Nogen der har prøvet en Subaru Forester 2,~
Fra : Frederik C

Dato : 04-03-07 13:54

Hvordan kører sådan en? Er den personbilsagtig i køreegenskaberne eller
føler man størrelsen og højden?

Hvad med komfort støj og lignende?

Mvh.

Frederik

Fra : TDN

Dato : 04-03-07 14:38

"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan kører sådan en? Er den personbilsagtig i køreegenskaberne eller
> føler man størrelsen og højden?
>
> Hvad med komfort støj og lignende?
>
> Mvh.
>
> Frederik

Ikke prøvet men her er lidt om den:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A83538D5-8BB0-4715-9548-5293D1DA121D/0/4445.pdf

http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=678

Den sidste er dog den gamle motor.

Mvh
Thomas

Fra : Frederik C

Dato : 04-03-07 16:15

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Det er begge med tidligere motorer, selvom 210-maskinen sikkert minder meget
om den 230 hestes, der er i dag. Tak for links'ne.

Mvh.

Frederik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-03-07 08:51

In article <45eadc69$1@news.dansketelecom.com>,
"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> wrote:

> Hvordan kører sådan en? Er den personbilsagtig i køreegenskaberne eller
> føler man størrelsen og højden?

Den er en blanding mellem personvogn og varevogn IMHO. Slet slet ikke så
kvik som man kunne forvente..

> Hvad med komfort støj og lignende?

Av... over 100 km/t støjer den som en gammel HiAce fra lastrummet... men
ligger rigtig godt på vejen.

Fra : Frederik C

Dato : 05-03-07 12:14

> Den er en blanding mellem personvogn og varevogn IMHO. Slet slet ikke så
> kvik som man kunne forvente..

> Av... over 100 km/t støjer den som en gammel HiAce fra lastrummet... men
> ligger rigtig godt på vejen.

Ok, det lyder jo ikke så godt. Prøvede du den med automat eller manuel?
Støjen er altså slem?

Mvh.

Frederik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-03-07 21:08

In article <45ec16a7$1@news.dansketelecom.com>,
"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> wrote:

> Ok, det lyder jo ikke så godt. Prøvede du den med automat eller manuel?
> Støjen er altså slem?

Jeg prøvede begge dele på samme dag på samme strækning.

Først manuel, så auto.

Fælles var samme støj fra kabinen. Rigtig varevognsagtig.

Forskellen var, at manual udgaven virkede voldsom og brutal fra 0-100 ..
wroom wroom og de 100 var nået og man sad i sædet og tænkte: Hvad fanden
skete der lige der, hvor kom den djævel fra???

I auto er den noget mere bovlam.. på papiret ikke så meget, men i
virkeligheden en del mere af følelse.

Begge 2 lider af, at over 130 sker der ikke såååå meget og ved 170
flader de helt ud og trækker langsomt til toppen.

Da jeg lå i manual-udgaven i byen (inden jeg var kommet op i fart),
tænkte jeg, at det her det er sq køretøj der vil noget... lige indtil
den blev skudt af og farten steg og støjen fulgte med

Jeg mistede al sympati for den bil... øv øv øv.. for den er virklig
lækker! Det var som, at forelske sig i en pige og så opdage, at hun er
transvestit...

Få dage efter satte jeg mig ind i en Hyundai Santa Fe og behøvede ikke,
at hæve stemmen ved topfart. Og så var den billigere...

Gæt hvad jeg valgte

Men prøv en Forester - det er en fed bil og måske man kan støjdæmpe sig
ud af det? For ellers fejler den altså intet... rigtig fed. Cool vil jeg
sige.

/Martin

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-03-07 21:13

Martin Johansen [6000] wrote:
> Det var som, at forelske sig i en pige og så opdage, at hun er
> transvestit...

Jeg er SÅ glad for at det er DIG ikke ikke mig der kender den fornemmelse :D

Mvh.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-03-07 21:16

In article <45ec79b8$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>,
"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

> Jeg er SÅ glad for at det er DIG ikke ikke mig der kender den fornemmelse :D

Looool )

Ja den kunne godt lige misforståes.. hehe.

Fra : Frederik C

Dato : 06-03-07 11:54

> Looool )
>
> Ja den kunne godt lige misforståes.. hehe.

Og det var 230-hestes versionen, du prøvede? Ikke 210'eren?

Mvh.

Frederik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-03-07 16:01

In article <45ed6357$1@news.dansketelecom.com>,
"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> wrote:

> Og det var 230-hestes versionen, du prøvede? Ikke 210'eren?

Ja eller 235 har den vel egentlig?

Fra : Frederik C

Dato : 06-03-07 16:20

> Ja eller 235 har den vel egentlig?

Opgivet til 230/320.

Hvad den præcis yder ved jeg så ikke. Mener at have hørt 240/350.

Jeg har fået at vide, at man skulle kunne støjdæmpe den ret effektivt. Om
jeg gider besværet, er jo så lidt noget andet...

Ideen var at smide et prodrive kit på den, men jeg har det hårdt med støj i
biler.

Mvh.

Frederik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-03-07 18:01

In article <45eda1c1$1@news.dansketelecom.com>,
"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> wrote:

> Opgivet til 230/320.

OK jeg bøjer mig. Huskede den bare som 235.

> Ideen var at smide et prodrive kit på den, men jeg har det hårdt med støj i
> biler.

Mit "problem" er, at jeg har en SAAB 9000 og den hører til blandt en af
de meget støjsvage IMHO. Så derfor kom det lidt som et kulturchok for
mig.

Vores nye Santa Fe er mere støjsvag end min SAAB 9000 ...