Hvad er en underyder?
Fra : Jens G

Dato : 07-03-07 19:22

Jeg har tit set udtrykket "underyder" brugt her i gruppen om personer.

Hvad er en underyder?

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : /Peter

Dato : 07-03-07 19:28

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har tit set udtrykket "underyder" brugt her i gruppen om personer.
>
> Hvad er en underyder?

Det vist mest hr. wilstrup der i hans vildfarelser anvender den slags
udtryk,
den findes ikke i den danske ordbog, (Politikens),
men det gør MUHAMEDANER derimod, så fat det.

Fra : wilstrup

Dato : 07-03-07 19:57

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> udtryk,
> den findes ikke i den danske ordbog, (Politikens),
> men det gør MUHAMEDANER derimod, så fat det.

Ordet ludder findes også i den danske ordbog, men det er ikke pænt at sige
det om kvinder, der ikke ernærer sig ved "utugt"

I det danske sprog kan man sagtens sammensætte forskellige ord - her en
præposition og et verbum -og alle sammensætninger findes ikke i den danske
ordbog - du vil fx ikke kunne finde ord som : undermenneske, overkontrollør,
og andre ord, der er kombinationer af to forskellige ordklasser - nogle vil
man kunne finde i ordbogen, andre slet ikke - og det på trods af at netop
disse ord er kendte fra litteraturen: undermenneske findes i den nazistiske
terminologi som du burde kende, overkontrollør er også en
stillingsbetegnelse i stil med overlærer, som dog findes i ordbogen.

I det hele taget er der massevis af ordkombinationer der ikke findes i den
danske ordbog, men som allligevel kan anvendes fordi de følger et bestemt
mønster i det danske sprøg.

Undermenneske findes derimod i RO, men folkedansker findes ikke i en eneste
af ordbøgerne, netop fordi det ikke følger de almindelige semantiske regler
i det danske sprog.

Man kan altså godt på dansk sige underyder og blive forstået af folk med
almindelige danskkundskaber, medens ord som folkedansker ikke kan forstås
umiddelbart fordi ordkombinationen netop ikke kan anvendes på dansk. Det
skyldes at man uden videre kan forstå begrebet "underyder", men ikke
umiddelbart kan forbinde begrebet "folkedansker" med noget som helst.

Men jeg er godt klar over at ovenstående er for vanskeligt for dig at
forstå - så den korte version på Anders And dansk må lyde:

Man kan godt sige underyder, men ikke folkedansker på korrekt dansk.

Man kan godt sige ludder til en kvinde, fordi det står i ordbogen, men det
er ikke særlig pænt at benytte over for kvinder i almindelighed.
Man kan også godt sige "muhamedaner" fordi det blev benyttet af folk, der
ikke vidste bedre engang, men i dag ved vi at det blot generer muslimerne,
og derfor siger alle velbegavede mennesker naturligvis muslimer - selv Pia K
og hendes slæng af underydere benytter begrebet "muslim" - det er ikke fordi
hun er enig med dem, men fordi hun dog trods alt har en vis respekt for at
det er mennesker, der faktisk lever her i landet og som skal behandles
ordentligt. Det er kun underydere som Glistrup og hans håbløse slæng af
løsslupne og underbegavede Vridsløsefanger, der endnu benytter ordet,
herunder dig.

Og jeg bemærker at selv Bo Warming benytter ordet muslim -og han er ellers
Glistrup-apologet om nogen er.
Han har i hvert fald fattet at hvis man vil vove sig ud i en debat med folk
i almindelighed og få sit budskab ud, så nytter det ikke noget at man straks
støder folk væk fra sig ved at anvende pejorativer fra begyndelsen. Du har
endnu ikke fattet det - akkurat som alle andre underydere også har svært
ved det- men nogle underydere er bedre begavede end andre. Du ligger nederst
i fødekæden - du er det overflødige missing link - farvel!

Fra : Malene P

Dato : 07-03-07 20:25

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
nederst
> i fødekæden - du er det overflødige missing link - farvel!

Enten laver du fis eller også er du jo hamrende skør. Håber ikke, det
passer, at du er ansvarlig for andre menneskers børn.

Malene P

Fra : N_B_DK

Dato : 07-03-07 20:33

In news:45ef122d$0$14040$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Malene P <malenekors@hotmail.com> typed:

> Enten laver du fis eller også er du jo hamrende skør. Håber ikke, det
> passer, at du er ansvarlig for andre menneskers børn.

Man burde tage kontakt til den skole han er ansat ve, og spørge om de er
klar over hvilket syn har har på næsten alle mennesker.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-03-07 22:02

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Man burde tage kontakt til den skole han er ansat ve, og spørge om de er
> klar over hvilket syn har har på næsten alle mennesker.

hvad med dit eget menneskesyn ?

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : N_B_DK

Dato : 07-03-07 22:08

In news:1humkui.zq3nlw16rrhgcN%thomas_lists@elements.dk,
Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> typed:
> hvad med dit eget menneskesyn ?

Jeg underviser ikke letpåvirkelige unge mennesker.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-03-07 22:13

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> In news:1humkui.zq3nlw16rrhgcN%thomas_lists@elements.dk,
> Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> typed:
>
> Jeg underviser ikke letpåvirkelige unge mennesker.

Gør det dit menneskesyn bedre ?

/thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 07-03-07 22:30

In news:1humlnz.4u3fto1dnys5cN%thomas_lists@elements.dk,
Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> typed:

> Gør det dit menneskesyn bedre ?

Det er jeg ikke den rette til at vurdere.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : gb

Dato : 07-03-07 22:59

thomas_lists@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote in

> Gør det dit menneskesyn bedre ?

"Menneskesyn" er noget, koranfascisternes venner kritiserer almindelige
mennesker for. Typisk halal-trick.

--
GB

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-03-07 23:02

gb <nospam@no.invalid> wrote:

> thomas_lists@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote in

> "Menneskesyn" er noget, koranfascisternes venner kritiserer almindelige
> mennesker for. Typisk halal-trick.

Sjov som altid skal vendes den vej, har i folk et stort banner over
jeres seng så i altid bliver mindet om at had og intollerence er det i
skal udspye dag ud og ind ?

/thomas

Fra : @

Dato : 08-03-07 00:02

On Wed, 7 Mar 2007 23:01:56 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>Sjov som altid skal vendes den vej, har i folk et stort banner over
>jeres seng så i altid bliver mindet om

behøves ikke der er mere end rigeligt med koran-nazister,
venstresnoede røde abekatte og "nyttige" idioter til at huske
ordenlige folk på, at faren for vort demokrti er nærværende hele tiden

/Albert Camus/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-03-07 07:11

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> behøves ikke der er mere end rigeligt med koran-nazister,
> venstresnoede røde abekatte og "nyttige" idioter til at huske
> ordenlige folk på, at faren for vort demokrti er nærværende hele tiden

Så demokrati for dig er et fladt monokulturelt danmark ... ingen plads
til alternativer ?

/thomas

Fra : @

Dato : 08-03-07 16:03

On Thu, 8 Mar 2007 07:11:29 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>Så demokrati for dig er et fladt monokulturelt danmark ... ingen plads
>til alternativer ?

hvis alternativet er
piskning og efterfølgende hængning for den forbrydelse det er at være
homoseksuel
så siger jeg nej til alternativet

hvis alternativet er at i f.eks. retssager gælder en kvindes
vidneudsagn kun for det halve af en mands ditto
så siger jeg net til alternativet

hvis alternativet er at en mand har ret til at slå sin hustru ihjel
hvis han mener hunhar optrådt utugtigt
så siger jeg nej til alternativet

hvis alternativet er et samfund som opdelses i førsterangs
muhamedanske borgere
og andenrangs dhummier
og uden plads til f.eks. ateister(der bliver aflivet)
så siger jeg nej til alternativet

hvis alternativet er et samfund hvor det ikke er tilladt at håne og
spotte de overtroiskes afguder i tekst eller billede

Fra : gb

Dato : 07-03-07 21:18

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in

> Enten laver du fis eller også er du jo hamrende skør. Håber ikke,
> det passer, at du er ansvarlig for andre menneskers børn.

