Bråket i Nørrebro en oppgave for hæren!
Fra : Sigvald

Dato : 03-03-07 01:35

De voldelige kommunazistiske venstreekstremistene som forleden laget
alvorlige opptøyer i Nørrebro, København truer igjen byens sikkerhet:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=168561

Og igjen synes de naive politikerne å være villige til å risikere gode
politifolks liv og helse ved å sende disse mot demonstrantene. For
ikke lenge siden ble en uskyldig politimann drept i liknende opptøyer
i Italia. Jeg kan ikke skjønne at noen kan forsvare slikt. Også under
NOKAS-ranet i Stavanger ble en uskyldig politimann drept p.g.a.
manglende utrustning (bilen var ikke pansret). Av hensyn til
politifolkenes sikkerhet bør derfor oppdrag som det i Nørrebro
vurderes overlatt til hærens kommandostyrker. Disse er grundig trent
til å nedkjempe fiendtlig motstand med minst mulig egne tap. Våpen må
selvsagt velges ut fra situasjonen. I tilfellet nørrebro burde det
rekke med gummikuler og tåregass, i hvert fall til å begynne med.
Erfaring viser også at pansrede kjøretøyer og stridsvogner i slike
tilfeller er langt mer effektive våpen enn ridende politi. Bruk av
hester setter også hestenes liv og helse i fare og er å betrakte som
dyremishandling.

Konklusjon:
Alle som ønsker å verne om uskyldige politifolks og -hesters liv og
helse i forbindelse med bråk av den typen man nå ser i Nørrebro bør
stemme på partier som FrP (Norge) og Dansk Folkeparti (Danmark).

Sigvald

Fra : Martin

Dato : 03-03-07 01:49

On 3 Mar., 01:34, "Sigvald" <sigva...@yahoo.no> wrote:
> [...]
> tilfeller er langt mer effektive våpen enn ridende politi. Bruk av
> hester setter også hestenes liv og helse i fare og er å betrakte som

Ja, med det format de spolerede og utilpassede børns og
infantiliserede voksnes optøjer har, må man overveje at sætte hæren
ind og opgive den sædvanlige praksis med grundlovsforhør etc. Sæt
tilfangetagne oprørere ind i lejr med pigtråd og elektriske hegn i en
uges tid til afkøling.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-07 07:58

Martin <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
> ind og opgive den sædvanlige praksis med grundlovsforhør etc. Sæt
> tilfangetagne oprørere ind i lejr med pigtråd og elektriske hegn i en

Det synes som om det danske politi med dets 'hollændervogne' er rigeligt
forsynet med værktøjer til at håndtere situationen, som endda i
personskader har været mindre end hvad man ser ved et almindeligt
trafikuheld.

Ingen har vist fået varige mén endsige er blevet dræbt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-07 10:27

news:1hue3au.utndc113yn2yaN%>> > De voldelige kommunazistiske
venstreekstremistene som forleden laget

Politiet er med til at overdramatisere pjattet, som især rammer
bilforsikringsselskaberne

I nat kl 1 vågnede jeg af voldsom larm på gaden og så ild og ringede
efter politiet
Inden jeg sagde adressen svarede vagthavende "Vi ved det godt."
Der var to bål - et i en kæmpkontainer med byggeaffald, som var næsten
udbrændt og et lille af brædder taget fra min have og affald fra min
kontainer som jeg let slukkede.
Jeg cyklede til de nærliggende politispærringer omkring Jagtvejhuset
hvor to tyvetalligt overbemandede politikæders formænd oplyste mig at
jeg skulle få lygte på min cykel og at det ikke var deres bord at
alarmere. vedr brand eller væltet bil -

Men efter en time kom 3 hollændervogne med hver ti betjente og et par
af betjentene løftede hurtigt min genbos væltede bil op på fire
hjul - en bil der var sat ud på tværts midt på kørebanen gad de ikke
flytte tilbage - de havde de ikke instruks om.

Tilbage ved mit TV hørte jeg at Per Larsen beder folk *ikke* ringe når
bål.
Ved dagslys cyklede jeg ud og beså de 8 små bål, der havde været
vist i TV - der var ikke andre end disse 8 små ufarlige bål i
kvarteret, så politiet er asocialt dovne og især ivrige efter af
overdramatisere. Det var især aviser der var brændt så de har kun
været høje bål netop når de filmedes af TV

Min gades kirke har i TV fået reklame som indbyder til asyl i kirken
for optøjer-stressede i kvarteret men kirketjeneren oplyser mig på
dag 3, at der ikke har været een eneste gæst.
Han sætter kæmpe træskilt op på fortovet, der indbyder til asyl, og
måske de håber at BZ så vil brænde dette.
Kirken hepper på vold og giver spalteplads til BZ-reklame for BZ

Fra : Trond Svendsen

Dato : 03-03-07 01:56

> [...]

>Og igjen synes de naive politikerne å være villige til å risikere gode
>politifolks liv og helse ved å sende disse mot demonstrantene.

Dette er ikke "demonstrasjoner".
Dette er masseopptøyer fra ekstremister som ønsker å knuse et demokrati.
Dette kan kalles krigshandlinger, og de økonomiske konsekve4nsene kan bli
gigantiske.

Den eneste rette medisinen i dette tilfellet er å benytte soldater som kan
plassere noen velplasserte skarpe skudd inn i massene.

--
Trond

Fra : John

Dato : 03-03-07 02:06

"Trond Svendsen" <trond@easy.com> skrev i en meddelelse

> Dette er ikke "demonstrasjoner".
> Dette er masseopptøyer fra ekstremister som ønsker å knuse et
> demokrati.

Ja, så enkelt kan det udtrykkes.

John

Fra : Isachsen

Dato : 03-03-07 19:39

John wrote:

> Ja, så enkelt kan det udtrykkes.
>
> John

Er du sikker på at de ikke bare vil innføre mer demokrati?

Isachsen

Fra : Jes Klemem

Dato : 03-03-07 14:36

Trond Svendsen skrev:

> [...]
>
> Den eneste rette medisinen i dette tilfellet er å benytte soldater som kan
> plassere noen velplasserte skarpe skudd inn i massene.

Du er livredd. En normal reaksjon. Du kan overgi deg nå.

Ellers så går livet videre som om ingenting har skjedd.

16.åringer er det beste vi vet om , ikke sant?

Fra : Sigvald

Dato : 03-03-07 01:57

> [...]
> ind og opgive den sædvanlige praksis med grundlovsforhør etc. Sæt
> tilfangetagne oprørere ind i lejr med pigtråd og elektriske hegn i en

Ja, Danmark kunne i dagens situasjon muligens trenge sin egen versjon
av Guantanamo - f.eks. på Bornholm eller på Grønnland. Rettssikerheten
må imidlertid ikke settes unødvendig i fare.

Sigvald

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 03-03-07 02:45

On 3 Mar, 01:56, "Sigvald" <sigva...@yahoo.no> wrote:

> [...]
> av Guantanamo - f.eks. på Bornholm eller på Grønnland. Rettssikerheten
> må imidlertid ikke settes unødvendig i fare.

Politiet greier jobben helt utmerket. Men spørsmålet er hvordan sikre
at ikke de arrestete slipper ut på gaten i gjen for å lage mere
trøbbel.

Husk at det er bare et fåtall som er "politsk bevisste". De aller
fleste er notoriske pøbler som er ute for å ha det moro.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-07 07:58

Brumle Måseegg <hfrit@c2i.net> wrote:

> Men spørsmålet er hvordan sikre at ikke de arrestete slipper ut på gaten i
> gjen for å lage mere trøbbel.

De synes at være anholdt for foreløbig 14 dage, og de værste først.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ole Løken

Dato : 04-03-07 04:57

Sigvald skrev:

> [...]
> helse i forbindelse med bråk av den typen man nå ser i Nørrebro bør
> stemme på partier som FrP (Norge) og Dansk Folkeparti (Danmark).

Særlig det med hestene, eller var det
hetsene?

Hjertelig tilstede
Ole

Fra : Øyvind

Dato : 04-03-07 21:20

Ole Løken wrote:

> Særlig det med hestene, eller var det
> hetsene?
>

> Hjertelig tilstede
> Ole
Latter og atter latter.
Dagens blinkskudd.
Men over til realitetene.
Jeg ser ikke forskjell på svartkledde marxister som brenner biler og raner
butikker og svarkledde nazister som brenner bøker og jødebutikker - kan noen
fortelle meg forskjellen!!
Er det Kristallnacht i København nå??

Øyvind, Oslo

Fra : @

Dato : 04-03-07 21:27

On Sun, 4 Mar 2007 21:20:04 +0100, "Øyvind" <medb1954@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>butikker og svarkledde nazister som brenner bøker og jødebutikker - kan noen

det er tæt på

vi er også mange danskere det ikke lige kan kende forskellen på om
forbryderne er sorte røde eller brune

det eneste vi ved er at de er voldsforbrydere

og de HAR og så brændt bøger et enkelt sted

det er lidt uhyggligt

Heinrich Heine skrev ca 1840 et digt om at brænder man bøger, vil man
måske senere brænde mennesker

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 04-03-07 21:46

On Sun, 04 Mar 2007 21:26:31 +0100, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
>
>det er lidt uhyggligt
>

>Heinrich Heine skrev ca 1840 et digt om at brænder man bøger, vil man

fejl 1821 ikke 1840

<<<<
De, der begynder med at brænde bøger, vil ende med at brænde
mennesker.
Heinrich Heine (skuespillet Almansur, 1821)
<<<<<

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-07 00:12

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message
> [...]

JA, ydmygelsen af BZ bør føre til vælgerskred væk fra S, SF,EL og R

Bøger brændtes symbolsk i 1933 een nat og ikke ellers - en Goebbels
tale ved bogbrændingsceremonien fulgtes ikke op med forbud mod at
boghandlere blev ved at sælge Freud, Remarque og Feuchtwanger
bøgerne, for ytringsfrihed var pænt god under nazierne vedr noget så
uvæsentligt som bøger. Vedr de afgørende radiobølger (idag TV) og
sekundært dagblade, er censuren reelt næsten så slem i DK idag som
den var i Hitlertyskland. Smagsdommerkontrol er blot mere raffineret
nu.

PJAT - der brændtes nogle synagoger og plyndredes butikker og dræbtes
et tocifret antal jøder 9.11.1938

men de magtesløse BZ-hærværksmænd ønskede blot at aflede opmærksomhed
fra deres ansigtstab,
og bortset fra tyske HitlerjugendBZ-ers infame angreb på
Christianshavns Gymnasiums skolebibliotek og nogle bilbrande, så er
den største udgift aflønning af det unyttige store politiopbud.
Bål var små og antændte ikke beboelseshuse. Eneste voldsoffer var at
BZ smed brosten i hovedet på BZ (er tilstanden stabil vedr offeret for
denne vådeskudsulykke, som medierne sføli fortier? )

Tyskeren, der kom på Rigshospitalets traumecenter efter at være
arresteret i JAgtvejhuset kl 7 1.3 var ifølge politichef Per LArsen
offer for særlige kampgasser politiet brugte - hvilket er interessant
og tyder på at det pr vandkanon indsprøjtede brandslukningsskum var så
high teck som Putin-jægersoldaternes psykegas i det tjetjensk besatte
Moskvateater - men det får vi næppe detaljer at vide om, for politiet
har jo afprøvet metoder, som fremtidige borgerkrigs-fjender ikke skal
kende til

> Heinrich Heine skrev ca 1840 et digt om at brænder man bøger, vil
> man
> måske senere brænde mennesker

Og det har vist sig at være en metafor der ikke skal tages særlig
bogstaveligt. KZ-krematoreirne var tyfusforebyggende og til lig, ikke
til mennesker

Fra : Gordon Spangelid

Dato : 04-03-07 23:21

Øyvind skrev:

> [...]
> butikker og svarkledde nazister som brenner bøker og jødebutikker - kan noen

