Sociale ydelser i USA
Fra : Knud Larsen

Dato : 27-02-07 18:30

Er det ikke sådan noget vores herværende anti-amerikanere hævder overhovedet
ikke eksisterer?

---

"Nu skal I bare opføre jer som retarderede, så mor kan få nogle dejlige
velfærds-dollars«.

Nogenlunde sådan lød beskeden fra en amerikansk mor til sine to små børn i
midten af 1980'erne. Men nu er fælden klappet.

Den nu 46-årige kvinde har i retten i Tacoma, Washington erklæret sig
skyldig i at have snydt den amerikanske stat for 1,6 millioner kroner i
velfærdsydelser over en årrække.

Instrueret fra barnsben
Hendes datter var blot fire år, da moderen begyndte at instruere hende i,
hvordan hun skulle agere retarderet. Hendes søn var otte.

Begge fik at vide, at de skulle pille sig i ansigtet, lade sig falde sammen
og tale uforståeligt, når de sociale myndigheder var på besøg.

Det store svindelnummer blev afsløret, da sønnen - en nu 26-årig mand - var
i retten i Vancouver, Canada, hvor han på formfuldent engelsk argumenterede
for, hvorfor han ikke skulle have en trafikbøde. "

Fra : Peter B. P.

Dato : 28-02-07 01:14

On 2007-02-27 18:30:22 +0100, "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> said:

> [...]
> var i retten i Vancouver, Canada, hvor han på formfuldent engelsk
> argumenterede for, hvorfor han ikke skulle have en trafikbøde. "

Uoverraskende historie, men...

Hvad er kilden?

--
"Democracy is the theory that the common people know what they want,
and deserve to get it good and hard." - H. L. Mencken

http://titancity.com/blog/

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-02-07 08:53

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote in message

> Uoverraskende historie, men...
>
> Hvad er kilden?

En af de store aviser, - netop uoverraskende, men nogle her tror helt
alvorligt, at der er NUL velfærdsydelser i US.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-07 09:25

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> En af de store aviser, - netop uoverraskende, men nogle her tror helt
> alvorligt, at der er NUL velfærdsydelser i US.

Det ved de fleste vist godt at der er. Vi ved dog også at
/arbejdsløshedsunderstøttelsen/ er uhyre lav, og kun gives i kort tid.

Kommer folk så ikke i arbejde må de sove på gaden, og kæmpe med de vilde
katte om madrester ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-02-07 09:34

> Kommer folk så ikke i arbejde må de sove på gaden, og kæmpe med de
> vilde katte om madrester ...

Kommer de ikke i arbejde, er det fordi, de ikke vil arbejde. Alle med
arbejds- og opholdstilladelse kan få arbejde i USA. Der er massevis af jobs
i servicesektoren, der dog ikke er særligt godt betalt, men ingen behøver at
sove på gaden og kæmpe med de vilde katte om madrester.

Har du nogensinde været i USA, Per?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-07 10:00

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
> i servicesektoren, der dog ikke er særligt godt betalt, men ingen behøver at
> sove på gaden og kæmpe med de vilde katte om madrester.

Også den amerikanske regering anerkender da forekomsten af hjemløse ...

> Har du nogensinde været i USA, Per?

Næh - og i øvrigt tvivler jeg på at man som turist eller
'erhvervs-besøgende' får et særligt godt kendskab til et land.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-02-07 10:17

> Også den amerikanske regering anerkender da forekomsten af hjemløse

Og? Ingen har benægtet, at der findes hjemløse i USA. Jeg konstaterede blot,
at ingen arbejdsduelige behøver at gå arbejdsløs i USA, og at man ikke skal
slås med de vilde katte om madresterne pga. manglende arbejde, som du ellers
påstod.

> Næh - og i øvrigt tvivler jeg på at man som turist eller
> 'erhvervs-besøgende' får et særligt godt kendskab til et land.

Hvad bygger du dit angivelige kendskab til USA, det amerikanske
arbejdsmarked og hjemløse i USA på?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-07 14:23

> [...]

> slås med de vilde katte om madresterne pga. manglende arbejde, som du ellers

Er arbejdskraftens værdi under minimumlønnens størrelse, $5.15 { dkr
29,10 efter min sidste valutakurs-opdatering}, gives der naturligvis
ikke arbejde. Og der skal da nok være nogle der er upopulære blandt
arbejdsgiverne, og som derfor under ingen omstændigheder kan få job.

I øvrigt er den amerikanske arbejdsløshed ifølge OECD højere end den
danske. 4,5% {steget til 4,6% i januar} mod 3,2% her i landet.

Svenskerne græmmer sig så meget at de ikke har videregivet tal til OECD
siden 2004.

> Hvad bygger du dit angivelige kendskab til USA, det amerikanske
> arbejdsmarked og hjemløse i USA på?

Det er vist ikke ligefrem en hemmelighed her i landet, hvordan det
amerikanske samfund fungerer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter B. P.

Dato : 28-02-07 18:25

On 2007-02-28 14:22:43 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Det er vist ikke ligefrem en hemmelighed her i landet, hvordan det
> amerikanske samfund fungerer.

Det er nærmere ikke en hemmelighed at røde typer som dig selv ikke
misser en eneste chance for at nedgøre "liberalismens højborg", USA.

Fra : Peter B. P.

Dato : 28-02-07 18:25

On 2007-02-28 10:17:29 +0100, "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> said:

> Hvad bygger du dit angivelige kendskab til USA, det amerikanske
> arbejdsmarked og hjemløse i USA på?

At han er socialdemokrat og ikke kan lide at andre lande har lavere
skatter end Danmark.

--
"If you had a spouse that behaved like your government, you could not
only break free of the relationship, you might be able to collect

Fra : ThomasB

Dato : 28-02-07 18:48

> Også den amerikanske regering anerkender da forekomsten af hjemløse ...

> Næh - og i øvrigt tvivler jeg på at man som turist eller
> 'erhvervs-besøgende' får et særligt godt kendskab til et land.

Der tager du helt og aldeles fejl. Amerikanerne er vilde med at fortælle om
USA - både de gode og negative sider.

Hvis du ligner en turist, så bliver du ofte stoppet af tilfældige mennesker
på gaden, der tilbyder sin hjælp - noget man sjældent ser andre steder i
verden.

Du skal også kun have snakket med en amerikaner i 3 minutter før du bliver
inviteret hjem - at de så også gør det for at prale er en anden snak.

Se at komme afsted og oplev andet end du kan læse i aviserne og se på
hollywoodfilm.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 28-02-07 21:35

On Wed, 28 Feb 2007 09:33:40 +0100, "Jens Bruun"
> [...]

>i servicesektoren, der dog ikke er særligt godt betalt, men ingen behøver at
>sove på gaden og kæmpe med de vilde katte om madrester.

Minimumslønnen er mange gange ikke nok til at kunne leve af. Hvis man
tjener f.eks. $6 i timen, så tjener man knap $1000 om måneden. Og
visse steder er huslejen ret dyr, jeg har selv på et tidspunkt betalt
$900 om måneden for et lejet værelse. Så er der ikke meget at købe mad
for.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Peter B. P.

Dato : 28-02-07 23:18

On 2007-02-28 21:35:22 +0100, Lars Ehlers <ehlersNOSPAM@hotmail.com> said:

> [...]
> visse steder er huslejen ret dyr, jeg har selv på et tidspunkt betalt
> $900 om måneden for et lejet værelse. Så er der ikke meget at købe mad

Nu er minimumslønnen netop blevet hævet til 7.15$/timen,

Nogle steder er den dg højere, som fx. i Californien:

http://www.dol.gov/esa/minwage/america.htm

Men du har helt ret i at levestandarden for en mindstelønnet afhænger af lejen.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 01-03-07 01:21

On Wed, 28 Feb 2007 23:18:00 +0100, Peter B. P.
<spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

>Nu er minimumslønnen netop blevet hævet til 7.15$/timen,

Aha, vores personaleafdeling har glemt at udskiffte den plakat (der
skal hænge på et sted, hvor alle kan se den) med den nyeste udgave.

