Lidt til bålet
Fra : Leonard

Dato : 27-02-07 14:38

At en radarmåling kan være forkert vidste vi jo godt.
At ATK også kan lave fejl er vel heller ingen nyhed.
Men mon ikke tegningen, der forsøger at forklare det her er forkert?
http://borsen.dk/nyhed/104816/

Nyheden er måske at det er lykkes en bilist at blive frifundet.

--
Leonard

Fra : RP

Dato : 27-02-07 14:56

> At en radarmåling kan være forkert vidste vi jo godt.
> At ATK også kan lave fejl er vel heller ingen nyhed.
> Men mon ikke tegningen, der forsøger at forklare det her er forkert?http://borsen.dk/nyhed/104816/

Hvorfor er den forkert?

Fra : Leonard

Dato : 27-02-07 15:11

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> wrote:

>Hvorfor er den forkert?

Jeg er ikke sikker, derfor spørger jeg, men når radarstrålen rammer en
bil, der kører 50 km/t den ene vej og afbøjes for at ramme en der
kører 60 km/t den anden vej, så tror jeg ikke strålen komemr tilbage
med et gyldigt resultat.
Men jeg kan forestille mig at radarstrålen kan bøjes til siden og
ramme en bil skråt bagved eller foran den, der bliver fotograferet,
også så det på billedet ser ud som om der kun er en bil.
Men jeg ved det ikke, det er derfor jeg spørger.

--
Leonard

Fra : Leonard

Dato : 27-02-07 16:11

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> wrote:

>Hvorfor er den forkert?

Ifølge DR P3s udlægning, så var det en bilist, der holdt stille for at
dreje til højre, der blev fotograferet - og så kan jeg forstå
tegningen. Men på tegningen er det angivet at den uskyldige bil også
bevæger sig - og i den situation er det jeg ikke tror det kan lade sig
gøre at få en fejlmåling.

--
Leonard

Fra : alexbo

Dato : 27-02-07 16:42

"Leonard" skrev

> Nyheden er måske at det er lykkes en bilist at blive frifundet.

Ja, men det er ikke helt nemt at gennemskue hvad der fik dommeren til at
vurdere at radarmålingen var forkert.
Tegningen forklarer heller ingen ting.

Men det forklarer måske emnelinien, tegning, artikel og indlæg skal bare
smides på bålet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-02-07 07:39

alexbo wrote:
> [...]
> Tegningen forklarer heller ingen ting.
>
> Men det forklarer måske emnelinien, tegning, artikel og indlæg skal

Bilisten der blev målt var ved at lave en snæver manøvre, det kunne ses på
billedet og blev understøttet af vidner.

En anden bil blev så målt...

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500