Fonden Jagtvej 69 opfordres til at betale ~
Fra : Petse

Dato : 03-03-07 19:44

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/03/03/03173053.htm?nyheder

Dansk Folkeparti opfordrer Fonden Jagtvej 69 til at bruge deres
indsamlede midler til at betale for ødelæggelserne i forbindelse med
urolighederne.

Ja, det manglede da også bare.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-07 20:10

Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> [...]
>
> Dansk Folkeparti opfordrer Fonden Jagtvej 69 til at bruge deres
> indsamlede midler til at betale for ødelæggelserne i forbindelse med

Og det kan de godt glemme alt om. Bil- og cykelejere uden forsikring har
bare mistet deres køretøj, og havde ejeren af møbelforretningen på
Torvegade [Christianshavn] ikke forsikring mod hærværk inden i
forretningen, må han gå konkurs. Og sende en venlig tanke til børn og
unge fra det tidligere ungdomshus.

Og Christianshavns Gymnasium er 'selvforsikrende', så der røg en god del
aktiviteter for eleverne. De må så også sende en venlig tanke til
'Ungeren' ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Petse

Dato : 04-03-07 19:31

Per Rønne kom med følgende:

> [...]
>
> Og Christianshavns Gymnasium er 'selvforsikrende', så der røg en god del
> aktiviteter for eleverne. De må så også sende en venlig tanke til

Derfor burde Fonden Jagtvej 69 betale for de skader de autonome fra
Jagtvej 69 har lavet.
Det burde de moralsk at være forpligtet til, men de er nok ikke særlig
moralske.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-07 19:36

Petse wrote:
> [...]
> Jagtvej 69 har lavet.
> Det burde de moralsk at være forpligtet til, men de er nok ikke særlig

Ligesom dig, du er jo ikke i Irak, vel?

--
Allan Riise

Fra : Petse

Dato : 04-03-07 19:47

Allan Riise har bragt dette til verden:

> Ligesom dig, du er jo ikke i Irak, vel?

Hvorfor fanden blander du Irak ind i debatten?
Desuden er der ikke en: Fonden Støt Irak Krigen. Vel?

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-07 19:49

Petse wrote:
> Allan Riise har bragt dette til verden:

> Hvorfor fanden blander du Irak ind i debatten?

Fordi du støtter/støttede moralsk op om invasionen i Irak.

> Desuden er der ikke en: Fonden Støt Irak Krigen. Vel?

Jeg troede det handlede om moral, men det gør det måske ikke alligevel?

--
Allan Riise

Fra : Petse

Dato : 04-03-07 19:52

Allan Riise forklarede:

> Fordi du støtter/støttede moralsk op om invasionen i Irak.

> Jeg troede det handlede om moral, men det gør det måske ikke alligevel?

Såvidt jeg ved, skulle vi også have være med til at genopbygge Irak,
men nu skal soldaterne hjem, som du så gerne vil have.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-07 20:02

Petse wrote:
> Allan Riise forklarede:

> Såvidt jeg ved, skulle vi også have være med til at genopbygge Irak,
> men nu skal soldaterne hjem, som du så gerne vil have.

Jeg kan se at du fattede pointen, men du svarede jo så ikke på om ikke *du*
burde være i Irak?

Så der kan blive bygget op, ja.
Du skulle læse lidt om hvad der egentlig skete medens vi både prøvede på at
bygge op, og bekrige lokalbefolkningen.

"Det militære danske bidrag til genopbygningen af Irak har i årevis været
ufokuseret, skriver Politiken søndag.
Soldater efterlyste strategi
Hver dansk bataljon er i Irak et halvt år ad gangen, og inden hjemturen
samler ledelsen styrkens erfaringer i en rapport. De rapporter har Politiken
fået tilladelse til at se.

Rapporterne afslører, at fire bataljoner i træk - fra august 2004 til august
2006 - har påpeget en brist i samarbejdet mellem Forsvarsministeriet og
Udenrigsministeriet. Sætningen "en overordnet dansk strategi for
genopbygningen af Irak savnes" går igen.

