Trusler om yderligere hærværk?
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-03-07 20:17

Nådada!

Nu forsøger et tydeligvist autonomsympatiserende kvindfolk ved navn Jannie
Toft Lind - som åbenbart er talskvinde for den såkaldte "retshjælpsgruppe" -
ligefrem på TV2 NEWS at TRUE Politiet til at frigive medlemmerne af denne
gruppe, "for ellers bliver der virkelig ballade".

Må jeg hermed foreslå at man tværtimod snarere overvejer også at anholde
hende selv for at fremsætte disse slet skjulte trusler?

For det kan da vel virkelig ikke være rigtigt at man fra samfundets side
bare skal finde sig i den slags åbenlyse afpresningsforsøg under trusler om
yderligere vanvidsvold og hærværk? Hvad Fanden bilder de sig dog egentlig
ind, disse psykopatgalninge?

Anders Peter Johnsen

Fra : WhiteD

Dato : 03-03-07 20:28

Anders Peter Johnsen skrev:
> [...]
> yderligere vanvidsvold og hærværk? Hvad Fanden bilder de sig dog egentlig

At anholde hende ville helt sikkert være benzin på bålet for de
autonome, selvom jeg også helst så hende lukket væk i nogle dage.

Hun opfordrer jo ligefrem til at de autonome skal gå endnu mere amok
end de allerede har gjort og jeg tror hendes opfordring / bøn bliver
hørt og at vold og ødelæggelser vil nå uanede højder i nat :(

Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-07 20:44

"WhiteD" <WhiteD@mail.dk> wrote in message

> [...]
> bliver
> hørt og at vold og ødelæggelser vil nå uanede højder i nat :(

Kære usenettere
Har nogen lyst til at overnatte her i nat, så er alle velkomne, for
jeg frygter angreb. De tre champagner jeg har haft på køl til
husrydningen er ikke åbnet endnu.

Der er stop for indgang til Nørrebrogade ved Hillerødgade og Dr
Louisesbro men men ellers er det let at bile herind

Over tusind demonstranter passerede netop idag kl 1745-1815 mit
gadehjørne og da der var to hollændervogne fulde af politi ved alle
gadehjørner langs Stefansgade så var jeg ikke truet af at de råbte
"nazist" når de så mig.

Men meget tyder på at gårsdagens to bål på Bjelkes Alle kan bliver
overgået meget i nat

og foregående nat havde ingen bilafbrænderinger på Nørrebro, inat var
det en halv snes, så næste trin er vel personvold.

Fra : Stefan

Dato : 03-03-07 20:55

> [...]
> og foregående nat havde ingen bilafbrænderinger på Nørrebro, inat var det
> en halv snes, så næste trin er vel personvold.
Ja var der ikke så langt kom jeg da gerne forbi med at langt jernrør og
bankede noget fornuft ind i hovedet på de demonstranter!

Men jeg tror nu stadigt gylle er vejen frem

Stef

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-03-07 21:14

On Sat, 3 Mar 2007 20:55:18 +0100 "Stefan" <stefware@email.dk> sent the
following smoke signals:

>Men jeg tror nu stadigt gylle er vejen frem

Så hellere metyltiotrimetylsilan (eller hvordan det nu staves).

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Peter B. P.

Dato : 03-03-07 21:39

On 2007-03-03 21:14:20 +0100, Hr. Jensen <aage.er@musikalsk.invalid> said:

> On Sat, 3 Mar 2007 20:55:18 +0100 "Stefan" <stefware@email.dk> sent the
> following smoke signals:

> Så hellere metyltiotrimetylsilan (eller hvordan det nu staves).

Hvorfor ikke bare smørsyre evt. blandet med gylle?

--
"If you had a spouse that behaved like your government, you could not
only break free of the relationship, you might be able to collect

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-03-07 21:52

On Sat, 3 Mar 2007 21:39:27 +0100 Peter B. P.
<spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> sent the following smoke signals:

>Hvorfor ikke bare smørsyre evt. blandet med gylle?

Fordi det andet eftersigende skulle lugte værre, men alt er jo
relativt...

Løveurin skulle vist også lugte som kattepis i 3. potens...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : @

Dato : 03-03-07 22:58

On Sat, 03 Mar 2007 21:52:02 +0100, Hr. Jensen
<aage.er@musikalsk.invalid> wrote:

> [...]
>relativt...
>
>Løveurin skulle vist også lugte som kattepis i 3. potens...

der er den gode egenskab ved gylle at det danner et fedtet lag på
gaden så det ikke er muligt at stå fast når der skal kastes med
brosten som også er fedtet ind i gylle

/Albert Camus/

Fra : Peter B. P.

Dato : 03-03-07 23:51

On 2007-03-03 22:58:11 +0100, "@" <1[at]invalid.net> said:

> der er den gode egenskab ved gylle at det danner et fedtet lag på
> gaden så det ikke er muligt at stå fast når der skal kastes med
> brosten som også er fedtet ind i gylle

Nåå, man er fra landet???

--
"Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on
what to have for dinner."   - James Bovard (1994)

http://titancity.com/blog/

Fra : Stefan

Dato : 04-03-07 00:04

> der er den gode egenskab ved gylle at det danner et fedtet lag på
> gaden så det ikke er muligt at stå fast når der skal kastes med
> brosten som også er fedtet ind i gylle

Og så er det brandhæmmende som bare faan. Det er derfor alle gårdene har
fyldte gyllevogne stående om sommeren, i tilfælde af markbrand eller lign.

Stef

Fra : gb

Dato : 04-03-07 09:55

"@" <1[at]invalid.net> wrote in

> der er den gode egenskab ved gylle at det danner et fedtet lag på
> gaden så det ikke er muligt at stå fast når der skal kastes med
> brosten som også er fedtet ind i gylle

Det ville da være en perfekt måde at fejre "Grisens År" på...

--
GB

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-07 00:52

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote in message

> Hvorfor ikke bare smørsyre evt. blandet med gylle?

De til formålet egnede tåregasser er meget flygtige og forsvinder
hurtigt

Smørsyre og gyllens merkaptaner, indoler, skatoler, aminer hænger ved
i lang tid - klæber til bl.a. tekstilfibre

Fra : @

Dato : 04-03-07 00:59

On Sun, 4 Mar 2007 00:52:12 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Smørsyre og gyllens merkaptaner, indoler, skatoler, aminer hænger ved
>i lang tid - klæber til bl.a. tekstilfibre

fint,

så bare giv de autonome voldsforbrydere en ordentlig gang gylle

så kan man kende dem på lugten

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-07 01:28

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

> fint,
>
> så bare giv de autonome voldsforbrydere en ordentlig gang gylle
>
> så kan man kende dem på lugten

Jeg har længe foreslået paintball beskydning af demonstranter m.m. så
farvet plet der også har særlig lugt som evt kun hunde kan finde, gør
det nemt at finde de ramte kriminelle

Nogle ramte vil smide deres lugtende/misfarvede/genkendelige tøj væk,
men paintball kan virke som gummikugle og gøre passende ondt

Men dengang mine patriot-venner hældte gylle på Rådhuspladsen, hvor
muslimer skulle have bede-demonstration og kysse jorden, var det en
plage for andre fodgængere i mange timer efterfølgende.

Måske paintball kugles væskeindhold kan være radioaktivt og denne
tagging/labeling kan gøre det nemt pr geigertæller at finde de ramte -
og der vil ikke være sundhedsfare ved sådan mærkning.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-07 00:45

"Stefan" <stefware@email.dk> wrote in message

> Ja var der ikke så langt kom jeg da gerne forbi med at langt jernrør
> og bankede noget fornuft ind i hovedet på de demonstranter!

Jeg har netop været ude på BJelkes Alle at se en brandbil - uden
politibeskyttelse - slukke molotovbrand i en firma-stationcar (ISS) og
jeg tror ikke at vold er løsningen mod disse hit-and-run
"demonstranter"

Helikoptere med infrarødt udstyr, en over Nørrebro og en over
Christianshavn burde kunne afsløre brande langt hurtigere, og små
politibiler med håndslukker kunne have stoppet SAMTLIGE ca 30 bål der
har været på Nørrebro de sidste døgn. Nænner man ikke at tage
spadseretur-ild-oplevelse fra os nørrebroere?
I de mere centrale og røde dele af Nørrebro end mit kvarter, hylder
beboerne ildspåsætterne som helte og de laver alle bål mere end en
meter væk fra husene. Kun en butiks persienne er blevet sodet - intet
Nørrebrohus har fået sodede mursten. Ingen bilbrande har ramt
benzintanken, kun sæder er brændt, ruder smadret og alt sodet, så det
ligner (men måske ikke er) totalskade. Måske snarere "benzinbrand
omkring bil" snarere end at bilen selv har været i brand.

Elektronisk fodlænke burde smækkes om alle der har vist tegn på
hærværk. De er billige og så kan man vide om personen var hvor og
hvornår altid. Det er billigere end at registrere og korttidsfængsle

Når TV fortæller om bilbrand på fx min vej, så valfarter turister
hertil for at se. De fortæller at aftenen har været skuffende mht bål,
men at politi er overalt. Larmen af helikoptere er en del af
politi-legeonklernes underholdning.
Politiet praler i TV, at de afviser folk ved grænseovergangene, men de
fleste erfarne bz-udlændinge er nok for kloge til at ligne autonome
ved grænsen,
og de fleste er kun kommet hertil for at opleve pseudo-opstand.
Politi oplyser ikke hvormange de har afvist - måske det er encifrede
tal. Men når Dansk Front har demo, så afvises og omdirigeres togvogne
fulde af civiliserede, fredelige højreorienterede patriotiske
demonstranter - som ikke er rutinerede nok til at klæde sig
upåfaldende på (eller som jeg være atypisk ved shorts og overvægt).

