/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Så er de endelig gået i gang med at rive r~
Fra : Krumme


Dato : 05-03-07 08:19

I følge tv2 og radio 100.

Der skal flages med stort!



 
 
Peter B. P. (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. P.


Dato : 05-03-07 08:34

On 2007-03-05 08:19:27 +0100, "Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk> said:

> I følge tv2 og radio 100.
>
> Der skal flages med stort!

Jep.

DR lod i samme ombæren en af de røde tumper komme til orde i radioen
her til morgen, hvor den ikek fik for lidt om at "regeringen og
fasciststaten danmark havde gang i en udrensning" osv osv.

Sjovt, taget i betragtning at det er Københavns Kommune der står for
den førte politik i KBH.

Hjernedøde røde... :p

--
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the
point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. The
happiness of credulity is a cheap and dangerous quality." -George
Bernard Shaw
http://titancity.com/blog/


Hauge (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 05-03-07 08:37

Peter B. P. wrote:
> Hjernedøde røde... :p

Er det ikke bare 2 ord for det samme?

/Hauge



gb (05-03-2007)
Kommentar
Fra : gb


Dato : 05-03-07 09:44

Peter B. P. <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote in
news:2007030508334650073-spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanetdk:

> DR lod i samme ombæren en af de røde tumper komme til orde i
> radioen her til morgen, hvor den ikek fik for lidt om at
> "regeringen og fasciststaten danmark havde gang i en udrensning"
> osv osv.

Nu vi snakker om røde tumper:

http://fritirak.blogspot.com/2007/03/klasse-og-landsforrdere.html

--
GB

Rasmus M. Jensen (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 05-03-07 10:53

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns98EA630CFE194nospam465098@130.227.3.84...
>
> Nu vi snakker om røde tumper:
>
> http://fritirak.blogspot.com/2007/03/klasse-og-landsforrdere.html
>
mage til rødt svin... lad os deportere ham til en USSR arbejdslejr med det
samme!

--
mvh
Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/ <-- ja tak - væk med samfundsnassere!!!
--



wilstrup (05-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 05-03-07 17:45


"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:45ebe888$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> "gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> news:Xns98EA630CFE194nospam465098@130.227.3.84...
>>
>> Nu vi snakker om røde tumper:
>>
>> http://fritirak.blogspot.com/2007/03/klasse-og-landsforrdere.html
>>
> mage til rødt svin... lad os deportere ham til en USSR arbejdslejr med det
> samme!

Du kan ikke lide at folk benytter deres ytringsfrihed, når de er uenige med
dig og dine højreorienterede venner?



Peter B. P. (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. P.


Dato : 05-03-07 18:23

On 2007-03-05 17:45:22 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> said:

>
> "Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
> news:45ebe888$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>> "gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:Xns98EA630CFE194nospam465098@130.227.3.84...
>>>
>>> Nu vi snakker om røde tumper:
>>>
>>> http://fritirak.blogspot.com/2007/03/klasse-og-landsforrdere.html
>>>
>> mage til rødt svin... lad os deportere ham til en USSR arbejdslejr med
>> det samme!
>
> Du kan ikke lide at folk benytter deres ytringsfrihed, når de er uenige
> med dig og dine højreorienterede venner?

Hvorfor brokker du dig, din gamler folkemordsbenægter? Det er nøjagtigt
hvad dine venner i USSR og Maoistkina gjorde for ikke så mange år
tilbage!

--
"Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on
what to have for dinner."   - James Bovard (1994)

http://titancity.com/blog/


Rasmus M. Jensen (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 05-03-07 18:41

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
news:45ec4921$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
> news:45ebe888$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>> "gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:Xns98EA630CFE194nospam465098@130.227.3.84...
>>>
>>> Nu vi snakker om røde tumper:
>>>
>>> http://fritirak.blogspot.com/2007/03/klasse-og-landsforrdere.html
>>>
>> mage til rødt svin... lad os deportere ham til en USSR arbejdslejr med
>> det samme!
>
> Du kan ikke lide at folk benytter deres ytringsfrihed, når de er uenige
> med dig og dine højreorienterede venner?
og hvad har det medytringsfrihed at gøre?? jeg vil blot give ham mulighed
for at opleve nogle af de bedste ting ved det system han længes efter...
røde har en sjov tendens til at benytte standard paroler og selv-fed/bedre
vidende retorik og gå ind for ting når der er til deres fordel... jeg morer
mig efterhånden over det...

--
mvh
Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/ <-- ja tak - væk med samfundsnassere!!!
--



John (05-03-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 05-03-07 11:44

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse

> Nu vi snakker om røde tumper:
>
> http://fritirak.blogspot.com/2007/03/klasse-og-landsforrdere.html

Himmel, en røst fra fortiden! Jeg troede, dét sprogbrug døde
sammen med den kolde krig.

