C5
Fra : SB

Dato : 26-02-07 20:11

Hej

Nogen der har erfaring med en C5 som trækker til en campingvogn?

Søren

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 26-02-07 21:25

Hej Søren
Jepper ----
Kører i en C5 ll Weekend med 2.0 HDI med 136 Diesel heste. OG moment som en
mindre 4x4.
Har tidligere skrevet at det er som at køre med CV hjemme i Sofaen !
Den er bare perfekt som CV trækker p.g.a affjedring og trækkraft.
Må opvejes til 1800 Kg på krogen .....
Har et par små børnesygdomme som f.eks. en bagrude der kan "hænge" fast i
låsetøjet + føler til Kølerblæser kan være dårlig.
Går og venter på at se og eventuelt prøve den nye 4x4 som Citroen er ved at
bygge i Frankrig til Præsentation i Geneve i efteråret...... (håber ikke den
bliver for dyr?)

Kim
Kim

Fra : SB

Dato : 26-02-07 21:41

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Går og venter på at se og eventuelt prøve den nye 4x4 som Citroen er ved
> at bygge i Frankrig til Præsentation i Geneve i efteråret...... (håber

De diesel jeg har kigget på har "kun" 109 hk, har du pillet ved din?
og hvis, hvad koster det at få den chippet lidt

Årsagen til at jeg overvejer C5 er at konen har lidt dårlig ryg, og bryder
sig ikke om at sidde i en bil for længe
og nu har citroen jo ry for at have komfort, så måske jeg så kan få hende
længere væk end 300 km hjemmefra

Søren

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 26-02-07 22:37

Hejsa Søren
Ja , den nye C5 har 3 Diesel varianter = 1.6 + 2.0 + 2.2
den du har set på er 1.6 eller også er det den gamle model med 2.0 HDI

Den gamle 2.0 HDI motor kan du peppe fra 110 til cirka 135 HK og moment på
omkring 300-325 bare ved en boks tuning 3-4000

Den nye skal du "dysse" tune og det koster typisk omkring 5-6 000 Kr

Forhandleren jeg købte bil hos mente at jeg sagtens kunne klare mig med en
1.6 - Men han kører jo heller ikke CV !

OG jeg er ikke spor bekymret for at hægte en bagefter på 16-1700 Kg.
MEN det er vigtigt du ofrer nogle gode dæk til din bil da det jo er dem der
skal klare overføringen af alle de kræfter .....
Da jeg købte var vi ikke i tvivl (hverken konen eller jeg) om at C5`reren
vandt over Mondeo i komfort og køreoplevelse - Mondeo`en virkede mere sporty

Fra : Jens

Dato : 27-02-07 01:00

> Går og venter på at se og eventuelt prøve den nye 4x4 som Citroen er ved
> at bygge i Frankrig til Præsentation i Geneve i efteråret...... (håber
> ikke den bliver for dyr?)
>
> Kim

Nu er det jo ikke noget som citroen er ved at bygge, det er jo en
mitsubishi outlander der bliver modificeret lidt og forsynet med PSA motor.
Så det kan jo blive noget ganske nyt en ciroen i japser kvalitet.
MVH
Jens

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 27-02-07 16:51

Hej Jens

Ja , jeg ved jo at Mitsubishi har lavet 4x4 i mange år - Men Citroen er jo
begyndt at være godt med i andre henseende f.eks. Rally , Paris-Dakar ,m.v
S å Mitsubishi eller ej , jeg tror og håber på den får Succes og bliver et
spændende alternativ til Mitsubishi,Kia,Chevrolet,Suzuki, o.s.v .......

Lad os håbe de tager det bedste fra begge verdner og bygger en bil der bare
sidder lige i øjet ?
Kim

Fra : minirikke

Dato : 14-03-07 01:16

Hej SB

Jeg har en C5 2,0 HDI med 109 HK. Den står til at må have 1500 kg på krogen,
men jeg har netop efter dokumentation fra Citroen fået den vejet op til 1900
kg. Citroen sagde god for 2000 kg, men synshallen sagde, at trækket kun
kunne godkendes til 1900 kg.

Du skal jo også lige tænke på, at det er nogle gode HK i den gl. 2,0 HDI. De
er pustet op. Kim skriver at de nye C5´er kan vejes op til 1800 kg, der har
jeg netop fået at vide af min forhandler, at de kun kan vejes op til 1700
kg. Ang. Tuning, så er det da fint nok, men mit værksted fraråder det, da de
har haft 2 C5´er inde med smadret motorer pga. chip/bokstuning. Og så er der
jo også problemet med garantien. Jeg har kørt med en mindre campingvogn, men
uden problemer, så jeg glæder mig til at prøve at få min nye campingvogn på.
Jeg har bestilt en Tabbert DaVinci 540DM, 230, med SE mover, gulvarme o.s.v.
Den har en egenvægt på 1250 kg plus ekstraudstyret, derfor har vi bestilt
den med en 1700 kg. aksel og fik vejet Citroen´en op. Jeg får den først midt
i maj, så jeg har noget at glæde mig til.

M.v.h.

Jan

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 14-03-07 07:53

Hej Jan
Okay , i synshallen var de også i tvivl om min Weekend(Stationcar) måtte
opvejes til 1800 Kg , som citroen havde udstukket dokunmentation for. De
kunne kun regne sig frem til at bilen måtte køre med 1795KG Totalt på krogen
????

Men efter 3 forskellige synsfolk havde checket oplysninger og papir fra
Citroen , blev bilen godkendt til 1800 med en bemærkning i synshallens
godkendelse!
(godkendt efter brev fra Importør).
Mht. Chip/Boks tuning - så vil værkstederne jo altid sige sådan. Hvis du
spørger sælgerne af disse vil du få det modsatte svar ...
Men spørg dem der kan tænkes at køre med disse - f.eks. Campister eller
"store" drenge der gerne vil lege.
Kender en der kørte i den gamle C5 med 1900Kg på krogen med Boks tuning uden
problemer !

Den nye C5 kan forøvrigt også sparkes til , det sker bare ved "dysse" tuning
og er lidt dyre en de andre typer og giver lige så meget !
God fornøjelse og tillykke med den nye Vogn

Kim