Truckkørekort
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-03-07 08:00

Foranlediget af diskussion:

Hvilke forudsætninger skal man have for at tage truckcertificat?

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 08:47

> Foranlediget af diskussion:
>
> Hvilke forudsætninger skal man have for at tage truckcertificat?

ingen...

Tommy

Fra : Frank

Dato : 02-03-07 09:03

> [...]
> Per, Esbjerg
> Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500

Kørekort til personbil.

Mvh
Frank

Fra : Kenned

Dato : 02-03-07 16:25

Frank wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:45e7cb72$0$48598$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Kørekort til personbil.

nope...

> Mvh
> Frank

Kenned
Jeg beskyttes ikke af SPAMfighter til privatbrugere.
Men jeg har navnet i min signatur for at være på tværs over
for dem som åbenbart synes det er værd at nævne hver gang de ser
ordet SPAMfighter.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-03-07 23:19

"Kenned" <tgs@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:45e841c8$0$178

> nope...

Til truckcertifikat skal du have kørekort, traktorkørekort ;).

Fra : Kenned

Dato : 03-03-07 18:07

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Til truckcertifikat skal du have kørekort, traktorkørekort ;).

Jeg gentager. nope!

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-03-07 20:22

"Kenned" <tgs@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:45e9ab38$0$136

> Jeg gentager. nope!

Det kan jeg også skrive, nope du kan ikke erhverve et uden, forklar dig
venligst.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-03-07 20:25

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Det kan jeg også skrive, nope du kan ikke erhverve et uden, forklar dig
> venligst.

Mener i gaffeltruck, eller trucker (lastbil) ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-03-07 21:36

> Mener i gaffeltruck, eller trucker (lastbil) ?

Jeg forstår truckcertifikat som kort til gaffeltruck.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-03-07 21:48

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse
>>
> Jeg forstår truckcertifikat som kort til gaffeltruck.

Det gør jeg også - og jeg var spørgeren :)

Fra : Kenned

Dato : 03-03-07 23:15

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Det kan jeg også skrive, nope du kan ikke erhverve et uden, forklar
> dig venligst.

Jeg gik da på hold med nogen der gjorde det...
De må så ikke køre i offentligt område, men det indgik ikke i spørgsmålet...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-03-07 23:21

Kenned skriver:

> Jeg beskyttes ikke af SPAMfighter til privatbrugere.
> Men jeg har navnet i min signatur for at være på tværs over
> for dem som åbenbart synes det er værd at nævne hver gang de ser
> ordet SPAMfighter.

Til gengæld er din signatur for lang..........

Fra : Kenned

Dato : 04-03-07 09:09

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Kenned skriver:

> Til gengæld er din signatur for lang..........
>
> Klaus

Ja lige signatuerer er åbenbart noget du gider gå op...

Fra : Kenned

Dato : 04-03-07 09:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Kenned skriver:

> Til gengæld er din signatur for lang..........
>
> Klaus

Ja lige signaturer er åbenbart noget du går op... Bemærker dog at du
vedkender dig at det er en signatur nu...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-03-07 09:35

Kenned skriver:

> Ja lige signaturer er åbenbart noget du går op...

Ikke specielt....

> Bemærker dog at du vedkender dig at det er en signatur nu...

Da du har den korrekte adskiller (-- ) er det derunder en signatur.....

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-03-07 09:48

"Kenned" <tgs@stofanet.dk> wrote in

> Jeg gik da på hold med nogen der gjorde det...

Teknisk set er der ikke krav om kørekort, men man skal stille med den
helbredsundersøgelse der er et krav for at få kørekort.

De færreste vil have den helbredsundersøgelse uden også at have et
kørekort.

Men det kan da lade sig gøre...

Fra : Leonard

Dato : 02-03-07 12:27

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Hvilke forudsætninger skal man have for at tage truckcertificat?

Hvad mener du med forudsætninger?

Man skal kunne bestå prøven og det kræver at man enten kan læse eller
er god til at lære teori ved at lytte og har en lille smule håndelag
for at styre sådan en ting, da man ikke har ubegrænset tid til at lære
det på et 3 ugers kursus.

Med forbehold for at der er sket ændringer siden 1990, så er der ingen
lægeattest, ingen krav om kørekort eller lignende, så faktisk skal man
vel bare være tilstede.

Uden mindst kørekort kategori B (alm. bil) må man kun køre på lukkede
områder, dvs. at pladsen skal være hegnet ind og der må ikke komme
trafikanter udefra på området.

Da kortet tages på et AMU-center skal man vel være 18 år for at
deltage, men om man kan få det som 16-årig ligesom traktorkørekort ved
jeg faktisk ikke.

--
Leonard

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-03-07 15:01

> [...]
>
> Da kortet tages på et AMU-center skal man vel være 18 år for at
> deltage, men om man kan få det som 16-årig ligesom traktorkørekort ved

Reglerne for kørekort eller ej, er helt præcist at kører man hvor
færdselsloven gælder, skal man have kørekort, ellers ikke. Færdselsloven kan
godt gælde også i indhegnede områder, den afgørelse ligger hos den lokale
politimester. Skal man tage truckkort uden at have kørekort, skal man
undersøge med den skole man tager det på, om de kan tilbyde at man kan køre
i et dertil indrettet område.

Mvh Niels

Fra : Leonard

Dato : 02-03-07 15:43

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>politimester. Skal man tage truckkort uden at have kørekort, skal man
>undersøge med den skole man tager det på, om de kan tilbyde at man kan køre

Åh ja, det kan selvfølgelig være et problem at tage certifikatet på en
skole, hvor der færdes andre og dermed gælder færdselsloven, måske.

At det er op til den enkelte politimester at afgøre, hvor
færdselsloven gælder tror jeg ikke, det er beskrevet i færdselsloven
og politiet er da et nemt sted at spørge og få vejledning, men det er
nu engang domstolene, der afgør retsspørgsmål her i landet.

--
Leonard

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-03-07 15:52

> [...]
> og politiet er da et nemt sted at spørge og få vejledning, men det er
> nu engang domstolene, der afgør retsspørgsmål her i landet.

Og det er politiet der håndhæver lovene, herunder færdselsloven, så man
skulle da formode de kender til den.
Er man uening i deres afgørelse kan man naturligvis køre en retssag, men det
er vist de færreste, der vil få noget ud af det, andet end en tyndere
tegnebog.

Men nu bevæger vist os væk fra topic.

Mvh Niels

Fra : Michael

Dato : 02-03-07 18:41

> Hvilke forudsætninger skal man have for at tage truckcertificat?

Jeg har truckcertifikat B - tog det i 2005.

Eneste krav er at man skal have kørekort ELLER lægeerklæring.

--
- Michael
- Polo 6N 1997

Fra : Michael

Dato : 02-03-07 18:43

Det tager forresten 7 dage.

--
- Michael
- Polo 6N 1997

Fra : Michael

Dato : 02-03-07 19:10

For de MEGET interesserede:

http://tinyurl.com/yt9ah6

--
- Michael
- Polo 6N 1997

Fra : Allan Kristensen

Dato : 02-03-07 21:53

"Michael" <m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> For de MEGET interesserede:
>
> http://tinyurl.com/yt9ah6
>
> --
> - Michael
> - Polo 6N 1997

Der enten er kommet eller også kommer der snart nye regler, hvor man skal
have stort kørekort hvis man vil køre en truck over en bestemt vægt, en fra
firmaet var på AMU i december, hvor de fik de nye regler forklaret, og han
mente det var ved 12 T. det skiller.

Allan K

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-03-07 23:28

"Allan Kristensen" <allank@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Der enten er kommet eller også kommer der snart nye regler, hvor man skal
> have stort kørekort hvis man vil køre en truck over en bestemt vægt,

Det er MEGET nyt, jeg tog kort i jan 2006 og har ikke hørt det. Da var
kravet køre, traktorkørekort, fordi den kan komme på offentligvej. Dag, time
1. på kurset skulle man fremvise kørekort for at fortsætte.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-03-07 07:24

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in news:45e7cb72$0
$48598$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hvilke forudsætninger skal man have for at tage truckcertificat?

Arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 673 af 30. juni 2005
Førercertifikater til kraner og gaffeltrucks m.v.:

§ 6. Certifikat kan kun udstedes til den, der
kan fremlægge bevis for at have aflagt en prøve, der godtgør, at personen
er i besiddelse af de nødvendige teoretiske og praktiske kvalifikationer,
der kræves for at føre det tekniske hjælpemiddel, der søges certifikat til,
og
er helbredsmæssigt egnet til at føre det tekniske hjælpemiddel. Dette
dokumenteres enten ved kørekort eller den helbredserklæring som gives i
forbindelse med udstedelse af kørekort.

Bekendtgørelsen kan læses i sin helhed her:

http://www.at.dk/sw14273.asp

Fra : DerGolf

Dato : 13-03-07 08:06

> Hvilke forudsætninger skal man have for at tage truckcertificat?

Man skal møde op til kurset, være der de fleste undervisningstimer og bestå
den teoretiske og praktiske prøve.....og du skal være fyldt 18 år og have
kørekort til traktor eller bil

mvh MIC

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-07 09:23

"DerGolf" <nospam@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Man skal møde op til kurset, være der de fleste undervisningstimer og
> bestå den teoretiske og praktiske prøve.....og du skal være fyldt 18 år og
> have kørekort til traktor eller bil

man skal IKKE have kørekort. Du har vist heller ikke læst tråden, der er det
blevet nævnt flere gange.
Klippet fra AMU:
"Specielle adgangskrav:
Deltagerne skal være fyldt 18 år og kunne fremvise enten et gyldigt kørekort
eller en tilfredsstillende lægeattest (Sundhedsstyrelsens blanket til
helbredsmæssige oplysninger ved udstedelse af kørekort)."

Tommy