Frit Irak? Hvor var tumpens harme, da Saddam myrdede løs.. ?

John


wilstrup (05-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 05-03-07 17:49


"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
news:45ebf427$0$5766$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
>
>> Nu vi snakker om røde tumper:
>>
>> http://fritirak.blogspot.com/2007/03/klasse-og-landsforrdere.html
>
> Himmel, en røst fra fortiden! Jeg troede, dét sprogbrug døde sammen med
> den kolde krig.
>
> Frit Irak? Hvor var tumpens harme, da Saddam myrdede løs.. ?

Har du overhovedet læst siden? her citeres blandt andet den irakiske
straffelov, hvor der direkte dekreteres dødsstraf for alle, der er
modstandere af styret. Danmark har en officiel politik med ikke at støtte
dødsstraf, men det går åbenbart alligevel når vi støtter Írak og USA, der jo
som bekendt har dødsstraf - det er en skamplet på Danmark.

Og hvad angår Hussain, så var det jo ikke Hussain man gik efter, men alene
masseødelæggelsesvåben, som man i strid med sandheden også hævdede fandtes.
Da Sadam Hussain altså var en af USAs venner tidligere, men pludselig blev
ubekvem, så fandt man på at få ham udryddet - sådan som USA altid har gjort
det, når de mødte modstand.



Kim Larsen (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 05-03-07 15:48

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns98EA630CFE194nospam465098@130.227.3.84...

> Nu vi snakker om røde fornuftige mennesker :
>
> http://fritirak.blogspot.com/2007/03/klasse-og-landsforrdere.html

God og velskrevet blog og jeg er helt enig i hans betragtninger.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




N_B_DK (05-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 05-03-07 15:57

In news:eshakf$s6m$1@news.datemas.de,
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:

> God og velskrevet blog og jeg er helt enig i hans betragtninger.

Hvilket kun viser du er rablende hjernedød.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Jim (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 05-03-07 16:28

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:eshakf$s6m$1@news.datemas.de...
> "gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> news:Xns98EA630CFE194nospam465098@130.227.3.84...
>
>> Nu vi snakker om røde fornuftige mennesker :
>>
>> http://fritirak.blogspot.com/2007/03/klasse-og-landsforrdere.html
>
> God og velskrevet blog og jeg er helt enig i hans betragtninger.
>
Det kommer ikke bag på ret mange af os.



@ (05-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 05-03-07 16:03

On Mon, 05 Mar 2007 08:44:14 GMT, gb <nospam@no.invalid> wrote:

>Peter B. P. <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote in
>news:2007030508334650073-spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanetdk:
>
>> DR lod i samme ombæren en af de røde tumper komme til orde i
>> radioen her til morgen, hvor den ikek fik for lidt om at
>> "regeringen og fasciststaten danmark havde gang i en udrensning"
>> osv osv.
>
>Nu vi snakker om røde tumper:
>
>http://fritirak.blogspot.com/2007/03/klasse-og-landsforrdere.html

tumperne fatter ikke at det er på grund af netop dem selv at
arbejderne er maskerede


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Rea721 (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 05-03-07 18:22

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns98EA630CFE194nospam465098@130.227.3.84


> Nu vi snakker om røde tumper:

Han er blot en nar

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com
For ytringsfrihed og nej til undskyld på:
http://www.ytringsfrihed.org



@ (05-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 05-03-07 15:54

On Mon, 5 Mar 2007 08:33:46 +0100, Peter B. P.
<spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:


>Hjernedøde
> røde


gad vide hvorfor det rimer

mon der alligevel er en højere styrelse et sted?

--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Hr. Jensen (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 05-03-07 09:14

On Mon, 5 Mar 2007 08:19:27 +0100 "Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk> sent
the following smoke signals:

>I følge tv2 og radio 100.

Godt at man har TV 2 News...*ho ho*

Og hvor det fedt at se alle de fjolser sidde og vande høns - både
omkring huset og i studiet.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

BigBother (05-03-2007)
Kommentar
Fra : BigBother


Dato : 05-03-07 09:46

"Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk> wrote in message
news:esggcl$jhp$1@newsbin.cybercity.dk...

>I følge tv2 og radio 100.
>
> Der skal flages med stort!

Ja, men lad os nu se hvor langt de når. Jeg kan forstå, at de er stoppet
fordi de lige pludseligt kom i tanke om, at der var asbest i huset. Er de
mon ved at lave en "World Trade Center"?

--
Veritas odium parit




Allan Riise (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 05-03-07 09:52

BigBother wrote:
> "Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk> wrote in message
> news:esggcl$jhp$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>> I følge tv2 og radio 100.
>>
>> Der skal flages med stort!
>
> Ja, men lad os nu se hvor langt de når. Jeg kan forstå, at de er
> stoppet fordi de lige pludseligt kom i tanke om, at der var asbest i
> huset. Er de mon ved at lave en "World Trade Center"?


