Indpresning på fælge
Fra : Ukendt

Dato : 01-03-07 19:19

Hejsan

Har det nogen teknisk betydning, at indpresningen på et sæt alufælge f.eks.
er ET35 i stedet for de originale ET50?

Jeg er klar over at det betyder en sporviddeforøgelse ud over de tilladte 10
mm (og at bilen dermed ikke kan synes med dem), men betyder det noget i
forhold til lejer og ophæng osv.?

Mvh
Michael
Mazda 6 2,0 DE Touring Stc.

Fra : Møller

Dato : 01-03-07 20:52

"Michael Jørgensen" <spamkiller_snabela_webhiker.dk> wrote in message
> [...]
10
> mm (og at bilen dermed ikke kan synes med dem), men betyder det noget i

Ja.!

Hvor vil du sætte grænsen ved 1 mm eller 5mm eller 20 mm eller 50 mm eller
1000 mm, et eller andet sted er der en grænse for at du kun kan køre få
meter inden lortet bryder sammen men under alle omstændigheder ændrer du
belastningsforholdene, så det er ligesom lidt med hvor meget hø kan et æsel
bære, der kan vel altid kommes et enkelt lille strå på, men hele læsset
består kun af små strå.

jeg gider ikke regne på det, da du ikke kommer med nogle forudsætninger
eller fakta, og selvom du gjorde gad jeg ikke gøre det mere.

Møller

Fra : Allan Frausing

Dato : 01-03-07 22:54

ja det betyder noget, du slider skævt på dine dæk og du slider mere på dine
lejer fordi du ændre vinklen på den måde hjulene står, i forhold til
underlaget tror jeg nok, men det kan Møller vist meget mere om lyder det
til, jeg er ikke teknikker jeg har bare prøvet et køre med hjul med forkert
indpresning.

Hilsen
Allan