muhamedansk dagsorden
Fra : @

Dato : 28-02-07 10:05

<<<<<<<<<<
http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=4268968
DIALOG KAN man ikke sige nej til. Man kan da i det mindste tale
sammen, uanset hvor uenig man måtte være.

Og dog! Det afhænger i høj grad af dagsordenen. Den kan være så
afskyvækkende, at dialog er umulig, og de fremlagte synspunkter og
forslag umiddelbart må afvises.
Det er lige netop, hvad man kan sige om den dagsorden, som en
århusiansk dialoggruppe fremlagde på et møde med byrådet i Århus
mandag aften.

Hvis vi for eksempelvis fem år siden var blevet spurgt, om vi skulle
diskutere præsters og imamers direkte indflydelse på pædagogikken og
dagliglivet i vuggestuer, børnehaver, skoler og på arbejdspladser,
ville svaret have været et overbærende skuldertræk.

I dag diskuterer man det i fuld alvor i dialogens og forståelsens
navn.

Dagsordenen har i små, men sikre ryk ændret sig, så vi nu diskuterer
emner, som for blot få år siden overhovedet ikke var til diskussion.

Det er beskæmmende, at de 15 forslag om især muslimsk indflydelse på
den danske hverdag overhovedet har kunnet fremsættes, men det er om
muligt endnu mere beskæmmende, at ikke samtlige ansvarlige danske
politikere på både nationalt og kommunalt plan enstemmigt afviser den
samlede pakke af forslag.

Den repræsenterer nemlig hverken integration, dialog eller forståelse.
Den repræsenterer kimen til polarisering, opsplitning og stridigheder.

En stemningsrapport fra Christiansborg tyder på, at fornuften i den
lovgivende forsamling trods det sædvanlige radikale særstandpunkt har
bedre kår end på rådhusene i landets to største byer.

Baggrunden for de århusianske dialogmøder er oprindeligt nogle ganske
vanvittige og vel sagtens også retsstridige udtalelser, som en gal
imam fra det vestlige Århus var citeret for. Han udråbte kvinder til
djævelens redskab og argumenterede for fysisk forulempelse af kvinder,
der tillod sig at færdes udendørs i andet end hans foreskrevne version
af den muslimske klædedragt.

I betragtning af at disse udfald kom fra en mand med betydelig
indflydelse på ikke mindst ungdommen i det vestlige Århus, foreslog
den daværende borgmester, Louise Gade, at der blev holdt kurser med
henblik på at lære imamer om danske værdier.

Efter borgmesterskiftet blev disse kurser erstattet af nogle
offentligt finansierede dialogmøder, som har udmøntet sig i de 15
forslag, som blev offentliggjort her i avisen i sidste uge, og som der
i søndags blev kraftigt advaret imod på denne plads.

Det ser ikke ud til, at forslagene umidddelbart får nogen let gang,
men dagsordenen er igen rykket. I denne omgang afvises eksempelvis
forslaget om en kommunalt ansat imam, som kan cirkulere i vuggestuer,
børnehaver, skoler og på offentlige arbejdspladser og udlægge teksten,
som han ser den, og udstikke retningslinjer for muslimsk adfærd.

Hvis ikke gruppens forslag bliver afvist med passende beslutsomhed,
vil forslagene dukke op igen, og næste gang diskuterer man ikke, om
der skal være en sådan muslimsk skyggeborgmester, men hvor store eller
små hans beføjelser skal være.

Det er på tide at slå fast, at det er imamerne og deres danske eller
indvandrede trosfæller, der må indrette sig efter det verdslige
samfund og dets demokratisk vedtagne love - ikke omvendt. Det er på
tide at slå fast, at religionen aldrig kan eller må kunne tilsidesætte
gældende verdslige love og regler.

Dialog er som udgangspunkt positiv, men dagsordenen kan være ganske
uacceptabel.
<<<<<<<<<<

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 28-02-07 11:00

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> dagliglivet i vuggestuer, børnehaver, skoler og på arbejdspladser,
> ville svaret have været et overbærende skuldertræk.

Det er jo ganske uforståeligt for mig, hvorledes sådant kan forekomme.
Mon der er tale om følgerne af en ganske utilstrækkelig folkeskole, der har
"glemt" at lære de yngre generationer noget som helst om vor historie?

