over
at muslimske interesser udsættes for kritik: det går ud over dem
selv! Herligt, herligt. :lol:

Lige en ting til: Tyrkiet skal bare ikke med i EU. Det må forhindres
for enhver pris!

--
GB

Fra : Tony

Dato : 07-03-07 22:44

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv! Herligt, herligt. :lol:
>
> Lige en ting til: Tyrkiet skal bare ikke med i EU. Det må forhindres

Heheh, det forhindrer de fint selv.

Tony

Fra : Georg Sluyterman

Dato : 07-03-07 23:24

gb wrote:
> [...]
> har en tyrkisk domstol bestemt, at tyrkerne ikke må få adgang til
> YouTube. Ingen må angribe tyrkiskheden i følge tyrkisk lov.

Nogen der har et link til den slemme slemme video?

--
Vh. Georg

Fra : Michael Weber

Dato : 07-03-07 23:46

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> Fra bloggen Veritas:

Reklame-blog for højre-ekstremisme ?
Er der iøvrigt noget der hedder "muslimer" iflg. dig selv ?

Med venlig hilsen
Micael Weber

Fra : gb

Dato : 08-03-07 13:38

"Michael Weber" <no@more.spam> wrote in news:45ef4051$0$48461
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Reklame-blog for højre-ekstremisme ?

Hvad med at forholde sig til det egentlige, nemlig at Tyrkiet udøver
censur mod egne borgere. Men det synes du måske er helt i orden? Er det
sådanne tilstande, du gerne så indført overalt?

Og associationstricket med konsekvent at sværte islam-modstandere til
som "højre-ekstremister" siger nok mere om dig end om den pågældende
blog.

--
GB

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-07 05:50

Tyrkerne lukker for YouTube

Nogle burde lukke for Tyrkiet.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-07 06:51

"Hans Christian Vang" <....> wrote in message
> Tyrkerne lukker for YouTube
>

> Nogle burde lukke for Tyrkiet.

Halenegerlande bør vi kun handle varer med og aldrig tillade
folkevandring fra

Kinesernes censur mod politisk internet er i bedring og et
bagatelproblem sammenlignet med Tyrkiets