Bremser Carina E
Fra : buller4

Dato : 04-03-07 11:04

Her til morgen var jeg på vej efter rundstykker til familien,men for pokker
som rattet rystede og da jeg holdt hos bageren lugtede den forfærdelig
brændt og der kom en smule røg fra venstre forhjul.....
Så bremser hænger nu nok i den side og da jeg så på skiven var det som om
klodserne ikke trykker midt på skiven der var rust midt på og blank på begge
sider af dettte.
Og så er det jeg håber der er nogen eksperter herinde der kan råde mig i
hvad jeg så gør.??

Er det helt nye skiver og klodser.? eller kan det bare være klodserne der
skal skiftes.

Og hvis man skifter gør man det vel i begge sider.??

Lang smøre,men når man ikke ved må man SPØRGE...

På forhånd tak

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-07 11:14

"buller4" <dsl300719@vip.cybercity.dk> skrev i

> [...]
> forfærdelig brændt og der kom en smule røg fra venstre forhjul.....
> Så bremser hænger nu nok i den side og da jeg så på skiven var det

Ja måske ellers bremser de bare kun på en meget lille flade som så
bliver meget varm...

> som om klodserne ikke trykker midt på skiven der var rust midt på og
> blank på begge sider af dettte.

Det tyder jo på at der er blevet skiftet skiver men ikke klodser...

> Og så er det jeg håber der er nogen eksperter herinde der kan råde mig
> i hvad jeg så gør.??

Jeg ville nok få drejet skiverne af... og så se om klodserne kunne
slibes ned sådan at de bliver lige... ellers er det jo bare at skifte...
de koster ikke alverden... og der er jo vigtigt at kunne bremse...

> Er det helt nye skiver og klodser.? eller kan det bare være klodserne
> der skal skiftes.

Skiverne skal i hvert tilfælde drejes af...

> Og hvis man skifter gør man det vel i begge sider.??

Bremser laves symetrisk...

> Lang smøre,men når man ikke ved må man SPØRGE...

NP...

/bm

Fra : Allan Kristensen

Dato : 04-03-07 11:57

"buller4" <dsl300719@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad jeg så gør.??
>
> Er det helt nye skiver og klodser.? eller kan det bare være klodserne der
Det er ikke nok at skifte skiver og klodser, der er jo en grund til den
hænger, sandsynligvis hænger glidebøsningerne i caliperen, og så ruster
klodserne fast i sædet, det er tilbagevendende problem ved Toyota bremserne,
hvis du er lidt snild på fingrene kan du sagtens få gliderne til at køre
igen, og sæderne skal gøres godt rent under fjedrene der sidder hvor
klodserne skal glide.

Allan K

Har kørt forskellige Toyotaer de sidste 15 år

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-07 09:42

> [...]
> begge
> sider af dettte.
> Og så er det jeg håber der er nogen eksperter herinde der kan råde mig i

Nu er du jo så heldig at have en Carina E, så der koster skiver og klodser
ikke så meget.
Men hvis skiverne er tykke nok, så kan du jo få dem drejet af. MEN lad være
med at acceptere at de bliver drejet af mens de sidder på bilen. Det bliver
noget møg!

Hvis det er bremserne der hænger der er dit problem, så er det ikke nok at
få skiver og klodser efterset/skiftet/drejet af, så skal kaliperen skilles
ad, sandsynligvis er det glideren der sidder fast (meget sandsynligt efter
det her møgvejr og salt)

> Og hvis man skifter gør man det vel i begge sider.??

Ja, det gør man
Mvh Tommy