Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gratis serverplads
Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 01-07-01 13:55

Er der nogen, der kender et godt sted på nettet at opbevare digitale fotos.
Min konto hos Get2Net er blevet overskredet, idet billederne har genereret
over 100 MB trafik i dag, så det ville være rart at have et sted UDEN
trafikbegrænsning. Helst på en dansk server.

--
Jacob W. Jensen | Rektor Flinks Reality Show
web: http://jacobwaage.dk | -> http://boca.dk/rektor/

Fra : U. Pedersen

Dato : 01-07-01 15:06

et webhotel var måske sagen ?
--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 01-07-01 15:25

> et webhotel var måske sagen ?

Ja - men findes der et godt og hurtigt webhotel med ubegrænset trafik -
gratis?

Fra : U. Pedersen

Dato : 01-07-01 15:33

On Sun, 1 Jul 2001 16:24:45 +0200, "Jacob W. Jensen"
<jensen@jacobwaage.dk> wrote:

>Ja - men findes der et godt og hurtigt webhotel med ubegrænset trafik -
>gratis?
næ det tror jeg ikke, men du forlanger jo både i pose og sæk

Fra : P.C.

Dato : 01-07-01 15:35

Hi.

Jacob W. Jensen skrev i meddelelsen ...
>Ja - men findes der et godt og hurtigt webhotel med ubegrænset trafik -
>gratis?

Ja det gør der, ------- lav din egen Yahoo gruppe og kig i hjælpe funktionen.
Så finder du ud af, at du har 20 Mb pr. yahoo gruppe du opretter og at du kan
linke nye grupper til.

Have a nice day.
P.C.

Fra : P.C.

Dato : 01-07-01 15:44

Hi.

P.C. skrev i meddelelsen <9hncce$do5$1@news.inet.tele.dk>...
>Hi.

Undskyld, ------ jeg glemte at give et eksempel og promovere mig selv ;))
Prøv at gå ind på ;
http://groups.yahoo.com/group/Cyber-Boat

Prøv så at checke "Files" seksionen ,her kan man oprette mapper og uploade.
Og som du ser kan man uploade noget grafik og bruge det på start siden.
Have a nice day.
P.C.

Fra : Claus Smith

Dato : 01-07-01 16:47

Hvis du vælger løsningen med et webhotel så er www.web4sale.dk en god
løsning. Jeg bruger den selv til flere af mine domæner og er udemærket
tilfreds både med hastighed og service.

Fortsat god weekend

Claus Smith - Pigefotografen

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 01-07-01 17:34

"Jacob W. Jensen" <jensen@jacobwaage.dk> wrote in message
> [...]
> over 100 MB trafik i dag, så det ville være rart at have et sted UDEN
> trafikbegrænsning. Helst på en dansk server.

Jeg har selv nogle konti hos nbci[1], som jeg bruger til forskelligt - mest
til backup. De har to fordele i forhold til så mange andre - udover at de
naturligvis er gratis og uden trafikbegrænsning.

1) Der er ftp-adgang til dine data.
2) Du må gemme op til 500mb på din konto[2]

Så det kan da muligvis også opfylde dit behov .. men ok, dansk er den ikke

// Steffen

[1] www.nbci.com
[2] Har nu haft mere liggende på en af konti'ene uden problemer.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-07-01 17:51

"Jacob W. Jensen" wrote:

> [...]
> over 100 MB trafik i dag, så det ville være rart at have et sted UDEN
> trafikbegrænsning. Helst på en dansk server.

Få dig en ADSL-forbindelse og opsæt din egen web-server, så har du
ubegrænset trafik og diskplads, din eneste begrænsning er båndbredden.

Jeg kører selv http://www.photo-gallery.dk - på 512/512 Megabit
ADSL-line og det går helt fint, jeg leverer adskillige Gigabytes ud af
huset hver måned.

Hvis det skal være meget nemt, så vælg en Macintosh og Quid Pro Quo som
web-server, så slipper du for alle problemerne med hackning, og behøver
ikke at etablere en hardware firewall.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 01-07-01 18:07

Niels Ebbesen (info@niels-ebbesen.net) expressed in
<3B3F54DB.A4BEF839@niels-ebbesen.net>:

> Jeg kører selv http://www.photo-gallery.dk - på 512/512 Megabit

For lige at bringe lidt insekterotik på banen. Niels mener 512/512 kbit og
ikke megabit (eller også kører han ikke ADSL).

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 01-07-01 18:17

> Få dig en ADSL-forbindelse og opsæt din egen web-server, så har du
> ubegrænset trafik og diskplads, din eneste begrænsning er båndbredden.

Jen kender også som enkelte mener at det er begrænsning at fruen i så høj
grad ikke bryder sig om en computer der står og larmer i døgndrift at det
ikke tillades - men ellers er det en knippel idé, som jeg også selv
benytter.

// Steffen

Fra : Aagaard

Dato : 01-07-01 19:28

"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> grad ikke bryder sig om en computer der står og larmer i døgndrift at det
> ikke tillades - men ellers er det en knippel idé, som jeg også selv

Jeg har selv en temmelig støjende pc med windows 2000 og apache server på en
512/512 kbit linie. Jeg har dog anskaffet en 'gammel' støjfri P133 m. 48Mb
RAM, som jeg har installeret Linux Mandrake 8.0 på, og den vil snart
overtage jobbet som web- og mail-server. For det første er den støjfri, for
den andet er den meget billigere i drift, og for det tredie så er Linux
hamrende stabilt.
Både fruen og jeg ser frem til at jeg bliver færdig med at sætte den op, så
vil kan få lidt mindre støj i huset.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-07-01 20:38

Aagaard wrote:

> Både fruen og jeg ser frem til at jeg bliver færdig med at sætte den op, så
> vil kan få lidt mindre støj i huset.

En Power Macintosh med Quid Pro Quo kører også hamrende stabilt, jeg har
kun afbrydelser i sevicen, når jeg roder med maskinen, og når jeg søndag
aften laver den ugentlige opdatering.

Mit site er nu så stort, at det tager alt for lang tid at kopiere det
over netværket, så jeg har købt to ens externe harddiske, det er 2
Gigabytes SCSI diske bygget til serverdrift, det gør at jeg kan ombytte
serverens disk på under to minutter - og vupti der er opdateret med en
ny version.

Vi gider ikke høre på larmen fra en computer der skal køre i døgndrift,
så jer har begge mine servere stående oppe på loftet, min AppleShare
fill-server har stået deroppe i flere år, og web-serveren har stået
deroppe siden oktober sidste år, og ja de kan sagtens tåle frostvejr,
det eneste problem er faktisk hvis det bliver meget varmt om sommeren,
det løser jeg ved at tage kabinettet af og rette en stor ventilator
direkte mod computeren, de kan købes for under 200 kr. i ethvert byggemarked.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 02-07-01 21:15

> [...]
> det løser jeg ved at tage kabinettet af og rette en stor ventilator
> direkte mod computeren, de kan købes for under 200 kr. i ethvert

Høhø - kreativiteten er i højsædet hos os fotopublishere kan jeg høre - selv
har jeg også længe klaret mig med en ventilatorløs pc (100mhz pentium 100) -
men har set mig nødsaget til at opgradere grundet kørselstiden på diverse
web-scripts - så nu har den nye server fundet en plads i et skab hvor dens
summen kun kommer centralvarme-anlægget til gode ..

// Steffen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-07-01 23:06

Steffen Poulsen wrote:

> [...]
> web-scripts - så nu har den nye server fundet en plads i et skab hvor dens
> summen kun kommer centralvarme-anlægget til gode ..

Hvis man vil drive et web-site med billeder, så støder man meget hurtigt
på udbyderens begrænsninger, både hvad angår sites størrelse og
trafikmængden, så løsningen er at man selv hoster sitet.

Der skal faktisk ikke så meget til, min server er en gammel PowerMac 120
Mhz med 64 Megabyte RAM, sådan en maskine kan købes for mellem 1.000 og
1.500 kr., seversoftwaren Quid Pro Quo er freware, og med Mac behøver
man ikke en firewall, så det eneste jeg reelt har ofret penge på, er de
to SCSI serverdiske.

Min statistik viser at der blev hentet 62.000 billeder i juni måned, og
serveren kan sagtens tåle meget mere trafik, måske 10 - 20 gange så
meget, det ømme punkt er hvis der er alt for mange samtidige brugere.

Jeg har regnet på min 512/512 Kilobit ADSL-lines kapasitet, den kan
hvert sekundt klare at sende lidt mere data end det et typisk
gennemsnits billede fylder, så den burde kunne følge med op til omkring
85.000 billeder i døgnet.

Hvis man vælger ADSL fra WOL, så får man en fast IP-adresse, som man kan
bruge som server adresse, man kan for 2 - 300 kr købe et domaine navn,
så skal man også have en DNS, men det kan man også få gratis, se på www.gratisdns.dk.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 03-07-01 07:13

> [...]
> bruge som server adresse, man kan for 2 - 300 kr købe et domaine navn,
> så skal man også have en DNS, men det kan man også få gratis, se på

Kører selv på 2mbit pro@ccess adsl fra TDC hvor man også får faste
IP-adresser, både med den almindelige version og LINK-løsningen.

Som gratis DNS vil jeg hellere anbefale www.mydomain.com som har været på
banen lidt længere end gratisdns.dk - men derfor behøver de jo ikke at være
bedre som sådan

// Steffen

Fra : Jens Chr. Jensen

Dato : 03-07-01 09:25

Steffen Poulsen wrote:

> Kører selv på 2mbit pro@ccess adsl fra TDC hvor man også får faste
> IP-adresser, både med den almindelige version og LINK-løsningen.

Hej Steffen

Jeg har kigget lidt hos TDC, og så vidt jeg kan se, har du også kun 512
kbit upstream ligesom Niels Ebbesens WOL løsning? Eller er det en anden
løsning, du har, og hvad koster den så i givet fald?

Det her handler om at kommunikere billeder over nettet til en rimelig
pris, aå jeg synes, at det er fint, at tråden kører i denne gruppe.

Der findes faktisk en gruppe, der hedder dk.edb.udbydere.webhotel. Jeg
følger den, selv om der er en del støj i form af flamelignende indlæg og
masser af indlæg, der går på: Hvor får jeg et supeprof webhotel gratis?
(svar: ingen steder). Der er dog også gode tips og seriøst hjælpsomme
folk i gruppen. Den er heller ikke uoverkommeligt travl - trafik vel
omkring den samme som dk.fritid.foto. Så har man brug for at holde sig
ajour, er det måske sagen.

Men lad mig understrege: Jeg synes ikke, at tråden her er OT. I det hele
taget er den ekstremt skarpe emneopdeling på usenet måske nødvendig -
men også indimellem irriterende.

mvh
Jens Chr. Jensen

Fra : P.C.

Dato : 03-07-01 09:52

Hi.

Jens Chr. Jensen skrev i meddelelsen <3B41814E.BBB34435@iname.com>...
>Men lad mig understrege: Jeg synes ikke, at tråden her er OT. I det hele
>taget er den ekstremt skarpe emneopdeling på usenet måske nødvendig -
>men også indimellem irriterende.

Så vover jeg pelsen for at sige, at vi med netop den hurtigste Pro@ccess og en
af de download acceleratorer man kan finde på webbet, kan få download
hastigheden fra typisk mellem 40 og 50Kb/s op på omkr 200Kb/s. Om det så er
muligt at accelerere Upload ved jeg så ikke. Men ok så skal man også finde sig i
dumme reklamer.
Have a nice day.

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 03-07-01 21:33

"Jens Chr. Jensen" <jcjensen@iname.com> wrote in message

> Jeg har kigget lidt hos TDC, og så vidt jeg kan se, har du også kun 512
> kbit upstream ligesom Niels Ebbesens WOL løsning? Eller er det en anden
> løsning, du har, og hvad koster den så i givet fald?

Telestyrelsen har vedtaget 512kbit og 2mbit som øverste grænser for
nuværende - selve teknologien trækker væsentligt mere. Derfor findes der
desværre ikke et produkt på markedet med mere end 512kbit upstream i
øjeblikket.

// Steffen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-07-01 00:41

Steffen Poulsen wrote:

> [...]
> nuværende - selve teknologien trækker væsentligt mere. Derfor findes der
> desværre ikke et produkt på markedet med mere end 512kbit upstream i

Det er kun delvis korrekt, ovenstående begrænsninger gælder kun for
ADSL, man kan få eller rettere sagt købe al den båndbredde man vil ha',
det koster bare kassen.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 04-07-01 07:01

> Det er kun delvis korrekt, ovenstående begrænsninger gælder kun for
> ADSL, man kan få eller rettere sagt købe al den båndbredde man vil ha',
> det koster bare kassen.

"teknologien" = adsl.

Jep, du kan for øjeblikket få en fiber med 155mbit i begge retninger som den
maximale kapacitet i Danmark. Men den er lidt dyrere end adsl ..

// Steffen

Fra : Allan Olesen

Dato : 07-07-01 16:17

> [...]

>Gigabytes SCSI diske bygget til serverdrift, det gør at jeg kan ombytte
>serverens disk på under to minutter - og vupti der er opdateret med en

2 minutter? Det var dæleme lang tid. Kan man ikke hotswappe sådan
nogen eksterne diske?

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-07-01 21:07

Allan Olesen wrote:

> 2 minutter? Det var dæleme lang tid. Kan man ikke hotswappe sådan
> nogen eksterne diske?

Mac'er har SCSI indbygget på motherboardet, så derfor bør de altid
lukkes ned inden man roder med externe SCSI-enheder, processoren har jo
SCSI ID 0 og sidder direkte på SCSI-bus'en.

Der findes specielle drev som gør at man kan skifte SCSI-diske on the
fly (hotswappe), men de er meget dyre, så de kan kun svare sig på
servere der slet ikke må ha' et gab i servicen.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen