Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Baggrund bredde/højde
Fra : Tylle

Dato : 28-02-07 11:43

Hej gruppe.

Jeg skal fotografere stående personer i fuld højde, 1.85
det er tøjet det handler om, så skoene skal med.

Jeg kan ikke umiddelbart regne ud hvor stor en baggrund der skal til for at
på en passende afstand fra personen til baggrunden og luft i siderne.
Jeg ved heller ikke helt hvilket brændvide der skal til men måske 24-28 mm
på højkant, i et par meters afstand så skulle hele personen inkl. luft i
top bund og siderne måske være i orden.

Men er der nogle med erfaring på dette område er meget interesseret i at hør
om det.

mm.
Tylle

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-02-07 12:47

"Tylle" <tdf@erd.dd> skrev i en meddelelse
> [...]
> top bund og siderne måske være i orden.
>

> Men er der nogle med erfaring på dette område er meget interesseret i at

En normal baggrund til stående personer plejer man at lade skråne ud og være
bredt ud på gulvet, så personerne står ovenpå den.
En baggrund af den slags skal helst være bred nok til at du også kan trække
personen fri af den, så den kan tones ned vha. lyset. En baggrund på 3x6
meter er tilstrækkeligt. Til lidt større setups kan man også få en 4x8 meter
version.

du kan evt. kigge lidt på fotowalsers side. De er ikke så frygteligt dyre.
http://foto-walser.biz/shop/default.aspx?TY=2&ST=2&VL=&SC=&CT=34&FIT=50&IPP=25&STY=2

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Tylle

Dato : 28-02-07 13:32

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 4x8 meter version.
>
> du kan evt. kigge lidt på fotowalsers side. De er ikke så frygteligt dyre.

Mange tak Frodo Nifinger (9? forhåbentligt er det ikke udløserfingeren du
mangler)

Det er noget store størrelser men det er nødvendigt, kan jeg tænke mig,

Fra : Alex W

Dato : 28-02-07 13:06

> [...]
> top bund og siderne måske være i orden.
>

> Men er der nogle med erfaring på dette område er meget interesseret i at

Baggrundsrulle med farvet papir 2,72 x 11 meter

Sørg for at personen kommer så langt fram at skyggen ikke falder direkte på
baggrunden.

Kig efter baggrunde på
www.obt.dk

http://www.obt.dk/baggrunde_til_foto_film_video.htm

/Alex W

Fra : Tylle

Dato : 28-02-07 13:33

"Alex W" <alex@slet-skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse

> Baggrundsrulle med farvet papir 2,72 x 11 meter
>
> Sørg for at personen kommer så langt fram at skyggen ikke falder direkte
> [...]

Mange tak til dig Alex,
Har du noget om afstande og brændvidder eller er det bare at prøve sig
frem?

Fra : Alex W

Dato : 28-02-07 14:46

> Mange tak til dig Alex,
> Har du noget om afstande og brændvidder eller er det bare at prøve sig
> frem?

Det sidste er det smarteste. Det handler jo om hvor meget plads man har til
rådighed.

Jeg har forholdsvis meget plads - og bruger gerne tele 85 - 100 mm / 35mm
fullframe.
50 - 60 mm faktor 1.6 som svare til foranstående, men det er ikke vigtigt..
Det er vigtigt at det ser rigtigt ud og modellen er afslappet. Husk på at
efterlign naturen, at lyset falder pænt eller spændende, ... der er kun en
(1) skygge

/Alex W

Fra : Tylle

Dato : 01-03-07 07:50

> [...]
> Det er vigtigt at det ser rigtigt ud og modellen er afslappet. Husk på at
> efterlign naturen, at lyset falder pænt eller spændende, ... der er kun

OK, mange tak Alex.