Under alle omstændigheder kom man på denne tanke, da man i aftes så og hørte
en socialdemokrat fre københavn i den grad udtrykke holdninger i
spørgsmålet, som alene kan skyldes enten tindrende vanvid, eller fuldstændig
fravær af kendskab til de religiøse kampe i 1900 tallet.

Vi ældre husker jo glimrende, hvorledes indre mission og deres præster
hærgede dele af landet.
I de "bedste hensigter" forstås(
Hele kommuner var tørlagte, dans kunne ikke foregå, og kortspil, uha - uha--
De, der har erfaringer fra besøg sådanne steder, hvor fundamentalismen
hærgede, kender også til den forfølgelse af mere verdsligt indstillede
mennesker, der foregik.

Man erindrer også datidens helligdagslovgivning.
Især påsken var en trist tid, hvor alt var lukket.
Ingen måtte more sig, havde de hellige bestemt.

(Og dog havde de efterladt et hul, som ivrigt udnyttedes af borgerskabet.
Det var nemlig tilladt med "kulturelle arrengementer. Herunder tidens danske
opdagelsesrejsende, der afholdt filmforevisning med tilhørende foredrag om
strabadserne i det sorte afrika b.la.
Her kunne man, paradoksalt nok, opleve negre med ringe om halsen,
tallerkennegre og pygmæer.
Fidusen var, for fædrene, der slæbte deres poger med, at disse negerkvinder
, tænk engang, var nøgne.---
Man erindrer suset, når der fremtrådte især yngre exemplarer på lærredet

Disse ting, forbudskommunerne og helligdagslovgivningen, blev, efter
voldsomme debatter, normaliserede.
Og nu skal vi formodentlig til at indføre uhyrlighederne igen?

Gad vide, om nutidens unge politter, der jo efterhånden har eneret på
politikerjobs, overhovedet kender Hans Kirks glimrende bøger om netop disse
uhyrligheder?
Dumt spørgsmål--
Selvfølgelig gør de ikke det.
Atter svigt fra skolerne.

Der er her i høj grad tale om en voldsom dokumentation af det gamle ord, at
den, der ikke kender sin historie, er dømt til at gentage alle fejlene.

Jeg finder det uhyggeligt, at det i den grad er lykkedes at fratage de unge
enhver form for dansk identitet og historisk kendskab.
Men når man ser på deres lærerer, nemlig fossilerne fra 68 - kan det næppe
være anderledes.
Disse har jo overhovedet ikke opfattet, hvorledes deres falden på maven for
muhammedanerne, er både naivt, dumt og skadelig for hele menneskeligheden.
Men man bør også huske, at det navnlig er en bestemt samfundsgruppe, nemlig
de påståede "humanistisk uddannede", der forfægter idiotien.

Må jeg anbefale at læse Hans Kirk, og under læsningen huske, at
muhammedanerne, ifølge en del med kendskab på egen krop, er at ligne med
"indre mission gange med hundrede"--

MVH
Egon

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-02-07 13:41

Egon Stich wrote:
> [...]
> holdninger i spørgsmålet, som alene kan skyldes enten tindrende
> vanvid, eller fuldstændig fravær af kendskab til de religiøse kampe i

Jeg må da sige at det tætteste, undertegnede (født i 1977) nogensinde har
været på Indre Mission her i Værløse, hvor jeg er født og opvokset, var en
lettere exentrisk præst som til lige dele morskab og bestyrtelse havde sit
faste "nummer" med at foregive at snakke med Gud i en lille rød
plastictelefon, når han fik hold til konfirmationsforberedelse.

(Hvad dén mand dog således ikke har ødelagt for mange unge, for hvem
begrebet "Kristendom" altså idag sidestilles med hans egen bizarre
opførsel!)

Og jo, jeg HAR faktisk læst "Fiskerne" i Folkeskolen, men der er nu altså
også lige et vist afstandsperspektiv at iagttage her, da bogen så vidt jeg
husker foregår blandt fattige vestkystfiskere omkring århundredeskiftet og
stort set alle (uanset geografisk, kulturel og social baggrund) bare VAR
væsentligt mere religiøse dengang før Kulturradikalismen og den deraf
afledte Liberalteologi for alvor begyndte at slå igennem i 1920'erne og
'30erne, kulminerende med '68-oprøret. (Tag nu bare min salig mormor, som på
en relativt fin privatskole - som nogle af min sypige-oldemoders i forvejen
bedste kunder i øvrigt var så utroligt hjertelige at bekoste på denne lille
pige på grund af at hun havde et godt hovede - f.eks. lærte "den go'e
gamle" remse om Ægyptens Ti Plager udenad: Noget sådant ville jo være
decideret utænkeligt på en moderne Folkeskole!)

Okay, jeg har så siden engang studeret arkæologi med en aldeles ikke særligt
missionsk anlagt pige fra Ringkøbing-egnen, som til gengæld kunne fortælle
mig om at "Den Indre Missionske Mafia" i allerhøjeste grad _stadig_ er aktiv
deroppe.

Men der er immervæk temmelig langt til Nord-pakistanske tilstande...

> Må jeg anbefale at læse Hans Kirk, og under læsningen huske, at
> muhammedanerne, ifølge en del med kendskab på egen krop, er at ligne
> med "indre mission gange med hundrede"--

Igen: Der er altså temmelig langt fra selv de væste Indremissionske
fanatikere til Islamisk Sharia-lovgivning, hvorfor jeg mener man skal være
yderst varsom med de nok så søgte paralleller...

Men jeg vil omvendt give dig ret i at der er en direkte alarmerende mangel
på historisk bevidsthed om hvilken lang og sej kamp, vi i Vesten har haft
for at adskille stat og Kirke: Man kan for så vidt sige at den begyndte helt
tilbage ved 1500-tallets Reformation, der desværre "mudrede til" i en (også
kirkeligt set) topstyret Enevælde, for derefter at blomstre op igen omkring
Oplysningstiden og endelig munde ud i demokratisk forfatning (Grundloven)
med anerkendelse af religionsfriheden.

Dog har vi altså stadig Grundlovens §4 der særstiller Folkekirken som
statsunderstøttet, og på den ene side er dèt måske - OGSÅ set ud fra en
oprindelig luthersk-teologiskbetragtning - tåbeligt, men på den anden side
betragter jeg dog efterhånden i stigende grad Folkekirkens
grundlovssærstilling som et nødvendigt bolværk mod yderligere Islamisering,
da jeg simpelthen ikke tør tænke på, hvor vi ville stå, hvis det tværtimod
bare skulle være op til begejstrede socialdemokratiske storbyborgmestre at
give Islam uhindret særstilling i det danske samfund...

Anders Peter Johnsen

Fra : Egon Stich

Dato : 28-02-07 16:50

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:45e5786a$0$52113$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]

> gamle" remse om Ægyptens Ti Plager udenad: Noget sådant ville jo være
> decideret utænkeligt på en moderne Folkeskole!)

Man kan nu helt uden risiko påstå, at indre mission først, sådan næsten de,
blev sat på plads i slutningen af 1970erne.
Og at de til stedighed ligger parat, til at forsøge at dikterer
samfundsforhold, om de får chancen.
Se blot på dannelsen af et såkaldt "kristeligt parti".
Hvad mon deres egentlige formål er?
Næ, kampen er skam ikke slut.
Jævnfør de, også i DK, forkølede forsøg på at forkaste Darwin, holdningen
til abort, for ikke at tale om homoseksuelle.
Jo, de hellige ved nok, "hvad der tjener mennesker bedst".

Forøvrigt har jeg da personligt oplevet "fiskeragtige" forhold på
Limfjordskanten, så sent som i slutmningen af 70erne.

Det er den slags, man nu ser spire frem overalt.
Ivrigt bakket op af "humanisterne", som ikke har begreb om, hvad de er i
færd med.

> [...]
> missionsk anlagt pige fra Ringkøbing-egnen, som til gengæld kunne fortælle
> mig om at "Den Indre Missionske Mafia" i allerhøjeste grad _stadig_ er

Jeg har en kusine.
Hun blev gift med een af dsse mørkemænd.
Det holdt kun et par år.
Da var hun træt af hans bønner og ynkelige "anger" som efterfulgte det, du
ved nok--
Utøjlet religion er skam farlig.

> [...]
> fanatikere til Islamisk Sharia-lovgivning, hvorfor jeg mener man skal være
> yderst varsom med de nok så søgte paralleller...

De indremissionske var slemme nok.
Hvorfor da undlade at bekæmpe dem, der er tifold værre?

> [...]
omkring
> Oplysningstiden og endelig munde ud i demokratisk forfatning (Grundloven)

Ganske enig.
I min opfattelse har netop den danske måde at greje sagen på, været ganske
god.
Idet jeg har den formening, at netop Folkekirken har været et glimrende værn
mod den værdste sekterisme og fanatisme.
Desværre ser man en del, igen af de påstået "uddannede" klasser, der ikke
har forstået dette.
Og nu oven i købet anvender de muhammedanske hedninges overtro til
yderligere angreb på folkekirken.
Uden at indse, at de derved graver en ikke så lidt dyb grav for vort
samfund.
Forøvrigt ivrigt bakket op af katholikkerne.
Selv mennesker fra vor kulturkreds er helt klart villige til ikke så lidt,
for deres religions skyld.

> [...]
> bare skulle være op til begejstrede socialdemokratiske storbyborgmestre at
> give Islam uhindret særstilling i det danske samfund...

Det lader til, at vi er temmelig enige

MVH
Egon

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-02-07 22:02

Egon Stich wrote:

> Jeg har en kusine.
> Hun blev gift med een af dsse mørkemænd.
> Det holdt kun et par år.
> Da var hun træt af hans bønner og ynkelige "anger" som efterfulgte
> det, du ved nok--

ÅhjamenHerrestedumildeGuddog!

(Som "Luther-studerende" forekommer det mig nemlig ret grotesk at manden
tilsyneladende aldrig har læst og forstået Skabelsesberetningen, hvad angår
Guds berømte velsignelse af Adam og Eva: At han således ligefrem skal have
været så hjernevasket i en sygeligt overdreven indremissionsk "skam- og
skyld-dyrkelse" at han endda måtte skamme sig over noget ved ægteskabet så
konkret Gudsvelsignet som at dyrke sex med sin egen ægteviede kone, lyder jo
helt forfærdeligt! Her er Luther - der jo altså som daværende munk nåede til
dén sunde, teologiske opfattelse at det således var langt mere
Gudvelbehageligt for en præst at være gift og dermed leve i udmærket
overensstemmelse med Skaberordningen, herunder også med alt hvad dertil
hører af kødelige fornøjelser, end IKKE at være det og dermed risikere hor
og endda homoseksualitet i datidens klostertilværelse - muligvis en temmelig
tiltrængt modgift!
Af samme årsag kan jeg ofte bande over, at folk, der - ligesom bla. IM -
ellers åbent betegner sig som netop "luthersk-evangeliske" eller blot
"evangeliske" i det hele taget desværre tydeligvis ikke har lært et hujende
suk af Luthers egne eksemplariske erfaringer, fra dengang han såmænd selv
var en stakkels neuroseramt munk, der i klosteret ofte følte fortvivlelse
over sin egen skyld- og skam-følelse som han ikke kunne blive kvit trods
ellers samvittighedfuldt at opfylde ALLE leveregler - og så endda ofte
liiiige lidt til: Med en populær analogi til den geniale amerikanske
vittighedstegner Gary Larsons berømte illustration, hvor en lille, nørdet
dreng ved en "skole for særskilt begavede børn" står stædigt lænet opad en
dør med påskriften "pull" ("træk"), så nåede Luther netop derudfra til en
temmelig (fri)modige evangelisk teologi om at Guds Nåde _gives_ os syndere
ved troen og troen alene (i stedet for søgt "fromhed" og "gode gerninger"),
men tilsyneladende er vi altså i det givne tilfælde ALLIGEVEL ikke mentalt
nået ret langt væk fra katolicismens uforståelige og urimelige
kloster-puritanismestræberi, kan jeg høre? Æv!)

> Utøjlet religion er skam farlig.

Javel, for så vidt at den dog altså måtte begynde at ville tiltage sig
decideret politisk magt.

Omvendt skulle man nemlig - set fra et religiøst synspunkt - heller nødig
have alt for meget af det modsatte tilfælde af "regimente-roderi": Altså
politik der i urimelig grad vil forhindre privat religionsudøvelse, hvor den
selvfølgelig ikke måtte stride imod sådan noget som Straffeloven.

(Her synes jeg f.eks. rent ud sagt at det er rablende bananas, når kristne
piger i Frankrig ikke engang længere må gå med et lille diskret guldkors om
halsen, bare fordi man vil forhindre hendes stakkels islamisk-indoktrinerede
sidekammerats forskruede forældre i at tvangsiklæde deres egen pige hijab!
Det bliver altså noget sygt, søgt milimeterretfærdighedsprinciprytterpis,
man geråder ud i med dèn slags grove tiltag...)