Fra : wilstrup

Dato : 04-03-07 10:11

"Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
v> Ja var der ikke så langt kom jeg da gerne forbi med at langt jernrør og
> bankede noget fornuft ind i hovedet på de demonstranter!

ja, naturligvis - du er imod vold, derfor mener du at vold er den eneste
løsning -man ser det klart, hvor din mangel på logik manifesterer sig.

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-03-07 22:02

> Kære usenettere
> Har nogen lyst til at overnatte her i nat,

Nope, jeg har ikke specielt lyst til at overnatte på din matrikel.

> så er alle velkomne, for
> jeg frygter angreb.

Ring til mig, hvis du for alvor føler dig truet. Jeg kan komme ind til dig
fra Hvidovre på ca. 15-20 minutter.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-03-07 20:30

In news:45e9c9b7$0$52198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> typed:
> [...]
> "retshjælpsgruppe" - ligefrem på TV2 NEWS at TRUE Politiet til at
> frigive medlemmerne af denne gruppe, "for ellers bliver der virkelig

Så det godt, Per Larsen var af samme opfattelse mht trusler.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Alucard

Dato : 03-03-07 20:43

On Sat, 3 Mar 2007 20:17:10 +0100, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>yderligere vanvidsvold og hærværk? Hvad Fanden bilder de sig dog egentlig

Tja, hvis det er opførslen hos den såkaldte "retshjælpsgruppe", så er
der sgu' ikke noget at sige til de blev anholdt.....

Fra : @

Dato : 03-03-07 22:47

> [...]

>yderligere vanvidsvold og hærværk? Hvad Fanden bilder de sig dog egentlig

det virkelige problem og den største fejl må nok være at der har været
rødt politisk flertal i hovedstadområdet i alt for mange år

/Albert Camus/

Fra : Martin

Dato : 04-03-07 00:17

On 4 Mar., 00:04, "Stefan" <stefw...@email.dk> wrote:

> Og så er det brandhæmmende som bare faan. Det er derfor alle gårdene har
> fyldte gyllevogne stående om sommeren, i tilfælde af markbrand eller lign.
>
> Stef

Gylle er fyldt med methan. Hvordan fa´en kan det være brandhæmmende?
(Der er penge i lort(et))

MVH
Martin B

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-03-07 00:29

Martin wrote:

> Gylle er fyldt med methan. Hvordan fa´en kan det være brandhæmmende?

Ja, jeg troede da nærmest selv at det - ud fra nitratindholdet at dømme -
snarere ville være yderst velegnet til "fattigmandssprængsstof" ligesom
kunstgødning?

(Man kan således lige forestille sig at kombinationen af benzinbaserede
molotovcocktails og gylle tværtimod utilsigtet kunne vise sig stærkt
eksplosiv!)

Anders Peter Johnsen

Fra : @

Dato : 04-03-07 00:55

On Sun, 4 Mar 2007 00:29:19 +0100, "Anders Peter Johnsen"
> [...]

>Ja, jeg troede da nærmest selv at det - ud fra nitratindholdet at dømme -
>snarere ville være yderst velegnet til "fattigmandssprængsstof" ligesom

nej,

kunstgødning kommer i mange blandingsforhold

det man skal bruge til at lave bomber skal have et så højt indhold af
ammoniumnitrat som muligt

indholdet at ammoniumnitrat i gylle er slet ikke høj nok til at det
kan have interesse i bombefremstilling

allerhøjest "stinkbomber"

>(Man kan således lige forestille sig at kombinationen af benzinbaserede
>molotovcocktails og gylle tværtimod utilsigtet kunne vise sig stærkt
>eksplosiv!)

prøv bare

du bliver skuftet

og dine hænder kommer til at stinke i 14 dage

/Albert Camus/

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-03-07 01:07

@ wrote:

> [...]
> ammoniumnitrat som muligt
>
> indholdet at ammoniumnitrat i gylle er slet ikke høj nok til at det

Okay!

(Så er det vist også godt at det er historie og ikke kemi, jeg studererer,
hæ-hæ!)

> prøv bare
>
> du bliver skuftet
>
> og dine hænder kommer til at stinke i 14 dage

Ellers tak, jeg har ABSOLUT INGEN intentioner om at skulle til at lege med
hjemmeproduktion af sprængstoffer i disse terrortider...endsige overhovedet
begynde at rode med gylle i første omgang!

(Det begynder jo efterhånden også at lyde som det rene "Svinedrengen", så'n
lidt apropos en vis TDC-reklame...;-D )

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-07 01:30

> [...]
Det fedter ikke meget mere end regnvand

> [...]
>

> prøv bare
>
> du bliver skuftet
>
> og dine hænder kommer til at stinke i 14 dage

Vasker du med sæbe, er lugten væk på under en time

Fra : @

Dato : 04-03-07 01:40

On Sun, 4 Mar 2007 01:29:31 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

<klip - gylle>
>Vasker du med sæbe, er lugten væk på under en time

nej Bo det er den ikke

og hvis du tror det så er det din lugtesans der er noget galt med

får man ajle gylle skidtfisk eller fiskemel på hænderne så stinker det
i mindst en uge (svagere og svagere selvfølgelig)

man kan sagtens vaske sig, men efter kort tid kan man igen lugte
"lortet"

eneste metode skidtfisklossere kan benytte så man kan være i nærheden
af dem er at de går i sauna efter endt arbejde
det kan fjerne den værste stank

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-07 04:22

> [...]
>
> eneste metode skidtfisklossere kan benytte så man kan være i
> nærheden
> af dem er at de går i sauna efter endt arbejde

Ja, skidtfisk-lossere har et døgnlangt problem, men gyllespredere der
ikke har svømmet i gy lletanken forinden, kan gøre hænderne lugtfri
med varmt vand, sæbe og neglebørste og en times ventetid - siger min
erfaring med humangylle, og min lugtesans er extremt trænet og
efterhånden så fin som min kones (rengøringshysteriske kvinder er
langt sensitivere end mænd, men jeg har sat en ære i at teste og
overgå hende i 14 år.

Som med alle urban legends gælder det, at en fjer blir til fem høns ,
og videnskbsmænd er for dovne, uduelige, ukreative, tabustyrede til at
skaffe os objektiv kvantitativ viden, så vi kommer til at leve med
påstand mod påstand.
Eller - lad os designe et væddemål med dobbelt blind, hvis du tør

Fra : Alucard

Dato : 04-03-07 08:51

On Sun, 4 Mar 2007 04:22:03 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>ikke har svømmet i gy lletanken forinden, kan gøre hænderne lugtfri
>med varmt vand, sæbe og neglebørste og en times ventetid - siger min

Nu er det altså IKKE "humangylle" det drejer sig om....

Jeg har som håndværker kommet en del i svinestalde og jeg kan
garantere at uanset hvor grundigt man vasker sig, så lugter man af
gris et par dage....

Fra : @

Dato : 04-03-07 09:58

> [...]

>ikke har svømmet i gy lletanken forinden, kan gøre hænderne lugtfri
>med varmt vand, sæbe og neglebørste og en times ventetid

bevis lige det vås med et dobbelt blindtestforsøg

BW hvorfor afholder du dig ikke fra at våse om noget du helt åbenlyst
ikke har den fjerneste viden om

/Albert Camus/

Fra : Stefan

Dato : 04-03-07 02:55

> Det fedter ikke meget mere end regnvand
>

> Vasker du med sæbe, er lugten væk på under en time
Du skulle virkeligt overveje at tage en tur ud på landet, inden du udtaler
dig!

Stef

Fra : @

Dato : 04-03-07 09:47

On Sun, 4 Mar 2007 02:55:24 +0100, "Stefan" <stefware@email.dk> wrote:

>Du skulle virkeligt overveje at tage en tur ud på landet, inden du udtaler
>dig!

det er det sædvanlige med BW

han lever i egen fatasiverden

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-07 01:12

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
message news:45ea04d3$0$52085$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> (Man kan således lige forestille sig at kombinationen af
> benzinbaserede molotovcocktails og gylle tværtimod utilsigtet kunne

Gylle er over 99% vand og det meste metan er dampet væk før nogen
udspredning sker

Kunstgødning er ofte 1.nitratholdige 2. vandfri og dermed
sprængstof-egnede når detonator haves

Folk der er klatret ned i gylle og ajle tanke for at rengøre el lign
er blevet bedøvet af ammoniak men aldrig er der sket eksplosioner
fordi de røg - så vide jeg ved
?

Fra : @

Dato : 04-03-07 01:25

On Sun, 4 Mar 2007 01:11:40 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>sprængstof-egnede når detonator haves
>
>Folk der er klatret ned i gylle og ajle tanke for at rengøre el lign

hvor er det sket?

det er desværre sket at folk er døde både i kloakker og gyllekanaler
på grund af svovlbrinte

http://www.jens-brandt.suite.dk/svovlbrinte.htm

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-07 04:36

> hvor er det sket?
> det er desværre sket at folk er døde både i kloakker og gyllekanaler
> på grund af svovlbrinte

Måske det er denne langt værre giftgas der skal til.

