Benzinlugt=kølervæske?
Fra : Dak

Dato : 06-03-07 15:43

Lugter kølervæske det samme som benzin? vel og mærke hvis den rammer en varm
del såsom motoren.

Har fundet ud af at min kølervæske er næsten sunket til minimum under kold
tilstand. Og det er sikkert sket den dag jeg kunne lugte benzin i kabinen.
Så nu er spørgsmålet:

Hvis der er en utæthed efter termostaten ville kølervæsken så kun kunne sive
ud når termostaten åbner sig? eller siver det ud hele tiden? Jeg for kun
meget sporadisk en lugt i kabinen og har endnu ikke hittet sammenhæng mellem
bilens tilstand og lugten. Lige pt. lugter den dog mere af sprinklervæske.

har på fornemmelsen at jeg har en utæthed i en af slangerne og at der kun
siver væske ud når min motor bliver varm(og her til vinter så sker det meget
sjældent). Faktisk er den kun blevet varm da jeg kørte en tur til Næstved
for at hente mine dæk.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
"Som har huller og revner de forkerte steder pt."

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-03-07 15:59

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> Lugter kølervæske det samme som benzin? vel og mærke hvis den rammer en
> varm del såsom motoren.

Nahhhhh, ikke rigtig.

> [...]
> kun meget sporadisk en lugt i kabinen og har endnu ikke hittet sammenhæng
> mellem bilens tilstand og lugten. Lige pt. lugter den dog mere af

Det er ganske normalt, da den får frisk luft ind lige foran forruden.

> [...]
> siver væske ud når min motor bliver varm(og her til vinter så sker det
> meget sjældent). Faktisk er den kun blevet varm da jeg kørte en tur til

Sandsynligt.

> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
> "Som har huller og revner de forkerte steder pt."

Altså en ganske normal Sierra

Hvordan gik det med forstærkeren?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Dak

Dato : 06-03-07 19:43

> Hvordan gik det med forstærkeren?

Har tjekket hvad der er for en. Se ny tråd.

Fra : Kjeld

Dato : 06-03-07 21:43

Hej Kik nu på det varmeaperat det er god tnok surt arbejde. men uden varme,
lugt af varm kølervæsken
vandmangel i beholderen og så videre

--
Hilsen Kjeld
www.Bilsynspriser.DK

Fra : Dak

Dato : 08-03-07 10:23

> Hej Kik nu på det varmeaperat det er god tnok surt arbejde. men uden
> varme, lugt af varm kølervæsken
> vandmangel i beholderen og så videre

Ja nu har jeg kigget på vandbeholderen. Den er næsten nede ved minimum når
den er kold. :-/ Så vi kan vel konkludere at det er varmeapparatet? Fordi
har prøvet at køre den varm og der kommer ikke umiddelbart noget ud af
slanger og samlinger ude i motorrummet.

Fra : Gearløs

Dato : 07-03-07 10:40

Det lugter sødligt, men også lidt af sprit..
Jeg vil også tippe, at dit varmeapparat er utæt.

-Mathias

Fra : Dak

Dato : 08-03-07 10:24

> Det lugter sødligt, men også lidt af sprit..
> Jeg vil også tippe, at dit varmeapparat er utæt.

Er ens varmeapparat tilsluttet kølersystemet? Har nemlig konstateret lav
vandstand i ekspansionsbeholderen

Fra : Gearløs

Dato : 08-03-07 15:23

> Er ens varmeapparat tilsluttet kølersystemet? Har nemlig konstateret lav
> vandstand i ekspansionsbeholderen

Ja, kølevæsken cirkulerer ind gennem varmeapparatet når der er sat varme på.
En utæthed i et ældre varmeapparat er vist ret almindeligt. De er som regel
ikke særligt dyre, men besværlige at skifte, da instrumentbordet skal
adskilles..

Mvh
_Mathias

Fra : Dak

Dato : 09-03-07 14:20

> Ja, kølevæsken cirkulerer ind gennem varmeapparatet når der er sat varme
> på.
> En utæthed i et ældre varmeapparat er vist ret almindeligt. De er som
> regel ikke særligt dyre,

okay hvad er dyrt når man taler om sådan en? :-/ min koster 1185kr