Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Loewe Slingshot eller lignende
Fra : Klaus Jensen

Dato : 03-03-07 10:59

Hej

Jeg er på jagt efter en god fototaske.

Pt har jeg bare en polstret rygsæk, hvor jeg har puttet min almindelige
fototaske ned i(sådan en helt ordinær en med plads til kun selve
kameraet)...

Når jeg så er ude på ski, så er det ret tidskrævende og bøvlet at hive
kameraet frem fra rygsækkens dyb - og pakke det hele ned igen bagefter.

Nu har jeg kig på Loewe Slingshot-taskerne, og det ser meget lovende ud, og
jeg håber nogen herinde fra her erfaring med dem.

http://lowepro.com/Products/Sling_Bags/Designed_for_Digital/SlingShot_200_AW.aspx

Er det behagelig at have på, risikerer man den rasler af skulderen når man
tosser rundt på ski, er det virkelig så hurtigt og let at "Slinge" den rundt
og hive kameraet ud?

Jeg ville gerne prøve den før jeg køber, men jeg har desværre ingen butikker
i nærheden, der har den.

Hvis der er nogen der har andre ideer eller alternativer, er jeg naturligvis
lydhør. :)

På forhånd tak

- Klaus

Fra : Per

Dato : 05-03-07 09:49

Jeg har også luret på den slingshot, men frygter, at der ikke kan være et
kamera med 70-200 2.8 i den.

Fra : Morten Storm

Dato : 05-03-07 12:08

"Klaus Jensen" <spammersburninhelldiediedie@666.com> skrev i en meddelelse

Jeg har haft en Slingshot 200 AW i et års tid nu, og vil gerne videregive
mine erfaringer:

> Er det behagelig at have på, risikerer man den rasler af skulderen når man
> tosser rundt på ski, er det virkelig så hurtigt og let at "Slinge" den
> rundt og hive kameraet ud?

Den er ikke lige så behagelig som en "rigtig" rygsæk, men jeg har ingen
problemer med at bære rundt på kamerahus samt en 17-40 f/4L og en 70/200
f/4L + flash og div. småting i flere timer af gangen. Den er forsynet med en
ekstra rem, som clipses på skråremmen, så den rasler ingen steder hen -
heller ikke når du tosser rundt på ski! Og ja, den er både hurtig og let at
"slinge" rundt, når ekstra remmen løsnes.

Eneste minus, som jeg umiddelbart kan komme på, er, at pladsen er relativt
trang. Der er vist en 300 AW på vej - men omvendt skal man også overveje, om
den trods alt lidt dårligere bærekomfort vil blive et problem, hvis man øger
vægten (i en større taske).

> Jeg ville gerne prøve den før jeg køber, men jeg har desværre ingen
> butikker i nærheden, der har den.
>
> Hvis der er nogen der har andre ideer eller alternativer, er jeg
> naturligvis lydhør. :)

Jeg kan absolut anbefale Slingshot, som et fornuftigt kompromis mellem god
bærekomfort og hurtig adgang til "sagerne"!

--
Venlig hilsen
Morten Storm

Fra : Asle Bjerva

Dato : 05-03-07 14:28

> Jeg kan absolut anbefale Slingshot, som et fornuftigt kompromis
> mellem god bærekomfort og hurtig adgang til "sagerne"!

Jeg har en AW200 og har brukt den mer enn 1 år, dog ikke så mye på ski, men
turer i terreng og i byer, på ferie etc.
..
Min er nå helt full av utstyr, men den rommer pr. idag:
1 Canon 350d med vertikalgrep og med et av følgende objektiver påmontert :
1 Canon 17-85 IS USM
1 Canon 10-22 USM
1 Canon 50-300 IS USM
1 Canon 580EX
1 Vosonic Xdrive II
Diverse lommestativ, minnekort, renseutstyr, off-camera kabel for blits,
solblender, filtre til samtlige objektiver, litt verktøy og annet småting.

Baggen er meget praktisk i bruk, det er meget raskt å komme til utstyret,
samtidig som man ikke risikerer at utstyret faller ut (åpningen er opp)
Den er også diskret og ser ut som en "billig" rygsekk, og skriker ikke FOTO!
så man er ikke så utsatt for uønsket oppmerksomhet.
Det er toså to utvendige fester for utstyr som stativ og pakninger fra Lowe.
Allweather trekket som er innebygd er også bra og holder støv/vann ute.

Det eneste minus er at den "MÅ" bæres med remmen diagonal, man kan ikke ha
den over ene skulderen da bæreremmen er figursydd.

Det er det beste alternativet jeg har sett av fotosekker, men jeg vurderer
300AW for litt mer plass.

--
AsleB;Oslo