Han *er* hamrende skør, ham underhyleren.

--
GB

Fra : hanzen

Dato : 07-03-07 21:28

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in

> Han *er* hamrende skør, ham underhyleren.
>
> --
> GB

Men her har han alligevel fat i noget rigtigt.
AHW kan jo ikke lide at muhamedanere bliver kaldt muhamedanere. Derfor har
han opfundet dette nye ord som jeg synes glimrende dækker hvad muhamedanerne
står for.
Godt gået Arne.
--
hilzen
hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for
specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt
er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : wilstrup

Dato : 07-03-07 21:29

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> passer, at du er ansvarlig for andre menneskers børn.

Ser du Malene - du er ikke kompetent til at afgøre hvad jeg kan være
ansvarlig for - du har jo ikke selv børn, så mon ikke du blot skal gøre som
salig Paulus sagde: at tie i forsamlinger?

Eller måske du skulle lægge dig de vise ord på sinde "Oh, Lord, help me to
keep my big mouth shut until I know what I am talking about" -

Du har udvist et temmeligt ringe kendskab til dansk grammatik, du har udvist
et temmelig ringe kendskab til børn og deres måder at tænke på, hvor jeg har
måttet gå ind som din støttepædagog for at forklare dig disse ting - mon så
ikke du skulle tænke over hvem af os to, der har mest styr på det med at
være ansvarlig for andres børn -og mon ikke du så burde komme til den
konklusion, at det har jeg vist mere styr på end som så?

Fra : Malene P

Dato : 08-03-07 00:53

> [...]
som
> salig Paulus sagde: at tie i forsamlinger?

Hvad rager det dig, om jeg har børn eller ej. Jeg udtrykte bare begrundet
bekymring om, hvorvidt nogen overlader deres børn i din varetægt. Men jeg
forstår, at du ikke laver fis -derfor må min anden antagelse være korrekt.

Malene P

Fra : wilstrup

Dato : 08-03-07 16:51

> [...]
> forstår, at du ikke laver fis -derfor må min anden antagelse være korrekt.

jeg kan så svare; hvad rager det dig, at jeg har nogle folks børn i min
varetægt?

Fra : N_B_DK

Dato : 08-03-07 17:19

In news:45f030c6$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> jeg kan så svare; hvad rager det dig, at jeg har nogle folks børn i
> min varetægt?

Omsorg og hensyn for andre, tydeligvis intet du kender til.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 08-03-07 22:59

On Thu, 8 Mar 2007 17:18:46 +0100, N_B_DK wrote:

> Omsorg og hensyn for andre, tydeligvis intet du kender til.

Der er altså forskel mellem at være på arbejde og have fri !

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 09-03-07 17:30

In news:ys718zvzcdiy.1qpitkvdn0mub$.dlg@40tude.net,
Bruno Christensen <news@dommer.dk> typed:
> Der er altså forskel mellem at være på arbejde og have fri !

Ja og ? folk der passer unge og børn, render normalt ikke rundt og skader
selvsamme i deres fritid, men det kunne jeg dog nemt forestille mig var
tilfældet med Wilstrup.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 10-03-07 15:49

On Fri, 9 Mar 2007 17:30:16 +0100, N_B_DK wrote:

> [...]
>
> Ja og ? folk der passer unge og børn, render normalt ikke rundt og skader
> selvsamme i deres fritid, men det kunne jeg dog nemt forestille mig var

Du kan godt omgås børn professionelt (og med er godt resultat) og i
din fritid være "børnehader".
På samme måde snakker en bartender/frisør/(alle servicefag) med
kunderne, selv om de ikke kunne tænke sig at omgås de pågældende når
de ikke er på arbejde.
--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Bruno Christensen

Dato : 10-03-07 15:52

On Fri, 9 Mar 2007 17:30:16 +0100, N_B_DK wrote:

> MVH. N_B_DK
> Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
> http://www.discovery.dk/emea/contact.htm

Af nysgerrighed klikkede jeg.
Hvad går det ud på?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 11-03-07 20:08

In news:16dofqb00j9k8$.1g4o8u9tv1j8w$.dlg@40tude.net,
Bruno Christensen <news@dommer.dk> typed:
> On Fri, 9 Mar 2007 17:30:16 +0100, N_B_DK wrote:

> Af nysgerrighed klikkede jeg.
> Hvad går det ud på?

under ris/ros, brokke sig over at de er ved at ødelægge den kanal med deres
latterlige danske tale istedet for den engelske/amerikanske.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-03-07 21:07

On Sun, 11 Mar 2007 20:07:57 +0100, N_B_DK wrote:

> under ris/ros, brokke sig over at de er ved at ødelægge den kanal med deres
> latterlige danske tale istedet for den engelske/amerikanske.

Nu er min kone meget dårligt hørende, så vi har altid tekst på.

Dog grinede jeg lidt af mig selv for et par år siden, det var en
udsendelse om Siriuspatruljen hvor jeg 5-10 minutter inde i
udsendelsen opdagede at den var med engelsk undertekst og dansk tale.

Dog skal det siges at det er meget få udsendelser der oversættes uden
forståelsesfejl.

Prøv f.ex. at se DRs TVavis og tryk teksttv 399, det er direkte
pinligt.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 11-03-07 23:29

In news:1qdm3y05tbbom.ethcd925v7wr$.dlg@40tude.net,
Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> typed:

> Dog skal det siges at det er meget få udsendelser der oversættes uden
> forståelsesfejl.

Well f.eks mythbusters (på discovery) ahr 2 forskellige kommentatorer til
UK/EU og USA, ("teksten" er 100% den samme), det kan jeg ikke helt se
fornuften i, men sålænge det er Engelsk brokker jeg mig ikke.

> Prøv f.ex. at se DRs TVavis og tryk teksttv 399, det er direkte
> pinligt.

Eller hvilken som helst NON DK film der vises.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 12-03-07 21:09

On Sun, 11 Mar 2007 23:28:51 +0100, N_B_DK wrote:

> [...]
> UK/EU og USA, ("teksten" er 100% den samme), det kan jeg ikke helt se
> fornuften i, men sålænge det er Engelsk brokker jeg mig ikke.

Englændere og amerikanere skelner mellem US og UK english, det er nok
derfor (det amerikanske "jail" staves på engelsk "gaol", men udtales
næsten ens.

Du har ikke prøvet, prøv (bare een gang).

> Eller hvilken som helst NON DK film der vises.

Den sidste virkelig gode oversætter af amerikanske film var den (alt
for tidligt afdøde) Vestergadedreng fra Horsens, som hed Kim
Schumacher

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Alucard

Dato : 12-03-07 21:36

On Mon, 12 Mar 2007 21:09:06 +0100, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

>Den sidste virkelig gode oversætter af amerikanske film var den (alt
>for tidligt afdøde) Vestergadedreng fra Horsens, som hed Kim
>Schumacher

Den morsomste (fejl)oversættelse jeg har set, var i et amerikansk
program om afvænning af narkomaner hvor en "cold turkey" blev oversat
til en "kold kalkun".... ))

Fra : @

Dato : 12-03-07 21:50

On Mon, 12 Mar 2007 21:35:35 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Den morsomste (fejl)oversættelse jeg har set, var i et amerikansk
>program om afvænning af narkomaner hvor en "cold turkey" blev oversat
>til en "kold kalkun".... ))

kold kalkun kan få enhver narkoman til at blegne

"undersættelsernes" mængde synes stigende

"Have a grape" siger værten og peger på en skål med druer

"geniet" som laver undertekster for dette til

"Tag en Grapefrugt"

/Albert Camus/

Fra : E.M.

