dækafbrænding
Fra : Dak

Dato : 02-03-07 17:30

Bliver der forhåbentlig ikke noget af med mine nye brugte dæk. Fik købt mig
nogen næsten nye 4 stk. nankang 215/45/"17 til kun 500kr via. qxl.dk.
kan jeg godt sige jer at der ikke bliver et stykke asfalt i kbh som ikke har
burnout-mærker til sommer.

Ej men nu stødte jeg lige på maxbelastningsevnen som var på 91V på disse.
Det er da sjovt at man kan læse at dækket max må belastet med 610kg ved
topfarten på 240km/t. Dvs. at jeg skal næsten skrælle halvdelen af vægten
fra min bil før jeg må bruge topfarten. så ikke noget med at køre rundt
på et dæk...

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Tom

Dato : 02-03-07 19:25

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> topfarten på 240km/t. Dvs. at jeg skal næsten skrælle halvdelen af vægten
> fra min bil før jeg må bruge topfarten. så ikke noget med at køre

Din bil vejer da kun 1150 Kg som er fordelt på 4 hjul, så det burde ikke
give nogen problemer. Men ellers kan du jo altid smide dækkene på nørrebro
hvis du ikke vil have dem

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 20:13

> [...]
> mig nogen næsten nye 4 stk. nankang 215/45/"17 til kun 500kr via. qxl.dk.
> Så kan jeg godt sige jer at der ikke bliver et stykke asfalt i kbh som

hehe der er heller ikke andet værd.. du står sq nok bedre fast hvis du bare
kører på fælgen !! ))

Mvh
Morten

Fra : Dak

Dato : 03-03-07 14:20

> hehe der er heller ikke andet værd.. du står sq nok bedre fast hvis du
> bare
> kører på fælgen !! ))

Jamen du følger da ikke med i de nyeste trend hva? man skal ikke stå
fast men tilgengæld "drifte" det meste af tiden.

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-03-07 07:48

Dak wrote:

> Jamen du følger da ikke med i de nyeste trend hva? man skal ikke stå
> fast men tilgengæld "drifte" det meste af tiden.

Det er ikke en "trend" - det var "vinter"

--
vh
Torben

Fra : John Sahl

Dato : 03-03-07 08:15

Dak wrote:
> [...]
> halvdelen af vægten fra min bil før jeg må bruge topfarten.
> ikke noget med at køre rundt på et dæk...

Dit største problem bliver jo nok om der er plads til den størrelse dæk på
bilen?

--
John Sahl

Fra : Dak

Dato : 03-03-07 14:19

> Dit største problem bliver jo nok om der er plads til den størrelse dæk på
> bilen?

det er vist kun et problem i højre forside hvor den nogen gange støder op i
karroseriet men eller har der siddet dæk fra Star performer i samme mål hele
sidste sommer. Bilen er jo trods alt pænt stor...

Fra : Martin Bak

Dato : 03-03-07 17:22

> det er vist kun et problem i højre forside hvor den nogen gange støder op
> i karroseriet men eller har der siddet dæk fra Star performer i samme mål
> hele sidste sommer. Bilen er jo trods alt pænt stor...

Øhhh Nå? Jeg troede det var en Sierra... Det er da bare en lille putteæske..
Stor, er ihvertfald ikke lige et udtryk der falder mig ind i den
forbindelse

Martin

Fra : Mogens...

Dato : 03-03-07 17:29

> Det er da bare en lille putteæske Stor, er ihvertfald ikke lige et
> udtryk der falder mig ind i den forbindelse

Hvad er stor? - Ford Sierra er en 3 box mellemklasse.
Porsche Cayenne er stor i mine øjne - eller en Cadillac STS

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-03-07 20:47

On Sat, 03 Mar 2007 16:29:29 GMT "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk> sent the following smoke signals:

>"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad er stor? - Ford Sierra er en 3 box mellemklasse.
>Porsche Cayenne er stor i mine øjne - eller en Cadillac STS

En stor bil er i mine øjne en Eagle IV.
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article273166.ece

Mon ikke den ville være egnet til at køre på Nørrebronx?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Fam. Olsen

Dato : 04-03-07 21:47

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> En stor bil er i mine øjne en Eagle IV.
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article273166.ece
>
> Mon ikke den ville være egnet til at køre på Nørrebronx?

Jo især med 12,7'eren på taget......

MVH Niels