Det er p.g.a. støvet som sådan, det generer jo rigtigt mange inde midt i
byen, og normalt så bruger man vand til at oversprøje med ved nedrivninger.
Desuden så risikerer Kbh. kommune at skulle give de autonome, kvit og frit,
et nyt ungdomshus da ungdomshuset i fredags, indenfor tidsfristen, ankede en
evt. nedrivning af en fredet bygning.

--
Allan Riise



N_B_DK (05-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 05-03-07 09:59

In news:45ebda3e$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:

> Desuden så risikerer Kbh. kommune at skulle give de
> autonome, kvit og frit, et nyt ungdomshus da ungdomshuset i fredags,
> indenfor tidsfristen, ankede en evt. nedrivning af en fredet bygning.

Det er da noget sludder, det er IKKE deres hus, og derved kan de ikke få
erstatning, Faderhuset har fået grønt lys til at rive det ned (også at det
skulle være nu), så er der nogle der skulle blive straffet er det
politikerne (og det sker jo ikke)

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Allan Riise (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 05-03-07 10:06

N_B_DK wrote:
> In news:45ebda3e$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:
>
>> Desuden så risikerer Kbh. kommune at skulle give de
>> autonome, kvit og frit, et nyt ungdomshus da ungdomshuset i fredags,
>> indenfor tidsfristen, ankede en evt. nedrivning af en fredet bygning.
>
> Det er da noget sludder, det er IKKE deres hus, og derved kan de ikke
> få erstatning, Faderhuset har fået grønt lys til at rive det ned
> (også at det skulle være nu), så er der nogle der skulle blive
> straffet er det politikerne (og det sker jo ikke)


Lad os nu se, det er et skridt der er igangsat og så må retten gå sin gang.

Det er jo sket før i Danmarkshistorien at kommuner har nedlagt/givet hjemmel
til at nedrive fredede ejendomme og har måtte opføre nye til deres borgere,
nøjagtigt det samme som kan ske her.

--
Allan Riise



N_B_DK (05-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 05-03-07 10:21

In news:45ebdd6c$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:

> Det er jo sket før i Danmarkshistorien at kommuner har nedlagt/givet
> hjemmel til at nedrive fredede ejendomme og har måtte opføre nye til
> deres borgere, nøjagtigt det samme som kan ske her.

Nævn et eksempel. hvor et hus er blevet revet ned og de tidligere brugere
ved 2 retsinstanser har afslag på det var deres har fået erstatning.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Allan Riise (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 05-03-07 10:25

N_B_DK wrote:
> In news:45ebdd6c$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:
>
>> Det er jo sket før i Danmarkshistorien at kommuner har nedlagt/givet
>> hjemmel til at nedrive fredede ejendomme og har måtte opføre nye til
>> deres borgere, nøjagtigt det samme som kan ske her.
>
> Nævn et eksempel. hvor et hus er blevet revet ned og de tidligere
> brugere ved 2 retsinstanser har afslag på det var deres har fået
> erstatning.


Du ser forkert på sagen.
Et fredet hus der bliver brugt af borgerne til kulturelle formål bliver
revet ned, selvom der er indgivet klage over den fredede bygning rives ned
inden for tidsfristen.

Det er sådan sagen skal ses, og der er der en stor mulighed for at kommunen
enten må oprette et nyt tilbud, eller finde anden eksisterende bygning.

--
Allan Riise



N_B_DK (05-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 05-03-07 10:40

In news:45ebe200$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:

> Du ser forkert på sagen.

Nej jeg gør ikke.

> Et fredet hus der bliver brugt af borgerne til kulturelle formål
> bliver revet ned, selvom der er indgivet klage over den fredede
> bygning rives ned inden for tidsfristen.

Huset er / var IKKE fredet.

> Det er sådan sagen skal ses, og der er der en stor mulighed for at
> kommunen enten må oprette et nyt tilbud, eller finde anden
> eksisterende bygning.

Du blander forskellige sager sammen, brugerene har og havde ingen ret til
huset, og man giver ikke erstatning for kriminelle handlinger.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Kim Frederiksen (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 05-03-07 10:51

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2f209ad38d515375d09734362c991861@spamme-dyndns.dk...
>
> og man giver ikke erstatning for kriminelle handlinger.
>

Det skal du ikke være sikker på. Er der ikke eksempler på indbrudstyve der
har fået tilkendt erstatning fordi de er kommet til skade et sted hvor de
intet havde at skaffe? Eller ejeren af stedet i det mindste er blevet
straffet fordi indbrudstyvene er kommet til skade.

mvh.
Kim Frederiksen




N_B_DK (05-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 05-03-07 11:02

In news:45ebe814$0$90275$14726298@news.sunsite.dk,
Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> typed:
> Det skal du ikke være sikker på. Er der ikke eksempler på
> indbrudstyve der har fået tilkendt erstatning fordi de er kommet til
> skade et sted hvor de intet havde at skaffe? Eller ejeren af stedet i
> det mindste er blevet straffet fordi indbrudstyvene er kommet til
> skade.