Dato : 07-03-07 19:30

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har tit set udtrykket "underyder" brugt her i gruppen om personer.
>
> Hvad er en underyder?

Det er en person der ikke er enig med Arne H. Wilstrup.

E.M.

Fra : wilstrup

Dato : 07-03-07 19:58

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en person der ikke er enig med Arne H. Wilstrup.

næ, en person som dig, der heller ikke har opfundet den dybe tallerken, kan
naturligvis ikke forstå et almindeligt dansk sammensat ord.

Fra : E.M.

Dato : 07-03-07 20:02

> "E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> næ, en person som dig, der heller ikke har opfundet den dybe tallerken,
> kan naturligvis ikke forstå et almindeligt dansk sammensat ord.

Jeg forstår skam ganske udmærket ordet, desuden aner du ikke en skid om hvad
jeg har opfundet eller ikke.

E.M.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-03-07 20:09

In news:45ef0c1e$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
E.M. <em@dbmail.dk> typed:

> Jeg forstår skam ganske udmærket ordet, desuden aner du ikke en skid
> om hvad jeg har opfundet eller ikke.

Arhh det med den dybe tallerken har han nu ret i, ellers må du være ret
gammel, den er jo mere end 100 år gammel ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : E.M.

Dato : 07-03-07 20:11

> In news:45ef0c1e$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
> E.M. <em@dbmail.dk> typed:

> Arhh det med den dybe tallerken har han nu ret i, ellers må du være ret
> gammel, den er jo mere end 100 år gammel ;)

Fuldstændig korrekt, jeg tror heller ikke han mente det bogstaveligt

E.M.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-03-07 20:17

In news:45ef0e2e$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,
E.M. <em@dbmail.dk> typed:

> Fuldstændig korrekt, jeg tror heller ikke han mente det bogstaveligt

Man kan aldrig vide med den gamle tosse.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : wilstrup

Dato : 07-03-07 20:23

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår skam ganske udmærket ordet, desuden aner du ikke en skid om
> hvad jeg har opfundet eller ikke.

Hvis du forstår ordet, hvad er så dit problem? Og jo -jeg har et nært
familiemedlem der arbejder med patenter og varemærker og hun kan konstatere
at DU ikke har opfundet den dybe tallerken.

Fra : Malene P

Dato : 07-03-07 20:32

> [...]
> familiemedlem der arbejder med patenter og varemærker og hun kan
konstatere
> at DU ikke har opfundet den dybe tallerken.

Hvad er det, du har gang i lige nu, Wilstrup?

Malene P

Fra : wilstrup

Dato : 07-03-07 21:23

> Hvad er det, du har gang i lige nu, Wilstrup?

Når du, Malene hævder at jeg skrev en sætning forkert -hvilket jeg altså
påviste at jeg ikke gjorde og samtidig påviste at dit kendskab til dansk
grammatik lod meget tilbage at ønske, så kan du måske finde svaret på dit
spørgsmål i samme ånd?

Fra : Malene P

Dato : 08-03-07 00:50

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Når du, Malene hævder at jeg skrev en sætning forkert

????????????????????

Malene P

Fra : Ralph

Dato : 07-03-07 21:30

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er det, du har gang i lige nu, Wilstrup?

Simpelt, men let: han siger såmænd bare at du (og E.M.) er dum som en dør!

--
Ralph

Fra : N_B_DK

Dato : 07-03-07 19:31

In news:45ef0284.10669328@dtext.news.tele.dk,
Jens G <nospam061106@kabelmail.dk> typed:
> Jeg har tit set udtrykket "underyder" brugt her i gruppen om personer.
>
> Hvad er en underyder?

Det er et ord Wilstrup mener passer på folk han ser som værende under ham,
manden er narcissist og uden for pædagoisk rækkevidde.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : wilstrup

Dato : 07-03-07 19:43

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har tit set udtrykket "underyder" brugt her i gruppen om personer.
>
> Hvad er en underyder?

hvad er en "folkedansker"?

I modsætning til underydernes opfundne begreb "folkedansker" som ikke iflg.
DSN kan kombineres, kan man sagten både forstå og kombinere begrebet under +
yder.

Jeg troede at du var mere begavet end som så - her har jeg så taget gruelig
fejl, så det skynder jeg mig at sætte ind i min hukommelsesbank - for hvis
du virkelig ikke kan forstå den ordkombination, så er du dummere end først
antaget.

Fra : /Peter

Dato : 07-03-07 19:49

> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> hvad er en "folkedansker"?

er en der er dansk af sind,
og ikke har denne facisktiske tankegang som findes hos tilhængere af
totalitære ideologier som islam.

Fra : wilstrup

Dato : 07-03-07 20:18

> [...]
>

> er en der er dansk af sind,
> og ikke har denne facisktiske tankegang som findes hos tilhængere af

Hvad betyder "facisktiske"? findes ikke i ordbogen!

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 07-03-07 20:26

"wilstrup" <nix@invalid.com> writes:

> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Hvad betyder "facisktiske"? findes ikke i ordbogen!

Nu hvor du er sunket til det niveau, vil jeg da lige gøre opmærksom
på at du engang har brugt ordet "selvbeataltede". Det findes heller
ikke i ordbogen, hvilket efter den definition på "underyder" du hidtil
har benýttet, lader til at inkludere dig i begrebet.

Hav en fortsat god aften med at sætte etiketter på alle dem der ikke
underkaster sig din mening.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Alucard

Dato : 07-03-07 22:02

On Wed, 7 Mar 2007 20:18:15 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

>Hvad betyder "facisktiske"? findes ikke i ordbogen!

Gaaaaaaaaab.... Når man ikke kan argumentere, så kan man da altid
fokusere på slå/stave-fejl...

Fra : P.L.

Dato : 08-03-07 01:15

On Wed, 7 Mar 2007 20:18:15 +0100, wilstrup wrote:

> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Hvad betyder "facisktiske"? findes ikke i ordbogen!

Selv for en af din slags er dette for lavt at synke, jeg har efterhånden
set meget vrøvl fra din hånd, men nu tror jeg du trænger til lidt ferie,
håber du vil nyde opholdet i mit filter.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : wilstrup

Dato : 08-03-07 16:51

"P.L." <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse

> Selv for en af din slags er dette for lavt at synke, jeg har efterhånden
> set meget vrøvl fra din hånd, men nu tror jeg du trænger til lidt ferie,
> håber du vil nyde opholdet i mit filter.

Hurra! endnu en underyder forsvinder

Fra : N_B_DK

Dato : 08-03-07 17:20

In news:45f030ea$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> Hurra! endnu en underyder forsvinder

Så du siger du selv er en underyder, fair nok, jeg vil bare kalde dig et
godt gammeldags fjols.

Fra : P.L.

Dato : 08-03-07 19:48

On Thu, 8 Mar 2007 17:19:38 +0100, N_B_DK wrote:

> In news:45f030ea$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> Så du siger du selv er en underyder, fair nok, jeg vil bare kalde dig et
> godt gammeldags fjols.

Lol, hvordan tror han mon et filter virker, han ved det tilsyneladende ikke

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Jens G

Dato : 07-03-07 19:53

On Wed, 7 Mar 2007 19:42:40 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
>du virkelig ikke kan forstå den ordkombination, så er du dummere end først

Så lad mig spørge på en anden måde:

Hvad yder de under? Er der et fastlagt niveau? Er det erhvervsmæssigt?
Er det hvad de yder til vores fælles samfund? Er det nedsættende at
blive kaldt underyder? Findes der også overydere?