Fokus kunne have forbedret indsats
Seniorforsker Anja Dalgaard-Nielsen fra Dansk Institut for Internationale
Studier genkender billedet. Hun tilbragte sidste år i april selv en måned
med den danske bataljon i Camp Danevang og har samlet sine indtryk i en ny
rapport.

- Pointen er, at man kunne være kommet længere, hvis man på et tidligt
tidspunkt havde lavet en systematisk analyse af de irakiske behov, siger
hun.

Plan uden detaljer
Udviklingsminister Ulla Tørnæs siger, at der var en plan for genopbygningen,
og at den indgår i regeringens Irak-analyse fra 2005 og 2006. Men hun
erkender også, at den ikke går i detaljer.

- Der er tale om generelle retningslinjer for, hvordan pengene skal
fordeles."

Hvilket understreger min pointe om at man ikke kan kæmpe og bygge på samme
tid.

--
Allan Riise

Fra : Petse

Dato : 05-03-07 12:08

Allan Riise frembragte:

> Jeg kan se at du fattede pointen, men du svarede jo så ikke på om ikke *du*
> burde være i Irak?

Hvorfor skulle jeg være i Irak? Jeg er jo ikke soldat.

> [...]
> fordeles."
>
> Hvilket understreger min pointe om at man ikke kan kæmpe og bygge på samme

Og det kan man heller ikke på Nørrebro.
Nu har aktivisterne tabt, så nu gælder det om, at få erstattet de
skader, som aktivisterne har forvoldt.

Fra : Peter B. P.

Dato : 03-03-07 20:19

On 2007-03-03 19:43:59 +0100, Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> said:

> [...]
>
> Dansk Folkeparti opfordrer Fonden Jagtvej 69 til at bruge deres
> indsamlede midler til at betale for ødelæggelserne i forbindelse med

Det har jeg jo foreslået tidligere her i gruppen.

--
"If you had a spouse that behaved like your government, you could not
only break free of the relationship, you might be able to collect

Fra : Allan Riise

Dato : 03-03-07 20:39

Peter B. P. wrote:

> Det har jeg jo foreslået tidligere her i gruppen.

Hvorfor dog det?

Hvis jeg vil hjælpe dig med f.eks. huslejen i et par mdr. og du alligevel
bliver smidt ud, skal jeg så betale istandssættelsen af din lejlighed når du
alligevel fraflytter/bliver smidt ud, og det uanset om det er normal
istandsættelse eller en total renovering p.g.a. misligehold/hærværk?

--
Allan Riise

Fra : Peter B. P.

Dato : 03-03-07 21:43

On 2007-03-03 20:39:12 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> said:

> [...]
> lejlighed når du alligevel fraflytter/bliver smidt ud, og det uanset om
> det er normal istandsættelse eller en total renovering p.g.a.

DU mener ikke at Kurt Foldschack er forbundet til ungdomshuset?

--
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the
point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. The

Fra : Malene P

Dato : 03-03-07 22:02

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alligevel fraflytter/bliver smidt ud, og det uanset om det er normal
> istandsættelse eller en total renovering p.g.a. misligehold/hærværk?

Hvem synes du, skal betale for det hærværk, der har fundet sted og som
kommer i den kommende tid?

Malene P

Fra : Petse

Dato : 04-03-07 19:31

Peter B. P. forklarede den 03-03-2007:

> Det har jeg jo foreslået tidligere her i gruppen.

Okay. Har ikke lige lagt mærke til det.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-03-07 23:56

> [...]

> Dansk Folkeparti opfordrer Fonden Jagtvej 69 til at bruge deres
> indsamlede midler til at betale for ødelæggelserne i forbindelse med

eftersom det ikke er fonden der står bag optøjerne og ikke har nogen
mulighed for at påvirke i nogen retning så er det da et latterligt
forslag ..

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-07 13:15

> eftersom det ikke er fonden der står bag optøjerne og ikke har nogen
> mulighed for at påvirke i nogen retning så er det da et latterligt
> forslag ..