Det er/var pga personskade, hvis brugerne af ungdomshuset skulle få
erstatning, svarer det til at jeg stjæler en bil, og den bliver smadret
under et bankrøveri forsøg, og erstatningen for bilen så skulle tilfalde mig
som bruger af bilen... (og ikke ejeren af bilen)

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



@ (05-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 05-03-07 16:11

On Mon, 5 Mar 2007 10:25:20 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>N_B_DK wrote:
>> In news:45ebdd6c$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
>> Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:
>>
>>> Det er jo sket før i Danmarkshistorien at kommuner har nedlagt/givet
>>> hjemmel til at nedrive fredede ejendomme og har måtte opføre nye til
>>> deres borgere, nøjagtigt det samme som kan ske her.
>>
>> Nævn et eksempel. hvor et hus er blevet revet ned og de tidligere
>> brugere ved 2 retsinstanser har afslag på det var deres har fået
>> erstatning.
>
>
>Du ser forkert på sagen.
>Et fredet hus der bliver brugt af borgerne til kulturelle formål bliver
>revet ned, selvom der er indgivet klage over den fredede bygning rives ned
>inden for tidsfristen.

huset er for længst solgt til anden side

og den nye ejer har fået nedrivningstilladelse

de tidligere brugere som ikke overholdt betingelserne for at låne
huset er helt ude af billedet

og har ikke krav på en skid

derimod burde de tidligere brugere stilles til regnskab for det tab og
ødelæggelser de har påført deres omgivelser


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Jim (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 05-03-07 16:34

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
news:cjcou2tnmtnmm1n7q0ond5agl28rdoaaae@4ax.com...
> On Mon, 5 Mar 2007 10:25:20 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:
>
>>N_B_DK wrote:
>>> In news:45ebdd6c$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
>>> Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:
>>>
>>>> Det er jo sket før i Danmarkshistorien at kommuner har nedlagt/givet
>>>> hjemmel til at nedrive fredede ejendomme og har måtte opføre nye til
>>>> deres borgere, nøjagtigt det samme som kan ske her.
>>>
>>> Nævn et eksempel. hvor et hus er blevet revet ned og de tidligere
>>> brugere ved 2 retsinstanser har afslag på det var deres har fået
>>> erstatning.
>>
>>
>>Du ser forkert på sagen.
>>Et fredet hus der bliver brugt af borgerne til kulturelle formål bliver
>>revet ned, selvom der er indgivet klage over den fredede bygning rives ned
>>inden for tidsfristen.
>
> huset er for længst solgt til anden side
>
> og den nye ejer har fået nedrivningstilladelse
>
> de tidligere brugere som ikke overholdt betingelserne for at låne
> huset er helt ude af billedet
>
> og har ikke krav på en skid
>
> derimod burde de tidligere brugere stilles til regnskab for det tab og
> ødelæggelser de har påført deres omgivelser
>
Knud Foldchack burde have regningen, så han med de mange millioner kan
betale for de anrettede skader samt for de biler, der ikke havde kasko.



Rea721 (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 05-03-07 18:27

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:45ebe200$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Du ser forkert på sagen.

Nej.

> Et fredet hus -cut-

Så er der ingen grund til at fortsætte.

Kom nu tilbage til virkligheden.....den fantasi verden du lever i er ikke
sundt for dit helbred.

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com
For ytringsfrihed og nej til undskyld på:
http://www.ytringsfrihed.org



Allan Riise (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 05-03-07 18:44

Rea721 wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:45ebe200$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
>> Du ser forkert på sagen.
>
> Nej.


Jo.

>> Et fredet hus -cut-
>
> Så er der ingen grund til at fortsætte.

Hvorfor, det var fredet i bevaringsklasse 3.

http://www2.kk.dk/of/Dagsorden.nsf/ee5f251f6a475211c12570ee0034b5f1/e3b9b9981e47b05fc125725e0059c001/$FILE/Jagtvej%2069%20bilag%201-2.pdf

> Kom nu tilbage til virkligheden.....den fantasi verden du lever i er
> ikke sundt for dit helbred.


Hvad er da forkert i hvad jeg har skrevet?

--
Allan Riise



Rea721 (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 05-03-07 19:20

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:45ec56f8$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Jo.

Nej....1000 x mere end du siger jo, uanset hvad du siger...æv bæv

> Hvorfor, det var fredet i bevaringsklasse 3.

Nej.

> Hvad er da forkert i hvad jeg har skrevet?

At huset var fredet, det var og er det ikke. (Læser du slet ikke hvad du
selv linker til??)

Huset har e Fredningsstatus som er "bevaringsværdigt" hvilket ikke er det
samme som fredet.

Et fredet hus' har en Fredningsstatus: Fredet (evt med oplysningen;
Tinglyst)

Så stort set alt hvad du skrev er forkert iogmed at din hovedforudsætning
var forkert. Andet jeg skal hjælpe med??


--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com
For ytringsfrihed og nej til undskyld på:
http://www.ytringsfrihed.org



Jesper (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 06-03-07 01:34

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:


>
> Hvorfor, det var fredet i bevaringsklasse 3.
>
Bevaringsklasse 3 er det der i almindlig tale kaldes Bevaringsværdig,
det er så lav fredningsklasse at kommunen har ret til helt at
tilsidesætte den og give en nedrivningstilladelse.

Bevaringklasse 1 og 2 er det der tidligere hed Fredet i hhv klasse A og
B, så Ungdomshuset er ingen af delene!
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.
- Midlertidig aftale om benyttelse af
Jagtvej 69 fra 1982

@ (05-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 05-03-07 18:40

On Mon, 5 Mar 2007 09:52:14 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:


>Det er p.g.a. støvet som sådan, det generer jo rigtigt mange inde midt i
>byen, og normalt så bruger man vand til at oversprøje med ved nedrivninger.
>Desuden så risikerer Kbh. kommune at skulle give de autonome, kvit og frit,
>et nyt ungdomshus da ungdomshuset i fredags, indenfor tidsfristen, ankede en
>evt. nedrivning af en fredet bygning.

hvornår er Jagtvej 69 blevet fredet?


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Rea721 (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 05-03-07 19:21

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
news:lelou2169lqo9qg8v4vjlv9sl7lom5ib3k@4ax.com

> hvornår er Jagtvej 69 blevet fredet?

Mig bekendt har det aldrig været fredet.

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com
For ytringsfrihed og nej til undskyld på:
http://www.ytringsfrihed.org



N_B_DK (05-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 05-03-07 19:47

In news:45ec5f93$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Rea721 <skod3@721.dk> typed:
> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> news:lelou2169lqo9qg8v4vjlv9sl7lom5ib3k@4ax.com
>
> > hvornår er Jagtvej 69 blevet fredet?
>
> Mig bekendt har det aldrig været fredet.

Heller ikke noget jeg kender til.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



@ (05-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 05-03-07 20:20

On Mon, 5 Mar 2007 19:46:31 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:45ec5f93$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
>Rea721 <skod3@721.dk> typed:
>> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
>> news:lelou2169lqo9qg8v4vjlv9sl7lom5ib3k@4ax.com
>>
>> > hvornår er Jagtvej 69 blevet fredet?
>>
>> Mig bekendt har det aldrig været fredet.
>
>Heller ikke noget jeg kender til.

jeg mener lige netop at det har været undersøgt om huset var
bevaringsværdigt FØR Københavns Kommune gav faderhuset tilladelse til
nedrivning

tviler faktisk på at Københavns Kommune ønsker af få næsen i klemme i
hele Jagtvej 69 turbulensen


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Jesper (06-03-2007)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 06-03-07 01:34

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> BigBother wrote:
> > "Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk> wrote in message
> > news:esggcl$jhp$1@newsbin.cybercity.dk...
> >
> >> I følge tv2 og radio 100.
> >>
> >> Der skal flages med stort!
> >
> > Ja, men lad os nu se hvor langt de når. Jeg kan forstå, at de er
> > stoppet fordi de lige pludseligt kom i tanke om, at der var asbest i
> > huset. Er de mon ved at lave en "World Trade Center"?
>
>
> Det er p.g.a. støvet som sådan, det generer jo rigtigt mange inde midt i
> byen, og normalt så bruger man vand til at oversprøje med ved nedrivninger.
> Desuden så risikerer Kbh. kommune at skulle give de autonome, kvit og frit,
> et nyt ungdomshus da ungdomshuset i fredags, indenfor tidsfristen, ankede en
> evt. nedrivning af en fredet bygning.

Du må ha' drukket af natpotten Riise!
Jagtvej 69 er /ikke/ fredet. Den er erklæret bevaringsværdig, men det er
ikke det samme som en fredning og kommunen kan give ret til nedrivning
hvis ikke de mener den er bevaringsværdig nok eller hvis de mener de er
andre grunde til det. Og efterom både Byret og Landret har sagt at de
autonome ingen ret har til huset, så kan de heller ikke stille krav om
erstatningsbolig, so einfach ist es!
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.
- Midlertidig aftale om benyttelse af
Jagtvej 69 fra 1982

Bo Warming (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 05-03-07 11:26


"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message
news:45ebd90b$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> "Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk> wrote in message
> news:esggcl$jhp$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>>I følge tv2 og radio 100.
>>
>> Der skal flages med stort!
>
> Ja, men lad os nu se hvor langt de når. Jeg kan forstå, at de er
> stoppet fordi de lige pludseligt kom i tanke om, at der var asbest i
> huset.