I 1962 havde jeg en fremragende spejderfører der var
ingeniørstuderende og anerkendtes af min ingeniørfar som saglig og
sand, og når vor trop cyklede forbi aljestinkende mark så fortalte han
om de stakkes bondekarle og fiskere der var segnet
bevidstløse/halvkvalte om pga ammoniak ved rensning i lukket rum -

og i Stanleys bog om "Dr Livingstone" lader missionæren en
niggerhøvding snuse til ammoniak og han besvimer

MEN MÅSKE JEG ER OFFER FOR VANDRE HISTORIER, og der skal svovlbrinte
til

Når jeg har udsat mig for den ætsende ammoniak-gas har det faktisk
snarere virket opkvikkende end bedøvende, så jeg kan forestille mig
at du har ret - nu jeg tænker efter

Fra : @

Dato : 04-03-07 10:09

On Sun, 4 Mar 2007 04:36:06 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

>Måske det er denne langt værre giftgas der skal til.

da gylle består af ca. 93% vand og ammoniak binder sig til vand hvis
det er muligt er ammoniak ikke noget problem når man går ned i
gyllekanaler

> [...]
>om de stakkes bondekarle og fiskere der var segnet
>bevidstløse/halvkvalte om pga ammoniak ved rensning i lukket rum -

ajle og gylle er ikke det samme

og blot fordi en spejder kan lugte ammoniak går han ud fra at det er
det der har gjort folk dårlige

>Når jeg har udsat mig for den ætsende ammoniak-gas har det faktisk
>snarere virket opkvikkende end bedøvende, så jeg kan forestille mig
>at du har ret - nu jeg tænker efter

jeg kan forsikre dig for at nærmer man sig et sted med kraftig
koncentration af dampformig ammoniak så er man vendt om længe inden
man besvimer

derimod kan svovlbrinte forekomme uden at den ledsages af lugten af
rådne æg som er en advarsel om at det er farligt,
derfor hejser man altid sin gasdetektor ned i tanke og kloakker for at
teste, før man selv går ned

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-07 20:21

> [...]
>>

> jeg kan forsikre dig for at nærmer man sig et sted med kraftig
> koncentration af dampformig ammoniak så er man vendt om længe inden

Netop - det er det jeg skriver, og derfor er det en røverhistorie jeg
blev bildt ind som barn.

> [...]
> rådne æg som er en advarsel om at det er farligt,
> derfor hejser man altid sin gasdetektor ned i tanke og kloakker for

Vedr kulilte er lugtløshed et problem - næppe vedr det stinkende H2S

Selvfølgelig er der lorten til forskel på ajle og gylle og da lorten
er letflydende så sker dannelse af de ildelugtende stoffer hurtigere i
svinegylle end i menneskegylle

Men evnen til at klæbe ved tekstiler og hud er nok den samme

Fra : @

Dato : 04-03-07 21:15

On Sun, 4 Mar 2007 20:20:39 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Selvfølgelig er der lorten til forskel på ajle og gylle

plus diverse former for strøelse (snittet eller ikke snittet halm
eller savsmuld)

>Men evnen til at klæbe ved tekstiler og hud er nok den samme

på grund af det højere indhold af tørstof i forhold til ajle(urin)
virker gyllle sandelig lagt mere klæbrigt

(jeg har rodet tilstrækkeligt med pumper rør omrørere
og haner til at vide det)

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-07 21:40

> plus diverse former for strøelse (snittet eller ikke snittet halm
> eller savsmuld)

Hvis du medregner disse opslemmede "slagger" , så er dine 7% tørstof
ofte for lavt sat
Men strøelsen er især cellulose, der ikke nedbrydes og aldrig opløses,
så det er ikke rigtig væskefase.
Det kiselholdige halm kan vist slet ikke nedbrydes af nogen mikrobe -
ligesom hår ikke kan rådne og nedbrydes (eller kan det, i visse
tilfælde?)

> på grund af det højere indhold af tørstof i forhold til ajle(urin)
> virker gyllle sandelig lagt mere klæbrigt
>
> (jeg har rodet tilstrækkeligt med pumper rør omrørere
> og haner til at vide det)

Den mekaniske klæbeevne af mudret gylle er større, ja, men den kemiske
og lugtende optagelse (adsorbtion og absorbtion - kvældning) i hudens
porer er nok ret ens, hvis ikke gyllen har gæret en lang varm sommer
og derfor har særlig meget skatol og indol i sig.

Territorialafmærknings-molekylerne der gør at dyr pisser deres revir
af, har vistnok steroidoprindelse og er måske den værste og mest
langvarige duftfaktor - og kan nok være værre fra ajle end fra gylle
, for der sker jo også nedbrydning af komplicerede stærktlugtende
molekyler når de enzymatiske metabolske og hydrolyse-processer sker
over lang tid - og i gylle er der langt flere bakterier og andre
gærings-aktive mikrober

Fra : @

Dato : 04-03-07 21:49

On Sun, 4 Mar 2007 21:39:43 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

>Hvis du medregner disse opslemmede "slagger" , så er dine 7% tørstof
>ofte for lavt sat

nej det er hvad der er i gennemsnitsgylle

og selvfølgelig regner man da alt med

>Den mekaniske klæbeevne af mudret gylle er større, ja, men den kemiske
>og lugtende optagelse (adsorbtion og absorbtion - kvældning) i hudens
>porer er nok ret ens,

og?

fingrene lugter stadigvæk en uge efter man har rodet med en gyllepumpe

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-07 23:03

> nej det er hvad der er i gennemsnitsgylle

Har du en opgørelse om urinstof er medtaget eller om cellulosefibre
er medtaget eller ammoniak regnes med?

Der kan laves gylle der er vildt meget celluloseholdig, så at medtage
alt og ikke definere er en sær ide. Snitter du halm fint nok, så kan
opslemmes ti dobbelt mængde cellulose - som er uinteressant i enhver
henseende.

> og selvfølgelig regner man da alt med

Som jeg har forklaret er det ikke særlig veldefineret og urinstof
bliver ofte så let og hurtigt til ammoniak og kuldioxid at det ikke
giver mening at regne det for tørstof

Gylle er det man spreder på marken efter månedlang lagring og under
denne lagring kan nedbrydningen være fra 5 til 60%

> og?

Er man professionel og skal røre disse ulækkerheder så smør man hænder
med krem og så kan porer afvaskes ret let

> fingrene lugter stadigvæk en uge efter man har rodet med en
> gyllepumpe

JEg tvivler men nogle har bedre lugtesans end andre så sagen er ikke
velegnet til højvidenskab=væddemål

Meget hud er udskiftet på en uge

Fra : N_B_DK

Dato : 05-03-07 10:30

In news:e1cmu2h87mi560m926ogmfgipm6vdr2rqj@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> fingrene lugter stadigvæk en uge efter man har rodet med en gyllepumpe

Kan ikke huske om det er ca en uge, men det er ikke nok med lidt vand og
sæbe, så meget kan jeg da huske.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-07 11:40

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> In news:e1cmu2h87mi560m926ogmfgipm6vdr2rqj@4ax.com,
> @ <1[at]invalid.net> typed:

> Kan ikke huske om det er ca en uge, men det er ikke nok med lidt
> vand og sæbe, så meget kan jeg da huske.

En professionel håndværker bruger handsker eller håndkrem inden,

Hvorlænge det lugter har meget at gøre med årstid og hvor længe der er
gået siden sidste gylleudkørsel fra tanken.

Miljøkontrollanter fotograferer fra fly om der er korrekt spærrelag -
også det giver enorm variation i gyllens indhold af lugtstoffer.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-03-07 12:17

In news:9sSGh.5717$_j2.4671@fe198.usenetserver.com,
Bo Warming <bwng@bwng.dk> typed:

> En professionel håndværker bruger handsker eller håndkrem inden,

Arhh det passer vist ikke helt, mange ting er umulige at lave med hansker
på.

> Hvorlænge det lugter har meget at gøre med årstid og hvor længe der er
> gået siden sidste gylleudkørsel fra tanken.

nej det er sagen 100% uvedkommende.

> Miljøkontrollanter fotograferer fra fly om der er korrekt spærrelag -
> også det giver enorm variation i gyllens indhold af lugtstoffer.

forkert, afgivelsen af lugte vil være betydligt mindre, men foregår stadig.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : none

Dato : 04-03-07 23:35

@ wrote:

> [...]
> virker gyllle sandelig lagt mere klæbrigt
>
> (jeg har rodet tilstrækkeligt med pumper rør omrørere
Gå af Helvede til med dig snabel a!
Vi vil ikke høre på dit pis!

Fra : gb

Dato : 05-03-07 06:42

none <""jhp\"@(none)"> wrote in

> Gå af Helvede til med dig snabel a!
> Vi vil ikke høre på dit pis!

Dig og din bændelorm, bror lort?

--
GB

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-07 21:21

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

> da gylle består af ca. 93% vand og ammoniak binder sig til vand hvis
> det er muligt er ammoniak ikke noget problem når man går ned i
> gyllekanaler

Saltene i gylle er ikke 7%, og cellulose er hovedparten af
tørstofindholdet. Og er i ustabil kolloid opslaming og kan brydes
nemmere end man får mayonaisse til at skille.
Så går træstoffet til bunds.

Vedr vådstoffet kan man ikke tale om at ammoniak binder sig til vand
mere end at vand binder sig til ammoniak.

> ajle og gylle er ikke det samme
>
> og blot fordi en spejder kan lugte ammoniak går han ud fra at det er
> det der har gjort folk dårlige

Ajle er gæret svine- og ko-pis
Gylle er - vedr alle dyr incl os - lort-pis-blanding

AT folk er blevet dårlige ved rensning af skidtfisk-skibsrum og af
ajle-beholdere, har jeg hørt så ofte at jeg tror på det - kan ilten
være brugt op pga gæring i disse rum så det har skabt ildebefindende?

