Om-reparation af stenslag i forrude
Fra : Mr. Printer

Dato : 05-03-07 11:15

Hej.

Jeg har set på en billigere brugt bil men den har et stenslag i
forruden som allerede er repareret, dog meget dårligt. Stenslaget er
på størrelse med en en-krone plus nogle stjerner rundt om. Hele skaden
inkl. stjerner kan nok dækkes af en to-krone. Problemet er at den
tidligere reparation ser elendig ud. Det er ikke jævnt og stjernerne
er der stadig. Jeg tror ikke det er en skade der har udviklet sig men
mere at det en amatør der lige har "fixet" det.

Mit spørgsmål er om en fagmand kan reparere ruden når den allerede har
fået fyldt "et eller andet" materiale i ved skaden. Jeg er mest
interesseret i at stoppe en evt. kommende revne, mere end hvor pænt
resultat bliver.

På forhånd tak for svarende.

Fra : Aksel

Dato : 05-03-07 18:27

"Mr. Printer" <time4me2write@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis skaden er så stor kan den ikke repareres, det er sikkert en fusker der
har været i gang.
De rigtige rep. firmaer vil ikke reparere så store skader, bilen skal have
en ny rude,

Hilsen Aksel

Fra : Tom

Dato : 06-03-07 20:42

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> der har været i gang.
> De rigtige rep. firmaer vil ikke reparere så store skader, bilen skal have

Mit indtryk er at glasfirmaerne ikke "kan" lave noget som helst mht.
reparationer. De vil ikke lave revner, de vil ikke lave stenslag som ikke er
dækket til MED DET SAMME, de vil ikke lave store stenslag, de vil sådan ca.
nada.
Jeg har den fornemmelse at det at de reparerer stenslag er bare for at man
skal ringe ind til dem og få at vide hvor meget en komplet udskiftning af
ruden koster m.m.
Jeg kan så sige at da jeg blev rigtig sur og pressede på så fik jeg dem til
at at lave to revner i forruden på over 20 cm og dette af 2 gange i hver
hjørne af ruden.....men det holdt knagme hårdt
Resultatet blev rigtig godt.

--
Tom

Fra : Per O.

Dato : 05-03-07 18:26

"Mr. Printer" <time4me2write@yahoo.com> skrev i en meddelelse
Hej.

__
[...]

____

Det kan kun repareres en gang, og hvis det er en klamphugger der har været
igang, er der ingen vej uden om en ny rude. Det lyder i forvejen til at være
en meget stor skade, og den kan ikke repareres pænt overhovedet.

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : Mr. Printer

Dato : 05-03-07 20:07

> Det kan kun repareres en gang, og hvis det er en klamphugger der har været
> igang, er der ingen vej uden om en ny rude. Det lyder i forvejen til at være
> en meget stor skade, og den kan ikke repareres pænt overhovedet.

Jeg takker for svaret. Jeg kontaktede i øvrigt et par glasfirmaer der
fortalte mig det samme. Spørgsmålet er nu om andre ting i resten af
bilen kunne have været repareret i samme (tvivlsomme) kvalitet.