Der er tale om lidt VVS-asbest ved et par rørsamlinger og måske
firmaet har skåret rørene ud med vinkelsliber. Det tager ikke en dag
at gøre det i et hus uden mange køkkener og badeværelser og på denne
årstid er det pjat at de skal vande for at ikke støv ryger ind ad
naboers vinduer - hvem har åbne vinduer på denne årstid?
Det lyder af chikane fra EL, og af en latterligere overforsigtighed
end DSBs
Da Ruth&Co omsider så deres sted og besluttede at bygge nyt skal
arkitekter nu tegne så chikanen gir dem blot lidt ekstra omkostninger
til nedrivning at maskinerne skal så et par dage før de kan genoptage.
Ingen forhindrer dem i at brække gulv op idag og næste uge og så kan
de unge ikke få noget ud af at genbesætte det kolde uopvarmede hus.

BZ havde smadret den fornemme stuk ved friserne ved at bore kroge ind
til trapetz-cirkuskunster, så respekt for arbejderhistorie er ikke BZs



Hr. Jensen (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 05-03-07 12:14

On Mon, 5 Mar 2007 10:46:27 +0200 "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com>
sent the following smoke signals:

>Ja, men lad os nu se hvor langt de når. Jeg kan forstå, at de er stoppet
>fordi de lige pludseligt kom i tanke om, at der var asbest i huset.

Hvor var miljøforkæmperne, da de unge stak ild på biler og
affaldscontainere i plastik og derved forårsagede giftig røg i endnu
større dele af Nørrebro?

Nåh, nej, der var det jo de kære børn, der morede sig.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Frank E. N. Stein (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 05-03-07 12:46

Hr. Jensen skrev:

>> Ja, men lad os nu se hvor langt de når. Jeg kan forstå, at de er stoppet
>> fordi de lige pludseligt kom i tanke om, at der var asbest i huset.
>
> Hvor var miljøforkæmperne, da de unge stak ild på biler og
> affaldscontainere i plastik og derved forårsagede giftig røg i endnu
> større dele af Nørrebro?

De var på arbejde og målte luftforureningen via de faste målestationer.
Politi og brandvæsen var allerede på stedet, så der var ikke så meget de
kunne gøre ved situationen.

> Nåh, nej, der var det jo de kære børn, der morede sig.

Hvad havde du forestillet dig at en samling midaldrende ingeniører
skulle gøre?

Hr. Jensen (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 05-03-07 13:10

On Mon, 05 Mar 2007 12:45:51 +0100 "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is>
sent the following smoke signals:

>Hvad havde du forestillet dig at en samling midaldrende ingeniører
>skulle gøre?

De kunne jo passende have "fordømt" afbrændingerne på lige fod med
nedrivningen. Men det fryder mig at kun krævede en vandslange at lukke
skuffen på dem.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Frank E. N. Stein (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 05-03-07 13:32

Hr. Jensen skrev:

>> Hvad havde du forestillet dig at en samling midaldrende ingeniører
>> skulle gøre?
>
> De kunne jo passende have "fordømt" afbrændingerne på lige fod med
> nedrivningen.

Hvad skulle meningen være med det?
Miljøkontrollen kommer med en henstilling. Bliver den ikke fulgt, bliver
politiet indblandet. Politiet var allerede indblandet i bilafbrændingerne.

Og så undrer det mig altså lidt at du er forarget over at der bliver
spredt mindre asbeststøv ud over befolkningen.

> Men det fryder mig at kun krævede en vandslange at lukke
> skuffen på dem.

Det var deres eget forslag, så det fryder dig at entreprenøren gjorde
som han blev bedt om.

N_B_DK (05-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 05-03-07 13:36

In news:45ec0dde$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> typed:

> Og så undrer det mig altså lidt at du er forarget over at der bliver
> spredt mindre asbeststøv ud over befolkningen.

Hvilken asbeststøv ? (den asbest der blev fjernet i weekenden ?)

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Frank E. N. Stein (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 05-03-07 13:49

N_B_DK skrev:
> In news:45ec0dde$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> typed:
>
>> Og så undrer det mig altså lidt at du er forarget over at der bliver
>> spredt mindre asbeststøv ud over befolkningen.
>
> Hvilken asbeststøv ? (den asbest der blev fjernet i weekenden ?)

Hvorfor er det at vi ikke kan lide asbest i bygninger mere?


N_B_DK (05-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 05-03-07 13:53

In news:45ec11d5$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> typed:

> Hvorfor er det at vi ikke kan lide asbest i bygninger mere?

Fordi det er farligt, og netop derfor er det jo også blevet fjernet INDEN
nedrivningen begyndte, Arbejdstilsynet har da netop været på stedet og har
sagt god for at fortsætte...

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Frank E. N. Stein (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 05-03-07 14:26

N_B_DK skrev:

>> Hvorfor er det at vi ikke kan lide asbest i bygninger mere?
>
> Fordi det er farligt,

Nemlig, og asbest ville ikke være farligt hvis man havde 100% styr på
hvor det befandt sig.
Mener du det at kaste vand på er en overdrevet forholdsregel i denne
sammenhæng?
Støvet kunne for øvrigt have indeholdt alt muligt andet man ikke har
lyst til at indånde, som fx skimmelsvampe.

Miljøkontrollen har gjort hvad den så ofte gør, nemlig at påpege et
problem og komme med en løsning. Jeg har svært ved at se det
forfærdelige i det, især når løsningen er så billig.

> og netop derfor er det jo også blevet fjernet INDEN
> nedrivningen begyndte, Arbejdstilsynet har da netop været på stedet og har
> sagt god for at fortsætte...

Du er klar over at arbejdstilsynet kun kigger på forholdene for dem der
arbejder på byggepladsen, ikke?
For arbejdstilsynet kan eventuelle problemer løses med åndedrætsværn.
Det forventer man dog ikke at københavnerne skal rende rundt med.

Thorkild Poulsen (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 05-03-07 14:58


"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message
news:45ec1a5f$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Miljøkontrollen har gjort hvad den så ofte gør, nemlig at påpege et
> problem og komme med en løsning. Jeg har svært ved at se det forfærdelige
> i det, især når løsningen er så billig.

Problemet er løst, man blev bedt om at skrue lidt op for vandhanen.

Thorkild



Frank E. N. Stein (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 05-03-07 15:01

Thorkild Poulsen skrev:

>> Miljøkontrollen har gjort hvad den så ofte gør, nemlig at påpege et
>> problem og komme med en løsning. Jeg har svært ved at se det forfærdelige
>> i det, især når løsningen er så billig.
>
> Problemet er løst, man blev bedt om at skrue lidt op for vandhanen.

Ja, det er den løsning jeg omtaler som værende billig.

@ (05-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 05-03-07 17:51

On Mon, 05 Mar 2007 14:25:42 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>N_B_DK skrev:
>
>>> Hvorfor er det at vi ikke kan lide asbest i bygninger mere?
>>
>> Fordi det er farligt,
>
>Nemlig, og asbest ville ikke være farligt hvis man havde 100% styr på
>hvor det befandt sig.
>Mener du det at kaste vand på er en overdrevet forholdsregel i denne
>sammenhæng?
>Støvet kunne for øvrigt have indeholdt alt muligt andet man ikke har
>lyst til at indånde, som fx skimmelsvampe.
>
>Miljøkontrollen har gjort hvad den så ofte gør, nemlig at påpege et
>problem og komme med en løsning. Jeg har svært ved at se det
>forfærdelige i det, især når løsningen er så billig.
>
>> og netop derfor er det jo også blevet fjernet INDEN
>> nedrivningen begyndte, Arbejdstilsynet har da netop været på stedet og har
>> sagt god for at fortsætte...
>
>Du er klar over at arbejdstilsynet kun kigger på forholdene for dem der
>arbejder på byggepladsen, ikke?
>For arbejdstilsynet kan eventuelle problemer løses med åndedrætsværn.
>Det forventer man dog ikke at københavnerne skal rende rundt med.


gad vide om nedrivningen af andre huse i store byer får samme
bevågenhed?


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Frank E. N. Stein (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 05-03-07 18:44

@ skrev:

>>>> Hvorfor er det at vi ikke kan lide asbest i bygninger mere?
>>> Fordi det er farligt,
>> Nemlig, og asbest ville ikke være farligt hvis man havde 100% styr på
>> hvor det befandt sig.
>> Mener du det at kaste vand på er en overdrevet forholdsregel i denne
>> sammenhæng?
>> Støvet kunne for øvrigt have indeholdt alt muligt andet man ikke har
>> lyst til at indånde, som fx skimmelsvampe.
>>
>> Miljøkontrollen har gjort hvad den så ofte gør, nemlig at påpege et
>> problem og komme med en løsning. Jeg har svært ved at se det
>> forfærdelige i det, især når løsningen er så billig.
>>
>>> og netop derfor er det jo også blevet fjernet INDEN
>>> nedrivningen begyndte, Arbejdstilsynet har da netop været på stedet og har
>>> sagt god for at fortsætte...
>> Du er klar over at arbejdstilsynet kun kigger på forholdene for dem der
>> arbejder på byggepladsen, ikke?
>> For arbejdstilsynet kan eventuelle problemer løses med åndedrætsværn.
>> Det forventer man dog ikke at københavnerne skal rende rundt med.
>
>
> gad vide om nedrivningen af andre huse i store byer får samme
> bevågenhed?