> jeg kan forsikre dig for at nærmer man sig et sted med kraftig
> koncentration af dampformig ammoniak så er man vendt om længe inden
> man besvimer

NETOP, det er det jeg skriver

> [...]
> rådne æg som er en advarsel om at det er farligt,
> derfor hejser man altid sin gasdetektor ned i tanke og kloakker for

Mener du at man kan vænne sig til den kvalmende lugt af det møggiftige
svovlbrinte?
At vi har evner for adaption nær forgiftningsgrænsen? Det har jeg
svært ved at tro.
Jeg har på Bornholm boet i sommerhus nær strandkant med rådnende tang
og min og min families tilvænning til svovlbrinte og merkaptan-lugten
var desværre ikke særlig stor.
En sølvdims blev sort af sulfid, selvom sølv er halvædel-metal - det
er stærke sager.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-03-07 10:33

In news:qSFGh.3397$hY3.452@fe190.usenetserver.com,
> [...]

> ajle-beholdere, har jeg hørt så ofte at jeg tror på det - kan ilten
> være brugt op pga gæring i disse rum så det har skabt ildebefindende?

Det er de afgivende gasser der fortrænger ilten.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-07 11:42

> In news:qSFGh.3397$hY3.452@fe190.usenetserver.com,
> Bo Warming <bwng@bwng.dk> typed:

> Det er de afgivende gasser der fortrænger ilten.

I såfald er det ikke vægtfyldeforskel der er afgørende

Ved nogen om de få dødsfald skyldes iltmangel eller giftgasning?

Fra : none

Dato : 04-03-07 05:49

@ wrote:

> hvor er det sket?
>

> det er desværre sket at folk er døde både i kloakker og gyllekanaler
> på grund af svovlbrinte
>
> http://www.jens-brandt.suite.dk/svovlbrinte.htm
Og det behøver ingen videnskabelig diskusion.
tilbage til skraldespanden!

Fra : none

Dato : 04-03-07 06:06

@ wrote:

> hvor er det sket?
>

> det er desværre sket at folk er døde både i kloakker og gyllekanaler
> på grund af svovlbrinte
>
> http://www.jens-brandt.suite.dk/svovlbrinte.htm

FUTTILBAGEHVORDUKOMFRA

Fra : @

Dato : 04-03-07 09:53

On Sun, 4 Mar 2007 01:11:40 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Gylle er over 99% vand

nej BW lad være med at tro at du kan tænkte og forestille dig frem
til fakta

tørstofindholdet i gylle er i gennemsnit 7,5%

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-07 21:08

> nej BW lad være med at tro at du kan tænkte og forestille dig frem
> til fakta

Det kan man undertiden -
men den kortfattede viden jeg videregiver er især fra snak med
veterinærfolk ved Foulum-forsøgsstationen i MidtJylland

> tørstofindholdet i gylle er i gennemsnit 7,5%

Kun hvis du medtager opslemmet fast fase.I mit %-sjus har jeg glemt at
vandmolekylerne er blandet med ammoniakmolekyler

- og da debatten var om evt sprængstofvirkning af gylle så er det
rimeligt at se på gylle som 99% vand-ammoniak blanding, idet
tørstofindhold især er fibre , som er helt uden værdi til andet end
biogas og energiproduktion, og som bundfældes i visse situationer.

Kan man opnå forbrænding af de få % ammoniak i gylle - som ikke kan
kaldes tørstofindhold, medmindre syre tilsættes så ammoniumsalt
dannnes?

Kræver oxidation af NH3 ikke høj temperatur eller katalysator?

En vestkyst borgmester giver sine svin brusebad og holder lugt nede så
han kan gå på kontoret direkte fra sin store svinestald - muligvis er
det særlig parfume der bruges. Han er vist fra Lem eller Tarm.
Medicinalfirmaet Phizer er med i hans eksperimenter - eller han er
forsøgs-udfører for dem.
Han bruger sedimentering så en gyllevæske med 99% vand+ammoniak opnåes

Lugt fra svin er også feromoner, der har steroid-oprindelse, men human
og svine gylle, altså lortpis blanding, lugter stærkest af ammoniak,
merkaptaner, indol og skatol. Ligesom med skidtfisk er en lang række
andre aminer med i den frastødende mix og giver hvert individs
ekskrementer en særlig profil - som også afhænger en smule af den
spiste mad.

Selvom den dominerende nedbrydning er den urease-katalyserede, er der
også forskningsmæssig interesse om nogle mikrobielle processer, som
afhænger meget af lortens vandindhold og af om den har været udsat for
frost.
At ko-møg fra en gammeldags mødding er uden særlig grim lugt, skyldes
at den ikke er så tyndskid-agtig som svins afføring.

Koncentreret ammoniakvand er vist ca 30% og er slimhindeirriterende -
men ammoniak% i gylle, ajle og urin når næppe over 2%, tror jeg - ved
nogen noget præcist?

At ammoniak i luften nær svinefarme skulle forstyrre planteliv og
kalkmalerier har jeg svært ved at tro på som et alvorligt problem -
ved nogen om dommedagsprædikanterne er på samme usaglighedsniveau som
Greenpeace og Al Gore?

Fra : @

Dato : 04-03-07 21:21

On Sun, 4 Mar 2007 21:08:00 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>veterinærfolk ved Foulum-forsøgsstationen i MidtJylland

>Kun hvis du medtager opslemmet fast fase.

hold op med dit vås BW

når man regner tørstofindholdet ud regner man selvfølgelig på gyllen
og ikke kun en del af den

fordi hvis man kun regner på den del der er vand er tørstofindholdet
selvfølgelig nul

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-07 21:59

> hold op med dit vås BW

Hvad oplever du som våset, helt præcist?

> når man regner tørstofindholdet ud regner man selvfølgelig på gyllen
> og ikke kun en del af den

Regner du bundlag og spærrelag af halm og savsmuld med, så bliver det
en ret så uinteressant og variabel tørstof-%. Hvad kan det tal bruges
til?

> fordi hvis man kun regner på den del der er vand er tørstofindholdet
> selvfølgelig nul

Tørstof, der kan defineres entydigt, er uorganiske salte og urinsyre,
kreatinin osv - set udfra traditionel kemisk betragtning, men visse
landbrug har måske afvigende rutiner og traditioner

Definitionerne er slet ikke standardiserede og når urin bliver syrnet,
bliver ammoniak der aldrig kan kaldes tørstof pludselig til ammonium
salt, der ER tørstof!

Væskefasen som står over bundfald af cellulose vil typisk have dobbelt
tørstofindhold af Østersøvand dvs et par % - næppe så højt som 7½% -
og vil omfatte phosphat-salte, kaliumchlorid og urinsyre og
sporstoffer af over hundrede typer

Hvis man fandt på at vakuuminddampe eller frysetørre friskladt urin
ville urinstoffet pludeselig komme med som tørstofindhold, men sådant
sker jo aldrig og omdannelse af OC(NH2)2 til vand og NH3 sker med
forbløffende hurtig men uforudsigelig hastighed, især hvis ikke der er
sikret et godt spærrelag flydende ovenpå gylletanken

Fra : @

Dato : 04-03-07 22:10

On Sun, 4 Mar 2007 21:58:54 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

>Hvad oplever du som våset, helt præcist?

Kun hvis du medtager opslemmet fast fase.

fordi det ER en bestandel af gyllen

man kunne jo lige så godt påstå at gylles tørstofindhold er 100%
Hvis man fjerner al væske

den slags giver ingen mening

fordi

gylle ER urin afføring plus strøelse

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-07 23:32

> Kun hvis du medtager opslemmet fast fase.
>

> fordi det ER en bestandel af gyllen
>

> man kunne jo lige så godt påstå at gylles tørstofindhold er 100%
> [...]

Videnskabelig set giver dine tal ingen mening, når ikke man kender
lagringstid og hvor fint strøelse er skåret og i hvor stor mængde

Måske indforståede bønder kan bruge tallene

Fra : none

Dato : 04-03-07 23:31

@ wrote:

> nej BW lad være med at tro at du kan tænkte og forestille dig frem
> til fakta
>
> tørstofindholdet i gylle er i gennemsnit 7,5%
Din disk. har ikke hjemme her

Fra : Stefan

Dato : 04-03-07 02:54

> [...]
>
> (Man kan således lige forestille sig at kombinationen af benzinbaserede
> molotovcocktails og gylle tværtimod utilsigtet kunne vise sig stærkt

Man kan tydeligt høre i ikke kommer fra landet!!!