Nei det er opprør mot A4 normen. Det er nå en gang sånn at det i vår
småborgelige tilværelse vil vokse opp subkulturer som gjør opprør. Det
er en del av livet, og noe vi må leve med. I alle storbyer finnes det
Blitz lignende grupper. De er et viktig supplement til standardnormene
og utfordrerer våre fastlåste tankebaner. Personlig har jeg liten sans
for hva disse gruppene står for, men jeg ser at de har livets rett, og
vet av erfaring at jo mer vi andre gjør motstand jo større vokser disse
gruppene. For de av dere som husker gateslagene i Oslo på midten av
80.tallet burde huske at disse grupperingene vokste i takt med
kølleslagene. I dag er det boligmangelen og at mange fattige unge helt
er utestengt fra både utleie og eiemarkedet som fører til de fleste
protestene og det blandt de medlemmene kommer fra. Slik er det også i
København, bare 10 ganger verre. Det er derfor ikke rart at protestene
blir så store. Ingen må tro at jeg støtter det som har skjedd i
København i helgen og jeg tar like mye avstand fra det som alle andre
som er rystet over ødeleggelsene. Men jeg tror løsningen på dette her må
bli som i Oslo at de får beholde huset sitt med en forpliktende
leieavtale med København kommune. Her i Oslo har det ført til gemyttene
har blitt dempet og de grupperingene som står for fredelige midler står
sterkest når de først de skal ut å demonstrere.

Se også under min sig.

Gordon

Dagbladet hadde i dag en leder som setter dette i rett perspektiv

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/03/03/493841.html

«FUCK JER! Nu er det krig!» Slik lyder det nysprayede budskapet på den
gule muren som går langs Nørrebrogade opp mot Jagtvej i København, der
det omstridte Ungdomshuset ligger. Det vil si - der det har vært
Ungdomshus i 24 år. Nå er det et tomt lokale midt i det som beskrives
som en krigssone - stengte skoler og butikker, brente biler og knuste
ruter vitner om uvanlig voldsomme gateslagsmål. Ungdomshuset er kjøpt og
betalt av en pussig kristen organisasjon, som vil at lokalene skal ha
andre bruksmåter enn veganerkafé, øvingslokale for hardcoreband og
møteplass for anarkistisk innstilt ungdom fra Danmark og Europa for øvrig.

DENNE DREININGEN fra anarkisme til kristendom i Jagtvej er ikke noe
dårlig bilde på en generell dreining i dansk samfunnsliv de siste åra.
Det er mulig, for den som vil, å se tvangsutkastelsen av Ungdomshusets
beboere i sammenheng med innstramningene overfor den frie bydelen
Christiania - kanskje er København i ferd med å bli en by som er litt
mindre åpen for alternative måter å leve sitt liv på. Utkastelsen er i
alle tilfeller en konsekvens av dårlig politisk gangsyn.

HISTORIEN OM Ungdomshuset er lang, og har paralleller til den norske
virkeligheten. I noen grad har norske politikere taklet utfordringene
fra Blitz-miljøet bedre enn deres danske kolleger har taklet «de
autonome» - selv om det handler mye om tilfeldigheter. Det er liten tvil
om at det ville blitt harde kamper dersom Blitz-huset i sin tid hadde
blitt solgt til en privat investor som forlangte huset ryddet.

København kommune hadde vært tjent med å la Ungdomshuset forbli
kommunalt eid, og latt det mer eller mindre vitale miljøet få eksistere
på Nørrebro. Man blir ikke kvitt en ungdomskultur man ikke liker ved å
stenge et hus.

SAMTIDIG er det flere enn myndighetene som må ta ansvar for de voldsomme
scenene som nå har utspilt seg i København. Beboerne i Ungdomshuset har
ved flere anledninger vist seg unødig lite fleksible når det har dukket
opp alternative forslag til løsninger på konflikten. Og voldsbruken, som
rammet brannmenn så vel som Nørrebrobeboere, er det ingen grunn til å
akseptere eller unnskylde.

Fra : Øyvind

Dato : 04-03-07 23:38

Gordon Spangelid wrote:

> Nei det er opprør mot A4 normen. Det er nå en gang sånn at det i vår
> småborgelige tilværelse vil vokse opp subkulturer som gjør opprør.
Klipper inn fra en annen tråd noe jeg har skrevet der:

Jeg ser norske journalister om dagen i avisenes spalter svelger og svelger
og har problemer med å forkaste volden i København. Så lenge volden
begrunnner seg i noe man er uenig i og vil demonstrere mot, så mener mange
journalister at man kan forklare volden. I utrykket "forklare volden" ligger
en halvveis aksept av vold så lenge den kommer fra grupper på politisk
ytre-venstre siden. Derimot vold fra ytre-høyre siden eller fra
nazigrupperinger er alltid totalt uakspetabelt og kan om så er nedkjempes
ved at folk selv denger og angriper nynazistene. Problemet for jouranlistene
som de fleste hører til på ytre venstre siden i politikken er at ytre høyre
som politisk kraft er så og si borte i Norge og Europa. Dermed har ytre
venstre-fløy ingen klart definert fiende man kan kaste stein på og de sitter
der frustrerte over at nynazistene er ytterst sjeldne å få tak i! Pokker
også - ingen å kaste stein på. Så vendte de seg mot demokratiet og
eiendomsretten og mot kommunen og mot innbyggerne og kastet stein på dem i
stedet.