> De indremissionske var slemme nok.
> Hvorfor da undlade at bekæmpe dem, der er tifold værre?

Så ganske aldeles enig! Men hvis man bruger samme "samfundsgrovfil" til ud
fra dette rent ud forfærdeligt misforståede "noget for
noget"-milimeterprincip at bekæmpe en generelt set allerede temmelig
"diskret", sækulariseret Kristendom og en fuldfed tamper af trosintegreret
islamisk sharia-praksis, så siger det vel sig selv at Kristendommen vil være
filet langt ned under gulvbrædderne før man overhovedet er begyndt at raspe
ordentlige spåner af dèn Islam, man vel trods alt sigter efter...

> Ganske enig.

Det glæder mig helt oprigtigt!

(Også selv om jeg jo altså "desværre" er netop een af disse "halvstuderede
røvere", du forståeligt nok nærer visse indgroede antipatier imod...)

> [...]
> Idet jeg har den formening, at netop Folkekirken har været et
> glimrende værn mod den værdste sekterisme og fanatisme.

Nemlig: Det ville først gå rent galt med en "privatiseret Folkekirke", der -
belært af f.eks. Sverige - ganske hurtigt ville blive alt for meget mere
politisk engageret (jvf. eksemplet med de hjemlige politiserende præster fra
"Der var ikke plads i herberget"-initiativet), ligesom vi givetvis ville se
Indre Mission og lignende, endnu mere yderligtgående sekter kunne
markedsføre sig aggressivt som "sand Kristendom", hvis Folkekirken i privat
form således skulle blive et forkludret kulturradikalt projekt uden plads
til blot en vis obligatorisk tiltrængt kristentro...

> Desværre ser man en del, igen af de påstået "uddannede" klasser, der
> ikke har forstået dette.
> Og nu oven i købet anvender de muhammedanske hedninges overtro til
> yderligere angreb på folkekirken.

Netop!

> Uden at indse, at de derved graver en ikke så lidt dyb grav for vort
> samfund.
> Forøvrigt ivrigt bakket op af katholikkerne.

Jeg i dén grad bande over at Joseph "Benedikt XVI" Ratzinger så faretruende
hurtigt er "faldet til patten" og nu ligefrem aktivt støtter tyrkisk
EU-medlemsskab. Det ser Sateme ikke særligt godt ud, hvis dèn mand, som
ellers blandt katolikker skulle forestilles at være "Kristenhedens (p.t.)
øverste repræsentant på Jord" således lader sig terrortrue til ydmygende
knæfald for en flok islamistiske afgudsdyrkere: Han skulle af en ærlig
kristen samvittighed høfligt have bedt dem om at rende og hoppe...

(Hvilket vel ret beset netop også havde været at vende den anden kind til, i
stedet for bare at bøje hovedet?)

> Selv mennesker fra vor kulturkreds er helt klart villige til ikke så
> lidt, for deres religions skyld.

Deres opfattelse af Kristendom er absurd nok MULIGVIS lige en kende
overdreven i sin opsathed på at ville overgive og ofre sig selv,
konfronteret med alskens urimelige ondskab: Jeg mener nu engang ikke at det
er en værdig måde proverbielt at "bære sit kors på" ligefrem aktivt at
hjælpe islamister til at indføre en direkte menneskefjendsk og endda tilmed
klart Kristus-fornægtende Sharia-praksis...

Men med en anden Middelalder-analogi er disse mennesker jo tydeligvis i
deres mærkværdige, masochistiske mentalforkruethed uhyggeligt oplagte at
ligne med de såkaldte "flagellanter" (disse sindssyge selvpinere, der helt
konkret troede at kunne "formilde Guds Vrede" under datidens svar på
Terrortruslen, nemlig Pesten, ved de gå rundt i offentlige processioner og
vise sig "særligt fromme" ved at piske sig selv til blods...Igen et stygt
nutidigt eksempel på en syg, Middelalderkatolsk mentalitet som vi i kraft af
blandt andre Luther BURDE være sluppet definitivt af med forlængst!)

> Det lader til, at vi er temmelig enige

Ja, det gør det faktisk!

Men dén slags skal der vel også være plads til engang i mellem... ;-D

Anders Peter Johnsen

Fra : @

Dato : 28-02-07 22:36

On Wed, 28 Feb 2007 22:02:20 +0100, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>Javel, for så vidt at den dog altså måtte begynde at ville tiltage sig
>decideret politisk magt.

hvorfor kun politisk magt

ser du ikke nogen fare i at jøder ikke trygt kan færdes i København?

> [...]
>filet langt ned under gulvbrædderne før man overhovedet er begyndt at raspe
>ordentlige spåner af dèn Islam, man vel trods alt sigter efter...

nej det siger aldeles ikke sig selv

der er ikke problemer i dette land med kristne som ike forstår at
holde religion på et passende plan

lige nu er det udelukkende et problem vi i hele vesteuropa har med
muhamedanere

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 01-03-07 14:28

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:45e5eddc$0$52131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> nået ret langt væk fra katolicismens uforståelige og urimelige
> kloster-puritanismestræberi, kan jeg høre? Æv!)

Det er jo den slags ting ved religion de såkaldte ateister ikke rigtig
forstår omfanget af.
At de "vælger" at være ateister, er deres sag.
I virkeligheden "vælger" langt de fleste ikke, men bliver hvad de nu måtte
blive, på grund af forhold i deres opdragelse. Ateisme har således som
oftest intet med resultatet af intellektuel virksomhed at skaffe. For de
fleste.
Problemerne opstår, når de forsøger at indrette den ganske verden udfra
deres påståede "rationelle" opfattelser, og aldrig har forstået dybden af
menneskets religiøse følelser, når de er tilstede.
(Lige så åndsvagt, som når nogle tror, man kan indføre demokrati ved vold)
Så er hele deres projekt dømt til at skabe splid, uro og det, der er værre.
Netop derfor var de gamles ide om folkekirken, og indskrivelsen af systemet
i grundloven, så genialt.
"Humanisternes" forsøg på nu at fremskaffe særrettigheder for såkaldte
undertrykte mindretal, resulterer alene i, at mindretalsreligionerne nu
vejer morgenluft.
Jævnfør Katholikkernes ved højesteret anlagte sag mod selve grundloven.
Det er en Pandoras Æske, disse mennesker i deres tåbelige uvidenhed har
åbnet.

> Javel, for så vidt at den dog altså måtte begynde at ville tiltage sig
> decideret politisk magt.

Hvilket vi jo netop oplever.

> [...]
> Det bliver altså noget sygt, søgt milimeterretfærdighedsprinciprytterpis,
> man geråder ud i med dèn slags grove tiltag...)

Sådant er jo netop følgen af "humanisternes" ulyst til ganske enkelt at byde
fremmede, der ønsker at komme til at tilhøre "vi-gruppen" velkommen, men
udtrykkeligt stiller netop dette krav.
Ønsker man at bosætte sig i en anden kultur, må man tilslutte sig sig denne.
Nådesløst, og uden betingelser eller særrettigheder.
Her er de danske jøder et exempel til efterfølgelse.
Mange har bibeholdt deres religion og ritualer, men fremstår ganske som
danske borgere iøvrigt.

> [...]
raspe
> ordentlige spåner af dèn Islam, man vel trods alt sigter efter...

Dette kan "humanisterne" helt enkelt forstå.
De har vedtaget, udi teorien, hvorledes "idealsamfundet" bør se ud.
At deres præmisser alene findes i deres egen forkvaklede fantasi, og intet
med virkeligheden har at gøre, kan næppe bankes ind i deres tomme hoveder.
At angribe folkekirken, og tro, at dette vil hjælpe noget som helst, er jo
helt uforståeligt.
Med mindre man godtager ideen om, at dette tør de, fordi folkekirkekristne
er fredelige mennesker.
At angribe muhammedanismen, tør de helt enkelt ikke.

Se blot på deres opfattelse af den virkelighed, der alledrede har ramt dem
lige i nakken.
Nemlig at en stor del af befolkningen, der helt enkelt er ikke så lidt bedre
begavede og vidende end disse, allerede forlængst har vist deres foragt med
stemmesedlen.
Endog i en grad, så de stemmer på et populistisk parti, der kun har een sag,
og forøvrigt ellers medvirker til at forringe vort samfunds forhold fór de
fattigste.
Vælgerne vil åbenbart hellere dette, end at give frit løb for
"humanisternes" idioti.
Og alt, hvad "humanisterne" kan finde på, i deres ubegrundede åndshovmod, er
at skrige "skabsfascister".
Hvad det egentlig er der sker, og hvem skylden påligger, har de ikke format
og selverkendelse til at fatte.

> Det glæder mig helt oprigtigt!
>
> (Også selv om jeg jo altså "desværre" er netop een af disse "halvstuderede
> røvere", du forståeligt nok nærer visse indgroede antipatier imod...)

Du skal såmænd ikke lægge for meget i mine udtalelser om "halvstuderede
røvere" og så videre.
Når det kommer til stykket, er jeg såmænd selv een af disse--
Problemet er vel egentlig, at der mangler en ordentlig betegnelse for de
grupperinger, der på grund af rentudsagt luftige "humanitetsopfattelser",
tromler sig frem med deres galimatias.
I gammel tid, kunne man tale om kulturradikale.
Det var en ganske god betegnelse, som dog næppe kan anvendes i dag, idet de
kulturradikale havde nogle noget bedre funderede opfattelser af
virkeligheden, end vore tiders, ja, hvad skal man kalde dem?
Men een ting er sikkert: Hovedparten udklækkes på bestemte fakulteter.

> [...]
> form således skulle blive et forkludret kulturradikalt projekt uden plads
> til blot en vis obligatorisk tiltrængt kristentro...

Prøv du at forklare een af , hvad vi nu skal kalde dem, denne indlysende, på
erfaringer byggende, sandhed.
Da falder ordene på stengrund--

> [...]
> knæfald for en flok islamistiske afgudsdyrkere: Han skulle af en ærlig
> kristen samvittighed høfligt have bedt dem om at rende og hoppe...

Uha--
Det ville jo have været uhøfligt---

> [...]
tilmed
> klart Kristus-fornægtende Sharia-praksis...

Jeg mener ligefrem man har en klar forpligtigelse til at bekæmpe hedenskab,
hvor man end møder den.
Og da især, når den bliver exponeret i det offentlige rum, med krav om
særrettigheder.
I den retning er der en del af folkekirkens præster, jeg helt enkelt ikke
kan forstå.
Men mener, de burde overveje deres stilling.

> Men dén slags skal der vel også være plads til engang i mellem... ;-D

Åh - jo--
Og så snart man forlader "telegramstilen", går det jo faktisk lettere

MVH
Egon

Fra : Martin

Dato : 28-02-07 14:25

On 28 Feb., 13:41, "Anders Peter Johnsen"
> [...]
> bare skulle være op til begejstrede socialdemokratiske storbyborgmestre at
> give Islam uhindret særstilling i det danske samfund...

Lyder det usandsynligt at Said Mansour bliver borgmester i Kbh 2020?

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-07 15:24

Martin <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Lyder det usandsynligt at Said Mansour bliver borgmester i Kbh 2020?

Ja. Eller tror du at Hizb-ut-Tahrir opstiller ham, og at de får stemmer
nok til en borgmesterpost?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 28-02-07 16:21

On 28 Feb., 15:23, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Ja. Eller tror du at Hizb-ut-Tahrir opstiller ham, og at de får stemmer
> nok til en borgmesterpost?

Ja, eller han opstiller under et eller andet trojansk foretagende med
en karismatisk markedsføring - mussernes numeriske magt vil med al
sandsynlighed først slå igennem i Kbh og lidt senere landets større
provinsbyer.

Mvh
Martin

Fra : Bruno Christensen

Dato : 28-02-07 17:00

On 28 Feb 2007 07:21:29 -0800, Martin wrote:

> [...]
> en karismatisk markedsføring - mussernes numeriske magt vil med al
> sandsynlighed først slå igennem i Kbh og lidt senere landets større

Sansynligvis, kan det passe at der er omkring 8% muslimer i Danmark?

MEN, før de kommer til at vælge nogen til noget, så skal de jo være
enige først. Vil en shiit stemme på en sunni og omvendt?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-07 18:48

Bruno Christensen <news@lphund.dk> wrote:

> MEN, før de kommer til at vælge nogen til noget, så skal de jo være enige
> først. Vil en shiit stemme på en sunni og omvendt?

Ikke umiddelbart nej. Ikke hvis deres tro kommer i første række ..

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Bruno Christensen

Dato : 28-02-07 19:58

On Wed, 28 Feb 2007 18:47:53 +0100, Thomas von Hassel wrote:

> Ikke umiddelbart nej. Ikke hvis deres tro kommer i første række ..
>
> /thomas

Næh, det smarteste de "forskrækkede" kunne gøre var at "puste til
ilden mellem de forskellige muslimske grupperinger. Ganske som
venstrefløjen i gamle dage var "mere ivrige bekæmpere" af hinanden end
modstanderne.

Ganske som i danske familier, vi skændes, men du skal ikke begynde at
skælde ud på min familie. Du kan give mig ret, det er noget andet.
Hvis du skælder ud på mig, bliver min datter "din fjende", giver du
hende ret er hun din ven, overfor mig.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Martin

Dato : 28-02-07 18:28

On 28 Feb., 17:00, Bruno Christensen <n...@lphund.dk> wrote:

> Sansynligvis, kan det passe at der er omkring 8% muslimer i Danmark?

Ja, det lyder rigtigt - officielle tal skal vi desværre nok ikke regne
med, men ud fra befolkningsforøgelsen de senere år, sammenholdt med at
gammeldanskernes antal er i tilbagegang, må det ligge deromkring.

Vi ved at musse-%-en i folkeskolen i Kbh er enorm - disse børn vil
være vælgere om få år.

Spørgsmålet er hvor mange der i de kommende år herudover kommer
hertil. Der er mange "smutveje" og den bestandige trussel om at
radGale får indflydelse og åbner sluserne.

> MEN, før de kommer til at vælge nogen til noget, så skal de jo være
> enige først. Vil en shiit stemme på en sunni og omvendt?

Jeg har en "teori" om at musserne før vi tror det, kan opnå en kritisk
masse af magt og indflydelse, hvor de vil kunne udløse en lavine af
indvandring og derved opnå nærmest ubegrænset magt - altsammen formelt
demokratisk.

Demokratisk erobring og udslettelse af en nation.

Derpå vil shiaer og sunnier slås om at dele rovet.

Mvh
Martin

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-07 18:41

Martin wrote:
> [...]

Nej, der er 8% indvandrere og efterkommere i alt, og af dem er en hel del
Svenskere, Polakker etc.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-07 20:38

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Nej, der er 8% indvandrere og efterkommere i alt, og af dem er en hel del
> Svenskere, Polakker etc.

Den eneste seriøse måling foretaget her i landet er foretaget af Lars
Hedegaard, og han nåede frem til 4%. Det var den andel af befolkningen
han gennem Danmarks Statistik kunne finde, som havde typisk islamiske
drenge-fornavne.

Ædruelige tal siger en kvart million, 5% af befolkningen. Sådan cirka.

Danmarks Statistik mener i øvrigt at det er ulovligt at føre statistik
på andre end medlemmer af folkekirken ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 28-02-07 19:03

On 28 Feb., 18:40, "Allan Riise" <a...@pc.dk> wrote:

> Nej, der er 8% indvandrere og efterkommere i alt, og af dem er en hel del
> Svenskere, Polakker etc.

Det er forkert. Vi har haft emnet oppe før. GammelSkandinavers
migration afsætter ikke nogen nævneværdig effekt i befolkningstallet.
Polakker er er et helt nyt fænomen, når vi ser bort fra roepigerne på
Lolland i første 4.del af det 20 årh.

Mvh
Martin

Fra : Martin

Dato : 28-02-07 21:08

On 28 Feb., 20:38, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> [...]
> drenge-fornavne.
>
> Ædruelige tal siger en kvart million, 5% af befolkningen. Sådan cirka.

Vi har haft det oppe for nylig. Da sagde du ca det samme. Tallet
ligger nok mellem 5 og 10%. 8% er et godt gæt.

> Danmarks Statistik mener i øvrigt at det er ulovligt at føre statistik
> på andre end medlemmer af folkekirken ...

Oikofobi. De bør tvangsbehandles.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 01-03-07 06:31

Martin <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Vi har haft det oppe for nylig. Da sagde du ca det samme. Tallet
> ligger nok mellem 5 og 10%. 8% er et godt gæt.

Ja, hvis man inkluderer indvandrede nordmænd og svenskere ... Husk på at
man ikke kan tage udgangspunkt i 'de lokale tal'. Bor man i Københavns
Kommune, på Vestegnen eller i de større provinsbyer, udgør de en langt
større andel end for befolkningen som helhed.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk