Rabat på nye biler
Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 04:09

Man hører så meget om kæmpe rabatter på nye biler. Gælder det alle biler,
eller er det kun udvalgte modeller som forhandleren gerne vil af med? Jeg
tænker på, om man kan få rabat på en specialmodel som først skal bestilles
hjem fra fabrikken?
Det er en VW Polo 1,4 med aut.gear, men den løber sgu op i ca. 240.000 kr.
med 5-døre, met.lak og aircon mv., hvilket er ALT for meget. Men kunne man
nu få den til 210.00 kr. er det jo en anden snak.

MVH Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-07 06:15

"Peter S." skriver:

> Man hører så meget om kæmpe rabatter på nye biler. Gælder det alle biler,

Nej

Det gælder hovedsageligt de biler der er bygget til firmabilsordninger.
Det vil sige passat, avensis, mondeo osv.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans

Dato : 28-02-07 06:51

On 2007-02-28 04:08:55 +0100, "Peter S." <-> said:

> [...]
> kr. med 5-døre, met.lak og aircon mv., hvilket er ALT for meget. Men
> kunne man nu få den til 210.00 kr. er det jo en anden snak.

Ja sådan en Polo koster kassen, når man bare skal have en smugle ekstra
udstyr. Jeg fik engang et tilbud på en ny Polo, og det var ca.
10-12.000 under pris...

Jeg købte i steddet, en Pug 207 - med omkring 12.000 i rabat.

Mvh
Hans

Fra : Gunnar007

Dato : 28-02-07 10:59

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg købte i steddet, en Pug 207 - med omkring 12.000 i rabat.
>
> Mvh
> Hans

Og vi fik da 22.000 kr i rabat på vores Mazda 5
Men hvad er rabatten egentlig før afgift ??
Vi snakker jo småpenge som forhandleren skal slå af prisen før afgift, og
moms.

I mit tilfælde er det vel ca 7.500 kr før afgifter og moms !

Hilsen G

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 28-02-07 11:27

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> writes:

> [...]
> moms.
>
> I mit tilfælde er det vel ca 7.500 kr før afgifter og moms !

Så let går det vist ikke. Afgiften fastsættes på anden vis, ud fra en
salgspris som beregnes som forhandlerens købspris + en standardavance
på 9% så vidt jeg husker. Ellers ville det være lidt for nemt at
fuske (fx. billig bil, dyr serviceaftale).

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-02-07 07:35

Peter S. wrote:

> Det er en VW Polo 1,4 med aut.gear, men den løber sgu op i ca.
> 240.000 kr. med 5-døre, met.lak og aircon mv., hvilket er ALT for
> meget. Men kunne man nu få den til 210.00 kr. er det jo en anden snak.

Jeg er sikker på at en legetøjsforhandler højst vil have en hund for en :)

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-02-07 10:15

> Jeg er sikker på at en legetøjsforhandler højst vil have en hund for en :)

Jeg er ligeså sikker på at blive halshugget langsomt med en sløv sav,
hvis jeg bytter vores Dino med en bil.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-02-07 12:19

On Feb 28, 4:08 am, "Peter S." <-> wrote:
> [...]
> tænker på, om man kan få rabat på en specialmodel som først skal bestilles

En af mine kollegaer fik 30.000 kr i rabat på en std. Passat TDi Stc
til en listepris på lidt over 400.000 kr. Den var ikke engang lavet da
de bestilte den.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Tue

Dato : 28-02-07 15:08

> En af mine kollegaer fik 30.000 kr i rabat på en std. Passat TDi Stc
> til en listepris på lidt over 400.000 kr. Den var ikke engang lavet da
> de bestilte den.

Jeg har lige fået et tilbud på en Skoda Octavia (listepris 353.000,-)
som følger:

Listepris 353.000,-
Levering ~ 3.500,-
Metallak 6.500,-
Musik 7.386,-
Multifunktionsrat 2.811,-
Maxidot-display 2.083,-
Regnsensor 2.324,-
Total 377.604,-
Rabat 24.904,-
Pris 352.700,-

Det kan med garanti gøres en del bedre - det eneste jeg gjorde var at
sætte mig ind i bilen hos forhandleren (Bilernes Hus i Silkeborg).
Jeg vil være tilfreds med en rabat omkring 10% af den samlede
købspris, men ved ikke om det er realistisk.