Det gælder i hvert fald for andre bygninger i København. Nedrivningen af
DSBs bygninger på hjørnet af Bernstoffsgade og Kalvebod Brygge har da
også været i avisen.


@ (05-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 05-03-07 17:47

On Mon, 05 Mar 2007 13:49:16 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>N_B_DK skrev:
>> In news:45ec0dde$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
>> Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> typed:
>>
>>> Og så undrer det mig altså lidt at du er forarget over at der bliver
>>> spredt mindre asbeststøv ud over befolkningen.
>>
>> Hvilken asbeststøv ? (den asbest der blev fjernet i weekenden ?)
>
>Hvorfor er det at vi ikke kan lide asbest i bygninger mere?

fordi den viden man siden 1921 har haft om asbests farlighed på
mystisk vis først blev populær da man havde andre alternativer

disse alternativers farlighed kommer sikkert ikke offentligt frem før
i 2071


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Bo Warming (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 05-03-07 19:25

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message
news:c8iou2pk5e6h0sj4oq8adcrldue2fkvalc@4ax.com...
> On Mon, 05 Mar 2007 13:49:16 +0100, "Frank E. N. Stein"
> <flatus@mail.is> wrote:
>
>>N_B_DK skrev:
>>> In news:45ec0dde$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
>>> Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> typed:
>>>
>>>> Og så undrer det mig altså lidt at du er forarget over at der
>>>> bliver
>>>> spredt mindre asbeststøv ud over befolkningen.
>>>
>>> Hvilken asbeststøv ? (den asbest der blev fjernet i weekenden ?)
>>
>>Hvorfor er det at vi ikke kan lide asbest i bygninger mere?
>
> fordi den viden man siden 1921 har haft om asbests farlighed på
> mystisk vis først blev populær da man havde andre alternativer
>

Fra tiden før 1920 findes nogle få og atypiske tilfælde af asbestose,
som skabte kræft.
Det var arbejdsplads-ulykker med daglig udsættelse for asbeststøv i
mængder der aldrig forekommer idag nogetsteds.



Jim (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 05-03-07 11:31

"Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk> skrev i en meddelelse
news:esggcl$jhp$1@newsbin.cybercity.dk...
>I følge tv2 og radio 100.
>
> Der skal flages med stort!
Champagne nr. 2 er lagt på køl.

Jeg lagde mærke til, at to af børnene (åbenbart løsladt for tidligt) stod og
vrælede med en sutteflaske (læs: øl) i hånden.
Og jeg havde slet ikke ondt af dem.. *lol*



Tveskaeg (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Tveskaeg


Dato : 05-03-07 13:38

On Mon, 5 Mar 2007 08:19:27 +0100, "Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk>
wrote:

>I følge tv2 og radio 100.
>
>Der skal flages med stort!
>

*Går ud for at hejse Dannebrog*


Martin (05-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 05-03-07 13:46

On 5 Mar., 11:25, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> "BigBother" <uyuyffyg...@d8hf7e.com> wrote in message
>
> news:45ebd90b$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > "Krumme" <kkolsenFJ...@email.dk> wrote in message
> >news:esggcl$jhp$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> >>I følge tv2 og radio 100.
>
> >> Der skal flages med stort!
>
> > Ja, men lad os nu se hvor langt de når. Jeg kan forstå, at de er
> > stoppet fordi de lige pludseligt kom i tanke om, at der var asbest i
> > huset.
>
> Der er tale om lidt VVS-asbest ved et par rørsamlinger og måske
> firmaet har skåret rørene ud med vinkelsliber.

Asbestfare er en af det det rødes galehus mest elskede fjer, i deres
omfattende samling af fjer til høns motiver.

> Det lyder af chikane fra EL, og af en latterligere overforsigtighed
> end DSBs

Morten Kabell er bekymret:
»Jeg er bekymret for, hvad Nørrebro bliver udsat for lige nu«, siger
han til Politiken.dk.

Og det er støvfaren han taler om )

De røde burde sgu spærres inde til tvangsbehandling, hvis vi var lidt
mere humane.

Mvh
Martin


N_B_DK (05-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 05-03-07 13:52

In news:1173098750.426912.146420@30g2000cwc.googlegroups.com,
Martin <mlarsen@post7.tele.dk> typed:

> Og det er støvfaren han taler om )

Ja han er rablende gal

> De røde burde sgu spærres inde til tvangsbehandling, hvis vi var lidt
> mere humane.

Enig.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste