Videopolitiet VII 2007
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-03-07 20:58

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=348984&r=1

Gennemgående emne er biler der kører for tæt på..

Lastbiler - politiet har været for tilbageholdende med at notere lastbiler,
der kører for tæt. Det får en ende!

Kører man meget alt for tæt på, koster det en betinget frakendelse. Ellers
koster det et klip plus en bøde.

De fleste harmonikasammenstød på motorvejene sker fordi man kører for tæt.

"Man kan ikke køre både med foden på speederen og på bremsen på en gang, så
derfor er reglen der". Politiet har ikke hørt om fartpiloter :)

Der var ikke meget snak om de biler der ikke kunne finde ud af at holde til
højre .... 500 kr. i bøde.

For-tæt-kørsel er en af JKrJ´s kæpheste - fordi det er så farligt. Det er
ikke op til bilisten at afgøre om der sker en ulykke - kommer der en
forhindring sker ulykken! Piskesmældlessioner ...!!

En lastbil har stadig forsinkelse i bremsesystemet, men bremserne er blevet
bedre de seneste år.

En opfordring fra JKrJ til campingvognene om at køre i hvert fald de 80 -
jeg ved af egen erfaring at 80 kan bringe en helt masse lastbilchaufførers
pis i kog. Ægte 86-89 stykker er mindstekravet fra elefanterne. Og så føler
jeg mig også bedst tilpas :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Niels Pein

Dato : 05-03-07 21:14

"Per Henneberg Kristensen" skrev ...
> jeg ved af egen erfaring at 80 kan bringe en helt masse lastbilchaufførers
> pis i kog. Ægte 86-89 stykker er mindstekravet fra elefanterne. Og så
> føler jeg mig også bedst tilpas :)

Ja det er sørgeligt. Det er fair nok at vi andre mere mobile folk skal
acceptere at lastbilerne kører langsommere end os andre hist og her.
Men når nu lastbilchaufførerne kræver vi skal acceptere dette (og med
rette), så kunne man forvente, at de var voksne nok til også selv at
acceptere hvis der skulle være nogen derude som kører langsommere end
lastbilerne. Men ikke mange lastbilchauffører besidder denne modenhed, at
dømme efter hvor meget der presses i sådan en situation.

Eller kort; vi skal acceptere dem, men de vil ikke acceptere os. Genialt.
:-/
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-07 08:09

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dømme efter hvor meget der presses i sådan en situation.
>
> Eller kort; vi skal acceptere dem, men de vil ikke acceptere os. Genialt.

Vi er vist ude i at lave grove generaliseringer nu?

Jeg tror da ikke der er større forståelse fra personbilerne end der er fra
lastbilerne. Man kunne fristes til at sige tværtimod. Mit postulat er at
lastbilchauffører også kører personbil og dermed har forståelse for hvordan
det er at sidde i sådan en, mens det er de færreste personbilschauffører der
kører lastbil/har prøvet at køre lastbil.
Skulle vi ikke prøve at droppe fordommene og bare foregå som gode eksempler?
Det ku jo være vi var med til at påvirke i positiv retning.
Du må endelig ikke misforstå mig, jeg er ganske enig i at alt for mange i
trafikken er hensynsløse i deres gøren og laden, men det er jo trods alt et
mindretal.
Mvh Tommy

Fra : Niels Pein

Dato : 06-03-07 18:41

"TBJ" skrev ...

> "Niels Pein" skrev ...

> Vi er vist ude i at lave grove generaliseringer nu?

Jep. Alt andet er for omfattende
Det er selvfølgelig ikke alle der kører sådan, men den betragtning gælder jo
altid.

> Jeg tror da ikke der er større forståelse fra personbilerne end der er fra
> lastbilerne. Man kunne fristes til at sige tværtimod.

Det er ikke min erfaring fra trafikken.

> Skulle vi ikke prøve at droppe fordommene og bare foregå som gode
> eksempler?

Jeg er ret fordomsfri. Det jeg skriver baserer sig på erfaringer fra det
virkelige liv med hvem der plejer at køre for tæt hvis man kører langsomt
(f.eks. med trailer).

Og måske er det jeg skriver farvet af, at jeg på tæt hold har set en ulykke
med en lastbil der var tromlet hen over en personbil, hvor der var 3
personer, der ikke bare døde men blev pulveriseret. Lastbilchaufføren skete
der selvfølgelig ingenting med rent fysisk, men sikkert en hel del psykisk,
da han havde den fulde skyld for ulykken.

Det er ekstra farligt når det er lastbiler der kører for tæt, og derfor er
det forargeligt at så mange gør det alligevel. Det glæder mig meget hvis
politiet vil til at tage sig af den del også.
--
Mvh. Niels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-03-07 01:01

Niels Pein skrev:
> Det er ekstra farligt når det er lastbiler der kører for tæt, og derfor er
> det forargeligt at så mange gør det alligevel. Det glæder mig meget hvis
> politiet vil til at tage sig af den del også.

Vil du være med til at slå et slag for at jeg kan få min afstand i fred?
(Du kan godt forberede dig på at en vognstang ikke er nok.)

Jævnt ofte når en lastbil ligger lige bag en Legobil er det altså fordi
det er vigtigere for Legobilen at være foran lastbilen end det er at
køre hurtigere end den. Overhaling efterfulgt af at farten sættes ned
oplever jeg dagligt.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Sætterniissen

Dato : 10-03-07 06:55

> [...]
> hurtigere end den. Overhaling efterfulgt af at farten sættes ned oplever

Det er da klart at man hellere vil være foran lastbilen - der findes ikke
meget mere frustrerende end at glo på en stor mur, som en bagende af en
lastbil tager sig ud. Man har intet overblik over trafikken forude.

Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-03-07 09:31

Sætterniissen wrote:

> [...]
> ikke meget mere frustrerende end at glo på en stor mur, som en
> bagende af en lastbil tager sig ud. Man har intet overblik over

Det er endnu mere frustrerende at blive overhalet af en bil, som så sætter
hastigheden ned efterfølgende ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Sætterniissen

Dato : 10-03-07 09:47

> Det er endnu mere frustrerende at blive overhalet af en bil, som så sætter
> hastigheden ned efterfølgende ...

Det kommer vist an på med hvilke øjne man ser situationen.

Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-03-07 18:22

Sætterniissen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:45f26ccf$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det kommer vist an på med hvilke øjne man ser situationen.

Som jeg har beskrevet det kan man kun se det fra den overhaledes side ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-03-07 11:45

Sætterniissen skrev:
> Det er da klart at man hellere vil være foran lastbilen - der findes ikke
> meget mere frustrerende end at glo på en stor mur, som en bagende af en
> lastbil tager sig ud. Man har intet overblik over trafikken forude.

Så er det bedre at sætte farten de 20 km/t op det tager og overhale
lastbilen, for så at sætte den ned igen til -5 km/t (af lastbilens
hastighed) når man er kommet foran?

Det er det jeg oplever dagligt. Og det er noget jeg mener bør koste
kortet ubetinget.

Jeg forlanger ikke at du er 80 m foran mig når du trækker ind (under
forudsætning af at du kører hurtigere end mig), blot at du holder dig
helt fra de første 25 m, og overvejer kraftigt med de næste 25 m.

Alt det der Skomager-kørsel jeg udsættes for dagligt kunne jeg sagtens
undvære.

Fra : Niels Pein

Dato : 11-03-07 00:21

"Finn Guldmann" skrev ...

> Vil du være med til at slå et slag for at jeg kan få min afstand i fred?
> (Du kan godt forberede dig på at en vognstang ikke er nok.)

Gerne, og jeg har knap så ondt af de der selv har formindsket deres egen
sikkerhedsafstand bagud.
Hvilket jeg heller ikke selv gør. Det vil jo være temmelig dobbeltmoralsk.
:)
Dog må jeg sige, at selv dumme mennesker skal man jo også passe på, om
muligt.

Men desværre oplever jeg også (ofte), at hvis jeg f.eks. overhaler en
lastbil, på fuld reglementeret vis, og har tænkt mig at køre fra den, men
uheldigvis bliver opholdt af et eller andet, det kan f.eks. være vi begge
indhenter en langsommere lastvogn, så når den lastvogn jeg lige har
overhalet igen får kontakt, så har jeg den helt oppe så jeg næsten kan mærke
varmen fra forlygterne. Uanset at jeg ikke rigtigt kan flytte mig fremad, og
nok skal sørge for at komme afsted ved først givne lejlighed.
Og i sådanne situationer får jeg stærkt lyst til at sprede partisansøm for
at punktere klodsen bagved - for min egen sikkerheds skyld.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-03-07 00:47

Niels Pein skrev:
> Gerne, og jeg har knap så ondt af de der selv har formindsket deres egen
> sikkerhedsafstand bagud.

Jeg er ikke sikker på jeg er helt med på hvad du mener med det.

> Hvilket jeg heller ikke selv gør. Det vil jo være temmelig dobbeltmoralsk.
> :)
> Dog må jeg sige, at selv dumme mennesker skal man jo også passe på, om
> muligt.

Der findes alle typer mennesker alle steder. :-/

> [...]
> Og i sådanne situationer får jeg stærkt lyst til at sprede partisansøm for
> at punktere klodsen bagved - for min egen sikkerheds skyld.

Hvis du har en rimelig grund til at sætte farten ned, f.eks. den du
beskriver, er det ikke mig der kommer og presser dig.

Du skal dog ikke vide dig sikker hvis du har taget min afstand til at
gøre det i.

Fra : Niels Pein

Dato : 11-03-07 20:11

"Finn Guldmann" skrev ...

> Jeg er ikke sikker på jeg er helt med på hvad du mener med det.

Det er jo bedst hvis den bagved holder afstand.
Men hvis man selv har trukket ind tæt foran (foran f.eks. en lastvogn) efter
en overhaling, så har man selv formindsket den afstand der kunne være
ønskelig til den bagvedkørende.

> Hvis du har en rimelig grund til at sætte farten ned, f.eks. den du
> beskriver, er det ikke mig der kommer og presser dig.

Fino.

> Du skal dog ikke vide dig sikker hvis du har taget min afstand til at gøre
> det i.

Det er ikke mig der gør den slags.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-03-07 23:24

Niels Pein skrev:
> [...]
> en overhaling, så har man selv formindsket den afstand der kunne være

Ok, så kan jeg kun være enig.

> Fino.
> Det er ikke mig der gør den slags.

Godt, så ser det ikke ud til at vi to skulle få de store problemer med
hinanden i trafikken.

Fra : Sætterniissen

Dato : 06-03-07 08:43

Det er da fuldstændig ligegyldigt hvem der respekterer hvem.
Essensen er, at mange (i begge lejre) ikke fatter faren ved at køre alt for
tæt på en forankørende.
Lær det dog - hold de 2 sekunders afstand og vi er alle mere eller mindre
glade.

Knud

Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-03-07 15:22

"Sætterniissen" <satteniisen@bit.lk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for tæt på en forankørende.
> Lær det dog - hold de 2 sekunders afstand og vi er alle mere eller mindre

De 2 sek. er lige guf for alle de Brian'er der ligger og ræser i
zig-zag mellem rækkerne for så at nå frem 2,47 sek. før resten.
Måske hvis Polizen tog sig sammen og nakkede nogle flere
der stjæler bremseafstand, der kunne komme noget ro og
orden i rækkerne. Men nej det er bare ønsketænkning.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-03-07 16:01

In article <ONeHh.14365$1e4.10652@fe62.usenetserver.com>,
"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> wrote:

> [...]
> der stjæler bremseafstand, der kunne komme noget ro og
> orden i rækkerne. Men nej det er bare ønsketænkning.

Jeg så hellere de nakkede dem der ikke kan finde ud af, at holde til
højre..

Fra : Broegger

Dato : 06-03-07 16:27

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev

> Jeg så hellere de nakkede dem der ikke kan finde ud af, at holde til
> højre..

Og dem der kører for stærkt?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-03-07 17:59

In article <Xns98EBA75E41033tbr@130.225.247.90>,
Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev

> Og dem der kører for stærkt?

Først dem der ikke holder til højre...

Fra : Brian

Dato : 06-03-07 18:07

Martin Johansen [6000] wrote:

> Først dem der ikke holder til højre...

Så der er plads til at vi kan køre for stærkt

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-03-07 21:51

In article <45ed9fa4$0$90269$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Så der er plads til at vi kan køre for stærkt

Du har lært det nu :)

Hvis folk holder til højre så kan jeg nøjes med en overtrædelse af
færdselsloven. Hvis de ikke holder til højre så er det ligepludselig 2
overtrædelser ... (1 for farten og 1 for, at overhale indenom).

Så fedt ind til højre og nyd flowet.

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-03-07 08:56

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvis folk holder til højre så kan jeg nøjes med en overtrædelse af
> færdselsloven. Hvis de ikke holder til højre så er det ligepludselig 2
> overtrædelser ... (1 for farten og 1 for, at overhale indenom).

Stakkel. Du er sørme samspilsramt, sådan at blive tvunget ud i
kriminalitet. Skal vi ikke tage et gruppekram og få grædt ordentligt ud,
og så tage en dejlig kop urtete?

--
vh
Torben

Fra : Sætterniissen

Dato : 07-03-07 11:27

> [...]
> færdselsloven. Hvis de ikke holder til højre så er det ligepludselig 2
> overtrædelser ... (1 for farten og 1 for, at overhale indenom).

Hvad med om du fes ind til højre og holdt den hastighed som køres der. Så
ville du været il mindst mulig ulempe for andre.

Knud

Fra : Sætterniissen

Dato : 07-03-07 11:25

Så du selv kan få fri bane til at køre ræs! Glem det - du har ikke førsteret
til venstrebanen/erne)
Knud

Fra : Lars [6710]

Dato : 07-03-07 12:51

Sætterniissen skrev:
> du har ikke førsteret til venstrebanen/erne

Ret er sådan et underligt ord....
pligt er bedre

Glem ikke at du har PLIGT til altid at holde så langt til højre som
muligt....

At nogen kører for stærkt i yderbanen er sådan set ikke din sag,
ihvertfald har du ikke _ret_ til, med forsæt, at blokere venstre bane
hvis du har mulighed for at trække til højre.

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Sætterniissen

Dato : 07-03-07 13:38

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ihvertfald har du ikke _ret_ til, med forsæt, at blokere venstre bane hvis
> du har mulighed for at trække til højre.

Men heldigvis afgør JEG i stor udstrækning, hvornår hullerne i højre række
er store nok til at man forsvarligt kan trække derind.

Knud

Fra : Lars [6710]

Dato : 07-03-07 13:45

Sætterniissen skrev:

> Men heldigvis afgør JEG i stor udstrækning, hvornår hullerne i højre række
> er store nok til at man forsvarligt kan trække derind.

Ja .....

Men jeg vil næsten tro at en del af dem der har oplevet at få en bøde
for IKKE at trække ind når det var muligt, også har været overbevist om
at de selv havde gjort det korrekt

Så lidt selvransagelse er vel ikke af vejen

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Sætterniissen

Dato : 07-03-07 13:55

> [...]
> selv havde gjort det korrekt
>
> Så lidt selvransagelse er vel ikke af vejen

Jeg kører altså ikke ind i et hul hvis der ikke er tilstrækkelig
bremseafstand til mindst 2 biler dvs. på en motorvej (ved 130 km/t) minimum
150 meter.
Jeg skal ihvertfald ikke ind og genere sikkerheden i højre bane for at glæde
en eller anden racerkører som absolut hellere vil køre meget hurtigere end
mig i venstresporet.
Tillige kunne jeg ikke drømme om at trække ind i højre spor, hvis min
hastighed er væsentlig højre end dem som kører til højre og hullet er under
½-1 km. Den mest vanvittige form for kørsel er netop den konstante
vognbaneskift det vil medføre.
Knud

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-03-07 14:17

> [...]
> hastighed er væsentlig højre end dem som kører til højre og hullet er
> under ½-1 km. Den mest vanvittige form for kørsel er netop den konstante

*SUK*

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Lars [6710]

Dato : 07-03-07 22:38

Sætterniissen skrev:

> Jeg kører altså ikke ind i et hul hvis der ikke er tilstrækkelig
> bremseafstand til mindst 2 biler dvs. på en motorvej (ved 130 km/t) minimum
> 150 meter.

Ja da det svarer til ca 4 sekunder så kan jeg godt se at du har svært
ved at finde ud af hvor du skal være

> [...]
> hastighed er væsentlig højre end dem som kører til højre og hullet er under
> ½-1 km. Den mest vanvittige form for kørsel er netop den konstante

Hvad er iøvrigt en væsentligt højere hastighed ?
Hvis du kører 130 og lastbilen (der kører 1 km længere fremme i højre
spor) kører 90 , så vil det tage dig 90 sekunder at køre de 3250 meter
du skal tilbagelægge før du er på siden af den !!!

I den tid kan du da vist nå at lave mange vognbaneskift uden at det af
den grund ser vildt ud

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : KMH

Dato : 08-03-07 13:24

minimum

> Ja da det svarer til ca 4 sekunder så kan jeg godt se at du har svært
> ved at finde ud af hvor du skal være

[KLIP]

Den må du vist lige uddybe en smule.......

Vi kan vist godt blive enige om at afstanden bør være 2 sec. køretid.

Ved 130km/t svarer det til ([130000/60/60]x2) 72.22 meter.

En tommelfingerregel hedder halvdelen af hastighed i meter (130/2) altså 65
meter.

Jeg er ganske sikker på at vi nemt kan blive enige om at afstanden klart bør
ligge mellem de 65m og de 72.22m. Lad os bare for nemheds skyld sige 70m.

Nu har jeg ikke for vane at trække ind foran bagvedkørende på en sådan måde
at jeg fratager vedkommende sin sikkerhedsafstand (70m). Samtidigt vil/skal
jeg have en afstand til forankørende på 70m.

Så regnestykket må blive 70+70+billængde

Udfra at vi ikke farer rundt i trafikken med et målebånd så kan jeg sagtens
følge tanken om de 150m skønnet afstand før det kan betragtes som et sikkert
hul at trække ind i.

M.v.h.

Kim

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-03-07 01:11

Sætterniissen skrev:
> Jeg kører altså ikke ind i et hul hvis der ikke er tilstrækkelig
> bremseafstand til mindst 2 biler dvs. på en motorvej (ved 130 km/t) minimum
> 150 meter.

Ved 150 m begynder vi at nærme os noget der ligner noget. Men nogen
mener altså at 1,5 km er bedre.

> [...]
> hastighed er væsentlig højre end dem som kører til højre og hullet er under
> ½-1 km. Den mest vanvittige form for kørsel er netop den konstante

Hvis det er to lastbiler skal du nok ikke regne med megen forståelse
hvis der er mere end 210 m (130 m til dig og 80 m til lastbilen) og du
ikke trækker ind. Er der mindre behøver du ikke trække ind, i min verden.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-03-07 02:03

Finn Guldmann pretended :
> Hvis det er to lastbiler skal du nok ikke regne med megen forståelse hvis der
> er mere end 210 m (130 m til dig og 80 m til lastbilen) og du ikke trækker
> ind.

Problemet ved det er bare at i tæt trafik er det at trække ind mellem
sådan to lastbiler det samme som at man kommer til at køre et godt
stykke med 90km/t bag ved den forreste lastbil - for man får ikke lov
til at komme ud igen.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-03-07 09:34

Henrik Stidsen wrote:
> [...]

> sådan to lastbiler det samme som at man kommer til at køre et godt
> stykke med 90km/t bag ved den forreste lastbil - for man får ikke lov

Du kunne jo bare have sagt det er hypper du mangler ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-03-07 11:39

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> sådan to lastbiler det samme som at man kommer til at køre et godt
> stykke med 90km/t bag ved den forreste lastbil - for man får ikke lov

Det er jo ikke p.g.a. lastbilerne, men fordi dem ude i 2. spor ikke
holder de 55-65 m afstand som de mindst bør holde.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-03-07 09:36

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> hvis der er mere end 210 m (130 m til dig og 80 m til lastbilen) og du
> ikke trækker ind. Er der mindre behøver du ikke trække ind, i min

Jeg har læst et eller andet sted at til en køreprøve vil eleven dumpe, hvis
den (eleven :)) trækker ind imellem 2 lastbiler, der kører med mindre end
200 meters afstand fra hinanden.

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-03-07 12:50

> Jeg har læst et eller andet sted at til en køreprøve vil eleven dumpe, hvis
> den (eleven :)) trækker ind imellem 2 lastbiler, der kører med mindre end
> 200 meters afstand fra hinanden.

Mener også at jeg i mit regnestykke kom til 210 m før jeg fandt det
relevant at trække ind.

Men hvis Legobilen kun kører 95 km/t bliver det jo lidt mindre (95+80=175m).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-03-07 01:05

Sætterniissen skrev:
> Men heldigvis afgør JEG i stor udstrækning, hvornår hullerne i højre række
> er store nok til at man forsvarligt kan trække derind.

Ikke ubetinget.

Der er altså udskrevet bøder til folk fordi politiet ikke var enig med
bilisten om hvor langt der skulle være op til den næste i 1. spor.

(En del mener at når de ser en lastbil ude foran et sted er det tid at
trække ud.)

Fra : Niels Pein

Dato : 06-03-07 18:21

"Sætterniissen" skrev ...
> Det er da fuldstændig ligegyldigt hvem der respekterer hvem.

Ikke enig. Det er væsentligt farligere hvis en lastvogn kører for tæt op bag
en personbil, end omvendt.
--
Mvh. Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-03-07 00:47

Niels Pein skrev:
> [...]
> dømme efter hvor meget der presses i sådan en situation.
> Eller kort; vi skal acceptere dem, men de vil ikke acceptere os. Genialt.

Hvis du nu tænker på hvor meget det koster ekstra at skulle køre og
variere sin hastighed, fordi en eller anden tåbe ikke kender sin bil -
med trailer, når man trækker rundt på 48 tons, mon så ikke du vil se
lidt anderledes på det?

I øvrigt må de meget gerne gøre noget for at lastbilerne holder bedre
afstand. Men samtidig SKAL de så også gøre noget overfor de Legobiler
der ikke kan finde ud af at holde sig fra vores sikkerhedsafstand.

Men ham der kørte mellem 60 og 75 km/t de 10 km fra Hornstrup til
Smidstrup hvor der er overhalingsforbud betragter jeg som ren chikane.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-03-07 02:04

Finn Guldmann used his keyboard to write :
> Hvis du nu tænker på hvor meget det koster ekstra at skulle køre og variere
> sin hastighed

Helt ærligt så er det altså inderligt ligegyldigt for mig hvor meget
energi dit køretøj skal bruge på at variere hastigheden. Jeg skal også
variere hastigheden og det har også betydning for mit brændstofforbrug.
Det er altså ikke nogen undskyldning for noget som helst.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-03-07 11:40

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> variere hastigheden og det har også betydning for mit brændstofforbrug.
> Det er altså ikke nogen undskyldning for noget som helst.

Nu kan du jo også køre og variere hastigheden i en måned eller to for de
samme penge det koster mig (min vognmand) at jeg skal køre og variere
hastigheden en enkelt dag.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-03-07 14:01

After serious thinking Finn Guldmann wrote :

> Nu kan du jo også køre og variere hastigheden i en måned eller to for de
> samme penge det koster mig (min vognmand) at jeg skal køre og variere
> hastigheden en enkelt dag.

Stadig ikke andres problem end dig og din vognmand.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-03-07 14:35

Henrik Stidsen skrev:
> Stadig ikke andres problem end dig og din vognmand.

Jo, for hvis jeg kører og varierer din hastighed med min lastbil får jeg
bøder, mens der ikke sker noget hvis du kører og varierer min hastighed.

Ringer jeg til Vejle Politi og klager min nød over at en Legobil, med
trailer, ligger og svinger mellem 60 og 75 km/t hvor der er overhaling
forbudt får jeg at vide at det bare er en skam for mig, og de 20-40
andre lastbiler der er bag mig,. Og at vi blot må indrette hastigheden
efter forholdene.

Det er jo pænt logisk, set i forhold til hvor meget der gøres hvis en
lastbil tager sig den frihed at overhale en anden lastbil og derved
tvinger 10 Legobiler til at pille ved deres fartpilot.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-03-07 15:17

Finn Guldmann wrote :
> Jo, for hvis jeg kører og varierer din hastighed med min lastbil får jeg
> bøder, mens der ikke sker noget hvis du kører og varierer min hastighed.

Efter hvilken §§ får du bøder for det?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-03-07 15:40

Henrik Stidsen skrev:
> Efter hvilken §§ får du bøder for det?

Den vi alle overtræder hver dag når vi er ude at køre. § 3.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-03-07 16:04

Finn Guldmann wrote :

> Den vi alle overtræder hver dag når vi er ude at køre. § 3.

Så er der jo ikke loven men håndhævelsen den er gal med.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-03-07 19:52

Henrik Stidsen skrev:
> Så er der jo ikke loven men håndhævelsen den er gal med.

Det mener jeg også.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-03-07 09:05

On Sat, 10 Mar 2007 15:40:15 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Den vi alle overtræder hver dag når vi er ude at køre. § 3.

>--

Bullshit.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels Pein

Dato : 11-03-07 00:25

"Finn Guldmann" skrev ...

> [...]
> forbudt får jeg at vide at det bare er en skam for mig, og de 20-40 andre
> lastbiler der er bag mig,. Og at vi blot må indrette hastigheden efter

Kan der mon ligge et eller andet i, at du har svært ved at få ret i dine
synspunkter hos myndighederne?
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-03-07 00:48

Niels Pein skrev:
> Kan der mon ligge et eller andet i, at du har svært ved at få ret i dine
> synspunkter hos myndighederne?

Ja, jeg fortæller at jeg kører lastbil.

Så møder vi typisk nul forståelse for vores problemer.

Fra : Sætterniissen

Dato : 11-03-07 09:35

> Ja, jeg fortæller at jeg kører lastbil.
>
> Så møder vi typisk nul forståelse for vores problemer.

Du har vel ikke problemer - du skal bare overholde gældende lovgivning (som
vi andre) og undlade at lave dine egne regelsæt - dem kan du jo ikke
forvente forståelse for.

Knud

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-03-07 11:36

Sætterniissen skrev:
> Du har vel ikke problemer - du skal bare overholde gældende lovgivning (som
> vi andre) og undlade at lave dine egne regelsæt - dem kan du jo ikke
> forvente forståelse for.

I dette tilfælde mener jeg at jeg får bøden for en situation en anden
laver. Men jeg kører lastbilen, så mig kan de få øje på. At opklare hvad
der egentlig foregår finder de tilsyneladende ikke nødvendig. Jeg kører
jo lastbil.

Fra : Sætterniissen

Dato : 11-03-07 17:55

> [...]
> der egentlig foregår finder de tilsyneladende ikke nødvendig. Jeg kører jo

Gud hvor har vi ondt af dig - får du en bøde er det sandsynligvis fordi du
har lavet en fejl iht. en eller anden paragraf.

Knud

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-03-07 09:04

On Sat, 10 Mar 2007 14:35:18 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Jo, for hvis jeg kører og varierer din hastighed med min lastbil får jeg
>bøder, mens der ikke sker noget hvis du kører og varierer min hastighed.

>--

????????????????

> [...]

>forbudt får jeg at vide at det bare er en skam for mig, og de 20-40
>andre lastbiler der er bag mig,. Og at vi blot må indrette hastigheden

Skal jeg forstå det derhen, at du kan finde på at ringe til politiet
om sådan noget?

> [...]

>lastbil tager sig den frihed at overhale en anden lastbil og derved
>tvinger 10 Legobiler til at pille ved deres fartpilot.

Der sker dig da ikke en hujende fis, hvis du foretager overhalingen på
lovlig vis.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-03-07 11:33

Folmer Rasmussen skrev:
> ????????????????

Hvis det skulle havde forbigået din opmærksomhed har de faktisk sendt
mig et bødekrav for at overhale (hvor det var tilladt). Men som jeg har
valgt ikke at betale. (Og afventer nu at de indkalder til retten,
hvilket de tilsyneladende tager sig god tid til.)

> Skal jeg forstå det derhen, at du kan finde på at ringe til politiet
> om sådan noget?

Nej, det har jeg ikke. Men forlagde problemet for en betjent jeg havde
en snak med en dag, og fik et svar der, stort set, gik på at det bare
var ærgeligt for os.

> Der sker dig da ikke en hujende fis, hvis du foretager overhalingen på
> lovlig vis.

Det er der jeg er uenig med to ordensbetjente.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-03-07 18:03

Finn Guldmann wrote :
> [...]
> bødekrav for at overhale (hvor det var tilladt). Men som jeg har valgt ikke
> at betale. (Og afventer nu at de indkalder til retten, hvilket de

Husk at holde os opdateret om din sag, det skal nok blive spændende.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-03-07 23:30

Henrik Stidsen skrev:
> Husk at holde os opdateret om din sag, det skal nok blive spændende.

D. 22 januar fik jeg 20 dage til at betale bøden. Det blev den ikke. Og
holder de stilen (#1) kan der ikke gå længe inden jeg får besked om et
retsmøde.

(#1 Det tog en måned at skrive et bødeforlæg ud efter §3.)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-03-07 00:58

Finn Guldmann formulated the question :

> D. 22 januar fik jeg 20 dage til at betale bøden. Det blev den ikke. Og
> holder de stilen (#1) kan der ikke gå længe inden jeg får besked om et
> retsmøde.

Ser frem til at høre resultatet af den sag.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-03-07 09:38

On 5 Mar., 20:58, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:
> [...]
> pis i kog. Ægte 86-89 stykker er mindstekravet fra elefanterne. Og så føler

Den anbefaling gælder jo sådan set alle billister - kom nu op i fart,
der er alt for mange der ligger og kører langsomt. Det er ekstra træls
når det sker på tilkørselsramperne.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-03-07 16:09

On 6 Mar., 16:00, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:

> Jeg så hellere de nakkede dem der ikke kan finde ud af, at holde til
> højre..

De er da i det mindste ikke til fare for andre, de nøjes med at være i
vejen for dem der kører hurtigere end de selv gør.

Er der foresten nogen der ved hvordan det går med indførsel af de her
pile på vejbanen der markerer hvilken afstand man skal holde?

Fra : Brian

Dato : 06-03-07 16:50

Henrik Stidsen wrote:

> Er der foresten nogen der ved hvordan det går med indførsel af de her
> pile på vejbanen der markerer hvilken afstand man skal holde?

Alle skilte indikerer jo, at det stadig er på forsøgsbasis. Det ville også
være lidt af en udskrivning, at gøre det mere permanent.

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-03-07 17:42

Henrik Stidsen wrote:

> De er da i det mindste ikke til fare for andre, de nøjes med at være i
> vejen for dem der kører hurtigere end de selv gør.

Du kører ud af motorvejen i 1. spor. Indhenter en der kun kan finde ud af at
køre i 2. spor. Kikker i bakspejlet og trækker ud bag ved ham og fortsætter
i en glidende bevægelse ud i 3. spor. Du er herved ved at køre ud foran en
hurtigkører i 3. spor, der var usynlig i bakspejlene, evt. fordi motorvejen
drejede svagt til venstre.

Jeg har set dette et par gange. Det er _farligt_ med de bilister der ikke
kan finde ud af at holde til højre.

Det værste er at de slet ikke forstår at man skal holde til højre.

Man skal holde til højre (fik jeg sagt det)? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-03-07 20:51

Per Henneberg Kristensen presented the following explanation :

> [...]
> drejede svagt til venstre.

> Jeg har set dette et par gange. Det er _farligt_ med de bilister der ikke kan

Ja det er en uheldig situation - men det er da ene og alene den der
skifter vognbane der har ansvar for at kigge sig for. Det kan aldrig
blive andres ansvar.

Og nej, det her er ikke et forsvar for ikke at holde til højre.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-03-07 00:56

Henrik Stidsen skrev:
> Er der foresten nogen der ved hvordan det går med indførsel af de her
> pile på vejbanen der markerer hvilken afstand man skal holde?

De er på E20 mellem Ringsted og Sorø. Det er det eneste sted jeg har set
dem.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-03-07 17:07

On 6 Mar., 16:49, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Alle skilte indikerer jo, at det stadig er på forsøgsbasis. Det ville også
> være lidt af en udskrivning, at gøre det mere permanent.

Syns da ellers de snakkede om at det skulle være overalt dengang
farten blev sat op til 130km/t - men at man ville vente for at se
hvilke strækninger der fik hvilken hastighed?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-03-07 15:00

On 7 Mar., 14:17, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:

> *SUK*

Suk du bare - men overvej lige om ikke manden har ret.

Hvis jeg slipper speederen skal min bil bruge omkring 300m
motorbremsning (ja, det ER afprøvet) på at nå ned til
lastbilhastighed. Dvs, hvis jeg - som du tilsyneladende mener - skal
trække ind mellem to lastbiler der kører med 150m mellemrum så skal
jeg til at bremse aktivt (og så nærmer det sig unødig gene fra din
side). Af de 150m skal der jo både være afstand til ham bagved og ham
foran - så er der ikke så voldsomt meget tilbage hvis der skal være
~45-50m frem og det samme bagud. Desuden, når jeg så har indhentet
lastbilen er du så væk så jeg kan komme ud igen? Og hvad med ham bag
dig, har han tænkt sig at lade mig komme ud eller skal jeg holde
frokostpause mellem to lastbiler fordi du mener at have ret til at
køre 150 på en 130 strækning?

Så overvej lige hvad det er der kræves før der kritiseres blindt, tak.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-03-07 22:39

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

køre 150 på en 130 strækning?

Så overvej lige hvad det er der kræves før der kritiseres blindt, tak.

Det er skam ikke blind kritik.
Det er en kommentar til en der ikke har fattet,
at der i færdselsloven ikke opereres med rettigheder men pligter.
Han (og dig har _pligt_ til at trække ind, hvis der er plads.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-03-07 00:09

Uffe Bærentsen presented the following explanation :
> Han (og dig har _pligt_ til at trække ind, hvis der er plads.

ja, HVIS der er plads - og 99,9% af de gange en eller anden idiot
kravler ind i baggagerummet og laver lysshow er der ikke plads, som
regel er der faktisk en bil lige ved siden af...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-03-07 00:25

> ja, HVIS der er plads - og 99,9% af de gange en eller anden idiot kravler
> ind i baggagerummet og laver lysshow er der ikke plads, som regel er der
> faktisk en bil lige ved siden af...

og her går du over til at beskrive en ny situation.
Jeg forholdt mig til den situation der var beskrevet.

Til din nye situation er der 2 ting at sige.
1) du er i gang med en overhaling, hvad andre gør er underordnet
(groft sagt)
2) sikrede du dig at der _var_ fri plads da du trak ud,
eller kom den anden bilist så hurtigt at du ikke kunne se ham?

Husk på at det er _dig_ der skal sikre dig at der er fir bane.
Om så den anden bilist kommer med 300km/t,
så er det stadig dit ansvar at sikre dig,
at du kan overhale uden at du er til unødig gene for andre.
Du er ikke betjent og er ikke bemyndiget til at udøve trafikregulering.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : ShutEye

Dato : 08-03-07 01:17

>>> Han (og dig har _pligt_ til at trække ind, hvis der er plads.

Svært at leve op til.

Netop.

> [...]
> 2) sikrede du dig at der _var_ fri plads da du trak ud,
> eller kom den anden bilist så hurtigt at du ikke kunne se ham?

Kører du på ringene i København?

> [...]
> at du kan overhale uden at du er til unødig gene for andre.
> Du er ikke betjent og er ikke bemyndiget til at udøve trafikregulering.

Bwahaha ....

Nej seriøst! Kører du på ringene i København?
Hvis nej, så kom herover og øv dig :)

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 08-03-07 09:12

"ShutEye" <no@no.no> writes:

> Svært at leve op til.

> Netop.

> Kører du på ringene i København?

Hvad ellers? Fælgene?

> Bwahaha ....
>
> Nej seriøst! Kører du på ringene i København?

Mener du Ring 2-3-4 eller M3?

> Hvis nej, så kom herover og øv dig :)

Nu er det jo sjældent de store hastigheder man kommer op på der...

Men i øvrigt: Hvis man holder pænt til højre på Bispeengbuen og videre
ind ad Ågade/Åboulevard og skal til venstre ad Nørre Søgade, er der en
ikke forsvindende risiko for at ende på Farimagsgade eller Nørre
Voldgade i stedet fordi man ikke kan komme til at skifte to vognbaner
ud i tide. Hold midterbanen og pengene passer.

Nu siger reglen jo heller ikke at man ubetinget skal holde til højre;
man skal "under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i øvrigt
holde så langt til højre som muligt."

Og (i tæt trafik) "Den, der skal lige ud, kan anbringe sig i den
vognbane, som under hensyn til den øvrige færdsel og den fortsatte
kørsel er den mest hensigtsmæssige."

Spørgsmålet er så om man kan overbevise en evt. betjent om at det er
uhensigtsmæssigt at ligge i inderbanen hvis man ikke på et eller andet
tidspunkt skal mod højre.

Fra : ShutEye

Dato : 08-03-07 11:08

> Hvad ellers? Fælgene?

Heh :)

> Nu siger reglen jo heller ikke at man ubetinget skal holde til højre;
> man skal "under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i øvrigt
> holde så langt til højre som muligt."

Jep. Nu var et også mest Uffes du-har-bare-at-holde-til-højre retorik jeg
reagerede på.

> Og (i tæt trafik) "Den, der skal lige ud, kan anbringe sig i den
> vognbane, som under hensyn til den øvrige færdsel og den fortsatte
> kørsel er den mest hensigtsmæssige."

Lyder mere fornuftigt.

> Spørgsmålet er så om man kan overbevise en evt. betjent om at det er
> uhensigtsmæssigt at ligge i inderbanen hvis man ikke på et eller andet
> tidspunkt skal mod højre.

Tjaa. De er ikke altid til at diskutere med :)

Fra : Sætterniissen

Dato : 08-03-07 11:55

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> at der i færdselsloven ikke opereres med rettigheder men pligter.
> Han (og dig har _pligt_ til at trække ind, hvis der er plads.

Vi er jo helt enige - bare ikke om hvor meet plads der skal være før der er
plads.

Knud

Fra : Lars [6710]

Dato : 07-03-07 23:08

Henrik Stidsen skrev:

> Suk du bare - men overvej lige om ikke manden har ret.

jamen det er jo to forskellige scenarier !

Knud gør jo opmærksom på at han IKKE har til hensigt at trække ind hvis
han kører væsentligt hurtigere end bilen i højre bane med mindre der er
mere end 500 - 1000 m til rådighed.

de 150 meter opfatter jeg som værende afstand til en bil der kører nogen
lunde samme hastighed som Knud.
Ellers er der jo ingen grund til at komme med to eksempler :.-)

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Sætterniissen

Dato : 08-03-07 12:01

> [...]
> lunde samme hastighed som Knud.
> Ellers er der jo ingen grund til at komme med to eksempler :.-)

Deri er vi enige.

Køres i 2 baner med nogenlunde samme hastighed .f.eks. 120km/t skal der
bruges 72 meter til at standse - altså skal hullet være 144 meter + bilens
længde før der er plads til at trække ind i et hul til højre.

Kører højre bane med 90 km/t og venstre med 130 km/t skal der jo naturligt
være et meget større hul for at komme ind medmindre man konstant skal bremse
ned og speede op ifm. en række helt unødvednige vognbaneskifter mellerm
venstre-højre-venste etc.

Knud

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-03-07 01:16

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> køre 150 på en 130 strækning?
> Så overvej lige hvad det er der kræves før der kritiseres blindt, tak.

Nu er der vist ikke mange der gør over at man ikke trækker ind mellem to
lastbiler der kører med 150 m mellem sig. (Jo der skal nok være nogle
"Brianer" der gør.)

Men er afstanden mere end din hastighed i meter (ikke halv hastighed)
plus lastbilens hastighed i m mener jeg at det er tiden at holde til
højre. Også selvom der ikke kommer nogen bagfra.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-03-07 15:08

On 7 Mar., 13:54, "Sætterniissen" <sattenii...@bit.lk> wrote:

> Jeg kører altså ikke ind i et hul hvis der ikke er tilstrækkelig
> bremseafstand til mindst 2 biler dvs. på en motorvej (ved 130 km/t) minimum
> 150 meter.

Jeg trækker rmeget sjældent ind i huller mindre end 80-100 m, med
mindre at jeg kan bedømme den bagfrakommende til at køre hurtigt forbi
mig.

> [...]
> hastighed er væsentlig højre end dem som kører til højre og hullet er under
> ½-1 km. Den mest vanvittige form for kørsel er netop den konstante

Det vil jeg så gøre. Jeg trækker ubetinget ind hvis der er over
150-200 m.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-03-07 09:37

On 8 Mar., 00:25, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:
> Du er ikke betjent og er ikke bemyndiget til at udøve trafikregulering.

Husk det nu næste gang du møder en der ikke trækker til højre.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-03-07 09:42

> Husk det nu næste gang du møder en der ikke trækker til højre.

Det var ikke mig der havde problemer med det

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-03-07 09:53

On 8 Mar., 09:41, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:

> Det var ikke mig der havde problemer med det

Jamen du må skam gerne dele den med andre så - den reminder gælder
vist alle billister.

Fra : larshoerlyck@gmail.c~

Dato : 08-03-07 14:53

On 8 Mar., 13:24, "KMH" <n...@spam.dk> wrote:

> Så regnestykket må blive 70+70+billængde

Du har ret
150 meter er korrekt skønnet (ved nærmere eftertanke)

mvh

Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-03-07 10:23

On 10 Mar., 00:56, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Henrik Stidsen skrev:> Er der foresten nogen der ved hvordan det går med indførsel af de her
>
> De er på E20 mellem Ringsted og Sorø. Det er det eneste sted jeg har set
> dem.

Så kører du ikke ret tit til Aalborg eller Sønderjylland:

E20 (Vestmotorvejen) mellem frakørsel 36 og 37 (mellem Ringsted og
Sorø)

E45 (Sønderjyske motorvej) mellem frakørsel 65 og 66 (syd for
Kolding)

E45 (Nordjyske motorvej) mellem frakørsel 33 og 34 (nord for Hobro).

Fra : Brian

Dato : 12-03-07 19:53

Christian B. Andresen wrote:

> E45 (Sønderjyske motorvej) mellem frakørsel 65 og 66 (syd for
> Kolding)

Jeg er 99% sikker på, at de ikke ligger der længere. Man kan se at de har
lagt der, men det er vist også alt.

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-03-07 21:45

On Mon, 12 Mar 2007 19:53:11 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Jeg er 99% sikker på, at de ikke ligger der længere. Man kan se at de har
>lagt der, men det er vist også alt.

>--

Hva' har de lagt?

Et lillebitte gokkeæg? *LOL*

Nå, det må man ikke spøge med på usenet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 12-03-07 21:50

Folmer Rasmussen wrote:

> Hva' har de lagt?
>
> Et lillebitte gokkeæg? *LOL*

Så'n snakker vi altså hvor jeg kommer fra

> Nå, det må man ikke spøge med på usenet.

Nej, det kan du ærlig talt ikke være bekendt...

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-03-07 22:08

On Mon, 12 Mar 2007 21:50:08 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Så'n snakker vi altså hvor jeg kommer fra

>--

Jow. Jeg har også hørt at I "trækker i tøjet", når I står op.

Ka' det ikke hurtigt gå hen og blive lidt langt i ærmerne, å sårn?
*LOL*

Jeg skammer mig også lidt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 12-03-07 22:12

Folmer Rasmussen wrote:

> Jow. Jeg har også hørt at I "trækker i tøjet", når I står op.

Står op af sengen, eller bare står op ?

> Ka' det ikke hurtigt gå hen og blive lidt langt i ærmerne, å sårn?
> *LOL*

Jow, det er generalt hårdt at være veludstyret - på alle måder!

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-03-07 22:15

On Mon, 12 Mar 2007 22:12:07 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Står op af sengen, eller bare står op ?

>Jow, det er generalt hårdt at være veludstyret - på alle måder!

>--

Det er der skrevet en sang om.

Noget i retning af:

Det er hårdt at være menneske, jeg har prøvet det selv.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 12-03-07 22:39

"Brian" <nej@tak.du> writes:

> Jow, det er generalt hårdt at være veludstyret - på alle måder!

"Generalt"? Har du lagt dig på sablen?

Fra : Brian

Dato : 12-03-07 22:42

Peter Dalgaard wrote:

> "Generalt"? Har du lagt dig på sablen?

ROFL - jeg kan egentlig godt se at det er stavet forkert, men der er vist
gået lidt norsk i stavemåden

/Brian

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-03-07 22:18

> Jeg skammer mig også lidt.

Dig, skamme dig?
*LOL*

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-03-07 22:22

On Mon, 12 Mar 2007 22:17:34 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>Dig, skamme dig?
>*LOL*

>--

Prøv nu at lade være med at lade dig rive med af en tilfældigt opstået
stemning.

Det er jo da for fa'en første gang jeg prøver. Der har ligesom ikke
været grund til det før.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-03-07 00:27

Christian B. Andresen skrev:
> [...]
> Sorø)
> E45 (Sønderjyske motorvej) mellem frakørsel 65 og 66 (syd for

Der var ikke nogen markeringer på det stræk her til aften da jeg kom der
forbi.

Der HAR været mellem 66 og 65 (den anden vej (Christiansfeld mod
Kolding)) men de er fjernet.

> E45 (Nordjyske motorvej) mellem frakørsel 33 og 34 (nord for Hobro).

Der kommer jeg ikke ret tit.