/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
ST200 instrumenter
Fra : Tom


Dato : 27-02-07 22:19

Uaaark, det tog længere tid end jeg lige havde regnet med at få St200
instrumenterne over i min mondeo.

Vandt et helt instrumentpanel på ebay og skulle lige montere det, men da jeg
satte tænding på så var ALT galt. ABS lampen blev ved med at lyse,
omdrejningstæller viste kun ca. 400 RPM, tankmåler ca. 20 liter for lidt,
tempmåler helt oppe i det røde felt fra starten........
Var lige ved at fortvivle og tro at det kun kunne bruges i en V6'er, men
efter en større bytten rundt med modstande, printplader, stik osv osv så
lykkedes det sørme at få det hele til at virke

Hehe, nu skulle bilen kunne køre 220 da speedometeret går 20 Km/t højere op.
Øj mand sikke et spild af tid og penge bare for lidt instrument-lir'

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/659323.jpg

Så mangler jeg kun at indbygge SATC modulet, men det bliver en endnu større
ombygning som jeg er begyndt at forberede nu.

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/618507.jpg

--
Tom



 
 
Ukendt (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-02-07 04:06

Tom wrote:
> Øj mand sikke et spild af tid og penge bare for lidt
> instrument-lir'
> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/659323.jpg

Undskyld, men er DET et ST200 instrument? Hvad lir er der over det? Det ser
da ærlig talt lidt tamt ud eller?

/Peter



BJ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 28-02-07 04:21


"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
news:45e4f17d$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

>
> Undskyld, men er DET et ST200 instrument? Hvad lir er der over det? Det
> ser da ærlig talt lidt tamt ud eller?

Ja.

http://www.forddesktops.com/show.asp?f=mondeo&i=Ford_Mondeo_ST200_Interior.jpg

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Per Henneberg Kriste~ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 28-02-07 07:34

BJ wrote:
> "Peter S." <-> skrev i en meddelelse
> news:45e4f17d$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> KLIP
>
>>
>> Undskyld, men er DET et ST200 instrument? Hvad lir er der over det?
>> Det ser da ærlig talt lidt tamt ud eller?
>
> Ja.
>
> http://www.forddesktops.com/show.asp?f=mondeo&i=Ford_Mondeo_ST200_Interior.jpg

Speedometeret går kun til 160.

Meget passende for en bovlam Mondeo :)

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500



Martin Rise Christen~ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Rise Christen~


Dato : 28-02-07 08:33


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:45e5224d$0$78959$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> BJ wrote:
>> "Peter S." <-> skrev i en meddelelse
>> news:45e4f17d$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>
>> KLIP
>>
>>>
>>> Undskyld, men er DET et ST200 instrument? Hvad lir er der over det?
>>> Det ser da ærlig talt lidt tamt ud eller?
>>
>> Ja.
>>
>> http://www.forddesktops.com/show.asp?f=mondeo&i=Ford_Mondeo_ST200_Interior.jpg
>
> Speedometeret går kun til 160.

men det er jo nok miles - de har da invertfald sat rattet i den forkerte
side.

--

Mvh,

Martin



BJ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 28-02-07 12:42


"Martin Rise Christensen" <martin.slet.dette.nu@rise.dk> skrev i en
meddelelse news:45e52fd1$0$48434$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

>> Speedometeret går kun til 160.
>
> men det er jo nok miles - de har da invertfald sat rattet i den forkerte
> side.

Burde Tom´s nyanskaffelse så ikke have miles angivet i røde tale i en mindre
cirkel.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Uffe Bærentsen (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 28-02-07 12:55


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45e56acd$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Rise Christensen" <martin.slet.dette.nu@rise.dk> skrev i en
> meddelelse news:45e52fd1$0$48434$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>>> Speedometeret går kun til 160.
>>
>> men det er jo nok miles - de har da invertfald sat rattet i den forkerte
>> side.
>
> Burde Tom´s nyanskaffelse så ikke have miles angivet i røde tale i en
> mindre cirkel.?

Nej da, Bilen hvor Tom's kommer fra har da haft rattet 'in the right side'

Det er ikke alle biler der har både km/t og mph angivelser.



