Vi svenska muslimer vill inte ha sharia-la~
Fra : Henry

Dato : 27-02-07 16:48

Detta är nog måhända något av intresse för danska rasister som Laudahn:

http://boras.expressen.se/index.jsp?a=896272

# Extrema konservativa muslimer vill ha egna lagar. Men det är något som de
flesta muslimer starkt är emot - och till och med upplever som ett hot.
# Det skriver i dag imamen ABD AL HAQQ KIELAN. I stället vill han ha större
integration och anpassning till det omgivande samhället.
# För att motarbeta extremisterna, måste Sverige införa egen imam-utbildning
för unga svenska muslimer.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-02-07 16:51

Henry <ruhovi@gmail.com> wrote:

> Detta är nog måhända något av intresse för danska rasister som Laudahn:

Laudahn er ikke dansker. Han er tysker.

> [...]
> integration och anpassning till det omgivande samhället.
> # För att motarbeta extremisterna, måste Sverige införa egen imam-utbildning

Altså det samme forslag som i Danmark kommer fra Dansk Folkepartis side
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henry

Dato : 27-02-07 17:39

On Tue, 27 Feb 2007 16:50:44 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

>Laudahn er ikke dansker. Han er tysker.

De vet inte jag -- ser bara att det kommer dansk rotvälska i swnet.*.

>Altså det samme forslag som i Danmark kommer fra Dansk Folkepartis side

Då så, det finns vettiga personer även i Danmark.

Fra : Roland R

Dato : 28-02-07 16:38

Henry käftade emot i swnet.politik,dk.politik,no.samfunn.politikk.diverse
och producerade <news:9fn8u25epqpd1acns5hs8vn5ijgtd4pvfb@4ax.com>:

> Då så, det finns vettiga personer även i Danmark.

Ja, så då kommer du att känna dig utanför där med.

--

"Hedersmordet i Örebro har filmats.
Finns den ute på nätet, så jag har något att runka till?"

Piratpartisten Henry i Message-ID: <44fd2a34$1@news.henrynet.se>"

Fra : Zigge Zackrisson

Dato : 27-02-07 17:41

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message news:1hu7ded.1g47ogevt447nN%per@RQNNE.invalid...

> Laudahn er ikke dansker. Han er tysker.

Står inte han på tur att utvisas?

Fra : Magnus Andersson

Dato : 27-02-07 23:31

wrote:

>Laudahn er ikke dansker. Han er tysker.

>Altså det samme forslag som i Danmark kommer fra Dansk Folkepartis side

Kielan skrev för mindre än ett år sen i Kyrkans Tidning:

" Den andra delen, den teologiska, skulle ske delvis
i utlandet och delvis i Sverige. En riktig imamutbildning
kräver åtminstone fem läsår, säger han. Imamlärarna,
de lärda, finns utomlands och inte i Sverige."

Innebär inte detta Saudiarabien, Syrien, Pakistan och liknande? Ett
faktum är ju att islam radikaliserats inom inte minst arabvärlden, så
jag antar att förslaget knappast kan vara lämpligt.

Har verkligen Dansk Folkeparti föreslagit en imamutbildning baserad på
ledande arabisk islam?

För övrigt är ju vår linje att skilja religion och stat, medan islams
mål är att helt förena staten och religionen till en och samma
företeelse. Att låta staten sörja för imamutbildning är knappast ett
steg i rätt riktning när man skiljt på kyrka och stat och t o m vissa
ifrågasatt om statens universitet ska hålla på med prästutbildning.

--
Magnus Andersson

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-07 07:55

Magnus Andersson <magnus_e_andersson_spam_filter@yahoo.se> wrote:

> Har verkligen Dansk Folkeparti föreslagit en imamutbildning baserad på
> ledande arabisk islam?

Nej, der er tale om en uddannelse ved Københavns Universitets teologiske
fakultet i islamisk teologi, som naturligvis skal være lige så kritisk
over for Koranen og hadith'erne, som det normale teologistudium er
bibelkritisk. En senere videreuddannelse til imam vil skulle afholdes
uden for universitetets regi, lige som de nuværende stud.theol.er efter
afslutten cand.theol.-eksamen [fem år] skal gå på et pastoralseminarium
af fem måneders varighed:

<http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-praesteudd>

Forslaget fra Dansk Folkeparti har forlængst fået tilslutning også fra
Socialdemokratiet, og skal naturligvis sikre uddannelsen af imamer, der
ikke bunder i islamisk koranfundamentalisme. For at sikre at de
muslimske indvandrere vi allerede har modtaget, bliver integreret i de
europæiske samfund - noget Danmark mig bekendt er noget bedre til end
Sverige.

Faget er ved at blive oprettet, og dets første professor er blevet
ansat. Også ikke-muslimer skal naturligvis have adgang til studiet, og
almindelige stud.theol.er kan formodes at tage tillægskurser i islamisk
teologi, for at kende 'modstanderen' - af hensyn til missionen.

Jeg finder det selvindlysende at der i et fag som islamisk teologi også
må indgå et kendskab til luthersk teologi og [dansk] kirkehistorie.
Under Muhamed-krisen var vi minsandten vidne til at en imam ville klage
over den danske stat til - Paven i Rom ;-(.

> [...]
> steg i rätt riktning när man skiljt på kyrka och stat och t o m vissa
> ifrågasatt om statens universitet ska hålla på med prästutbildning.

En af de centrale grunde til opretholdelsen af den danske folkekirke er,
at staten skal have kontrol over de farlige, religiøse følelser, der
ellers let vil kunne true samfundets sammenhængskraft.

Det er det man vil opnå også for muslimernes vedkommende, ved at
etablere denne uddannelse, og ved at etablere en 'folkemoské' ved siden
af folkekirken. Med 'moskéskat' på linie med den nuværende kirkeskat -
et 'kontingent' opkrævet over den almindelige skattebetaling.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 28-02-07 20:36

On Wed, 28 Feb 2007 07:55:27 +0100, Per Rønne wrote:

> Under Muhamed-krisen var vi minsandten vidne til at en imam ville klage
> over den danske stat til - Paven i Rom ;-(.

Du er ikke glad for at folk ulejliger "den gamle mand i Rom", dog er
han "Guds stedfortræder" når han sidder i "stolen". Derfor "fra Allah
til Gud" er han vel den bedste at rette henvendelse til, fra et
muslimsk synspunkt.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Per Rønne

Dato : 01-03-07 06:31

Bruno Christensen <news@lphund.dk> wrote:

> [...]
> han "Guds stedfortræder" når han sidder i "stolen". Derfor "fra Allah
> til Gud" er han vel den bedste at rette henvendelse til, fra et

Nu har vi altså haft en reformation i 1536 her i landet. Siden har Paven
ikke haft antydning af myndighed her i landet.

Men da Københavns Universitet i 1479 blev etableret behøvede man først
en tilladelse fra netop Paven i Rom ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 01-03-07 10:04

On Wed, 28 Feb 2007 20:35:40 +0100, Bruno Christensen <news@lphund.dk>
wrote:

> [...]
>han "Guds stedfortræder" når han sidder i "stolen". Derfor "fra Allah
>til Gud" er han vel den bedste at rette henvendelse til, fra et

det viser at muhamedanerne intet aner om reformationen
og at paven ikke er overhoved for protestanterne

/Albert Camus/

Fra : Bruno Christensen

Dato : 02-03-07 05:30

On Thu, 01 Mar 2007 10:03:39 +0100, @ wrote:

> det viser at muhamedanerne intet aner om reformationen
> og at paven ikke er overhoved for protestanterne

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Da jeg i 1990 søgte visum til
Saudi Arabien skulle jeg angive min religion. Jeg skrev ateist,
non-beliver, aligevel blev jeg betegnet som christian i mit iqama.
Iqama er et identitesbevis som findes i tre udgaver:
Brunt omslag = ikke muslim
Hvidt omslag = muslim
Grønt omslag = Sauder

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Per Rønne

Dato : 02-03-07 07:05

> [...]

> non-beliver, aligevel blev jeg betegnet som christian i mit iqama.
> Iqama er et identitesbevis som findes i tre udgaver:

Det kan du da være glad for. Som kristen er du dhimmi, og således
omfattet af en begrænset beskyttelse af loven.

Det er du ikke som ateist ... der er en grund til at buddhismen er
fysisk udryddet i de dele af verden, de islamiske hære erobrede.

Hinduismen er blevet anerkendt som en 'bogreligion', og hinduer har
derfor også fået dhimmi-status.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 02-03-07 10:06

Den 02.03.2007 kl. 05:30 skrev Bruno Christensen <news@lphund.dk>:

> [...]
> non-beliver, aligevel blev jeg betegnet som christian i mit iqama.
> Iqama er et identitesbevis som findes i tre udgaver:
+++++++++++++
Der var du heldig. Der er jagtsesson på ateister hele året i muslimske
lande.
De skal simpelt hen udryddes i islamisk regi.

Jens

--
Sendt med iso-8859-1.

Fra : @

Dato : 27-02-07 17:06

On Tue, 27 Feb 2007 16:47:50 +0100, Henry <ruhovi@gmail.com> wrote:

>Detta är nog måhända något av intresse för danska rasister som Laudahn:
>
>http://boras.expressen.se/index.jsp?a=896272

og her er det så på sin plads at oplyse om, at muhamedanere lyver når
det passer i deres agenda og det kan fremme muhamedanismen

/Albert Camus/

Fra : Henry

Dato : 27-02-07 17:32

On Tue, 27 Feb 2007 17:06:07 +0100, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>og her er det så på sin plads at oplyse om, at muhamedanere lyver når
>det passer i deres agenda og det kan fremme muhamedanismen

Ja, jag skrev "rasister" och rätt fick jag!

Fra : @

Dato : 27-02-07 18:35

On Tue, 27 Feb 2007 17:31:44 +0100, Henry <ruhovi@gmail.com> wrote:

>Ja, jag skrev "rasister" och rätt fick jag!

ja du har helt ret i at muhamedanerne er de værste racister i verden

/Albert Camus/

Fra : gb

Dato : 27-02-07 21:06

Henry <ruhovi@gmail.com> wrote in

> Ja, jag skrev "rasister" och rätt fick jag!

- under forudsætning af, at islam er en race, og ikke en ideologi...

--
GB

Fra : Roland R

Dato : 28-02-07 16:38

och producerade <news:56n8u2lgdvdi2rj88qkfsqg95smlgarnrs@4ax.com>:

> Ja, jag skrev "rasister" och rätt fick jag!

På vilket vis då?
Du tror inte det är applicerbart på de flesta religioner?
--

"Det var då rätt beslut att inte anställa negern."

Piratpartisten Henry i Message-ID: <44f17f9b$1@news.henrynet.se>

Fra : Henry

Dato : 28-02-07 16:56

On Wed, 28 Feb 2007 16:38:06 +0100, Roland R <roland_r@sendfree.com> wrote:

>Henry käftade emot i swnet.politik,dk.politik,no.samfunn.politikk.diverse

>På vilket vis då?

För antagandet att muslimer ljuger.

>Du tror inte det är applicerbart på de flesta religioner?

Att prästerna utbildas lokalt?

Fra : Roland R

Dato : 28-02-07 18:24

och producerade <news:ke9bu2dqkgv7rt8qh4libh1osg0b6iudq0@4ax.com>:

> För antagandet att muslimer ljuger.

Du borde tänka dig för innan du anklagar folk för att vara rasister, du
framstår som en sosse i ditt hyckleri då.

> Att prästerna utbildas lokalt?

Att deras representanter kan ljuga när de passar dem?

--

"Cancla fanskapet eller maila abuse."
Muppen netcoppar vidare i Message-ID: <454a1b2d$1@news.henrynet.se>

Fra : Henry

Dato : 28-02-07 18:47

On Wed, 28 Feb 2007 18:23:37 +0100, Roland R <roland_r@sendfree.com> wrote:

>Henry käftade emot i swnet.politik,dk.politik,no.samfunn.politikk.diverse

>Du borde tänka dig för innan du anklagar folk för att vara rasister, du
>framstår som en sosse i ditt hyckleri då.

Jag är pirat!

>Att deras representanter kan ljuga när de passar dem?

Ärligt, ja.

Fra : Roland R

Dato : 28-02-07 21:59

och producerade <news:bufbu2lfqc1gv87ttssjpj6odo579bgqqr@4ax.com>:

> Jag är pirat!

Nej, du är mupp.

> Ärligt, ja.

Och ändå anklagar du en som påpekar att representanter för islam kan ljuga
för att vara rasist?
Hur får du ihop den logiken?
--
I think of people starving,
do you think I care?

Fra : Mikael O. Bonnier

Dato : 27-02-07 19:14

@ skrev:

> og her er det så på sin plads at oplyse om, at muhamedanere lyver når
> det passer i deres agenda og det kan fremme muhamedanismen

Jeg skulle vilje höre det fra muhamedanerne eller fra noen hemlig
bondoptagning. At det skulle stå så i noen hadith eller i Koranen er
ikke tilstreckeligt, ty det kunde vare noen obsolet regel.

Fra : gb

Dato : 27-02-07 21:07

"Mikael O. Bonnier" <mikaelb@df.lth.se> wrote in

> Jeg skulle vilje höre det fra muhamedanerne eller fra noen hemlig
> bondoptagning. At det skulle stå så i noen hadith eller i Koranen
> er ikke tilstreckeligt, ty det kunde vare noen obsolet regel.

Der er INTET i koran, sunna eller hadith som er "obsolet". Du ved ikke
meget om islam.

--
GB

Fra : Jim

Dato : 27-02-07 17:21

"Henry" <ruhovi@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Detta är nog måhända något av intresse för danska rasister som Laudahn:

Var det ikke en ide at undlade dit svenska lort i vores nyhedsgrupper. Stop
nu den x-post dit svensk/islamiske gummihoved.

Fra : Henry

Dato : 27-02-07 17:35

On Tue, 27 Feb 2007 17:20:45 +0100, "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote:

>"Henry" <ruhovi@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>
>Var det ikke en ide at undlade dit svenska lort i vores nyhedsgrupper. Stop
>nu den x-post dit svensk/islamiske gummihoved.

När ni har fått stopp på idioten Laudahn, så skall jag mer än gärna undvika
ert rasistnäste. Tills vidare postar jag i vilka grupper jag vill.

Fra : Alucard

Dato : 27-02-07 19:20

On Tue, 27 Feb 2007 17:35:03 +0100, Henry <ruhovi@gmail.com> wrote:

>När ni har fått stopp på idioten Laudahn, så skall jag mer än gärna undvika
>ert rasistnäste. Tills vidare postar jag i vilka grupper jag vill.

Hvordan skal "vi" forhindre en tysker i at poste fra Tyskland...???

Fra : Henry

Dato : 27-02-07 20:04

On Tue, 27 Feb 2007 19:20:26 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

>Hvordan skal "vi" forhindre en tysker i at poste fra Tyskland...???

Vet inte.. be han dra åt helvete, eller något.

Fra : gb

Dato : 27-02-07 21:08

> Vet inte.. be han dra åt helvete, eller något.

Brug dit killfilter.

--
GB

Fra : Alucard

Dato : 27-02-07 21:26

On Tue, 27 Feb 2007 20:03:43 +0100, Henry <ruhovi@gmail.com> wrote:

>Vet inte.. be han dra åt helvete, eller något.

Fjols....

Fra : hanzen

Dato : 28-02-07 09:40

"Henry" <ruhovi@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Vet inte.. be han dra åt helvete, eller något.

Lad ham komme til Sverige. I trænger til lidt oplysning.
--
hilzen
hanzen

Fra : Usenet Rulez

Dato : 01-03-07 06:19

"hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev följande dynga,
news:45e53fda$0$144$157c6196@dreader2.cybercity.dk:, i swnet.politik,
den on 28 feb 2007 09:39:59a :

> "Henry" <ruhovi@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Lad ham komme til Sverige. I trænger til lidt oplysning.

Det hjälpte ju inte er förra seklet....

Fra : Roland R

Dato : 28-02-07 16:38

och producerade <news:9309u2p5duje236eaeh5j162tti7onjdef@4ax.com>:

> Vet inte.. be han dra åt helvete, eller något.

Kan du inte stalka han lite och hota som du brukar när du slarvat med
medicineringen?
--

"Jag försöker inte stalka allt och alla."
Piratpartisten Henry i Message-ID: <44f19e5e$1@news.henrynet.se>

"Har redan kollat upp hennes uppgifter på www.upplysningen.se
Personupplysning Maxi (2006-09-02)"
Samme Henry i Message-ID: <4501e0b0$1@news.henrynet.se>

Fra : Roland R

Dato : 28-02-07 16:38

och producerade <news:k7n8u29s04vg9jhuq6k7p0db8e1hscg96f@4ax.com>:

> När ni har fått stopp på idioten Laudahn, så skall jag mer än gärna undvika
> ert rasistnäste. Tills vidare postar jag i vilka grupper jag vill.

Vad yrar du om?
Har du någon som helst rätt att ställa krav på vilka som postar vart?
Se över din medicinering för fan.

--

"Ja, usch för negroida människor."

Piratpartisten Henry i Message-ID: <450315c5$1@news.henrynet.se>

Fra : Roland R

Dato : 28-02-07 16:38

Jim käftade emot i swnet.politik,dk.politik,no.samfunn.politikk.diverse och

Ahem...
Han är fanimej inte svensk.
Han är finsk, eller nått...
--

"Nu har ju dom tagit in en massa bidragsberoende svartskallar,
så det är kört."

Piratpartisten Henry i Message-ID: <44f017a1$1@news.henrynet.se>

Fra : Jim

Dato : 02-03-07 11:56

"Roland R" <roland_r@sendfree.com> skrev i en meddelelse
> Jim käftade emot i swnet.politik,dk.politik,no.samfunn.politikk.diverse
> och

> Ahem...
> Han är fanimej inte svensk.
> Han är finsk, eller nått...

Skulle det være bedre?

Fra : Anneli Halme

Dato : 27-02-07 17:43

On 27 Feb, 17:35, Henry <ruh...@gmail.com> wrote:

> När ni har fått stopp på idioten Laudahn, så skall jag mer än gärna undvika
> ert rasistnäste. Tills vidare postar jag i vilka grupper jag vill.

Paskapoika!

Så här får väl inte en antisemit som Du göra!

Vi är ju helt överens!

Anneli

Fra : Anneli Halme

Dato : 27-02-07 17:44

On 27 Feb, 17:41, "Zigge Zackrisson" <z...@zz.com> wrote:

> Står inte han på tur att utvisas?

Det är lite svårt att utvisa en infödd etnisk svensk konvertit.

Anneli

Fra : Zigge Zackrisson

Dato : 27-02-07 18:09

"Anneli Halme" <Anneli.halme@gmail.com> wrote in message news:1172594660.220207.296410@k78g2000cwa.googlegroups.com...

> Står inte han på tur att utvisas?

> Det är lite svårt att utvisa en infödd etnisk svensk konvertit.

För den här regeringen verkar ingenting vara omöjligt.

Hur kommer der sig att när jag replikerar dig saknas alltid
det lilla (>) - tecknet i marginalen vid dina kommentarer?
Jag måste skriva in det manuellt, väldigt irriterande.
Detta gäller bara dina inlägg, alla andras fungerar felfritt,
har du någon mystisk inställning på din newsläsare?

Fra : Henry

Dato : 27-02-07 18:14

On Tue, 27 Feb 2007 17:09:00 GMT, "Zigge Zackrisson" <z.z.@zz.com> wrote:

> [...]
>Detta gäller bara dina inlägg, alla andras fungerar felfritt,
>har du någon mystisk inställning på din newsläsare?

n00b

Fra : MVP

Dato : 27-02-07 20:02

> n00b

Fedt nu af med dig, din jubelnar..

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-07 07:55

> [...]

> Detta gäller bara dina inlägg, alla andras fungerar felfritt,
> har du någon mystisk inställning på din newsläsare?

Min nyhedslæser kan sagtens klare det, men du bruger jo også en
umulighed af en 'nyhedslæser'.

Prøv:

<http://www40tude.com/dialog/>

i stedet.

Det hjælper naturligvis ikke på det, at Anneli bruger google ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 28-02-07 20:28

On Wed, 28 Feb 2007 07:55:27 +0100, Per Rønne wrote:

> Det hjælper naturligvis ikke på det, at Anneli bruger google ...

Det er Google der er synderen, jeg spekulerer på at "sortliste" de der
bruger Google til at skrive indlæg med.

Det vil dog ikke hjælpe da jeg stadig skal "rode" mig igennem svarene
som mangler det lille ">".

Det jeg seriøst savner er et script til "dialog" som går ud på
følgende:
"Hvis afsenderen af et svar, har skrevet til en Google-afsender, så
marker dette skriv fra afsenderen som læst og Google-afsenderen
markeres som "plonk" i 14 dage"

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Per Rønne

Dato : 01-03-07 06:31

> [...]

> "Hvis afsenderen af et svar, har skrevet til en Google-afsender, så
> marker dette skriv fra afsenderen som læst og Google-afsenderen

Det ser ud til at MacSOUP kan auto-sortliste alt der bliver sendt fra
google.

Men nu har MacSOUP så heller ingen problemer med at læse
google-afsendere korrekt, så der kommer de rigtige hakker ... Hvordan
med 40tude Dialog?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 02-03-07 05:20

On Thu, 1 Mar 2007 06:31:04 +0100, Per Rønne wrote:

> [...]
>
> Men nu har MacSOUP så heller ingen problemer med at læse
> google-afsendere korrekt, så der kommer de rigtige hakker ... Hvordan

Det at læse indlæg fra Googlegroups er ikke noget problem.
Problemet ser ud til at opstå når Outlook Express svarer på indlæg fra
Googlegroups.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Per Rønne

Dato : 02-03-07 07:01

Bruno Christensen <news@lphund.dk> wrote:

> Det at læse indlæg fra Googlegroups er ikke noget problem.
> Problemet ser ud til at opstå når Outlook Express svarer på indlæg fra
> Googlegroups.

Morale: Man skal helst droppe såvel OE som Googlegroups ... på visse
steder er det dog ikke muligt at droppe Googlegroups [fordi man ikke har
fuld rådighed over computeren], men på sin private maskine kan man i det
mindste installere 40tude Dialog [Windows], som er gratis for private.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anneli Halme

Dato : 27-02-07 18:16

On 27 Feb, 18:09, "Zigge Zackrisson" <z...@zz.com> wrote:

> [...]
> Detta gäller bara dina inlägg, alla andras fungerar felfritt,
> har du någon mystisk inställning på din newsläsare?

Alla som har OE verkar ha det problemet och jag med dem. I övrigt har
jag inget problem med andra och inte med dina heller som Du vet går
jag genom Googlegroups och Firefox jag tror inte det är något jag kan
bestämma över.

Anneli

Fra : Crister Sporrong

Dato : 27-02-07 20:46

> [...]

>integration och anpassning till det omgivande samhället.
># För att motarbeta extremisterna, måste Sverige införa egen imam-utbildning

Hade du tänkt dig denna utbildning som en inledning på en ny karriär
för dig personligen?

--
Reply to: crister (at) minister (dot) com

EU-medborgare och V8-partist - "Rör inte mina V8-or".
"Den enda goda miljömuppen är en komposterad miljömupp!"

Det blå laget leder över det röda och Sverige är på rätt väg.

Detta inlägg omfattas av lagen om upphovsrätt, nu för stunden
och fram till 70 år efter min död.

Fra : Henry

Dato : 27-02-07 20:52

On Tue, 27 Feb 2007 20:46:01 +0100, Crister Sporrong <crister@fake_minister.com> wrote:

>Hade du tänkt dig denna utbildning som en inledning på en ny karriär
>för dig personligen?

Nej, jag tror inte ens på mig själv.

Fra : Crister Sporrong

Dato : 27-02-07 21:30

On Tue, 27 Feb 2007 20:51:44 +0100, Henry <ruhovi@gmail.com> wrote:

>Nej, jag tror inte ens på mig själv.

De' e' lågt, Glocallågt.

Fra : @

Dato : 27-02-07 22:10

> [...]

>flesta muslimer starkt är emot - och till och med upplever som ett hot.
># Det skriver i dag imamen ABD AL HAQQ KIELAN.

og siden hvornår er en muhamedansk imam blevet til et sandhedsvidne

han fortæller da det publikum(de vantro) skal høre

># För att motarbeta extremisterna, måste Sverige införa egen imam-utbildning
>för unga svenska muslimer.

ROTFL

det du ryger er ikke sundt og helt bestemt ikke lovligt

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 27-02-07 22:17

"Henry" <ruhovi@gmail.com> wrote in message
> [...]
> integration och anpassning till det omgivande samhället.
> # För att motarbeta extremisterna, måste Sverige införa egen

Selvom Glistrup har påvirket danske domstole til at tage afslappet på
injurier, så man ikke gider straffe for at kalde islam-modstandere for
racister, så betyder racister stadig noget med biologisk race, og der
kan vist ikke fremlægges ordret citering om, at Laudahn er racist i så
henseende

Fra : Mikael O. Bonnier

Dato : 27-02-07 22:37

Bo Warming skrev:
> [...]
> racister, så betyder racister stadig noget med biologisk race, og der
> kan vist ikke fremlægges ordret citering om, at Laudahn er racist i så

Michael Laudahn tycks vara en antisemit i bred bemärkelse ty han är emot
både judar og araber (og förmodligen asiater eftersom hans påhopp på
judarna består i att kalla dem för orientaler). Hans kritik af islam
bygger enbart på att den förknippas med araber -- ikke att delar af
islams religiösa texter og praxis står i strid med de mänskliga
rättigheterna.

Fra : Magnus Andersson

Dato : 27-02-07 23:18

> [...]

>integration och anpassning till det omgivande samhället.
># För att motarbeta extremisterna, måste Sverige införa egen imam-utbildning

Om nu staten ska ordna (och bekosta) en svensk imam-utbildning, kommer
den då att tillåta tolkning av Koranen? Muslimska organisationer har
motsatt sig att Koranene ska få tolkas i en imamutbildning.

http://tinyurl.us/?f=KKML

I Kyrkans Tidning av Aldebe, han i Sveriges Muslimers Förbund som har
förespråkat sharialagar i Sverige:

"Tanken på att Koranen skulle behandlas historiekritiskt
inom ramen för en akademisk imamutbildning i Sverige
avvisar Aldebe. Religiös kunskap är något annat än
akademisk kunskap."

Och sen kommer ytterligare ett argument för att vi ska ha
imamutbildningar

"Det finns redan svenskfödda som reser till muslimsk
länder och utbildar sig till imamer.
– Men då vet vi inte hur de har fått kunskap och från
vem, och hur kunskapen kommer att användas. Det
måste vi avgöra från fall till fall, säger Aldebe."

Nu är också en grej att vi ska se att imamutbildning inte organiseras
av svenska staten som en . Detta trots att Åke Green bara inte ens är
en mild sommarbris i jämförelse med Aldebes religiösa och samtidigt
lika politiska islam.

Kan utfästelser att man inte vill införa sharia vara taktik?

http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_12014311.asp

I SvD skrev Magnus Zetterholm för knappt ett år sen:

"Olika religiösa grupper har naturligtvis all rätt i
världen att utbilda ett religiöst ledarskap och kan
dessutom dra nytta av den verksamhet som bedrivs
vid svenska universitet och högskolor. Men universiteten
bör inte ansvara för en formell yrkesutbildning av
till exempel präster, pastorer, rabbiner eller imamer.
Förslaget om en imamutbildning på högskolenivå bör
leda till en välbehövlig genomlysning av trossamfundens
förhållande till universitetsväsendet.

I det mångreligiösa Sverige behövs en
religionsvetenskaplig forskning och utbildning som står
fri från konfessionella intressen. Avteologisera
därför universiteten och låt dem vara platsen för en
kritisk analys av religion i historia och nutid med
grund i de vetenskapsteoretiska utgångspunkter som
i princip kan delas av hela forskarsamhället!"

Och sist men inte minst NÅGOT HELT ANNAT. Att starta imamutbildning är
naturligtvis bara något som påskyndar det Hedegaard beskriver som ett
balkaniserat samhälle av enklaver av stora kulturella minoriteter som
kan komma att drabba samman i något slags lågintensivt inbördeskrig.
hedegaard menar att detta kan ske inom 15-20 år.

Den intressanta intervjun finns här:
http://webbtv.axess.se/player.aspx?id=143#

Räknade "på egen hand" lite enkelt på fördelning av befolkningen (jag
har räknat med nativitetstal för det av SCB:s angivna förväntade
snittet för kommande 60-årsperiod, med andel yngre av invandrarna och
befolkningsfördelning som resultat av nativitet samt andel dödsfall på
sama grund) och fick följande (även baserat statiskt på den
invandringen vi hade förra året):

A Svenskar
B invandrare som inte är muslimer
C invandrarre som är muslimer

FÖRUTSÄTTNING, in/utvandring -/+

A -10000
B +10000
C +25000

RESULTAT:

År 2008
A 81,5%
B 13,2%
C 5,3% (använder antalet 450000, vilket kanske är 50000 för många,
men som är det antal som Sveriges Muslimers Förbund anger.)

År 2030
A 69,9%
B 15,9%
C 14,2%

År 2050
A 58,5%
B 17,8%
C 23,6%

Kuriosa typ:
Andel födda barn i Sverige år 2050:
A 40,5%
B 18,3%
C 41,2%

En grej är att Malmö redan har fördelningen för 2030 ovan, och
att det således inom 20 år kommer att födas en majoritet av muslimska
barn där. Troligen några år tidigare - kanske inom 15 år - genom att
nativiteten inledningsvis bör vara långt högre än det genomsnittsvärde
jag använde mig av.

Etniska svenskar i minoritet 2064, men jag antar att även det kan ske
något 10-tal år tidigare (av skälet sist i föregående stycke).

Tjipp tjiddevipp. Några synpunkter eller cyniska punkteringar?

--
Magnus Andersson

Fra : Zigge Zackrisson

Dato : 28-02-07 01:18

"Magnus Andersson" <magnus_e_andersson_spam_filter@yahoo.se> wrote in message news:qu79u2dmo04bcmf14feaajbb7pe32brhl8@4ax.com...

> [...]
> något 10-tal år tidigare (av skälet sist i föregående stycke).
>

> Tjipp tjiddevipp. Några synpunkter eller cyniska punkteringar?

Detta är ett scenario som aldrig kommer att ske, långt innan dess
har den tilltagade andelen lågutbildade invandrare från tredje
världen fått samhällsfunktionerna att braka samman. En åldrande
andel svenskar förmår kanske att försörja sig själva, dock inte
en gigantiskt stor mängd outbildade, alienerade och arbetslösa
utlänningar som producerar nya outbildade osv. .......

När Sverige har blivit ett bakgårdsland på Albaniens nivå tappar
det all lockelse för golddiggers från tredje världen. Omvärlden
får nog bereda sig på en utvandringsvåg från Sverige.
Alternativt kan man tänka sig andra scenarier där t.ex. Sveriges
invandringspolitik genomgår drastiska förändringar för att
eliminera den kamikazepolitik som utövas i dag.

England har samma bekymmer:
http://shorterlink.co.uk/12005

Fra : Anneli Halme

Dato : 27-02-07 23:46

On 27 Feb, 23:31, Magnus Andersson
<magnus_e_andersson_spam_fil...@yahoo.se> wrote:

> [...]
> steg i rätt riktning när man skiljt på kyrka och stat och t o m vissa
> ifrågasatt om statens universitet ska hålla på med prästutbildning.

Svenska universitet håller inte med prästutbildning.

Teologiska studier är ett krav för att bli präst men det är inte hela
utbildningen.

Teologiska studier kan användas till mycket annat också. Jag är själv
teol.kand men minsann inte präst Jag kunde valt att bli lärare eller
forskare eller något annat.

Det är inget som hindrar en blivande Imam att läsa teologi vid ett
svenskt universitet. Denne kan välja de kurser som passar precis som
blivande präster väljer de kurser som passar dem och blivande lärare
de som passar dem.

Anneli

Fra : Roland R

Dato : 28-02-07 16:38

och producerade <news:aek8u2du3b9n0ilhib0ar1th8ppq7vkmfm@4ax.com>:

> [...]
> integration och anpassning till det omgivande samhället.
> # För att motarbeta extremisterna, måste Sverige införa egen imam-utbildning

Jo, det var ju av intresse för svenska peddorasister tydligen...

--

"Hahahaaaa, lilla kebabrunkare!"

Piratpartisten Henry i Message-ID: <44ea0c56$1@news.henrynet.se>