Stef

Fra : @

Dato : 04-03-07 00:49

On 3 Mar 2007 15:16:37 -0800, "Martin" <Nexus1@lab.org> wrote:

>Gylle er fyldt med methan. Hvordan fa´en kan det være brandhæmmende?

fordi gassen ikke findes i fri form i gyllen

og Martin har ret

gylle er glimrende til at slukke brande med, da det virker på samme
måde som slukning med skum, der holder ilten væk fra det brændende
materiale ved at lægge sig som et lag ovenpå

yderligere har gylle det plus at det holder tilskuerne på tilpas
afstand

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 04-03-07 01:32

In news:g22ku21tokg8cteahtj0cqjk1ld9dserat@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> yderligere har gylle det plus at det holder tilskuerne på tilpas
> afstand

Næppe for folk fra landet *G*

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 04-03-07 09:25

On Sun, 4 Mar 2007 01:31:52 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:g22ku21tokg8cteahtj0cqjk1ld9dserat@4ax.com,
>@ <1[at]invalid.net> typed:

>Næppe for folk fra landet *G*

JO

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 04-03-07 11:16

In news:mh0lu2pt7l2ls9mroq5onvoet5ulhs50pi@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:
> On Sun, 4 Mar 2007 01:31:52 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>

> JO

Nej, det dufter ikke ligefrem godt, men det er ikke værre end så mange andre
ting (og pga den skarpe lugt vænner næsen sig hurtigt til lugten)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 04-03-07 11:26

On Sun, 4 Mar 2007 11:16:08 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Nej, det dufter ikke ligefrem godt, men det er ikke værre end så mange andre
>ting (og pga den skarpe lugt vænner næsen sig hurtigt til lugten)

jeg foretrækker til enhver tid at opholde mig i vindsiden

og uden at vide det med sikkerhed kaqn jeg forstille mig at stanken
vil være mere koncentreret mellem højhuse
end på en åben mark

hvis det er absolut nødvendigt _kan_ jeg da godt holde gyllestank ud,
men er ærlig talt helst fri

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 04-03-07 11:46

In news:fh7lu2p8164ml413nc7g7j4nk74ds430iu@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:
> On Sun, 4 Mar 2007 11:16:08 +0100, "N_B_DK" N_B_DKSPAM@hotmail.com

> hvis det er absolut nødvendigt _kan_ jeg da godt holde gyllestank ud,
> men er ærlig talt helst fri

Enig, velduftende er det jo ikke ligefrem *G*

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 04-03-07 04:57

> [...]
> måde som slukning med skum, der holder ilten væk fra det brændende
> materiale ved at lægge sig som et lag ovenpå

Gylle er præcis så godt som rent vand, bl.a. kølende. Skum har nogle
ekstra fordele mht at lægge sig som en barriere og holde ilten væk

Fra : wilstrup

Dato : 04-03-07 10:10

meddelelse news:45e9c9b7$0$52198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Må jeg hermed foreslå at man tværtimod snarere overvejer også at anholde
> hende selv for at fremsætte disse slet skjulte trusler?

Det er ikke trusler, det er oplysninger. Men i din optik må man jo ikke
sige til politiet; "overhold landets love, ellers bliver der ballade"- for
så er det jo trusler, ikke sandt? Tænk, at man ikke blot finder sig i
overgreb fra politistaten uden at protestere.

> [...]
> bare skal finde sig i den slags åbenlyse afpresningsforsøg under trusler
> om yderligere vanvidsvold og hærværk? Hvad Fanden bilder de sig dog

hvad bilder du dig ind siden du mener at det er i orden at genere folk, der
blot passer deres arbejde og som berettiget sætter sig til modværge mod
politiets overgreb?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-03-07 11:20

wilstrup wrote:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:45e9c9b7$0$52198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det er ikke trusler, det er oplysninger.

Det svarer jo ganske direkte til at påstå at en gidseltagers sindssyge "Gi'
mig, hvad jeg vil have, eller det er DIN skyld, at JEG slår gidsler
ihjel"-retorik eller for den sags skyld en bankrøvers "Pengene eller
livet!"-afpresning "bare er en oplysning" ...

> [...]
> ballade"- for så er det jo trusler, ikke sandt? Tænk, at man ikke
> blot finder sig i overgreb fra politistaten uden at protestere.

Hvilke "overgreb"?

Du opfatter det måske som "overgreb" at man faktisk kan risikere at blive
anholdt for at deltage i gadekampslignende opløb, der ellers i udmærket
overensstemmelse med Grundloven for længst er erklæret opløst?

> hvad bilder du dig ind siden du mener at det er i orden at genere
> folk, der blot passer deres arbejde og som berettiget sætter sig til
> modværge mod politiets overgreb?

Igen: Hvilke "overgreb"?

Hvis man under dække af at være en selvpåberåbt, såkaldt "retshjælpsgruppe"
efter al berettiget formodning fungerer som slet skjult kommandocentral til
koordinering af ulovlige, voldelige optøjer, så kan man for min skyld
infantilt påberåbe sig en sørgeligt selvbestaltet "diplomatisk immunitet" og
sikkert tro sig "helle på retshjælpsgruppen!" herfra og til Mortens Aften,
men det forhindrer bare ikke i praksis Politiet i at anholde een, hvis de
altså har berettiget mistanke om at man direkte og aktivt modarbejder deres
bestræbelser på genindførsel af offentlig orden:

http://www.modkraft.dk/hist/ART_03.html

Alt tyder på at Politiet om nødvendigt har haft tilbørlige dommerkendelser i
orden ved disse razziaer, ellers ville det jo rigtigt nok være en pinligt
amatøragtig fodfejl, som udelukkende ville underminere deres eget arbejde.

I øvrigt har man altså bare at følge frivilligt med uden voldelig modstand,
hvis Politiet først formelt anholder een. Længere er dèn såmænd ikke: Man
har mig bekendt i INTET land - hverken i de totalitære regimer du jo selv
ivrigt forguder eller i velfungerende demokratier som det danske - nogen som
helst "ret" til voldeligt at modsætte sig anholdelse.

Jeg har i det hele taget ret svært ved at få øje på "overgreb" fra politiets
side, når en flok livsfarlige stenkastende anarkistpsykopater efter alle
lovens forskrifter anholdes høfligt, men bestemt af nogle store politifolk,
og ellers ikke lider større fysisk overlast end om nødvendigt at blive
tvunget ned på jorden og lagt i strips hvorved de selvfølgelig kan risikere
er par diminutive hudafskrabninger, hvis de gør yderligere modstand til
skade for sig selv. De kan så sikkert selv mene at måtte "lide psykisk
overlast" ved at være blevet sat taktisk ud af spillet, men jeg har har
ærligt talt svært ved at fatte synderlig sympati for sådan nogle små
selvretfærdige tudeprinser og -prinsesser, når de selv øjeblikket forinden
har været tydeligt opsat på ligefrem at foranstalte borgerkrigslignende
tilstande og i værste fald endda slå politifolk ihjel ved at kaste med
brosten.

Anders Peter Johnsen

Fra : wilstrup

Dato : 04-03-07 11:47

meddelelse news:45ea9d3c$0$52180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> ihjel"-retorik eller for den sags skyld en bankrøvers "Pengene eller
> livet!"-afpresning "bare er en oplysning" ...

ingen af de pågældende har truet politiet med vold - de har oplyst at de vil
gøre noget ved politiets fremfærd, hvilket naturligvis betyder at de vil
udnytte retssystemets muligheder. Når man siger til offentligheden at
politiet har overskredet deres beføjelser og at de derfor må se en sag i
øjnene, så er det ikke trusler, men en oplysning. Det er ligeledes en
oplysning hvis politiet siger: begår du vold, bliver du anholdt og straffet.
Men det er måske også en trussel i dine øjne?

> Hvilke "overgreb"?

Politiets -sig mig ser du aldrig TV eller læser aviser?

> Du opfatter det måske som "overgreb" at man faktisk kan risikere at blive
> anholdt for at deltage i gadekampslignende opløb, der ellers i udmærket
> overensstemmelse med Grundloven for længst er erklæret opløst?

Jeg opfatter det som et overgreb, når man anholder 13-årige for at reagere
på politiets adfærd, når de hindrer vedkommende i at få fat i sine forældre.
Det er et blandt mange andre forhold. Jeg ser det som et overgreb, at
politiet uden videre kan sige at de nu har en generel ret til at anholde
folk, der befinder sig på Nørrebro - det er en politistat værdig, men ikke i
et retssamfund. Jeg ser det som et overgreb at politiet kører en person ned
med en stor bil. Vi kunne blive ved.

> Igen: Hvilke "overgreb"?

Jf. ovenover -og jf. det med at man anholder en hjælpegruppe, der på
juridisk grundlag forsøger at hjælpe de unge.

> [...]
> Politiet i at anholde een, hvis de altså har berettiget mistanke om at man
> direkte og aktivt modarbejder deres bestræbelser på genindførsel af

Det er overgreb når politiet vælger at anholde folk, der måske kunne løse
noget af konflikten på en fredelig facon. Det er optrapning af konflikten
fra politiets side, når man anholder dem, der på bedste vis gør hvad de kan
for at sikre de unges rettigheder mod politivolden.
Det kan ikke undre at man reagerer mod den slags politiovergreb.

> [...]
> i orden ved disse razziaer, ellers ville det jo rigtigt nok være en
> pinligt amatøragtig fodfejl, som udelukkende ville underminere deres eget

Politichef, Per Larsen har faktisk erkendt at politiet IKKE havde tilbørlige
dommerkendelser - hvad siger du så til det?

> [...]
> du jo selv ivrigt forguder eller i velfungerende demokratier som det
> danske - nogen som helst "ret" til voldeligt at modsætte sig anholdelse.

Nu ser jeg jo at du selv er beundrer af totalitære regimer som fx det
nazistiske, hvor enhver modstand mod autoriteterne blev slået ned med hård
hånd, og hvor det at man var anderledes fx jøde, betød gaskammer og
udslettelse, så måske du skulle tænke på den med sten og glashus.

> Jeg har i det hele taget ret svært ved at få øje på "overgreb" fra
> politiets side,

naturligvis har du det- du er ligesom den israelske minister, der satte en
kikkert for øjnene uden at tage glasbeskyttelsen af.

> [...]
> øjeblikket forinden har været tydeligt opsat på ligefrem at foranstalte
> borgerkrigslignende tilstande og i værste fald endda slå politifolk ihjel

Det er typisk for et højrefjols som dig at sætte lighedstegn mellem
fredelige folk, der forsøger at hjælpe i en højspændt situation og så dem,
der helt utilbørligt kaster med brosten. Intet af dette fremmer noget som
helst.

Fra : N_B_DK

Dato : 04-03-07 12:03

In news:45eaa3a2$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> ingen af de pågældende har truet politiet med vold - de har oplyst at
> de vil gøre noget ved politiets fremfærd, hvilket naturligvis betyder
> at de vil udnytte retssystemets muligheder.

Det er spekulationer fra din side.

> Politiets -sig mig ser du aldrig TV eller læser aviser?

Gør du eller ser du en gammel udsendelse ?

> Jeg opfatter det som et overgreb, når man anholder 13-årige for at
> reagere på politiets adfærd, når de hindrer vedkommende i at få fat i
> sine forældre.

Det der er lidt søgt ikke....

> Jeg ser det som et
> overgreb at politiet kører en person ned med en stor bil. Vi kunne
> blive ved.

Ja men det ville være at udstille din egen dumhed, så det er vel bedst du
stopper nu.

> Jf. ovenover -og jf. det med at man anholder en hjælpegruppe, der på
> juridisk grundlag forsøger at hjælpe de unge.

Aha så kriminelle skal fremover bare lave en kuridsik støttegruppe, så er de
urørlige ?

> Det er overgreb når politiet vælger at anholde folk, der måske kunne
> løse noget af konflikten på en fredelig facon.

Ja og måske er der små grønne marsmænd.

> Det er optrapning af
> konflikten fra politiets side, når man anholder dem, der på bedste
> vis gør hvad de kan for at sikre de unges rettigheder mod
> politivolden.

Den politivold du omtaler hvor er den foregået ?

> Politichef, Per Larsen har faktisk erkendt at politiet IKKE havde
> tilbørlige dommerkendelser - hvad siger du så til det?

At det sker af og til, og det er der intet ulovligt i, de skal bare forbi en
dommer indenfor x antal timer og få en dommerkendelse så papir arbejdet er i
orden. (det er mange situationer hvor man med formodet mistanke foretager en
ransagelse, uden at have en dommerkendelse, f.eks hvis det skønnes at
beviset vil blive skaffet af vejen imens)

LOL bare du selv tror på det.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Egon Stich

Dato : 04-03-07 12:13

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Jeg opfatter det som et overgreb, når man anholder 13-årige for at reagere
> på politiets adfærd, når de hindrer vedkommende i at få fat i sine
forældre.

Du har ikke på nogenm måde overvejet det forhold, at sådanne situationer
ikke kan sammenlignes med din verden, nemlig det velordnede klasseværelse?
Hvor dine forestillinger om "samtale" sikkert er ganske glimrende?
Men at der ude i den store verden faktisk kan forekomme situationer, hvor
man må handle øjeblikkeligt?
Det er altid let for skrivebordsgeneralen at fremkomme med ideer om den
rette handlemåde.
Efter timers gennemtænkning af sagen---

> [...]
> et retssamfund. Jeg ser det som et overgreb at politiet kører en person

Hvis man går ind i et rum fyldt med hvinende rundsave, skal man ikke pive,
om man får en rift.

> Det er overgreb når politiet vælger at anholde folk, der måske kunne løse
> noget af konflikten på en fredelig facon.

Har vi ikke set rigeligt af disse idioters "konfliktløsning"?
Havde man fulgt rettens afgørelse i sagen, da den forelå, havde meget været
undgået.
"Et sting i tide, sparer megen kvide".

> Politichef, Per Larsen har faktisk erkendt at politiet IKKE havde
tilbørlige
> dommerkendelser - hvad siger du så til det?

At du burde læse lovens bestemmelser om sådant.
Der står noget med "øjemedets forspildes" osv.
Hvad siger du så til det?
Andet end: "der er intet ulovligt foregået".

> [...]
> der helt utilbørligt kaster med brosten. Intet af dette fremmer noget som

Det er typisk for en "wanna bee" akademiker, ikke at kunne indse, at disse
"velmenere" faktisk hælder benzin på bålet.
Det er da snart på tiden, befolkningen siger fra overfor disse
samfundsskadelige existenser.
Vandringen til højre er faktisk allerede i gang.
Takket være netop disse akademikertyper, der slet ikke forstår, hvad deres
"idealisme" fattisk forårsager af grusomheder.
Ideerne forekommer sikkert fine og humanistiske i elfenbenstårnene, men i
den virkelige verden, betragtes det blot som umodent ævl.
Man har ladet umodne forvoksede skolebørn "lege voksne" i alt for lang tid.

Egon

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-03-07 13:26

wilstrup wrote:
> [...]
> oplysning. Det er ligeledes en oplysning hvis politiet siger: begår
> du vold, bliver du anholdt og straffet. Men det er måske også en

Du har tydeligvis ikke set TV2 NEWS-interviewet med denne Janne
Toft-Nielsen, kan jeg høre?

> Politiets -sig mig ser du aldrig TV eller læser aviser?

Hvilke "overgreb" er det helt nøjagtigt, du i denne sammenhæng bliver ved
med at fable om?

> Jeg opfatter det som et overgreb, når man anholder 13-årige for at
> reagere på politiets adfærd, når de hindrer vedkommende i at få fat i
> sine forældre.

Åhja, og jeg fatter immervæk ikke at man som voksen, ansvarlig forælder
ligefrem kan være så skrupforstyrret at slæbe sit barn med til voldsoptøjer.

> [...]
> ret til at anholde folk, der befinder sig på Nørrebro - det er en
> politistat værdig, men ikke i et retssamfund.

1) Folk skal altså flytte sig, hvis Politiet opløser en demonstration. Gør
de ikke dèt, risikerer de rimeligvis anholdelse.

2) Det andet tilfælde er at Politiet selvfølgelig er bemidlet med magt til
at gribe ind, hvis der - som i tilfældet med disse ærgelige haste-razziaer -
er begrundet mistanke om at folk er godt igang med at rode sig ud i rigtigt
alvorlige ulovligheder: Det vil jo evt. komme frem om der i så fald har
været tale om uberettiget anholdelse, hvilket i så fald endda vil udløse
erstatning. (Noget som mig bekendt overhovedet ikke findes i sådanne
"politistater" som du åbent hallucinerer om.)

> Jeg ser det som et
> overgreb at politiet kører en person ned med en stor bil.

Idioten løber jo selv ud foran den og som det nok turde være de fleste
bekendt, så KAN en så tung bil bare ikke undvige særligt hurtigt..

> Vi kunne blive ved.

Det er mig godt nok et par temmelig tynde og søgte eksempler.

Af og til under denne diskussion må jeg stoppe op spørge mig selv om det
rimelige i, at en ca. 30-årig studerende som undertegnede åbenbart ligefrem
skal sidde her og bruge sin dyrebare søndag på at forklare en ca. 60-årig
skolelærer med mangeårigt professionelt samfundsbetroet opdragelsesmedansvar
for andres mindreårige børn om så elementære, demnokratiske
samfundskoncepter som "lov og orden" samt "acceptabel social adfærd": Er jeg
mon således den eneste her, der efterhånden finder situationen direkte
pinlig for dig?

> Jf. ovenover -og jf. det med at man anholder en hjælpegruppe, der på
> juridisk grundlag forsøger at hjælpe de unge.

Og hvad så hvis pågældende "fine" hjælpegruppe helt konkret hjælper aktivt
med i koordinationen af optøjer?

> Det er overgreb når politiet vælger at anholde folk, der måske kunne
> løse noget af konflikten på en fredelig facon.

Ikke hvis disse folk er fulde af løgn og tværtimod uden for pressens
kameraer direkte bidrager aktivt til volden gennem logistisk hjælp til samt
koordination af optøjer.

Hvis nu disse "retshjælpsgruppemedlemmer" personligt har lagt hus til
tilrejsende sværtbevæbnede autonome, så er de LANGT hinsides enhver ellers
nok så ivrigt påberåbt "neutralitet", endsige "vilje til fredelig løsning og
tværtimod en direkte del af problemet, set fra Politiets og det omgivende
demokratiske samfunds synsvinkel.

> Det er optrapning af
> konflikten fra politiets side, når man anholder dem, der på bedste
> vis gør hvad de kan for at sikre de unges rettigheder mod
> politivolden.

Så må de jo selv hellere holde rent trav ved ikke på nogen måde at deltage i
eller bidrage til ulovlige gadekampe.

> Det kan ikke undre at man reagerer mod den slags politiovergreb.

Hvad der undrer mig, er at ellers voksne(?) og modne(??) mennesker pludselig
har så travlt med at lege sig ind i infantilpsykoptiske skolegårdsscenarier,
hvor man det ene øjeblik med bogstaveligt talt dødelig alvor smider brosten
og molotovcocktails imod Politiet for det næste øjeblik at klynke "helle på
Retshjælpsgruppen! Vi LEGER jo bare!"

Det er jo direkte ynkeligt at se disse "heroiske gadekæmpere", når de
pludselig ligger i håndjern og begivenhedernes alvor, samt ikke mindst
konsekvensen af deres egne handlinger så småt går op for dem...

> Politichef, Per Larsen har faktisk erkendt at politiet IKKE havde
> tilbørlige dommerkendelser - hvad siger du så til det?