Folkene bag fonden er tydeligvis tilknyttet organisationen bag
ungdomshuset - det kan selv en blind mand s'gu da se på lang afstand. Det
ville være på sin plads, rent moralsk, om de dækkede skaderne deres uvorne
møgunger render rundt og forårsager.

Men nu hvor Nørrebro's beboere er begyndt at tage til genmæle, så er det
måske ikke helt så sjovt som tidligere, at begå hærværk? De troede vel at
hele bydelen var for den asbestfyldte lortebule, men nu må de så snart være
ved at blive klogere.

Der er ikke plads til dem her mere.

Fra : Petse

Dato : 04-03-07 19:32

Thomas von Hassel sendte dette med sin computer:

> eftersom det ikke er fonden der står bag optøjerne og ikke har nogen
> mulighed for at påvirke i nogen retning så er det da et latterligt
> forslag ..
>
> /thomas

Mener du ikke de er moralsk forpligtet til det?

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-07 19:35

Petse wrote:
> Thomas von Hassel sendte dette med sin computer:

> Mener du ikke de er moralsk forpligtet til det?

Næ, så skulle du jo også være i Irak, eller ?

--
Allan Riise

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-03-07 19:47

Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel sendte dette med sin computer:

> Mener du ikke de er moralsk forpligtet til det?

Så skulle det da nærmere være forældrene som har fejlet i deres
opdragelse som skulle op med det store checkhæfte, og ikke en fond som
har prøvet at skabe en forhandlingsløsning ..

/thomas

Fra : Petse

Dato : 04-03-07 19:53

Thomas von Hassel skrev:

> Så skulle det da nærmere være forældrene som har fejlet i deres
> opdragelse som skulle op med det store checkhæfte, og ikke en fond som
> har prøvet at skabe en forhandlingsløsning ..

Ja, forældrene burde også betale for skaderne.

Fra : wilstrup

Dato : 05-03-07 21:42

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

tåbeligt udsagn - vi straffer ikke kollektivt her i landet- selvom de mange
varetægtsfængslinger tyder på noget andet, hvor domstolene faktisk fungerer
som et ekspeditionskontor.

Og hvis en person begår hærværk, er det op til dem, der har opdaget det, at
bevise det- og det betyder så, hvis det bevises at vedkommende bliver
erstatningspligtig - også selvom det er et barn på 12-13 år. Det bliver
aldrig forældrene, der bliver erstatningspligtige i sådan en sag.

Så hyp over på nærmeste bibliotek og lær en smule om erstatningsret.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-03-07 21:50

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
> erstatningspligtig - også selvom det er et barn på 12-13 år. Det bliver
> aldrig forældrene, der bliver erstatningspligtige i sådan en sag.

Det var også mere ment sarkastisk ..

> Så hyp over på nærmeste bibliotek og lær en smule om erstatningsret.

Jeg har en hustru der læser HA Jur. så jeg behøver ikke at gå så langt
for at kommer til lovbøgerne ;)

/thomas

Fra : wilstrup

Dato : 05-03-07 23:38

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Det var ikke let at se... pas på med sarkasme i en tekst.

> Jeg har en hustru der læser HA Jur. så jeg behøver ikke at gå så langt
> for at kommer til lovbøgerne ;)

Næ, men det kræver mere end at kunne læse for at forstå en bog, som man nu
siger

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-03-07 23:42

> [...]

> Det var ikke let at se... pas på med sarkasme i en tekst.

> Næ, men det kræver mere end at kunne læse for at forstå en bog, som man nu

Det er nok derfor det ikke er mig der læser så ;)

/thomas

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 05-03-07 22:10

"wilstrup" <nix@invalid.com> writes:

> [...]
> vedkommende bliver erstatningspligtig - også selvom det er et barn
> på 12-13 år. Det bliver aldrig forældrene, der bliver

I betragtning af hvor høje nagler du kunne komme op på over de
Københavnske politikeres "moralske" ansvar for et par dage siden, må
man sige at du har et ret afslappet forhold til konsistens i
argumentationsform

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching