Volbeat - Danmarks p.t. største band!
Fra : Kong Kent

Dato : 03-03-07 15:38

Er der slet ingen herinde der hører Volbeat? Dette orkester ligger p.t.
nummer 1 på den danske hitliste over flest solgte plader, og deres
debutplade fra 2005 er inde som nummer 21, selvfølgelig pga. den nye
plade "Rock The Rebel/Metal The Devil".

Slet ingen der fryder sig over, at rock'n'roll og heavy metal har fået
et gennembrud i DK?? Jeg synes Volbeat er fantastiske, og har allerede
overværet et par koncerter med dem, og når sikkert at se dem minimum 2
gange mere i år.

Som metal-fan gennem snart 20 år glæder det mig, at genren igen får lidt
eksponering på tv, radio osv. :)

mvh

KongKent

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-03-07 15:41

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gange mere i år.
>
> Som metal-fan gennem snart 20 år glæder det mig, at genren igen får

Jeg er helt enig. De har tilmed været nede i mit lille rottehul
(Nakskov) og fyrede godt op under de gamle heavynakker.

Gør jer selv den tjeneste at gå et skridt videre end deres radiohit
(Gardens Tale), og lyt til de andre numre på de to plader. Det er
afgjort tiden værd. :)

- Martin

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 03-03-07 18:09

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Gør jer selv den tjeneste at gå et skridt videre end deres radiohit
> (Gardens Tale), og lyt til de andre numre på de to plader. Det er afgjort

Synes de er kedelige... Røvballe metal i min mening. Musikken minder AL for
meget om hinanden og på den nye skive er de vel nærmere punk end metal.
Sjovt og ganske fængende koncept men åh så kedeligt i længden. Det kunne
hjælpe, hvis de gjorde deres riffs lidt mere interessante at høre på og
varierede lidt mere i deres kompositioner.
Og Garden's Tale er da ganske forfærdelig... Den nye skives eneste
højdepunkt er "Sad Man's Tongue", der har forbløffende dejlige hints til
Cash-drengen.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 03-03-07 18:37

> [...]
>
> Gør jer selv den tjeneste at gå et skridt videre end deres radiohit
> (Gardens Tale), og lyt til de andre numre på de to plader. Det er afgjort

Ja jeg kan kun tilslutte mig. Er ellers ikke normalt til det alt for tunge,
men Volbeat har en balance mellem det heavy og så måske rock'n'roll som
passer mig perfekt. Rigtig fedt band.

BK

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-03-07 23:16

Kong Kent <kongkent@anarki.dk> wrote:

> [...]
> gange mere i år.
>
> Som metal-fan gennem snart 20 år glæder det mig, at genren igen får lidt

Jo for pokker, så dem sidste år på train i århus, og skal nok se dem
igen samme sted hvis ellers min kalender flasker sig!

Bare lidt synd at Hellboss er ude ...

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Anders

Dato : 04-03-07 00:52

Michael Poulsen´s (Volbeat´s mastermind) gamle band "Dominus" var mere ægte
metal...deres 2 skiver er også rigtig gode selvom de efterhånden har nogle
år på bagen!

-Anders

Fra : Kong Kent

Dato : 04-03-07 15:23

Anders skrev:
> Michael Poulsen´s (Volbeat´s mastermind) gamle band "Dominus" var mere ægte
> metal...deres 2 skiver er også rigtig gode selvom de efterhånden har nogle
> år på bagen!

Jeg er også ganske glad for Dominus! De nåede dog at udsende mere end 2
skiver. Mener det var 4 studiealbums, hvor det sidste hed "Vol.Beat", og
så skal man ikke lede så længe efter årsagen til, at Volbeat hedder
Volbeat. :)

Jeg hoppede også selv relativt sent på Volbeat-vognen (sommeren 2006),
netop fordi jeg ærgrede mig over, at Volbeat var delvis årsag til, at
Dominus ikke længere eksisterede. For jeg har været dødsmetal-fan siden
1991, og er det stadig den dag i dag!

Men jeg er nu ganske godt tilfreds med Volbeat. Lyden er unik i forhold
til resten af scenen, og denne parring af Elvis, Johnny Cash, Metallica,
Iron Maiden og Pantera der tilsammen danner Volbeat er feee'. :)

mvh

KongKent

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 04-03-07 23:22

> Men jeg er nu ganske godt tilfreds med Volbeat. Lyden er unik i forhold
> til resten af scenen, og denne parring af Elvis, Johnny Cash, Metallica,
> Iron Maiden og Pantera der tilsammen danner Volbeat er feee'. :)

hvor er det lige du hører elvis og cash i deres musik???

mvh
Rasmus

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 05-03-07 10:59

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
> "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse
>>
> hvor er det lige du hører elvis og cash i deres musik???

Ja et af numrene på den nye kunne lige så godt være sunget af Cash (næsten
ihvertfald). Jeg tænker på Sad Man's Tongue. Desuden synes jeg der er meget
rock'n'roll over musikken, det er vel der Elvis kommer ind.

BK

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-03-07 11:26

Rasmus M. Jensen <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote:

> "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> >
> hvor er det lige du hører elvis og cash i deres musik???

Deres musik er gennemsyret af old skool rock&roll ... og hvis man har
set forsangerens elivs tattoos er man slet ikke i tvivl ..

/thomas

Fra : Kong Kent

Dato : 05-03-07 11:55

Rasmus M. Jensen skrev:

> hvor er det lige du hører elvis og cash i deres musik???

Volbeats lyd er jo gennemsyret af Elvis. Forsanger MP er en af landets
største fan af "The King", og som nævnt i tråden, har han et par ganske
store tatoveringer på armene af Elvis. Stemmefraseringen på begge plader
giver også klokkeklare hints i den retning. Jeg kan slet ikke forestille
mig, at man ikke kan høre det med det samme. Alene det faktum, at de på
deres første skive har en sang, hvor teksterne udelukkende består af
Elvis-sangtitler burde også give en god indikation af hvad vej vinden
blæser. :)

Johnny Cash var jo 'the black man', og han har fået en hilsen med på
vejen i "Sad Man's Tongue" på den nye plade. En passende tribute til en
fantastisk sanger, som jeg ved MP også holder højt.

mvh

KongKent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-03-07 13:14

> [...]

> vejen i "Sad Man's Tongue" på den nye plade. En passende tribute til en
> fantastisk sanger, som jeg ved MP også holder højt.

Kong Kent ... du skulle vel ikke skrive for heavyjam.dk vel ? eller er
det bare pudsigt sammenfald ?

/thomas

Fra : Kong Kent

Dato : 06-03-07 08:42

> Kong Kent ... du skulle vel ikke skrive for heavyjam.dk vel ? eller er
> det bare pudsigt sammenfald ?

Jo, det er mig der skriver for heavyjam.dk :)
Øgenavnet har hængt ved siden 1988, så det er nemmere end at skrive mit
lange, borgerlige navn *GG*

mvh

Kent (Kirkegaard Jensen)

Fra : Dopedog

Dato : 04-03-07 09:15

> [...]
> gange mere i år.
>
> Som metal-fan gennem snart 20 år glæder det mig, at genren igen får lidt

Jeg zappede forbi boogie hvor de blev spillet, og synes godt nok vokalen er
flad. Musikken sagde mig heller ikke meget. Nu har jeg så kun hørt en sang
med dem, men umidlbart er det ikke lige mig.

-Ronnie (som lever og ånder for metal

Fra : ølkusken

Dato : 04-03-07 20:17

Musikalsk er det da nogenlunde, men forsangerens stemme
lyder så satans unaturlig og påtaget at det irriterer mig i længden.
Nej Volbeat fænger ikk lige mig (selvom min bror bliver ved med at smide
koncertdatoer efter mig)
Men musiksmag kan jo ikke diskuteres.

Vi ses på Vestereng d 13/7-07

jesper

Fra : Anders Hansen

Dato : 05-03-07 08:50

Er selv meget til metal/punk, men Volbeat synes jeg ikke er noget
særligt, hverken mht. vokal, musik eller tekst. Det er da udmærket,
men ikke bemærkesværdigt, så at de ligger nummer et er ikke min
skyld ;)

Mvh.
Anders