Politisk bevidte unge - ja men ikke de aut~
Fra : HH

Dato : 06-03-07 10:12

De unge der laver denne ballade idag er IKKE politisk bevidste, men blot
egoister.

Når man ødelægger sine naboers biler osv. fordi man ikke kan få et hus for
en krone - så er man ikke politisk bevidst men blot egoist.

Jeg har selv stået og manglet et sted da vi som unge dannede en klub,
kommunen sagde nej, men vi var da ikke dummere end at vi kunne finde ud af
at splejse til et lokale.

Jeg vil da tro at disse bedsteborgerbørn som de autonome er, sagtens kunne
få penge til et hus fra deres velhavende forældre.

Jeg håber virkelig man stiller de unge til ansvar for det hærværk de har
lavet, og får dømt dem til at erstatte det ødelagte. Det fortjener de
mennesker der har fået ødelagt deres ejendele af egoistiske unge.

Da de begyndte at brænde bøger af på Christianshavn , kom jeg pludselig i
tanke om hvem disse unge mindede mig om. Bogafbrænding er jo set før.

Fra : N_B_DK

Dato : 06-03-07 10:32

In news:TfaHh.6$4P5.3@news.get2net.dk,
HH <HH@hansenkanikkelidespam.dk> typed:

> Da de begyndte at brænde bøger af på Christianshavn , kom jeg
> pludselig i tanke om hvem disse unge mindede mig om. Bogafbrænding er
> jo set før.

Ja og du er ikke den eneste der fik den tanke.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Jackie

Dato : 06-03-07 13:37

> In news:TfaHh.6$4P5.3@news.get2net.dk,
> HH <HH@hansenkanikkelidespam.dk> typed:

> Ja og du er ikke den eneste der fik den tanke.

Jeg tror nu ikke at den pågældende bogafbrænding har så meget politisk
betydning, som den bliver opløftet til i medier o.lign.
Jeg tror simpelthen bare det var det, som var til rådighed inde i bygingen,
som var nemmest at kyle ud af vinduet og få smidt på bålet. (Det havde
straks været noget andet, hvis de udelukkende havde taget enkelte bøger og
intet andet).

Hygge
Jackie

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-07 14:06

> [...]
> havde straks været noget andet, hvis de udelukkende havde taget enkelte

Jeg ved ikke rigtig... Bøger og computere er informationsværktøjer. Hvorfor
mon det netop var disse emner, der blev ødelagt?

Jeg ved ikke hvad medierne har opløftet hændelsen til, men jeg er udmærket
klar over hvad det ligner - for mig.

Den ene slags fascist kan jo være ligeså god som den anden.

Fra : @

Dato : 06-03-07 18:53

On Tue, 6 Mar 2007 10:32:03 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:TfaHh.6$4P5.3@news.get2net.dk,
>HH <HH@hansenkanikkelidespam.dk> typed:

>Ja og du er ikke den eneste der fik den tanke.

og Ruth Evens siger hun har modtaget dødstrusler

De, der begynder med at brænde bøger, vil ende med at brænde
mennesker.
/Heinrich Heine/

/Albert Camus/