Hva pokker er det som er så greit med vold mot innbyggere og annemanns
eiendom som skulle være akseptert bare fordi utøverne er på ytterste venstre
fløy politisk?

Norske journalister som har problemer med å ta avstand fra dette og
tilsvarende ytre-venster vold i Norge har vist ved sin mangel på konsekvent
demokratisk sinnelag at de er uegnede til å inneha det store samfunnsansvar
det er å være journalister i det demokratiske samfunn som bygger på lov og
rett!

Øyvind, Oslo

Fra : Gordon Spangelid

Dato : 04-03-07 23:45

Øyvind skrev:

> Hva pokker er det som er så greit med vold mot innbyggere og annemanns
> eiendom som skulle være akseptert bare fordi utøverne er på ytterste venstre
> fløy politisk?

Det er ingen som støtter det som har skjedd i København, og det som sies
er ikke noen aksept, det er bare en viss forståelse. Det mange med meg
mener er at aksjonen mot huset strider mot bedre viten, fordi noe
opprørsk må man faktisk tåle i så stor by som København. Det handler å
vise litt storsinn, fordi problemet løses ikke av å jage de fra dette
huset. Når dette roer seg vil de okkupere et nytt hus og da er de like
langt.

Gordon

Fra : Øyvind

Dato : 05-03-07 00:06

Gordon Spangelid wrote:

> [...]
> vise litt storsinn, fordi problemet løses ikke av å jage de fra dette
> huset. Når dette roer seg vil de okkupere et nytt hus og da er de like

Kan de få okkupere huset ditt??

Øyvind, Oslo

Fra : Gordon Spangelid

Dato : 05-03-07 10:39

Øyvind skrev:

> Kan de få okkupere huset ditt??

Hva har det med saken å gjøre? Det som har sjedd i Oslo er at de har
fått leie huset noe slikt burde de ha klart i København også.

Gordon

Fra : Øyvind

Dato : 05-03-07 19:39

Gordon Spangelid wrote:

> Hva har det med saken å gjøre? Det som har sjedd i Oslo er at de har
> fått leie huset noe slikt burde de ha klart i København også.
>
> Gordon

De har overtatt/knabbet/okkupert et hus de ikke eier og dermed må de ut.
Hvorvidt kommunen skal stille hus til rådighet for mennesker som vil melde
seg ut av det kapitalistiske samfunnet og leve alternativt er en
sosialpolitisk sak for kommunen- men dette huset tilhører ikke gruppa og er
nå solgt til andre - så enkelt er det!

Øyvind, Oslo

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 05-03-07 05:42

On 5 Mar, 00:06, "Øyvind" <medb1...@hotmail.com> wrote:

> Kan de få okkupere huset ditt??
>
> Øyvind, Oslo- Skjul sitert tekst -
>
> - Vis sitert tekst -

Synd ikke huset til CHRis er i København, så kunne de tatt det. Han
har jo frabedt seg hjelp av politiet, og så får vi se om et privat
vaktselskap greide denne jobben like godt.

Fra : Rom

Dato : 05-03-07 09:20

"Brumle Måseegg" <hfrit@c2i.net> wrote in message

Synd ikke huset til CHRis er i København, så kunne de tatt det. Han
har jo frabedt seg hjelp av politiet, og så får vi se om et privat
vaktselskap greide denne jobben like godt.

Chrisjoy er dominert av et ønske om å herske.
Enhvert "faktum" eller argument som viser at han
står over over reglene og andre absorberes ubevisst
som "sannheten". "Bekreftelsen" går i sirkler:
- Jeg har en overlegen intelligens, derfor har jeg
rett. Siden jeg har rett er jeg intellektuelt overlegen.

Kjell