Flæbende forældre...
Fra : /Peter

Dato : 06-03-07 08:52

Nu har vi set det flæbende forældrepar til en yngre gadeterrorist
beklage over deres søn aldrig har gjort noget, NU har han så gjort noget
og
det må han så bøde for, forstå det dog!

Sjælent ser vi flæbende butiks- og bilejere der har fået smadret deres
ejendom, på trods af forsikringen ikke dækker i alle tilfælde.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 06-03-07 09:43

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sjælent ser vi flæbende butiks- og bilejere der har fået smadret deres
> ejendom, på trods af forsikringen ikke dækker i alle tilfælde.

Det skal nu blive interessant at se hvor mange af de varetægtsfængslede, der
får andet end en bøde for gadeuorden.
Hvis samtlige 187 (eller hvor mange det nu er det drejer sig om) skal have
dom for vold mod politiet - så er der ihvertfald tale om en trend. Og hvis
politiet ikke har beviser i form af lægeerklæringer fra
skadestue/læge/sygehus, så bliver dét vel tilmed ualmindeligt vanskeligt ?

Varetægtsfængslingerne havde vel til formål at fjerne dem fra gaden, og er
således ok (så vidt jeg véd), så længe politiet kan påvise, at man dermed
har forhindret dem i at begå yderlige kriminelle handlinger. Men 2-3 uger
virker lige voldsomt nok ifølge min mening.

Og man fristes da også til at harmes en anelse over retssystemets
prioriteter, når eksempelvis pædofilisager og andre sager af social ophav
pga. kommunesammenlægningerne ikke kan behandles, men derimod udskydes på
ubestemt tid.
Også i de sager er der naturligvis tale om flæbende forældre - men
alligevel.

/Henning.

Fra : /Peter

Dato : 06-03-07 10:19

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trend. Og hvis politiet ikke har beviser i form af lægeerklæringer fra
> skadestue/læge/sygehus, så bliver dét vel tilmed ualmindeligt

Jeg tor nu kun det er de hardcore der får domme,
og den lange varetægtsfængsling er "straffen" til de andre.

> [...]
> man dermed har forhindret dem i at begå yderlige kriminelle
> handlinger. Men 2-3 uger virker lige voldsomt nok ifølge min mening.

Præventivt har det en virkning, og sikkert nok til at flere ikke vil
samle brosten op igen.

> [...]
> udskydes på ubestemt tid.
> Også i de sager er der naturligvis tale om flæbende forældre - men

Paraleller og sammenligninger kan du altid finde.