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i



BJ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 28-02-07 12:59


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45e56d92$0$52166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>> Burde Tom´s nyanskaffelse så ikke have miles angivet i røde tale i en
>> mindre cirkel.?
>
> Nej da, Bilen hvor Tom's kommer fra har da haft rattet 'in the right side'
>
> Det er ikke alle biler der har både km/t og mph angivelser.

Jeg synes det er lidt af et kuriosum, de venstrestyrede modeller ikke har
den "service".

Nå, det er nok fordi de "højrestyrede bilister" bedre kan regne om i
hovedet..

De behøver altså ingen "hjælp"..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Uffe Bærentsen (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 28-02-07 13:36


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45e56ec3$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Det er ikke alle biler der har både km/t og mph angivelser.
>
> Jeg synes det er lidt af et kuriosum, de venstrestyrede modeller ikke har
> den "service".

Min 'deo må så være at betragte som et kuriosum,
da den ikke har det


> Nå, det er nok fordi de "højrestyrede bilister" bedre kan regne om i
> hovedet..

Højrestyrede bilister.
Er det dem der har konen siddende i højre sæde og lader hende om at styre
dem?


> De behøver altså ingen "hjælp"..

Om jeg behøver hjælp eller ej, vil jeg lade stå som et åbent spørgsmål.





--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i



BJ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 28-02-07 13:58


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45e57747$0$52177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Om jeg behøver hjælp eller ej, vil jeg lade stå som et åbent spørgsmål.

Din kone er vel ikke i nærheden.?




--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



alexbo (28-02-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 28-02-07 15:16


"BJ" skrev

> Jeg synes det er lidt af et kuriosum, de venstrestyrede modeller ikke har
> den "service".
> Nå, det er nok fordi de "højrestyrede bilister" bedre kan regne om i
> hovedet..

Hmm, man sætter ikke milesmeter i venstrestyrede, fordi højrestyrede er
bedre til at omregne.

mvh
Alex Christensen




BJ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 28-02-07 16:49


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:45e58eee$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

>> Jeg synes det er lidt af et kuriosum, de venstrestyrede modeller ikke har
>> den "service".
>> Nå, det er nok fordi de "højrestyrede bilister" bedre kan regne om i
>> hovedet..
>
> Hmm, man sætter ikke milesmeter i venstrestyrede, fordi højrestyrede er
> bedre til at omregne.

Af hjertet tak for oplysningen.

Der er indtil nu kun én, der har forstået joken/morsomheden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Tom (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 28-02-07 21:46


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:45e5224d$0$78959$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

>> http://www.forddesktops.com/show.asp?f=mondeo&i=Ford_Mondeo_ST200_Interior.jpg
>
> Speedometeret går kun til 160.
>
> Meget passende for en bovlam Mondeo :)

Bare pas på, jeg kan godt sige at 0-100 går ca 2 sekunder hurtigere nu

(Hmm, skal lige have kalibreret speedometeret lidt bedre)

--
Tom



Ukendt (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-02-07 10:08

BJ wrote:
> Ja.
> http://www.forddesktops.com/show.asp?f=mondeo&i=Ford_Mondeo_ST200_Interior.jpg

Nåh, det er måske den gamle Mondeo? Troede det var den nye.



Peter Dalgaard (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 28-02-07 13:47

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

> "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45e56d92$0$52166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>>> Burde Tom´s nyanskaffelse så ikke have miles angivet i røde tale i en
>>> mindre cirkel.?
>>
>> Nej da, Bilen hvor Tom's kommer fra har da haft rattet 'in the right side'
>>
>> Det er ikke alle biler der har både km/t og mph angivelser.
>
> Jeg synes det er lidt af et kuriosum, de venstrestyrede modeller ikke har
> den "service".
>
> Nå, det er nok fordi de "højrestyrede bilister" bedre kan regne om i
> hovedet..
>
> De behøver altså ingen "hjælp"..

Nu er der jo ikke nogen særlig snæver sammenhæng mellem ratplacering
og enheder for hastighed: DK, US, GB, AUS, så har vi vist alle fire
kombinationer.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

BJ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 28-02-07 13:57


"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x21wkao3el.fsf@viggo.kubism.ku.dk...

KLIP

> Nu er der jo ikke nogen særlig snæver sammenhæng mellem ratplacering
> og enheder for hastighed: DK, US, GB, AUS, så har vi vist alle fire
> kombinationer.

Af hjertet tak for oplysningen.

Jeg ved ikke, hvordan jeg skulle have levet uden i denne globale verdens
forskellige biler.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Uffe Bærentsen (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 28-02-07 23:46


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45e57c52$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Af hjertet tak for oplysningen.
>
> Jeg ved ikke, hvordan jeg skulle have levet uden i denne globale verdens
> forskellige biler.

Lykkeligt uvidende



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i



Leonard (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 28-02-07 13:58

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:

>Nu er der jo ikke nogen særlig snæver sammenhæng mellem ratplacering
>og enheder for hastighed: DK, US, GB, AUS, så har vi vist alle fire
>kombinationer.

Ligeså lidt er der vel lighed i længden på mil i hhv. S, US, GB ...

--
Leonard

BJ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 28-02-07 14:08


"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:kuuau211m8ccbl9kfoqdne42m7qgnv8j6f@4ax.com...

KLIP

>>Nu er der jo ikke nogen særlig snæver sammenhæng mellem ratplacering
>>og enheder for hastighed: DK, US, GB, AUS, så har vi vist alle fire
>>kombinationer.
>
> Ligeså lidt er der vel lighed i længden på mil i hhv. S, US, GB ...

Det må være forvirrende i JP ...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Leonard (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 28-02-07 14:31

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

>Det må være forvirrende i JP ...

Jeg læser sjældent den avis

--
Leonard

BJ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 28-02-07 14:45


"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:901bu2h9if5ud6udn0vikqo6q3dnotbpcd@4ax.com...

KLIP

>>Det må være forvirrende i JP ...
>
> Jeg læser sjældent den avis

Det skulle ellers ind i mellem være ganske pingeling..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Dalgaard (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 28-02-07 13:48

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> writes:

>> Nå, det er nok fordi de "højrestyrede bilister" bedre kan regne om i
>> hovedet..
>
> Højrestyrede bilister.
> Er det dem der har konen siddende i højre sæde og lader hende om at styre
> dem?

Jeg plejer nu at kalde hende for GPS'en...

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Peter Dalgaard (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 28-02-07 14:11

Leonard <piper28a@gmail.invalid> writes:

> Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:
>
>>Nu er der jo ikke nogen særlig snæver sammenhæng mellem ratplacering
>>og enheder for hastighed: DK, US, GB, AUS, så har vi vist alle fire
>>kombinationer.
>
> Ligeså lidt er der vel lighed i længden på mil i hhv. S, US, GB ...

US og GB er nu ret enige om de 1609m. Det er S og DK er ikke er enige
om der går 10 eller 7,532 km på en mil. US og GB er derimod ikke enige om
størrelsen af en gallon og derfor heller ikke om definitionen af mpg.
Og hestekræfter er til en mindre roman...



> --
> Leonard

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Peter Dalgaard (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 28-02-07 14:20

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
> news:x21wkao3el.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
>
> KLIP
>
>> Nu er der jo ikke nogen særlig snæver sammenhæng mellem ratplacering
>> og enheder for hastighed: DK, US, GB, AUS, så har vi vist alle fire
>> kombinationer.
>
> Af hjertet tak for oplysningen.
>
> Jeg ved ikke, hvordan jeg skulle have levet uden i denne globale verdens
> forskellige biler.

....og derudover er der forskelle på om blinklyset sidder til højre
eller venstre i forhold til rattet. I en Holden Astra sidder det fx.
til venstre hånd lige modsat de fleste andre biler i Australien, fordi
det i virkeligheden er en Opel der har fået flyttet rattet.

Jeg syntes bare du skulle vide det. Jeg kan også underholde med
forskelle i trimspecifikationer på Yaris i forskellige lande hvis du
ønsker det.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

BJ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 28-02-07 14:45


"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x2odnemnbq.fsf@viggo.kubism.ku.dk...

KLIP

> ...og derudover er der forskelle på om blinklyset sidder til højre
> eller venstre i forhold til rattet. I en Holden Astra sidder det fx.
> til venstre hånd lige modsat de fleste andre biler i Australien, fordi
> det i virkeligheden er en Opel der har fået flyttet rattet.

Det er jo ganske utroligt.

> Jeg syntes bare du skulle vide det. Jeg kan også underholde med
> forskelle i trimspecifikationer på Yaris i forskellige lande hvis du
> ønsker det.

Endnu en gang af hjertet tak.

Derfor ikke, da jeg ikke har planer om at _køre_ i egen bil, hverken til JP,
AUS, US, men vil holde mig i "vort eget område".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Dalgaard (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 28-02-07 17:09

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:45e58eee$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> KLIP
>
>>> Jeg synes det er lidt af et kuriosum, de venstrestyrede modeller ikke har
>>> den "service".
>>> Nå, det er nok fordi de "højrestyrede bilister" bedre kan regne om i
>>> hovedet..
>>
>> Hmm, man sætter ikke milesmeter i venstrestyrede, fordi højrestyrede er
>> bedre til at omregne.
>
> Af hjertet tak for oplysningen.
>
> Der er indtil nu kun én, der har forstået joken/morsomheden.

Jamen så må du jo hellere forklare den. Havde du ventet rungende
latterkaskader?

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

BJ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 28-02-07 17:12


"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x2mz2ymfhx.fsf@viggo.kubism.ku.dk...

KLIP

>> Der er indtil nu kun én, der har forstået joken/morsomheden.
>
> Jamen så må du jo hellere forklare den.

Jeg har slet ingen forestilling om, den vil blive forstået ved nærmere
forklaring.

Det ender bare op i den rene statistik..

> Havde du ventet rungende
> latterkaskader?

På ingen måde, jeg er ganske tilfreds med Uffes.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~




Peter Dalgaard (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 28-02-07 17:25

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
> news:x2mz2ymfhx.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
>
> KLIP
>
>>> Der er indtil nu kun én, der har forstået joken/morsomheden.
>>
>> Jamen så må du jo hellere forklare den.
>
> Jeg har slet ingen forestilling om, den vil blive forstået ved nærmere
> forklaring.
>
> Det ender bare op i den rene statistik..

Kun i syv ud af ti tilfælde.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

BJ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 28-02-07 17:29


"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x2irdmmerj.fsf@viggo.kubism.ku.dk...

KLIP

>> Det ender bare op i den rene statistik..
>
> Kun i syv ud af ti tilfælde.

For en sikkerheds skyld...er det nu en vits/joke/morsomhed..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter Dalgaard (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 28-02-07 18:04

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
> news:x2irdmmerj.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
>
> KLIP
>
>>> Det ender bare op i den rene statistik..
>>
>> Kun i syv ud af ti tilfælde.
>
> For en sikkerheds skyld...er det nu en vits/joke/morsomhed..?

Det styrer du selv. Fra valgfrit sæde.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

BJ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 28-02-07 18:05


"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x2abyymcy9.fsf@viggo.kubism.ku.dk...

KLIP

>>>> Det ender bare op i den rene statistik..
>>>
>>> Kun i syv ud af ti tilfælde.
>>
>> For en sikkerheds skyld...er det nu en vits/joke/morsomhed..?
>
> Det styrer du selv. Fra valgfrit sæde.

Hvilken fleksibilitet at udvise.

Af hjertet tak.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Tom (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 28-02-07 21:44


"Peter S." <-> skrev i en meddelelse
news:45e4f17d$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Tom wrote:
>> Øj mand sikke et spild af tid og penge bare for lidt
>> instrument-lir'
>> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/659323.jpg
>
> Undskyld, men er DET et ST200 instrument? Hvad lir er der over det? Det
> ser da ærlig talt lidt tamt ud eller?

Netop at det er originalt ST200 udstyr og ikke thansen udstyr (mere)


--
Tom



Uffe Bærentsen (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 28-02-07 10:12


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45e4a051$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Uaaark, det tog længere tid end jeg lige havde regnet med at få St200
> instrumenterne over i min mondeo.
>
> Vandt et helt instrumentpanel på ebay og skulle lige montere det, men da
> jeg satte tænding på så var ALT galt. ABS lampen blev ved med at lyse,
> omdrejningstæller viste kun ca. 400 RPM, tankmåler ca. 20 liter for lidt,
> tempmåler helt oppe i det røde felt fra starten........
> Var lige ved at fortvivle og tro at det kun kunne bruges i en V6'er, men
> efter en større bytten rundt med modstande, printplader, stik osv osv så
> lykkedes det sørme at få det hele til at virke

Et forstudie ville nok have afsløret en del af dette.
Men det er sjovere at opdage fejlene efterhånden


> Hehe, nu skulle bilen kunne køre 220 da speedometeret går 20 Km/t højere
> op.
> Øj mand sikke et spild af tid og penge bare for lidt instrument-lir'
>
> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/659323.jpg

Er det kabel eller elektronisk speedometer i Mk.II?


> Så mangler jeg kun at indbygge SATC modulet, men det bliver en endnu
> større ombygning som jeg er begyndt at forberede nu.
>
> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/618507.jpg

Hov, kan se på den side som BJ linker til at du også mangler gearknoppen
http://www.forddesktops.com/show.asp?f=mondeo&i=Ford_Mondeo_ST200_Interior.jpg
Der står da højt og tydeligt 'ST200' på knoppen.

Men det er sjovt når det hele bare spiller




--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i



BJ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 28-02-07 18:11


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45e54776$0$52104$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Hov, kan se på den side som BJ linker til at du også mangler gearknoppen
>
> http://www.forddesktops.com/show.asp?f=mondeo&i=Ford_Mondeo_ST200_Interior.jpg
> Der står da højt og tydeligt 'ST200' på knoppen.

Det er absolut en mangel.

Har han i øvrigt sådan et her:

http://cgi.ebay.de/Ford-Mondeo-Aufkleberset-ST200-ST220-ST-220-ST-200-RS_W0QQitemZ320087614994QQihZ011QQcategoryZ57350QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Tom (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 28-02-07 21:43


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45e54776$0$52104$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:45e4a051$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Uaaark, det tog længere tid end jeg lige havde regnet med at få St200
>> instrumenterne over i min mondeo.
>>
>> Vandt et helt instrumentpanel på ebay og skulle lige montere det, men da
>> jeg satte tænding på så var ALT galt. ABS lampen blev ved med at lyse,
>> omdrejningstæller viste kun ca. 400 RPM, tankmåler ca. 20 liter for lidt,
>> tempmåler helt oppe i det røde felt fra starten........
>> Var lige ved at fortvivle og tro at det kun kunne bruges i en V6'er, men
>> efter en større bytten rundt med modstande, printplader, stik osv osv så
>> lykkedes det sørme at få det hele til at virke
>
> Et forstudie ville nok have afsløret en del af dette.
> Men det er sjovere at opdage fejlene efterhånden

Det skriver de ikke noget om i diverse manualer og lign. Begge stik passer
lige over på men det er selvesignalerne der er lavet om i. Der sidder ekstra
dioder og modstande i det ene panel i forhold til det andet.


>> Hehe, nu skulle bilen kunne køre 220 da speedometeret går 20 Km/t højere
>> op.
>> Øj mand sikke et spild af tid og penge bare for lidt instrument-lir'
>>
>> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/659323.jpg
>
> Er det kabel eller elektronisk speedometer i Mk.II?

Elektrisk i min. 143 Hz = 100 Km/t


>> Så mangler jeg kun at indbygge SATC modulet, men det bliver en endnu
>> større ombygning som jeg er begyndt at forberede nu.
>>
>> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/618507.jpg
>
> Hov, kan se på den side som BJ linker til at du også mangler gearknoppen
>
> http://www.forddesktops.com/show.asp?f=mondeo&i=Ford_Mondeo_ST200_Interior.jpg
> Der står da højt og tydeligt 'ST200' på knoppen.
>
> Men det er sjovt når det hele bare spiller

Jeg synes bare ikke så meget om knoppen, at jeg har villet købe den

--
Tom



BJ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 28-02-07 22:27


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45e5e950$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg synes bare ikke så meget om knoppen, at jeg har villet købe den

LOL ... Wetten dass...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Uffe Bærentsen (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 28-02-07 23:41


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45e5e950$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Et forstudie ville nok have afsløret en del af dette.
>> Men det er sjovere at opdage fejlene efterhånden
>
> Det skriver de ikke noget om i diverse manualer og lign. Begge stik passer
> lige over på men det er selvesignalerne der er lavet om i. Der sidder
> ekstra dioder og modstande i det ene panel i forhold til det andet.

Mirez har lavet noget der ligner lidt.
http://www.mirez.co.uk/Mods.htm
Modification Number #4: Instrument Cluster Replacement


>> Er det kabel eller elektronisk speedometer i Mk.II?
>
> Elektrisk i min. 143 Hz = 100 Km/t

Altså de samme pulser som tripcomputeren bruger?

Hmmmm, skal du af med det gamle instrument panel?
Det ligner at det passer i en (min Mk.I.

>>> Så mangler jeg kun at indbygge SATC modulet, men det bliver en endnu
>>> større ombygning som jeg er begyndt at forberede nu.
>>>
>>> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/618507.jpg

Det ligner noget af en skovtur.



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i



Tom (01-03-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 01-03-07 17:06


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45e604f8$0$52191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:45e5e950$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Et forstudie ville nok have afsløret en del af dette.
>>> Men det er sjovere at opdage fejlene efterhånden
>>
>> Det skriver de ikke noget om i diverse manualer og lign. Begge stik
>> passer lige over på men det er selvesignalerne der er lavet om i. Der
>> sidder ekstra dioder og modstande i det ene panel i forhold til det
>> andet.
>
> Mirez har lavet noget der ligner lidt.
> http://www.mirez.co.uk/Mods.htm
> Modification Number #4: Instrument Cluster Replacement

Jow, men et ST200 instrument har endnu mere der skal bygges om


>>> Er det kabel eller elektronisk speedometer i Mk.II?
>>
>> Elektrisk i min. 143 Hz = 100 Km/t
>
> Altså de samme pulser som tripcomputeren bruger?

Ja

> Hmmmm, skal du af med det gamle instrument panel?
> Det ligner at det passer i en (min Mk.I.

Jeg tror det vil være rimelig ubrugelig for dit vedkommende. Speedometeret
er med en eller anden ASIC kreds og der er ingen justeringsmuligheder, så
temmelig umuligt at få til at passe hvis man ikke bytter printpladerne m.m.

>>>> Så mangler jeg kun at indbygge SATC modulet, men det bliver en endnu
>>>> større ombygning som jeg er begyndt at forberede nu.
>>>>
>>>> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/618507.jpg
>
> Det ligner noget af en skovtur.

Jep, jeg skal have lavet et PWM modul og have fat i 4 NTC følere (aner ikke
karakteristikken) og en fotomodstand til måling af solindfald.

--
Tom



Uffe Bærentsen (01-03-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 01-03-07 21:47


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45e6f9f5$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jow, men et ST200 instrument har endnu mere der skal bygges om

Det _skal_ ikke være let


>>>> Er det kabel eller elektronisk speedometer i Mk.II?
>>>
>>> Elektrisk i min. 143 Hz = 100 Km/t
>>
>> Altså de samme pulser som tripcomputeren bruger?
>
> Ja
>
>> Hmmmm, skal du af med det gamle instrument panel?
>> Det ligner at det passer i en (min Mk.I.
>
> Jeg tror det vil være rimelig ubrugelig for dit vedkommende. Speedometeret
> er med en eller anden ASIC kreds og der er ingen justeringsmuligheder, så
> temmelig umuligt at få til at passe hvis man ikke bytter printpladerne
> m.m.

Det forstår jeg ikke helt.
Der er tale om at instrumentet skal interface til dette:
The sender unit is driven by compensating gears which ensure that the
frequency produced is always 1.3889 Hz/km/h or 5000 pulses/km regardless of
tyre size or vehicle type etc.


>>>>> Så mangler jeg kun at indbygge SATC modulet, men det bliver en endnu
>>>>> større ombygning som jeg er begyndt at forberede nu.
>>>>>
>>>>> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/618507.jpg
>>
>> Det ligner noget af en skovtur.
>
> Jep, jeg skal have lavet et PWM modul og have fat i 4 NTC følere (aner
> ikke karakteristikken) og en fotomodstand til måling af solindfald.

Mon ikke de bruger samme følere som til udendørs, der har du da 2 punktet på
karakteristikken:
-40ºC corresponds to a resistance value of 9.795 kOhms
+65ºC to a resistance value of 588.8 Ohms.

og husk så lige at det er en NTC med en 11k i parallel samt en kondensator.

PWM kan jo være noget med en PIC og noget FET værk



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i



Tom (02-03-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 02-03-07 16:58


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45e73bd0$0$52166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> Jeg tror det vil være rimelig ubrugelig for dit vedkommende.
>> Speedometeret er med en eller anden ASIC kreds og der er ingen
>> justeringsmuligheder, så temmelig umuligt at få til at passe hvis man
>> ikke bytter printpladerne m.m.
>
> Det forstår jeg ikke helt.
> Der er tale om at instrumentet skal interface til dette:
> The sender unit is driven by compensating gears which ensure that the
> frequency produced is always 1.3889 Hz/km/h or 5000 pulses/km regardless
> of tyre size or vehicle type etc.

Problemet opstår når man vil passe et nyt speedometer ned i det gamle
flex-print


>>>>>> Så mangler jeg kun at indbygge SATC modulet, men det bliver en endnu
>>>>>> større ombygning som jeg er begyndt at forberede nu.
>>>>>>
>>>>>> http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/618507.jpg
>>>
>>> Det ligner noget af en skovtur.
>>
>> Jep, jeg skal have lavet et PWM modul og have fat i 4 NTC følere (aner
>> ikke karakteristikken) og en fotomodstand til måling af solindfald.
>
> Mon ikke de bruger samme følere som til udendørs, der har du da 2 punktet
> på karakteristikken:
> -40ºC corresponds to a resistance value of 9.795 kOhms
> +65ºC to a resistance value of 588.8 Ohms.
>
> og husk så lige at det er en NTC med en 11k i parallel samt en
> kondensator.

Okay det anede jeg ikke engang. Hvor har du fundet denne info?


> PWM kan jo være noget med en PIC og noget FET værk

Jep, jeg regner med at 3-4 FET'er i parallel burde kunne trække de 30A som
ventilatoren bruger.

--
Tom



Uffe Bærentsen (02-03-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 02-03-07 23:32


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45e84969$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Problemet opstår når man vil passe et nyt speedometer ned i det gamle
> flex-print

Det er til at klare.



>>> Jep, jeg skal have lavet et PWM modul og have fat i 4 NTC følere (aner
>>> ikke karakteristikken) og en fotomodstand til måling af solindfald.
>>
>> Mon ikke de bruger samme følere som til udendørs, der har du da 2 punktet
>> på karakteristikken:
>> -40ºC corresponds to a resistance value of 9.795 kOhms
>> +65ºC to a resistance value of 588.8 Ohms.
>>
>> og husk så lige at det er en NTC med en 11k i parallel samt en
>> kondensator.
>
> Okay det anede jeg ikke engang. Hvor har du fundet denne info?

TIS.


>> PWM kan jo være noget med en PIC og noget FET værk
>
> Jep, jeg regner med at 3-4 FET'er i parallel burde kunne trække de 30A som
> ventilatoren bruger.

Har du da ikke nogen FET der kan klare 65A?
FMM65 feks. hvor du så kun bruger den ene halvdel.
Du kan finde datablad her:
alldatasheet.com søg på FMM65-015P



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i



Uffe Bærentsen (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 03-03-07 00:09


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45e8a5e6$0$52098$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Har du da ikke nogen FET der kan klare 65A?
> FMM65 feks. hvor du så kun bruger den ene halvdel.
> Du kan finde datablad her:
> alldatasheet.com søg på FMM65-015P

og så glemte jeg lige driveren til den:
TC4427 datablad findes på samme hjemmeside



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i



Tom (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 03-03-07 00:43


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45e8a5e6$0$52098$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:45e84969$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Problemet opstår når man vil passe et nyt speedometer ned i det gamle
>> flex-print
>
> Det er til at klare.

Jo, men jeg skal have det hele skilt ad en gang til. Min benzinmåler viser
mere og mere jo mindre der er i tanken. Det er temmelig umuligt at venne sig
til


>>>> Jep, jeg skal have lavet et PWM modul og have fat i 4 NTC følere (aner
>>>> ikke karakteristikken) og en fotomodstand til måling af solindfald.
>>>
>>> Mon ikke de bruger samme følere som til udendørs, der har du da 2
>>> punktet på karakteristikken:
>>> -40ºC corresponds to a resistance value of 9.795 kOhms
>>> +65ºC to a resistance value of 588.8 Ohms.
>>>
>>> og husk så lige at det er en NTC med en 11k i parallel samt en
>>> kondensator.
>>
>> Okay det anede jeg ikke engang. Hvor har du fundet denne info?
>
> TIS.

Hmm, må vist hellere prøve at læse lidt igen. Synes bare det er underligt at
man både stopper modstand og kondensator på en ntc modstand.
hehe, "jeg" producerer endda adskillige hundrede tusinder ntc temperatur
sensorer hvert år, så hvis jeg bare vidste karakteristikken, så kunne jeg
lave en perfekt sensor der vil koste ca. 10 Kr modsat Fords man skal betale
400 Kr for og som er gået i stykker.



>>> PWM kan jo være noget med en PIC og noget FET værk

SATC modulet leverer et PWM signal ud, så det er kun drivertrinnet man skal
ekstra tilslutte. Jeg kunne forestille mig at Fords PWM-relay som de kalder
det, er rasende dyrt, så jeg bygger det nok selv med nogle transistorer.


>> Jep, jeg regner med at 3-4 FET'er i parallel burde kunne trække de 30A
>> som ventilatoren bruger.
>
> Har du da ikke nogen FET der kan klare 65A?

Jeg har nogle highside mosfet som skulle kunne klare 80A, men i praksis
bliver de tæske varme bare de skal trække 10A ved 2 KHz.

> FMM65 feks. hvor du så kun bruger den ene halvdel.
> Du kan finde datablad her:
> alldatasheet.com søg på FMM65-015P

Tak

--
Tom



Uffe Bærentsen (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 03-03-07 01:17


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45e8b66a$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jo, men jeg skal have det hele skilt ad en gang til. Min benzinmåler viser
> mere og mere jo mindre der er i tanken. Det er temmelig umuligt at venne
> sig til

Byttet om på 2 ledninger, eller hvad?


>>>>> Jep, jeg skal have lavet et PWM modul og have fat i 4 NTC følere (aner
>>>>> ikke karakteristikken) og en fotomodstand til måling af solindfald.
>>>>
>>>> Mon ikke de bruger samme følere som til udendørs, der har du da 2
>>>> punktet på karakteristikken:
>>>> -40ºC corresponds to a resistance value of 9.795 kOhms
>>>> +65ºC to a resistance value of 588.8 Ohms.
>>>>
>>>> og husk så lige at det er en NTC med en 11k i parallel samt en
>>>> kondensator.
>>>
>>> Okay det anede jeg ikke engang. Hvor har du fundet denne info?
>>
>> TIS.
>
> Hmm, må vist hellere prøve at læse lidt igen. Synes bare det er underligt
> at man både stopper modstand og kondensator på en ntc modstand.
> hehe, "jeg" producerer endda adskillige hundrede tusinder ntc temperatur
> sensorer hvert år, så hvis jeg bare vidste karakteristikken, så kunne jeg
> lave en perfekt sensor der vil koste ca. 10 Kr modsat Fords man skal
> betale 400 Kr for og som er gået i stykker.

Det står 'gemt':
Workshop manuals
din bil
419-10: MULTIFUNCTION ELECTRONIC MODULES
og så er der dømt læsning

Workshop Manuals
min bil
«Section 33-04: Trip Computer»
«DESCRIPTION AND OPERATION»
Der står det med de 11kohm.

>>>> PWM kan jo være noget med en PIC og noget FET værk
>
> SATC modulet leverer et PWM signal ud, så det er kun drivertrinnet man
> skal ekstra tilslutte. Jeg kunne forestille mig at Fords PWM-relay som de
> kalder det, er rasende dyrt, så jeg bygger det nok selv med nogle
> transistorer.

Så er koen jo kommet væk fra isen.


>>> Jep, jeg regner med at 3-4 FET'er i parallel burde kunne trække de 30A
>>> som ventilatoren bruger.
>>
>> Har du da ikke nogen FET der kan klare 65A?
>
> Jeg har nogle highside mosfet som skulle kunne klare 80A, men i praksis
> bliver de tæske varme bare de skal trække 10A ved 2 KHz.

Kig på Rds on, den skal jo helst være lav.


>> FMM65 feks. hvor du så kun bruger den ene halvdel.
>> Du kan finde datablad her:
>> alldatasheet.com søg på FMM65-015P
>
> Tak

Velbekomme



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste