hjælp til computer og internet i camper?
Fra : Claus Thorhauge

Dato : 04-03-07 00:33

Måske er det lidt udenfor gruppens emne, men jeg kan ikke finde andre
at spørge:

Jeg er ved at indrette en brugt autocamper til kontor (den skal stadig
bruges til camping). Jeg har brug for at sætte en computer op med to
skærme samt trådløs net både til Wifi og 3g- mobilnet. Jeg har derfor
brug for at komme i kontakt med nogen, der ved noget om strømforsyning
samt etablering af server og trådløst net.
Jeg har købt en 12 til 220 inverter, men vil gerne montere mest muligt
til 12 volt for ikke at få varmetab og energispild ved at konvertere
strømmen både frem og tilbage.

1. derfor leder jeg efter en 17-19 tommer computerskærm til 12 volt?
Jeg har selv to glimrende skærme til 19 volt, men kan ikke umiddelbart
finde invertere fra 12 til 19 volt, der kan trække watt nok?

2. Erfaring med at etablere trådløst netværk - en router på 12 volt?
Installationen skal både opfange trådløst net udefra og sende det
videre til min bærbare computer i camperen.

Er der nogen der kan hjælpe? Eller kan henvise til autoelektrikere
eller andre, jeg kan spørge til råds?

Venlig hilsen, Claus

Fra : Kim Olsen

Dato : 04-03-07 19:09

Hej Claus

Det er ikke meget jeg kan hjælpe dig, men fladskærme til 12 volt, kan du
sagtens få. Jeg sidder ved en 3 år gammel Fujitsu-Siemens skærm. Den kører
da på 12 volt DC og 2,3 A,.

Min router kører på en adaptor der også giver 12 volt, mens en lille Swich
jeg har kun skal have 9 volt.

Så bare kik dig for, så kan du nok komme langt med standard.dele.

Hilsen
Kim Olsen

Fra : KMH

Dato : 05-03-07 07:57

> [...]
> videre til min bærbare computer i camperen.
>
> Er der nogen der kan hjælpe? Eller kan henvise til autoelektrikere

Jeg er sikker på at du nok kan finde lidt hjælp på:
www.autopc.dk
Prøv at spørge i deres forum.

Samtidigt hvis plads er noget du har med i overvejelserne så kik samtidigt
på:
www.via.com.tw
Under nano-itx og mini-itx - nogle ganske interesante produkter hvis pladsen
er begrænset.

Håber at du kan bruge det til at komme videre....

M.v.h.
Kim

Fra : Sten Bo

Dato : 05-03-07 08:26

> [...]
> videre til min bærbare computer i camperen.
>
> Er der nogen der kan hjælpe? Eller kan henvise til autoelektrikere

Hej Claus

Så vidt jeg husker har lokale Aldiog har haft i mdsvis, - , en cigarstik
baserede 12 V DC - DC konverter/stablisering/filtrer - til netop bærbare osv
hvor udgangen kan stilles i intervaller op til, mener det var 24 volt. obs
5-6 A. Pris vistnok et par 100 . Køb 2 hvis 1 ikke kan gøre det. Men der
er selvfølgelig et eller andet tab måske 10 % men nok ligegyldigt. Om
vinteren har du vel brug for varmen alligevel.

Men har du 12 Volt har du vel også 230 V lysnet og en lader forsyning til
udstyret i forvejen. Eller kører det på Gas og solceller, pedaler eller
lille generator?

Man kan ikke ringe så du må kikke adr. på deres side - og lykkes det ikke
kan vi andre lige kikke hvis i så fald. Jeg vender tilbage.
Butikkerne snakker vel også sammen internt så man kan få et tip.

Fra : claus@thorhauge.dk

Dato : 05-03-07 23:56

On 5 Mar., 08:26, "Sten Bo" <fjerng...@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> kan vi andre lige kikke hvis i så fald. Jeg vender tilbage.
> Butikkerne snakker vel også sammen internt så man kan få et tip.

god ide med Aldi-omformere. Men de var udsolgt alle steder. Men de er
lagervare hos thansen. Så nu har jeg styr på den strømmæssige side af
sagen.

Fra : Sten Bo

Dato : 06-03-07 18:32

,

god ide med Aldi-omformere. Men de var udsolgt alle steder. Men de er
lagervare hos thansen. Så nu har jeg styr på den strømmæssige side af
sagen.

De var også væk her.