>Nogle steder er den dg højere, som fx. i Californien:
>
>http://www.dol.gov/esa/minwage/america.htm
>
>Men du har helt ret i at levestandarden for en mindstelønnet afhænger af lejen.

Jeps, den er højere her, men ikke meget. Et helt andet problem er, at
de jobs, der kun giver mindstelønnen som regel heller ikke inkluderer
sygeforsikring, og så er man grundigt på den, hvis man bliver syg!

Jeg har selv i en periode på flere måneder levet uden at have
sygeforsikring, det er en meget ubehagelig fornemmelse. Og selv nu,
hvor jeg har en god forsikring, så skal jeg slås med
forsikringsselskabet om at få dækket visse ting.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : @

Dato : 01-03-07 10:17

On Wed, 28 Feb 2007 23:18:00 +0100, Peter B. P.
<spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

>Nu er minimumslønnen netop blevet hævet til 7.15$/timen,

dette tal siger jo intet isoleret

hvad er skatten for en lavtlønnet

og hvilken købekraft er der

/Albert Camus/

Fra : Allan Riise

Dato : 01-03-07 10:22

@ wrote:

> dette tal siger jo intet isoleret
>
> hvad er skatten for en lavtlønnet
>
> og hvilken købekraft er der

http://www.irs.gov/formspubs/article/0,,id=150856,00.html

Og det er så den federale skat, så er der stats og County skatter.

Hvis din løn -skatter lader dig tilbage med 100$ om md. så ville det svare
til at en Dansker skulle klare sig for ca. 1500.- kroner, til andre faste
udg. og mad.

--
Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 01-03-07 10:28

Allan Riise wrote:

> http://www.irs.gov/formspubs/article/0,,id=150856,00.html
>
> Og det er så den federale skat, så er der stats og County skatter.

Stats skatterne ligger fra 0% til 9%.
Conty skatterne ligger fra 0% til 2%

> Hvis din løn -skatter lader dig tilbage med 100$ om md. så ville det
> svare til at en Dansker skulle klare sig for ca. 1500.- kroner, til
> andre faste udg. og mad.

Sales tax ligger fra 0% til 7½% men ikke for mad og lign.

Derudover så er der afgifter på alt fra olie til cigaretter og sprut.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 01-03-07 19:14

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
> til at en Dansker skulle klare sig for ca. 1500.- kroner, til andre faste

Og så skal der vel også helst betales til sygeforsikring ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 01-03-07 19:17

"Per Rønne" wrote:

> Og så skal der vel også helst betales til sygeforsikring ...

Ja, eller kontant for alt andet en 3 piller og en syning.

--
Allan Riise

Fra : Peter B. P.

Dato : 03-03-07 02:44

On 2007-03-01 10:17:06 +0100, "@" <1[at]invalid.net> said:

> dette tal siger jo intet isoleret
>
> hvad er skatten for en lavtlønnet
>
> og hvilken købekraft er der

Indkomstskatten for lavtlønnede i USA er 10 og 15%. Momsen er som
oftest under 10%.

--
"Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on
what to have for dinner."   - James Bovard (1994)

http://titancity.com/blog/

Fra : Peter B. P.

Dato : 28-02-07 18:24

On 2007-02-28 09:25:14 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> [...]
> /arbejdsløshedsunderstøttelsen/ er uhyre lav, og kun gives i kort tid.
>
> Kommer folk så ikke i arbejde må de sove på gaden, og kæmpe med de vilde

Meget optimistisk vurdering du giver der, mener du ikke selv det, Per?

--
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the
point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. The

Fra : Bruno Christensen

Dato : 28-02-07 20:14

On Wed, 28 Feb 2007 18:23:40 +0100, Peter B. P. wrote:

> Meget optimistisk vurdering du giver der, mener du ikke selv det, Per?

Du burde, om nogen, dog tænke bedre om USA der trods alt er
"liberalismens" højborg.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 01-03-07 03:08

On 2007-02-28 20:14:15 +0100, Bruno Christensen <news@lphund.dk> said:

> Du burde, om nogen, dog tænke bedre om USA der trods alt er
> "liberalismens" højborg.

Jeg burde havde tilføjet en smiley for at understrege ironien.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 28-02-07 21:29

On Wed, 28 Feb 2007 09:25:14 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Det ved de fleste vist godt at der er. Vi ved dog også at
>/arbejdsløshedsunderstøttelsen/ er uhyre lav, og kun gives i kort tid.

Hvis man har børn, så kan man få Welfare (hvilket det oprindelige
indlæg handlede om). Har man ingen børn, så kan man ganske rigtigt få
understøttelse, men det er som regel ikke nok til at dække huslejen.
Jeg fik understøttelse i 2001, dengang var det $200 om ugen i maks. et
halvt år. Det er vist skruet en anelse op, men stadigvæk ikke til at
leve af.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Jesper

Dato : 01-03-07 02:00

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> /arbejdsløshedsunderstøttelsen/ er uhyre lav, og kun gives i kort tid.
>
> Kommer folk så ikke i arbejde må de sove på gaden, og kæmpe med de vilde

Det er dog ikke ret mange andre end alkoholikere der ender på gaden.
Undersøgelser viser at over 90% af de hjemløse i USA er alkoholikere.

Nu kender jeg en amerikaner i delstaten New York der har været
uarbejdsdygtig et par år pga depression, her modtager han sygedagpenge
fra delstaten og er i stand til at opretholde en rimelig tilværelse med
eget hus og firehjulstrækker i Syracuse.
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : Ingolf

Dato : 28-02-07 20:11

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
> Er det ikke sådan noget vores herværende anti-amerikanere hævder
> overhovedet ikke eksisterer?

Vil det sige at hvis jeg argumenterer imod, er jeg antiamerikaner ?

Det vil jeg gerne slå fast at jeg ikke er. Jeg har dog ikke meget tilovers
for USA's administration/regering

Og min modargumentation er denne:

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/02/25/195200.htm
Kort:
"Omkring 16 millioner borgere i USA lever i dyb eller alvorlig fattigdom.
Det er det højeste antal dybt fattige i 32 år skriver Texas-dagbladet The
Houston Chronicle.
Opgørelsen er baseret på tal fra den seneste folketælling i USA, i 2005, og
definerer dyb fattigdom som en årsindkomst under 9.903 dollar - 56.100
danske kroner -for en familie med to børn. For en enlig er grænsen sat til
28.800 kroner om året."

Det du kommer med er en solstrålehistorie.

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-02-07 20:26

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote in message
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
>>

> Vil det sige at hvis jeg argumenterer imod, er jeg antiamerikaner ?

Argumenterer imod rene fakta? Du har selvfølgelig ret til at *mene* hvad du
vil om USAs system, - jeg kan også bedre lide vores, selv om dets dage jo
nok er talte.

> [...]
> 28.800 kroner om året."
>
> Det du kommer med er en solstrålehistorie.

Nej, det er ikke en solstrålehistorie, det var bare en påvisning af at der
ER sociale ydelser til svagtstillede og handicappede.

Ved du hvor mange der i Frankrig lever på gaden i dyb fattigdom? Det er dog
vores egen klub.

I både Frankrig og i Spanien får jo iøvrigt unge med universitetsuddannelser
det halve af en dansk kontanthjælp, - når de vel og mærke er i arbejde. Bare
til overvejelse, for dem der mener at vi nærmest mishandler folk, der
kommer direkte fra den tredje verden, og kun får 50% mere end en
kandidatuddannet i Spanien.

Fra : Ingolf

Dato : 28-02-07 20:41

> [...]
> nærmest mishandler folk, der kommer direkte fra den tredje verden, og kun
> får 50% mere end en kandidatuddannet i Spanien.

Nu taler du udenom. Du spurgte om USA's sociale ydelser, og det er stadig en
solstrålehistorie du kommer med. Faktisk kunne man argumenterer for at USA
er ved at blive til et U-land, i forhold til deres fattige. Så mange fattige
ses kun i totaltære regimer, og USA er et demokrati (?)

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-02-07 21:59

Jeg spurgte ikke om noget jeg skrev ordret:

"Er det ikke sådan noget vores herværende anti-amerikanere hævder
overhovedet
ikke eksisterer?"

USA ER meget specielt blandt rige lande, bl.a jo fordi man er så mange
etniske grupper, og ingen har lyst til at betale for de andre gruppers
slappen af, - sådan mistror man jo hinanden, når man ikke kender så meget
til hinandens liv. Vores tid som homogent samfund er jo også ovre, og vores
velfærd kan heller ikke holde ret mange år mere.

Fra : Ingolf

Dato : 28-02-07 22:37

> Jeg spurgte ikke om noget jeg skrev ordret:
>
> "Er det ikke sådan noget vores herværende anti-amerikanere hævder
> overhovedet
> ikke eksisterer?"

Hvad har Spanien og Frankrig så med det at gøre ?

> [...]
> etniske grupper, og ingen har lyst til at betale for de andre gruppers
> slappen af, - sådan mistror man jo hinanden, når man ikke kender så meget

Måske ikke så mærkeligt når TV-prædikanter dunker folk i hovedet og skriger
op om at folk er nødt til at vælge imellem det gode og det onde, som er
defineret af dem selv. At man så udpeger andre religioner's fanatiske
ekstremer som det onde, gør jo næppe sagen bedre? Måske mere grusom?

Vores tid som homogent samfund er jo også ovre, og vores
> velfærd kan heller ikke holde ret mange år mere.

Med de skatter og afgifter og licenser osv her i landet, hvad mener du med
det?

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-02-07 23:07

> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> Hvad har Spanien og Frankrig så med det at gøre ?

Ikke andet end at jeg aldrig nogensinde har set en af de mange
anti-amerikanere kritisere noget fra vores egen kreds.

> [...]
> som er defineret af dem selv. At man så udpeger andre religioner's
> fanatiske ekstremer som det onde, gør jo næppe sagen bedre? Måske mere

Amerikanerne har jo et helt andet forhold til religion end de fleste andre
folk, man vælger sig en kirke bl.a for at have en automatisk omgangskreds
når man skifter by, - som jo amerikanerne var de første til at gøre hele
tiden. Langt de fleste tager religionen meget roligt, og ser den mest som
noget socialt.

> Vores tid som homogent samfund er jo også ovre, og vores
>
> Med de skatter og afgifter og licenser osv her i landet, hvad mener du
> med det?

Ja, hvad mener fx Velfærdskommissionen om det? og hvorfor tror du man
nedsatte en sådan? Blandt andet får vi jo et stort problem med de stadig
indvandrende folk fra den tredje verden, - som man kan se i disse dage så må
vi importere folk fra Tyskland, - og fra Polen og Sverige, selv om 55% af
vores tredjeverdensindvandrere er ledige. Det udgør iflg
Velfærdskommissionen 80% af de problemer vi render ind i om 15 år, - der er
så også andre ting som betyder at sammenhængskraften i samfundet stille og
roligt forsvinder. Vi ser også mere og mere svindel på næsten alle områder,
dvs mange har allerede tabt deres "samfundssind".
Nå, men det er jo et større problemkompleks som man ikke sådan lige kan nå
rundt om med et par løsrevne linjer.

Fra : Peter B. P.

Dato : 28-02-07 23:20

On 2007-02-28 21:59:07 +0100, "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> said:

> [...]
> meget til hinandens liv. Vores tid som homogent samfund er jo også
> ovre, og vores velfærd kan heller ikke holde ret mange år mere.

En eller anden, bank lige ind i hovedet på Ingolf at USA har en
nettoindvandring på ca 1. mio. (ludfattige) latinamerikanere om året,
som selvsagt tælles med i befolknings og fattigdomsstatistikkkerne.

Fra : Ingolf

Dato : 28-02-07 23:32

> En eller anden, bank lige ind i hovedet på Ingolf at USA har en
> nettoindvandring på ca 1. mio. (ludfattige) latinamerikanere om året, som
> selvsagt tælles med i befolknings og fattigdomsstatistikkkerne.

1 million er vist overdrevet blot en mega tøddel ? Har du noget der
understøtter det?
Og hvis, som jeg har læst at ca. 100.000 mexikanere stormer over grænserne
sydfra hvertår, blot siden 2001, hvordan hænger det så sammen med USA's
skærpede terrorlove? *WINK*

Her er da 5 ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Og-lqgRasLw

Fra : @

Dato : 01-03-07 10:22

On Wed, 28 Feb 2007 23:32:22 +0100, "Ingolf"

http://www.numbersusa.com/interests/illegalimm.html

/Albert Camus/

Fra : Ingolf

Dato : 02-03-07 19:28

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

> http://www.numbersusa.com/interests/illegalimm.html

Det var ligegodt pokkers! 1 million om året? Det lyder helt hen i vejret, i
mine ører.
Men hvordan kan de tælles med i statistikkerne? svjv tæller man på basis af
personnumre?

Fra : TL

Dato : 02-03-07 22:07

On Feb 28, 12:35 pm, Lars Ehlers <ehlersNOS...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> visse steder er huslejen ret dyr, jeg har selv på et tidspunkt betalt
> $900 om måneden for et lejet værelse. Så er der ikke meget at købe mad

$900/måneden for et lejet værelse må være i Manhattan eller CA. Og i
Californien er mindstelønnen da også højere end de $6/timen nævnt
ovenfor, nemlig $7.50/timen.

Men jeg ville da stadig ikke bryde mig om at skulle leve af
mindstelønnen.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-03-07 01:15

On 2 Mar 2007 13:06:30 -0800, "TL" <tl_dp@adelphia.net> wrote:

>$900/måneden for et lejet værelse må være i Manhattan eller CA. Og i
>Californien er mindstelønnen da også højere end de $6/timen nævnt
>ovenfor, nemlig $7.50/timen.

Det er rigtigt (i CA). Men at mindstelønnen er $1.50 højere hjælper
ikke særligt meget.

>Men jeg ville da stadig ikke bryde mig om at skulle leve af
>mindstelønnen.

Nej tak, heller ikke her. Jeg arbejdede en overgang (efter dot com
boblen brast) for $9.00 i timen, det var ikke specielt morsomt. Det
eneste positive var, at arbejdsgiveren var villig til at give mig mere
end 40 timer om ugen, så jeg kunne tjene nogle flere penge. Men der
var stadigvæk ikke nok til at betale for en sygeforsikring, så jeg
måtte undvære....

--
Lars Ehlers

Fra : TL

Dato : 02-03-07 22:17

On Mar 1, 1:21 am, "Allan Riise" <a...@pc.dk> wrote:

> http://www.irs.gov/formspubs/article/0,,id=150856,00.html

Det siger ikke ret meget, uden mere baggrund om fradrad, Earned Income
Credit, etc. Hvis du er på mindsteløn, så betaler du stort set ikke
skat. Hvis du har børn, så kan du endda ende med negativ skat, takket
være earned income credit. Sagen er jo, at det er de 10% højest-
lønnede, der betaler al indkomstskatten i USA. Skatteskalaen er langt
mere progressiv en i f.eks. Danmark.

> Og det er så den federale skat, så er der stats og County skatter.

Jeg betaler ikke County skat, undtagen i form af moms og skat på
hotelværelser. Statsskat er baseret på skattepligtig indkomst, ganske
som den føderale indkomstskat. På mindsteløn er skatten meget lille,
hvis ikke 0.

> Hvis din løn -skatter lader dig tilbage med 100$ om md.

Løn - skat - husleje er mere end $100/md, selv på mindsteløn.