Hvorfor har du egentlig altid så travlt med andres begavelse? Er du
selv småtbegavet, og tror at du kommer til at virke klogere ved at
kalde andre dumme?

PS: Folkedanskere synes jeg også er en underligt udtryk.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-03-07 20:00

In news:45f00833.12124375@dtext.news.tele.dk,
> [...]

> Er det hvad de yder til vores fælles samfund? Er det nedsættende at
> blive kaldt underyder? Findes der også overydere?

Det er folk der ynder mindre end ham, og alene ordet er nedsættende.

> Hvorfor har du egentlig altid så travlt med andres begavelse? Er du
> selv småtbegavet, og tror at du kommer til at virke klogere ved at
> kalde andre dumme?

Bingo.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : wilstrup

Dato : 07-03-07 20:22

> [...]

> Er det hvad de yder til vores fælles samfund? Er det nedsættende at
> blive kaldt underyder? Findes der også overydere?

Prøv at lære noget dansk pragmatik og semnantik- så kan det være at du
finder ud af det - nej, jeg har allerede forklaret det en gang, oven i købet
til en, der også var lidt i tvivl, men som helt af sig selv fandt ud af hvad
meningen er, så hvis du har blot en smule kendskab til ovenstående pragmatik
og semantik, så vil det ikke være vanskeligt for´dig at regne det ud.
At jeg bruger flere ord på ovenstående fremfor blot at give dig en
"definition" er rent pædagogik - du skal selv finde frem til løsningen. Den
ligger lige for -hvis man kan dansk.

> Hvorfor har du egentlig altid så travlt med andres begavelse? Er du
> selv småtbegavet, og tror at du kommer til at virke klogere ved at
> kalde andre dumme?

Ja, naturligvis - fidelibam, fidelibum, klog er den tosse, der ved han er
dum!

> PS: Folkedanskere synes jeg også er en underligt udtryk.

ja, men det er også fordi ordet slet ikke kan kombineres på rigtig dansk -
det kan "underyder" godt.

Fra : Jens G

Dato : 07-03-07 20:37

On Wed, 7 Mar 2007 20:21:55 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

>At jeg bruger flere ord på ovenstående fremfor blot at give dig en
>"definition" er rent pædagogik - du skal selv finde frem til løsningen. Den
>ligger lige for -hvis man kan dansk.

Jeg stillede dig nogle spørgsmål, og håbede at du kunne svare.
Det er din tolkning af ordet, og dine kriterier for brugen af det jeg
vil have, og ikke hvordan jeg selv opfatter det. Vi er ikke i skole
nu, og jeg behøver ikke arbejde for gode karakterer.

Hvad er semnantik forøvrigt?

Fra : wilstrup

Dato : 07-03-07 21:22

> [...]
> vil have, og ikke hvordan jeg selv opfatter det. Vi er ikke i skole
> nu, og jeg behøver ikke arbejde for gode karakterer.

skrev jeg det? det må være en slåfejl -jeg mente naturligvis semantik.
Semantik er studiet af ords og sætningers betydning.

Fra : Jens G

Dato : 07-03-07 21:54

On Wed, 7 Mar 2007 21:21:36 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

>skrev jeg det?

Det kan du vel se?

>det må være en slåfejl -jeg mente naturligvis semantik.

OK. Det kunne jo også være et nyt ord, sammensat af noget jeg ikke
kunne gennemskue.

Fra : Ole Geisler

Dato : 07-03-07 21:38

On Wed, 7 Mar 2007 20:21:55 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

(cut)

>Prøv at lære noget dansk pragmatik og semnantik-

Hvad betyder "semnantik"? findes ikke i ordbogen!

Nej, det er ikke et seriøst debatniveau, vel?

Fra : wilstrup

Dato : 08-03-07 16:48

"Ole Geisler" <reptech@mail.dk> skrev i en meddelelse
> On Wed, 7 Mar 2007 20:21:55 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:
>
> (cut)

> Hvad betyder "semnantik"? findes ikke i ordbogen!

naturligvis gør det det! Prøv Politikens fremmedordbog. Det er såmænd et
ganske almindeligt anerkendt ord inden for grammatikken.

Fra : Ole Geisler

Dato : 08-03-07 20:16

On Thu, 8 Mar 2007 16:48:17 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

>"Ole Geisler" <reptech@mail.dk> skrev i en meddelelse

> naturligvis gør det det! Prøv Politikens fremmedordbog. Det er såmænd et
>ganske almindeligt anerkendt ord inden for grammatikken.

Du mener tydeligvis semantik - ikke semNantik. Min datters eksemplar
indeholder ordet "semantik" - ikke "semNantik"

Fra : @

Dato : 08-03-07 20:55

On Thu, 08 Mar 2007 20:16:07 +0100, Ole Geisler <reptech@mail.dk>
wrote:

>Du mener tydeligvis semantik - ikke semNantik. Min datters eksemplar
>indeholder ordet "semantik" - ikke "semNantik"

du kan lige så godt lære det med det samme

når underhyleren og stalinisten Wilstrup siger at ordet semnantik står
i Politikens fremmedordbog

så står det der

at DU ikke kan finde det er DIN fejl

PS. du skal ikke sige det til Wilstrup, men ordet semnantik stå heller
ikke i min ordbog
/Albert Camus/

Fra : Ole Geisler

Dato : 08-03-07 21:27

On Thu, 08 Mar 2007 20:54:51 +0100, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

(cut)

>når underhyleren og stalinisten Wilstrup siger at ordet semnantik står
>i Politikens fremmedordbog
>
> så står det der

Nej.
Wilstrup kan såmænd have nogle gode pointer ind i mellem, jeg kan
ennda være enig i nogle af dem, selv om jeg som oftest må tage mig til
hovedet.
Men der må være grænser for påståeligheden.

>at DU ikke kan finde det er DIN fejl

Nix. Men slåfejl/huskefejl er helt fair, det irriterer mig bare når
folk bruger slåfejæ/stavefejl i stedet for at argumentere.

>PS. du skal ikke sige det til Wilstrup, men ordet semnantik stå heller
>ikke i min ordbog

Pudsigt.

Fra : @

Dato : 08-03-07 21:45

On Thu, 08 Mar 2007 21:26:39 +0100, Ole Geisler <reptech@mail.dk>
wrote:

>On Thu, 08 Mar 2007 20:54:51 +0100, "@" <1[at]invalid.net> wrote:
>
>(cut)

>Nej.
>Wilstrup kan såmænd have nogle gode pointer ind i mellem,

og høns kan have tænder

/Albert Camus/

Fra : P.L.

Dato : 08-03-07 22:54

On Thu, 08 Mar 2007 21:45:27 +0100, @ wrote:

> og høns kan have tænder

ROFL

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : wilstrup

Dato : 08-03-07 23:07

> [...]
>
> Nix. Men slåfejl/huskefejl er helt fair, det irriterer mig bare når
> folk bruger slåfejæ/stavefejl i stedet for at argumentere.

Jeg konstaterer at I ikke kan læse. Jeg HAR allerede skrevet at det
naturligvis var en slåfejl, men som alle underydere kan I trække en sådan
slåfejl ud i det uendelige - men blot I morer jer, så laver I da ikke
ulykker så længe - som man siger: små drenge, små glæder.

Fra : Ole Geisler

Dato : 09-03-07 23:47

On Thu, 8 Mar 2007 23:07:20 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
>slåfejl ud i det uendelige - men blot I morer jer, så laver I da ikke
>ulykker så længe - som man siger: små drenge, små glæder.

Ja, samme type små glæder som en vis skolelærer har i

Men det er du vel også stolt over.

Fra : wilstrup

Dato : 10-03-07 03:11

> Ja, samme type små glæder som en vis skolelærer har i
>
> Men det er du vel også stolt over.

jovist- men jeg spurgte en gang - her fortsætter underyderne jo med
mudderkastningen - jeg forstod først senere hvad vedkommende mente med
ordet - der må være grænser for hvad en skolelærer skal kunne gætte om hvad
folk skriver og mener. Men hva' - hvis det kan gøre dig glad så fortsæt
endelig - forvent dog ikke noget svar.

Fra : Jens G

Dato : 10-03-07 07:58

On Sat, 10 Mar 2007 03:11:29 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>der må være grænser for hvad en skolelærer skal kunne gætte om hvad
>folk skriver og mener.

Ligesom der må være grænser for hvad alle andre skal kunne gætte.
Du har adskillige gange henvist til min manglende intelligens,
samtidig med at du vil have at jeg selv skal analysere mig frem til
hvad du mener med underyder. Det hænger jo ikke sammen.

Vil du ikke nok være rar at fortælle mig hvad du mener med ordet
underyder? Er det f.eks. nedladende?

Fra : wilstrup

Dato : 10-03-07 09:01

> [...]
> hvad du mener med underyder. Det hænger jo ikke sammen.
>
> Vil du ikke nok være rar at fortælle mig hvad du mener med ordet

Der er fremkommet adskillige udmærkede forklaringer her i gruppen, du blot
kan læse - jeg er som sagt ikke din støttepædagog.

Fra : Malene P

Dato : 10-03-07 09:11

> [...]
>
> Der er fremkommet adskillige udmærkede forklaringer her i gruppen, du blot
> kan læse - jeg er som sagt ikke din støttepædagog.

Du kan jo svare manden direkte, da det er dig, der har fundet på det, syge
narrehat.

Malene P

Fra : wilstrup

Dato : 10-03-07 09:22

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du kan jo svare manden direkte, da det er dig, der har fundet på det,
syge
> narrehat.

Du behøver ikke at præsentere dig narrehat! jeg ved udmærket hvem du er.
Manden kan blot læse indlæggene i gruppen her og få forklaringen, når han nu
er så dum at han ikke selv kan finde ud af det. Ellers kan du jo hjælpe ham,
selvom jeg tvivler - I to vil være som de to blinde der viser hinanden vej.

Fra : Malene P

Dato : 10-03-07 09:36

> [...]
ham,
> selvom jeg tvivler - I to vil være som de to blinde der viser hinanden

Hvad så om du selv gjorde det, da du jo nu har fået to opfordringer fra os
to blinde? Hvad mener du med betegnelsen "underyder"?

Malene P

Fra : wilstrup

Dato : 10-03-07 10:32

> [...]
>
> Hvad så om du selv gjorde det, da du jo nu har fået to opfordringer fra os
> to blinde? Hvad mener du med betegnelsen "underyder"?

find selv ud af det - det er blevet forklaret mere end en gang - så du kan
blot læse i indlæggene. Jeg er ikke din støttepædagog eller en kopimaskine-

Fra : Alucard

Dato : 10-03-07 12:09

On Sat, 10 Mar 2007 10:32:07 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>find selv ud af det - det er blevet forklaret mere end en gang - så du kan
>blot læse i indlæggene. Jeg er ikke din støttepædagog eller en kopimaskine-

ROTFL....

Wilstrup KAN IKKE forklare det og VIL IKKE indrømme at han ikke
kan...

Fra : Jens G

Dato : 10-03-07 11:57

On Sat, 10 Mar 2007 09:01:09 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>Der er fremkommet adskillige udmærkede forklaringer her i gruppen, du blot
>kan læse - jeg er som sagt ikke din støttepædagog.

Jeg vil hellere læse din egen version af hvad du mener med ordet. Er
det et nedladende udtryk?

Fra : @

Dato : 10-03-07 13:10

wrote:

>"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

>Der er fremkommet adskillige udmærkede forklaringer her i gruppen, du blot
>kan læse - jeg er som sagt ikke din støttepædagog.

Wilstrup evner altså end ikke at forklare et ord han selv bruger

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 11-03-07 20:12

In news:45f265c4$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> Der er fremkommet adskillige udmærkede forklaringer her i gruppen, du
> blot kan læse - jeg er som sagt ikke din støttepædagog.

Jøsses du bruger ord som du ikke kan forklare, hvordan i alverden kan du
være lærer ?

Fra : wilstrup

Dato : 08-03-07 23:02

> Du mener tydeligvis semantik - ikke semNantik. Min datters eksemplar
> indeholder ordet "semantik" - ikke "semNantik"

Jeg rettede allerede tidligere, da jeg blev gjort opmærksom på at ordet
havde fået et n for meget- men det så du ikke - eller også spiller -øeh, er
du dum!

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 13-03-07 00:14

On 10 Mar., 10:32, "wilstrup" <n...@invalid.com> wrote:

> find selv ud af det - det er blevet forklaret mere end en gang - så du kan
> blot læse i indlæggene. Jeg er ikke din støttepædagog eller en kopimaskine.

Måske er du den som mest har behov for en støttepædagog. Magen til
udenomsforklaringer og overspringshandlinger, 2000 meter ud af en
grusvej om korrekt anvendelse af ord som erstatning for en egentlig
defination, skal der ledes længe efter.

Du kan leje mig. Jeg koster kun 350 kr i timen som støttepædagog for
mennesker med særlige besværligheder. Det er fundet for de penge.
Bemærk.Skal du i en egentlig terapi er prisen anderledes.

Venlig hilsen Niels Bruun

Fra : wilstrup

Dato : 13-03-07 01:16

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

mennesker med særlige besværligheder. Det er fundet for de penge.
Bemærk.Skal du i en egentlig terapi er prisen anderledes.

-nyd du hellere din aftenmedicin - husk at få recepten fornyet hos din
læge - og husk: lad være med at udtale dig om ting, du ikke ved noget om. Fx
overspringshandlinger - det aner du jo ikke hvad er for noget. Hvis du
virkelig kan få nogle til at hoppe på den med at give dig 350 kr. i timen,
så må det være svagtbegavede mennesker eller børn i 1.klasse -

Fra : N_B_DK

Dato : 13-03-07 10:50

In news:45f5ed3c$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> Hvis du virkelig kan få nogle til at hoppe på den med at give dig 350
> kr. i timen, så må det være svagtbegavede mennesker eller børn i
> 1.klasse -

Det var sq da derfor du fil tilbudet fjols.

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-03-07 13:20

> [...]
> virkelig kan få nogle til at hoppe på den med at give dig 350 kr. i timen,
> så må det være svagtbegavede mennesker eller børn i 1.klasse -

Er der slet ingen mulighed for at du kan tage N_B_DK efter han har været på
opdragelseslejr i en amerikansk Boot-Camp (sådan noget med at lære at sidde
stille og tie stille mens de voksne taler og i øvrigt at rette sig efter
hvad han får besked på) ? Jeg tænker at hvis nu at du blev tilbudt 400 kr.
i timen for privatundervisning (når han er afrettet) i fagene dansk,
samfundsfag og historie til at starte med. Jeg ved godt at oddsene langt fra
er gode men hvis nu hans mor er villig til at betale for at få rettet
sønnike op...

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak

Fra : wilstrup

Dato : 13-03-07 17:43

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> langt fra er gode men hvis nu hans mor er villig til at betale for at få

Hvis jeg får en officiel henvendelse fra hans mor, hvor der betales forud og
EFTER at han har været i en Boot-Camp-
lejr og jeg i øvrigt får garanti for at hans sygepassere står stand by, hvis
han skulle begynde at blive voldelig (naturen kan jo gå over optugtelsen),
så vil jeg da overveje - men ikke for 400 kr. med mindre der følger et
klækkeligt risikotillæg med.

Men jeg anser det for usandsynligt at han kommer til at fatte det- jeg tror
at intelligens kan udvikle sig, men jeg erkender også at nogle få personer
er så langt ude, at det er tvivlsomt om noget kan gøres uden en gedigen
hjernetransplantation- det bliver vanskeligt at finde hjerne så lidt brugte
som No_Brains eller i en sådan tilstand at det er muligt at trænge igennem
den mur af hash-tåger, der lægger beslag på hans hjerne for tiden.

Fra : Malene P

Dato : 13-03-07 17:52

> [...]
> som No_Brains eller i en sådan tilstand at det er muligt at trænge igennem
> den mur af hash-tåger, der lægger beslag på hans hjerne for tiden.

Sikke da mange ord på endnu ikke at forklare, hvad du mener med en
underyder.

Malene P

Fra : N_B_DK

Dato : 14-03-07 11:22

In news:et64tf$kji$1@news.datemas.de,
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:

> [...]
> at lære at sidde stille og tie stille mens de voksne taler og i
> øvrigt at rette sig efter hvad han får besked på) ?

Make me.

> Jeg tænker at

Arhh så det er du begyndt på nu, jamen det forklarer dine tåbelige
skriverier, al begyndelse er jo svær.

Fra : ThomasB

Dato : 07-03-07 20:07

wilstrup skrev:

> hvad er en "folkedansker"?

Hvad er en "folkedanser"?

Fra : wilstrup

Dato : 07-03-07 20:25

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er en "folkedanser"?

slå det ord op i en etymologisk ordbog - prøv så med ordet "folkedansker" -
det vil du slet ikke kunne finde. Folkedanser er ligetil -folkedansker er
ikke - og heller ikke semantisk korrekt-

Fra : ThomasB

Dato : 07-03-07 20:26

wilstrup skrev:

> slå det ord op i en etymologisk ordbog - prøv så med ordet
> "folkedansker" - det vil du slet ikke kunne finde. Folkedanser er
> ligetil -folkedansker er ikke - og heller ikke semantisk korrekt-

Jeg synes kun det er her på usenet at jeg har stødt på ordet "folkedansker".

Fra : wilstrup

Dato : 07-03-07 21:24

> Jeg synes kun det er her på usenet at jeg har stødt på ordet
"folkedansker".

Ja- og?

Fra : ThomasB

Dato : 07-03-07 22:02

wilstrup skrev:
> Ja- og?

Og det er interessant

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 07-03-07 20:09

wilstrup wrote:
> [...]
> du virkelig ikke kan forstå den ordkombination, så er du dummere end først

Hvis du ikke kan svare på spørgsmålet, så sig det dog.

- cep

Fra : N_B_DK

Dato : 07-03-07 20:14

In news:45ef0dee$0$224$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Claus E. Petersen <snurrberget@yahoo.com.removethis> typed:
> Hvis du ikke kan svare på spørgsmålet, så sig det dog.

Idioten kan selvfølgelig ikke forklare ord der ikke eksisterer, og da
fjolset pr egen difinition ikke kan tage fejl, eller have uret er du også en
underyder (bare vent det kommer om lidt fra ham ;) )

--
MVH.
N_B_DK

Fra : wilstrup

Dato : 07-03-07 21:19

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com.removethis> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke kan svare på spørgsmålet, så sig det dog.

hvis du ikke kan forstå hvad jeg skriver, så sig det dog!

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 08-03-07 06:45

wilstrup wrote:
> "Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com.removethis> skrev i en meddelelse

> hvis du ikke kan forstå hvad jeg skriver, så sig det dog!

Jeg kan netop forstå hvad du skriver,

[...]

Du besvarer spørgsmålet med et nyt spørgsmål, en vag forklaring,
hvorefter du i vanlig nedladende og arrogant stil sviner spørgeren til.

Jeg håber ikke for dine elever at du anvender den teknik i undervisningen.

- cep

Fra : wilstrup

Dato : 08-03-07 16:52

> [...]
> du i vanlig nedladende og arrogant stil sviner spørgeren til.
>
> Jeg håber ikke for dine elever at du anvender den teknik i undervisningen.

Naturligvis gør jeg da det - jeg er helt bevidst ude på at indoktrinere dem
til den rette lære! Og hvad rager det i øvrigt dig?

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 08-03-07 17:10

> Naturligvis gør jeg da det - jeg er helt bevidst ude på at indoktrinere dem
> til den rette lære! Og hvad rager det i øvrigt dig?

Det var IKKE et spørgsmål!

- cep

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 07-03-07 20:15

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> hvad er en "folkedansker"?

En folkedansker er en 'dansksindet person af dansk oprindelse'.

Fra : Ralph

Dato : 07-03-07 21:36

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse
> En folkedansker er en 'dansksindet person af dansk oprindelse'.

Lidt ligesom Glistrup, eller hur?

Minder dig lige om han IKKE kunne skaffe nok underskrifter til at blive
opstillesesberettiget til sidste folketingsvalg - håber af hele mit hjerte
det lykkes for ham næste gang, enhver spildt stemme på O eller Z glæder mig.

--
Ralph

Fra : ThomasB

Dato : 07-03-07 20:25

Jens G skrev:
> Jeg har tit set udtrykket "underyder" brugt her i gruppen om personer.
>
> Hvad er en underyder?

Det er en sammentrækning af unde og ryder.

Men hvad er underhyler så?

Fra : E.M.

Dato : 07-03-07 20:27

> Det er en sammentrækning af unde og ryder.
>
> Men hvad er underhyler så?

Under en hyler er der som regel sand

E.M.

Fra : ThomasB

Dato : 07-03-07 20:33

E.M. skrev:

> Under en hyler er der som regel sand

Hm - den skal vist forklares

Fra : E.M.

Dato : 07-03-07 20:38

> Hm - den skal vist forklares

En hyler er en forladt sælunge, ligger som regel på en sandstrand.

E.M.

Fra : ThomasB

Dato : 07-03-07 20:38

E.M. skrev:

> En hyler er en forladt sælunge, ligger som regel på en sandstrand.

Nåh

Fra : @

Dato : 07-03-07 23:39

On Wed, 7 Mar 2007 20:38:29 +0100, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern
2ma2 prik dk> wrote:

>Nåh

efterlod Wilstrups forældre ham på en sandstrand?

hvor lang tid bliver han så ved med at hyle?

må man fodre ham med rå sild?

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 07-03-07 23:49

In news:clfuu255de6qtfbu1blods43b4s2jbh5m5@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> må man fodre ham med rå sild?

Det går ikke at fodre ham med torsk, han er vel næppe kanibal.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds emd dansk tale på discovery.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 07-03-07 21:25

Fra : ThomasB

Dato : 07-03-07 22:03

Bruno Christensen skrev:

> En "hyler" er en forladt sælunge

Tak, jeg kommer lige ovre fra dk.snak.seksualitet, så "sælunge" var ikke
lige det første der faldt mig ind, da jeg så "hyler"

Fra : wilstrup

Dato : 07-03-07 21:25

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i en meddelelse

> Det er en sammentrækning af unde og ryder.
>
> Men hvad er underhyler så?

Hvad er en ThomasB så ? en sammentrækning af Thoma og så sB?

Fra : ThomasB

Dato : 07-03-07 22:00

wilstrup skrev:

> Hvad er en ThomasB så ? en sammentrækning af Thoma og så sB?

Næ, en forkortelse af Thomas Balle.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-03-07 22:09

In news:45ef27c5$0$90274$14726298@news.sunsite.dk,
ThomasB <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> typed:

> Næ, en forkortelse af Thomas Balle.

Glem det, sådan noget fatter han ikke.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-07 22:58

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote in message

> Næ, en forkortelse af Thomas Balle.
Man skal yde før man nyder, siger gammelt ord om ETIK, og loven undgår
klogeligt at tage stilling, for det er svært at kvantificere om
rigmandsbarnet, der overtager sin fars stilling er en snylter eller en
værdifuld traditions-bevarer

Muslimske indvandrere der ikke har haft job i ½ år bør udvises, lyder
et gammelt og klogt lovforslag fra Mogens Glistrup og Kresten
Poulsgård

Dirch Passer betalte meget i skat og var "over-yder" - måske fordi han
var heldig med tidsånden og kom legende let til en salgbar humoristisk
sans.

Der er ingen retfærdighed i tilværelsen.

Glistrup elsker alle verdens 6 mia indbyggere og foragter ikke
"under-ydere" eller andre. Men kun en tåbe frygter ikke Islam.

Fra : @

Dato : 07-03-07 23:35

On Wed, 7 Mar 2007 20:24:46 +0100, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern
2ma2 prik dk> wrote:

>Det er en sammentrækning af unde og ryder.
>
>Men hvad er underhyler så?

det er et heksehyl smidt ned i en kælder

et par underhylere derimod er AHW og KL som synger i kor

der er noget som kaldes overtro

hvorfor er der så ikke undertro?

/Albert Camus/

Fra : N/A

Dato : 07-03-07 20:40

Fra : N_B_DK

Dato : 07-03-07 20:40

In news:45ef117a$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
Poul Nielsen <mega@lan.com> typed:

> Ifølge psykiatrien er et ud af mange tegn på skizofreni det at
> patienten opfinder sit helt eget sprog eller ord som oftes kun
> patienten forstår.

Problemet er jo han ikke selv forstår ordet.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peter B. P.

Dato : 07-03-07 22:12

On 2007-03-07 19:21:49 +0100, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk> said:

> Jeg har tit set udtrykket "underyder" brugt her i gruppen om personer.
>
> Hvad er en underyder?

En person med højere mental formåen en Überlehrer Arne H. Wilstrup.

--
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the
point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. The

Fra : N_B_DK

Dato : 07-03-07 22:44

In news:2007030722121877923-spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanetdk,
Peter B. P. <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> typed:

> En person med højere mental formåen en Überlehrer Arne H. Wilstrup.

Tiltal ham venligst med hans fulde navn Arne Hertzsprung Wilstrup.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : gb

Dato : 07-03-07 22:57

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in

> Tiltal ham venligst med hans fulde navn Arne Hertzsprung Wilstrup.

Hvad er der galt med Underhyleren?

--
GB

Fra : N_B_DK

Dato : 07-03-07 23:10

In news:Xns98ECE98178D98nospam465098@130.227.3.84,
gb <nospam@no.invalid> typed:
> Hvad er der galt med Underhyleren?

Overfjols lyder endnu bedre.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 07-03-07 23:09

On Wed, 07 Mar 2007 19:21:49 +0100, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Jeg har tit set udtrykket "underyder" brugt her i gruppen om personer.
>
>Hvad er en underyder?

det er folk som påstår at det hedengangne diktatur DDR, hvor man
brugte bevæbnede vagter el-hegn mure og minefelter for at holde egen
befolkning indespærret, var et demokratisk land

og som påstår at grunden til at systemkritikere ikke kom til orde i
aviserne i USSR var papirmangel

eller som påstår at ladningsvægten ikke har betydning for et
skydevåbens rekyl

eller som påstår at et skydevåbens rekyl ikke skyldes naturloven som
siger at aktion er lig reaktion

du vil finde at underydere altid er rettroende socialister
eller rettroende stalinister,
de er ligesom muhamerdanere så opflammede af den hellige ild at de
sætter lighedstegn mellem tro og viden

og forsøger nogen at bringe dem ud af deres vildfarelser så kommer de
aldrig med argumenter, de går straks over til personangreb,
dette falder jo også socialister mest naturligt, hvis de havde magt
til det blev mange af os sikkert deporteret til Sibirien

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 08-03-07 17:49

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> On Wed, 07 Mar 2007 19:21:49 +0100, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
> wrote:
>
> eller som påstår at ladningsvægten ikke har betydning for et
> skydevåbens rekyl

Løgn.
taget ud af en sammenhæng, du ikke fattede.

> [...]

> til det blev mange af os sikkert deporteret til Sibirien

Løgn.
taget ud af en sammenhæng, du ikke fattede.

Kort sagt et indlæg, der alene byggede på løgne.
Sandelig flot.

Egon

Fra : @

Dato : 08-03-07 20:09

On Thu, 8 Mar 2007 17:48:32 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Løgn.

godt

du indrømmer altså at det du skrev her:
var løgn

>Løgn.

godt

du indrømmer altså at det du skrev her:
var løgn

>Løgn.

nej

de rettroende tror netop i stedet for at vide

hvor ønsker i så at deportere os til?

/Albert Camus/

Fra : Peter B. P.

Dato : 08-03-07 22:56

On 2007-03-08 20:09:10 +0100, "@" <1[at]invalid.net> said:

> hvor ønsker i så at deportere os til?

Et eller andet sted 6 fod under jordens overflade. Sibirien eller ej,
det er ligegyldigt.

--
"A casual stroll throug the lunatic asylum shows that faith does not
prove anything." - Friedrich Nietzsche

http://titancity.com/blog/

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-03-07 00:29

Jens G skrev:

> Jeg har tit set udtrykket "underyder" brugt her i gruppen om personer.
>
> Hvad er en underyder?

Det ligner en hjemmelavet fordanskning af det engelske "underachiever", der
betegner en person, hvis præstationer ikke lever op til forventningerne.

--
Mvh. Peter

Fra : ThomasB

Dato : 08-03-07 13:01

Peter Bjerre Rosa skrev:

> Det ligner en hjemmelavet fordanskning af det engelske
> "underachiever", der betegner en person, hvis præstationer ikke lever
> op til forventningerne.

Eller det tyske "untermensch".

Fra : E.M.

Dato : 08-03-07 18:23

> Eller det tyske "untermensch".

Et udtryk nazisterne brugte meget, er Arne H. Wilstrup i virkeligheden
nazist? så forstår jeg det bedre

E.M.

Fra : ThomasB

Dato : 08-03-07 18:27

E.M. skrev:

> Et udtryk nazisterne brugte meget, er Arne H. Wilstrup i virkeligheden
> nazist? så forstår jeg det bedre

Det tvivler jeg på at wilstrup er. Men når det er sagt, så tror jeg ikke at
brugen af ordet "underyder" er meget anderledes end brugen af "underensch".
De er begge en fællesbetegnelse for de mennesker man "er oppe imod".

Fra : wilstrup

Dato : 08-03-07 23:01

> [...]
> at brugen af ordet "underyder" er meget anderledes end brugen af
> "underensch". De er begge en fællesbetegnelse for de mennesker man "er

Som jeg skrev tidligere - det er noget slemt sludder.

Fra : ThomasB

Dato : 08-03-07 23:55

> Som jeg skrev tidligere - det er noget slemt sludder.

Hvad er noget slemt sludder?

At du bruger det nedsættende ord "underyder" og samtidig klager over at
andre kalder muslimer for "muhamedanere"?

Fra : wilstrup

Dato : 09-03-07 14:49

> Hvad er noget slemt sludder?
>
> At du bruger det nedsættende ord "underyder" og samtidig klager over at
> andre kalder muslimer for "muhamedanere"?

Nu har jeg i adskillige år forsøgt på en venlig måde at forklare underyderne
her i gruppen, hvorfor det hedder muslimer og ikke "muhamedanere" - de er
flintrende ligeglade - dig med. Og når jeg så til sidst giver op og blot
kalder dem det, de ER ,så går du straks i brechen for dem og kalder det
nedsættende - men hvor var du henne med dine løftede pegefingre, hver gang
underyderne kalde muslimerne for muhamedanere? Ingensteder - så tør du bare
øjnene og tag dig en tudekiks fx hos www.kinagrill.dk

Fra : ThomasB

Dato : 09-03-07 14:51

> [...]
> pegefingre, hver gang underyderne kalde muslimerne for muhamedanere?
> Ingensteder - så tør du bare øjnene og tag dig en tudekiks fx hos

Måske skulle du bare nøjes med at følge dine egne råd?

Fra : wilstrup

Dato : 09-03-07 15:00

> Måske skulle du bare nøjes med at følge dine egne råd?

Jeg vidste at du var for dum - at du afslører det så tydeligt, havde jeg dog
ikke ventet!

EOD

Fra : ThomasB

Dato : 09-03-07 15:05

> Jeg vidste at du var for dum - at du afslører det så tydeligt, havde jeg
> dog ikke ventet!

Der er vist mange ting du ikke havde ventet.

Fra : Alucard

Dato : 09-03-07 16:06

On Fri, 9 Mar 2007 14:59:36 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

>Jeg vidste at du var for dum - at du afslører det så tydeligt, havde jeg dog
>ikke ventet!
>
>EOD

ROTFL.... Kortslutning....

Fra : Egon Stich

Dato : 09-03-07 15:14

> [...]
underyderne
> her i gruppen, hvorfor det hedder muslimer og ikke "muhamedanere" - de er

Og den tanke, at du kunne være galt afmarcheret, har naturligvis slet ikke
strejfet dig?
Og at modstanden skyldes dette?

Egon

Fra : @

Dato : 09-03-07 16:34

On Fri, 9 Mar 2007 14:49:21 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

>"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i en meddelelse

>Nu har jeg i adskillige år forsøgt på en venlig måde at forklare underyderne
>her i gruppen, hvorfor det hedder muslimer og ikke "muhamedanere"

og du har fået svar mere end en gang

man kalder muhamedanere for muhamedanere fordi det er det de er

muslimer er et fantasiprodukt som ikke findes

en muhamedaner er en person som er tilhænger af den falske profet
Muhammeds onde lære

og såden har det været i mange hundrede år

en muslim er en der underkaster sig den sande gud

og det er noget vås der vil noget, da der findes mindst 1000
forskellige guder kan muhamedanerne da ikke sådan uden videre tillade
sig at sige at alle andre folks guder ikke er sande

hvad bilder de sig ind

hvis muhamedanerne ikke bryder sig om at blive kaldt muhamedanere kan
vi jo i stedet begynde at kalde dem vantro hunde
eller
hedninger

mon de gerne vil det

/Albert Camus/

Fra : Bruno Christensen

Dato : 10-03-07 16:02

On Fri, 9 Mar 2007 14:49:21 +0100, wilstrup wrote:

> Nu har jeg i adskillige år

Jeg er stadig interesseret i hvornår skiftet skete mellem muhamedaner
og muslim, er der nogen der kan tidsbestemme det?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : @

Dato : 09-03-07 15:46

On Thu, 8 Mar 2007 23:54:34 +0100, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern
2ma2 prik dk> wrote:

>At du bruger det nedsættende ord "underyder" og samtidig klager over at
>andre kalder muslimer for "muhamedanere"?

det er typisk Wilstrup som er af den overbevisning at hvis moral er
godt

så må Wilstrup'sk dobbeltmoral være dobbelt så godt

/Albert Camus/

Fra : gb

Dato : 08-03-07 18:40

"E.M." <em@dbmail.dk> wrote in

> Et udtryk nazisterne brugte meget, er Arne H. Wilstrup i
> virkeligheden nazist? så forstår jeg det bedre

Han er stalinist, så det kan komme ud på ét.

--
GB

Fra : N_B_DK

Dato : 08-03-07 18:58

In news:45f04654$0$90274$14726298@news.sunsite.dk,
E.M. <em@dbmail.dk> typed:

> Et udtryk nazisterne brugte meget, er Arne H. Wilstrup i virkeligheden
> nazist? så forstår jeg det bedre

Alt tyder da på det, når han som nazisterne netop brugte det udtryk om folk
de mente var under dem.

Fra : Peter B. P.

Dato : 08-03-07 22:57

On 2007-03-08 18:22:48 +0100, "E.M." <em@dbmail.dk> said:

> Et udtryk nazisterne brugte meget, er Arne H. Wilstrup i virkeligheden
> nazist? så forstår jeg det bedre
>
> E.M.

Forskellen er til at overse. Nazisterne benægter Holocaust, Wilstrup
benægter Stalin, Mao og Pol Pot's folkemord.

To stykker af samme lort.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-07 03:30

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote in message
> [...]

ALLE mennesker og andre flokdyr har en hakkeorden og de mindst
magtfulde kan kaldes "under"-individer
Sætte du to tilfældigt udvalgte rotter i et bur med en trædemølle, der
spytter et korn ud efter fem minutters arbejde, så vil den ene
nidstirre den anden og under-rotten vil løbe rundt i trædemøllen og
producere mad til først overrotten og så til sig selv.

Socialisme opstod ud af pseudo-egalitære munkesamfund hvor "alle var
lige for Gud", men der var altid nogen der frygtede at blive udstødt -
og hvis ikke vi alle kæmpede entusiastisk i rotteræsets kamp for
rigdom, magt og ære, så ville vi få et slemt kedsomhedsproblem.

Fra : wilstrup

Dato : 08-03-07 23:01

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Et udtryk nazisterne brugte meget, er Arne H. Wilstrup i virkeligheden
> nazist? så forstår jeg det bedre

Du forstår ingenting - og din oversættelse er noget vrøvl

Fra : E.M.

Dato : 09-03-07 16:22

> Du forstår ingenting - og din oversættelse er noget vrøvl

For det første er det ikke mig der har oversat ordet, for det andet forstår
jeg at du mener at alle der mener noget andet end du er underydere, eller
rettere undermennesker, du må være en meget ensom mand, det må være
frygteligt at være omgivet af lutter højrefjolser, racister, nazister og
ande pøbel der ikke kan se hvor genial du er, jeg har ondt af dig.

E.M.

Fra : wilstrup

Dato : 09-03-07 21:17

> [...]
> nazister og ande pøbel der ikke kan se hvor genial du er, jeg har ondt af

At du som befinder dig på det yderste højre har ondt af mig, tager jeg som
et kompliment -men bare rolig, jeg klarer mig endda -og nej, jeg er ikke
spor ensom - jeg har det fortrinligt med nogle gode venner, min kone og mine
børn samt alle de øvrige børn og kolleger jeg har omgang med i det daglige -
ja, jeg ved godt at du er lidt misundelig, men husk på, at misundelse er en
grim ting.

Fra : N_B_DK

Dato : 11-03-07 20:14

In news:45f1c0ad$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:
> ja, jeg ved godt at du er lidt
> misundelig, men husk på, at misundelse er en grim ting.

Misundelig på dig ? :O er det noget er medlidenhed med dine omgivelser, der
kan ikke være mange herinde der kan være misundelige på dig (med mindre de
er masochister)