Det er rigtignok ærgeligt at man ikke fra Politiets side har dobbeltsikret
sig med FORUDGÅENDE Dommerkendelser, da de venstreorienterede
autonomsympatisører jo selvsagt vil stå på spring for at finde sådan noget
at kritisere dem for.

Under alle omstændigheder er der dog mig bekendt endnu langt til deciderede
"Politistatsmetoder", men tværtimod tale om juridisk anerkendt praksis med
EFTERFØLGENDE Dommerkendelser, hvilket bestemt ikke er "smukt", men dog ikke
ligefrem et større statsretsligt problem.

> [...]
> hård hånd, og hvor det at man var anderledes fx jøde, betød gaskammer
> og udslettelse, så måske du skulle tænke på den med sten og glashus.

Løgn i din perfide kæft, Arne, og det ved du også udmærket godt...

Du hallucinerer nu om både "politistat" og "nazi-metoder", hvilket jeg
ærligt talt finder temmelig ynkeligt af en mand i både din modne alder og
myndighedsbetroede samfundsrolle som skolelærer: Hvis jeg ikke vidste bedre
kunne jeg sagtens have dig mistænkt for selv at være netop een af disse
forkvaklede, vrangvillige "voksne" som qua sin egen fascistoide
voldsromantiseren aktivt støtter børn og unge i at bedrive hensynsløs
gadevold og pøbeloptøjer. Hvis man ikke vidste bedre, skulle man endda
virkelig tro at du måtte være en lille snottet autonompsykopat, der således
skriver under pseudonym for at kunne puste sig op...

> naturligvis har du det- du er ligesom den israelske minister, der
> satte en kikkert for øjnene uden at tage glasbeskyttelsen af.

Nåja, midt i alle disse besynderlige nazi-anklager rettet mod andre skal
israelerne selvfølgelig da lige umotiveret have een over nakken: Fed logik,
Herr Hertzsprung!

> [...]
> fredelige folk, der forsøger at hjælpe i en højspændt situation og så
> dem, der helt utilbørligt kaster med brosten. Intet af dette fremmer

Det har tydeligvis aldrig i dit ellers så indædt fanatisk opbudte behov for
skånselsløs kritik af Politiet strejfet dig at at denne "retshjælpsgruppe"
så ganske udmærket også skulle kunne have deres udmærkede interesse i løgn
og manipulerende fordrejelse i medierne, vel?

Anders Peter Johnsen

Fra : N_B_DK

Dato : 04-03-07 13:50

In news:45eabaca$0$52105$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> typed:
> Er jeg mon således den eneste her,
> der efterhånden finder situationen direkte pinlig for dig?

Nej det er du bestemt ikke.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 04-03-07 13:59

On Sun, 4 Mar 2007 13:25:47 +0100, "Anders Peter Johnsen"
> [...]

>pludselig ligger i håndjern og begivenhedernes alvor, samt ikke mindst
>konsekvensen af deres egne handlinger så småt går op for dem...

folk som Wilstrup de autonome forbrydere på Nørrebro+plus en del af
deres forældre plus en masse sympatisører

har aldrig nogen sinde anerkendt at folk selv må stå til ansvar for
egne handlinger

når det så lige pluselig sker at de skal stå til ansvar,

er der slet ingen ende på deres totalt tankeløse jammer
dere skyden skyld på alt og alle andre end lige dem selv

bare tænk på alle de tanketomme tågehoveder der gentagne gange
frejdigt har prøvet at fremføre den tåbelige påstand at det skulle
være Faderhuset der har skylden når andre smider med brosten

de samme tågehoveder kan også i deres vildelse finde på at påstå at
det er politiet der optrapper volden

mage til vås findes vist ikke

politiet bruger nemlig slet ikke vold

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 04-03-07 14:43

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> frejdigt har prøvet at fremføre den tåbelige påstand at det skulle
> være Faderhuset der har skylden når andre smider med brosten

Der en bestemt gruppe mennesker, der karakteriseres netop således.
De har en psykiatrisk betegnelse--
Hvad er det nu liiige, den kliniske betegnelse er---

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 04-03-07 15:52

On Sun, 4 Mar 2007 14:43:14 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Der en bestemt gruppe mennesker, der karakteriseres netop således.
>De har en psykiatrisk betegnelse--
>Hvad er det nu liiige, den kliniske betegnelse er---

hjernedød måske

eller et alvorligt tilfælde af hydrocephalus

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 04-03-07 14:40

meddelelse news:45eabaca$0$52105$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
brosten
> og molotovcocktails imod Politiet for det næste øjeblik at klynke "helle

Det er jo ikke ualmindeligt, at nogle mennesker tager præg af deres daglige
omgangskreds.
Navnlig mennesker, der har gået i skole hele livet, og hvor den eneste
bevægelse er vandringen fra pulten til katederet, kan sikkert have svært ved
ikke at betragte klasseværelsets verden som lig den øvrige verdens.
Noget der i høj grad præger bestemte grupperinger i landet.
At dømme efter graden af infantile opfattelser, der gives udtryk for.

> Det er jo direkte ynkeligt at se disse "heroiske gadekæmpere", når de
> pludselig ligger i håndjern og begivenhedernes alvor, samt ikke mindst
> konsekvensen af deres egne handlinger så småt går op for dem...

vel en følge af manglende konsekvens, andet end de fra skolen vanlige:
Fyyee--skamme sig---

Egon

Fra : wilstrup

Dato : 05-03-07 21:33

meddelelse news:45eabaca$0$52105$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvilke "overgreb" er det helt nøjagtigt, du i denne sammenhæng bliver ved
> med at fable om?

ransagninger uden dommerkendelser -at sætte børn i fængsel sammen med
voksne - at anholde sindssyge mennesker fra et værested- at anholde børn på
13-år blot fordi disse siger nogle harmløse ukvemsord, anholdelse af alle,
der bevæger sig på Nørrebro, blot de ser ud som "autonome"- etc. ER du lige
så blind som du er dum?

> Åhja, og jeg fatter immervæk ikke at man som voksen, ansvarlig forælder
> ligefrem kan være så skrupforstyrret at slæbe sit barn med til
> voldsoptøjer.

Hvem har slæbt sit barn med til voldsoptøjer? Den mor der måtte se sin
datter blive anholdt af en kvindelig oversart politibetjentl, havde ikke
slæbt noget barn afsted, men havde et lovligt æriende på stedet, hvor hun så
kom væk fra sin datter.

> 1) Folk skal altså flytte sig, hvis Politiet opløser en demonstration. Gør
> de ikke dèt, risikerer de rimeligvis anholdelse.

Når politiet anholder folk der har et lovligt ærinde -fx at de bor på
stedet, så er det et politiovergreb.
Når politiet medvirker til at børn kommer i fængsel sammen med voksne, så er
det en overtrædelse af Børnekonventionen, og så er det er overgreb.
Når politiet anholder tydeligt sindssyge fra et værested, så er det et
overgreb
Når politiet ransager folks huse uden dommerkendelser, så er det et
overgreb.

> [...]
> fald endda vil udløse erstatning. (Noget som mig bekendt overhovedet ikke
> findes i sådanne "politistater" som du åbent hallucinerer om.)

Sikke da noget snak - politiet kan kun ransage lejligheder hvis de har
konkrete mistanker og så skal de altid have en dommerkendelse. Kun i særlige
tilfælde kan de gøre det uden, mod at de efterfølgende får en sådan - og det
har aldrig været ment som at politiet skulle gøre det i det omfang, det har
gjort det - det vil jo være en glidebane mod en politistat.
Og dine sædvanlige ideosynkrasier om dine påstande om "mine" politistater
kan du godt holde inde med - det er blot afsporende for enhver diskussion -
jeg river dig jo heller ikke umotiveret i næsen om dine nazi-sympatier, vel?

> Idioten løber jo selv ud foran den og som det nok turde være de fleste
> bekendt, så KAN en så tung bil bare ikke undvige særligt hurtigt..

En stor, tung bil skal ikke blot køre hurtigt ind i en menneskemængde under
et opløb - en trænet politimand bør da kunne sige sig selv at det ikke går
og at risikoen for at køre nogen ihjel er overhængende - ingen havde bedt
chaufføren om at køre ind i en folkemængde. Det er overgreb- politiovergreb.

> Det er mig godt nok et par temmelig tynde og søgte eksempler.

Det er hverken tynde eller søgte eksempler, men gedigne og virkelige af
slagsen.

> [...]
> demnokratiske samfundskoncepter som "lov og orden" samt "acceptabel social
> adfærd": Er jeg mon således den eneste her, der efterhånden finder

Af og til undrer det mig at jeg må spørge mig selv om det rimelige i at en
ca. 55 årig studerende og overlærer, der har haft med unge mennesker at gøre
i mange år, skal sidde her og bruge sin dyrebare søndag på at forklare end
ca. 35-årig studerende med så spinkel viden om samfundsfaglige- og politiske
magtforhold og som vi kan risikere kommer ud som kandidat med en så
fascistoid, intolerant og indskrænket ensidig tankegang om samme og ydermere
skal belære vedkommende om at "lov og orden" -konceptet er en indskrænket
borgerlig og ultrakonservativ opfattelse, under hvilken ingen
samfundsudvikling ville ske, skulle man fuldkommen holde sig til det
beståendes restriktive og anti-progressive holdning til samfundsudviklingen.
Er jeg mon således den eneste her, der efterhånden finder situationen
direkte pinlig for dig?

> Og hvad så hvis pågældende "fine" hjælpegruppe helt konkret hjælper aktivt
> med i koordinationen af optøjer?'

Det er en påstand, der savner ethvert grundlag -men jeg forstår at du med
dine ultrakonservative opfattelser mener at enhver der vover at tale Roma
midt imod er en oprører og en ballademager - for tingene skal jo være som de
er og blive hvad de var- og så Gud,konge og fædreland og kirkemusik, og
bordbønner og tjimdadada fra Frelsens Hærs trommesoloer.

> Ikke hvis disse folk er fulde af løgn og tværtimod uden for pressens
> kameraer direkte bidrager aktivt til volden gennem logistisk hjælp til
> samt koordination af optøjer.

Det er ikke politiet, der skal dømme om de bidrager aktivt til volden -og
det er jo meget bekvemt at de bliver anholdt netop når der ikke er presse
til stede med deres kameraer - vi så jo allerede i aften hvordan politiet
tampede løs på fredelige tilskuere med knipler - slag i hovedet var også
blandt det, vi var vidner til. Men jeg forstår efterhånden at når tre
stormægtige politibøller slår løs på EN ung med knipler både her og der, så
skal han nok blive sigtet for "vold mod politiet".

> [...]
> og tværtimod en direkte del af problemet, set fra Politiets og det
> omgivende demokratiske samfunds synsvinkel.

Det er ikke politiets ret at krænke ejendomsretten og bestemme hvordan de
mennesker, der besøger en privat bolig skal se ud.
Og det er ikke politiet eller dig, der skal dømme om hvad det omgivende
samfunds synsvinkel er. Du ved jo intet om hvad "det omgivende samfund
mener". Du sidder i dit elfenbenstårn og råber fra sidelinjen meden du
nipper lidt til fars Whisky i selvsamme bælte.

> Så må de jo selv hellere holde rent trav ved ikke på nogen måde at deltage
> i eller bidrage til ulovlige gadekampe.

Det gør de heller ikke - de deltager ikke i nogen gadekampe, men står som
garanter for at politiet ikke begår overgreb - og det er naturligvis en torn
i øjet på politiet, som jo begår det ene overgreb efter det andet, så længe
de ikke kan ses af offentlighedens repræsentanter- det er jo ikke første
gang at glasklare overgreb fra politiets side - selv med
film-dokumentation - er blevet afvist af retten fordi kollegerne har
beskyttet hinanden i stedet for at droppe denne uværdige spejdermoral og
sige tingene som de er, når kollegaer har forløbet sig. DET er både pinligt
og ynkeligt.

> [...]
> dødelig alvor smider brosten og molotovcocktails imod Politiet for det
> næste øjeblik at klynke "helle på Retshjælpsgruppen! Vi LEGER jo bare!"

Pladder med dig - det har intet med virkeligheden at gøre -har du
overhovedet været til stede og set, hvad der foregår? Næppe - se, det har
jeg og jeg har set politibrutalitet af værste skuffe, så jeg ærgrede mig
over at jeg ikke havde medbragt min camcorder for at dokumentere det.

> Det er jo direkte ynkeligt at se disse "heroiske gadekæmpere", når de
> pludselig ligger i håndjern og begivenhedernes alvor, samt ikke mindst
> konsekvensen af deres egne handlinger så småt går op for dem...

Det er ikke noget med heroisme at gøre - overlad den retorik til dine
ultrakonservative venner og medløberne fra Greve om at forsvare
"fædrelandets ære, Gud og dronningen" mod "revolutionen" der ryster de
velbeslåede fars-drenge fra Whiskybæltet.
Når man bliver anholdt fordi man har tabt mod en statslig overmagt, så er
der ikke noget at sige til at man er trist til mode. Men de fleste ved
udmærket godt at der er en risiko forbundet med at gå i klinch med en
statsmagt og dets magtapparat -og det er præcis det, jeg tidligere har
skrevet i denne gruppe -før det endte i et voldsorgie, iværksat af
politikere og politiet.

Det er revolutionsromantik at tro at man kan vinde i det lange løb over en
stat, der har både politi og militær at sætte ind mod folk ,der ønsker at
vælte et samfund- og her er det dog kun et ungdomshus, det drejer sig om.

Vold er og bliver noget skidt- også selvom man kan udtrykke forståelse for
den vrede og frustration der besjæler de unge, så er det en dum idé at ty
til vold - også selvom man føler sig magtesløs -netop fordi det er dømt til
at mislykkes på forhånd.

> [...]
> sig med FORUDGÅENDE Dommerkendelser, da de venstreorienterede
> autonomsympatisører jo selvsagt vil stå på spring for at finde sådan noget

Det er din påstand at de er venstreorienterede - og det bliver du ved med at
skrive selvom du ikke ved en roterende knortekæp om dette. De er imho slet
orienterede - dog ikke alle. Men autonomi er ikke venstreorientering, men
faktisk mere højreorientering, der er vendt mod det konforme samfund som de
ikke ønsker at være en del af. Men at spænde de autonome for den politiske
vogn der hedder "venstreorientering" er fuldkommen gal - der er intet
venstreorientering i det, de foretager sig - det er unge, individualister
som på liberalistisk grund kæmper for de rettigheder som liberalisterne ved
højtidelige stunder tager frem af mølposen og støver af.

> [...]
> praksis med EFTERFØLGENDE Dommerkendelser, hvilket bestemt ikke er
> "smukt", men dog ikke ligefrem et større statsretsligt problem.

Naturligvis er det ikke et større statsretligt problem i dine øjne -du er jo
modstander af de mennesker hvis livsstil du ikke kan lide, og så længe det
ikke sker nord for København i det velhaverkvarter, du bor i, så betyder det
jo ikke noget at folk får krænket deres ejendomsret - kun hvis en eller
anden skattesvindler eller virksomhedsforbryder kommer for skade at prale
lidt for meget om sine numre ved en animeret frokost på godset, og politiet
får nys om sagen, så er der panik på- og det haster med at være forarget
over politiets fremfærd skulle de vove at komme uden en kendelse.

> Løgn i din perfide kæft, Arne, og det ved du også udmærket godt...

Det er ikke mere løgn end det, fascistoide vås du skriver om mig - og det
ved du også udmærket godt. Men jeg konstaterer at du ikke kan lide at få
igen med samme mønt.
Lad mig skære det ud i pap for dig: du hævder at jeg "ivrigt forguder"
"totalitære regimer" Det er en yderst flabet bemærkning fra din perfide
kæft, Anders - og hvis du ikke kan tåle at få igen med samme mønt, så skulle
du holde op med at udtale dig om min person, som du jo overhovedet ikke
kender og hvis synspunkter du ikke fatter en roterende hundeprut af.

Jeg vil fastholde at sålænge du iklæder mig dine løgnagtige påstande om hvad
jeg beunder og forguder, så vil jeg gøre ligeså over for dig - bortset fra
at jeg ikke er så langt fra sandheden som du er langt fra sandheden om min
person. Fattede du den, underyder?

> Du hallucinerer nu om både "politistat" og "nazi-metoder", hvilket jeg
> ærligt talt finder temmelig ynkeligt af en mand i både din modne alder og
> myndighedsbetroede samfundsrolle som skolelærer:

Igen og igen kommer du med det mest ynkelige argument du kan finde på,
nemlig at beklikke min professionalisme som lærer uden at du har det mindste
kendskab til det. Det viser ikke alene at du er en flabet gadedreng, men at
du er et fascistisk røvhul, hvis argumenter nu er så papirstynde at det
ligefrem må være pinligt for dine venner i Greve at læse det.

Hvis jeg ikke vidste bedre

Du VED INGENTING.

> [...]
> forkvaklede, vrangvillige "voksne" som qua sin egen fascistoide
> voldsromantiseren aktivt støtter børn og unge i at bedrive hensynsløs

Og jeg kan naturligvis gengælde komplimentet ved at sige at jeg har dig
mistænkt for at være talerør for Jonni Hansen i Greve og hans nynazistiske
orangutang-gruppe, der aktivt støtter børn og unge i at bedrive hensynsløs
gadevold og pøbeloptøjer...

Har du det bedre nu?

Hvis man ikke vidste bedre, skulle man endda
> virkelig tro at du måtte være en lille snottet autonompsykopat, der
> således skriver under pseudonym for at kunne puste sig op...

Nu skriver jeg altid under eget navn - men det morer mig at bemærke at du må
være blevet mere og mere desperat i dine tilsvininger og din eklatante
mangel på argumenter, siden du har bevæget dig så langt op i det røde felt
at du skal passe på blodttrykket - for din egen skyld.

Dine ynkelige forsøg på at lege gadedreng skal du nok vente med til du ved
hvordan en sådan ser ud. Dine ophidsede påstande er jo rent til grin.

> Nåja, midt i alle disse besynderlige nazi-anklager rettet mod andre skal
> israelerne selvfølgelig da lige umotiveret have een over nakken: Fed
> logik, Herr Hertzsprung!

Israelerne? Rent bortset fra at det kan være temmelig underholdende at se
sine meninger bliver udsat for multiplikation, så kan jeg konstatere at du
heller ikke kan tælle - jeg nævnte EN israeler - Hr. Johnsen.

> [...]
> "retshjælpsgruppe" så ganske udmærket også skulle kunne have deres
> udmærkede interesse i løgn og manipulerende fordrejelse i medierne, vel?

Det er tydeligvis aldrig i dit ellers så indædt fanatiske opbudte behov for
skånsesløs kritik af de unge strejfet dig at netop politiet så ganske
udmærket også skulle kunne have deres interesse i løgn og fordrejelse i
medierne, vel?