Faceliftet Fabia - skal man vente?
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-02-07 10:46

Hey

For en måned siden købte vi en Fabia Combi. Den er vi ret tilfredse med! Nu
har vi brug for en ny bil nummer 2, og vil gerne have en Fabia Hatchback.
Men der kommer en faceliftet udgave i starten af maj, og vi SKAL bruge en
bil på fredag og fremefter!

1) Et bud på nypris forskellen på ny og 'gammel' version?

2) Bliver det et problem at sælge en 'gammel' version igen om 3-4 år
fremfor en faceliftet?

3) Nogen, der ved, hvad faceliftet består i?

4) Ville i selv vente og finde alternative løsninger i mellemtiden?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 27-02-07 11:36

"Bo Kamp Dudek" <bo@familiendudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 3) Nogen, der ved, hvad faceliftet består i?
>
> 4) Ville i selv vente og finde alternative løsninger i mellemtiden?

Hvis i skal bruge en bil på fredag giver det jo sig selv, så kan i jo ikke
vente.

Men jeg ville helt klart vente. Der sker rigtig meget mellem Fabia 1 og 2.
Den bygger på en helt ny platform, med nye ophæng, nogenlunde det samme som
skete mellem Octavia 1 og 2. Dette vil formentlig give væsentlig bedre
køreegenskaber. Endvidere er den nye model fræk at se på, hvilket den gamle
ikke helt kan prale af. Jeg tror ikke prisen stiger helt vild med den nye
model, da der er meget stor konkurrence i netop denne bilklasse, hvor bl.a
swiften hærger, med lave priser.

Jeg tror næppe det bliver noget problem at komme af med en fabia på noget
som helst tidspunkt, gammel som ny. Det er rigtig populær bil også som
brugt, så priserne skal nok holde. Se igen blot med Octaivaen, de gamle
O1'ere holder stadig priserne pænt. Jeg kan sige jeg kørte i en Octaiva TDI
i 4 år fra ny, solgte den efter 100000 km, og tabte 60000 kr på den. Da jeg
solgte den havde den nye model været på markedet i over 1½ år, så der var i
hvert fald ingen indvirkning på prisen.

Men hvis i skal bruge en bil nu, hvorfor så dete indlæg

Mvh
Jakob Skovgaard

Fra : BJ

Dato : 27-02-07 11:39

"Bo Kamp Dudek" <bo@familiendudek.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 3) Nogen, der ved, hvad faceliftet består i?

Den har da været omtalt i aviserne:

http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4263712/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leo_Jensen

Dato : 27-02-07 11:58

On Feb 27, 11:36 am, "Jakob Skovgaard" <noway@com> wrote:

> [...]
> hvert fald ingen indvirkning på prisen.
>
> Men hvis i skal bruge en bil nu, hvorfor så dete indlæg

Bo skriver jo selv, om han skal overveje alternative løsninger (til at
købe en bil NU). Det kunne jo nemt tænkes at være billigere/bedre i
længden at leje en bil i en måneds tid eller hvor lang til der nu er
til introduktionen. Jeg ville købe f.eks. en Favorit og køre i den til
den anden var klar til salg.
Det kunen endda tænkes at forhandleren har noget brugt stående, man
kan købe/leje/lease i perioden. Han er sikkert til at snakke med, hvis
der venter en slutseddel forude.

MVH Leo

Fra : J

Dato : 27-02-07 12:08

On Tue, 27 Feb 2007 10:46:18 +0100, Bo Kamp Dudek
<bo@familiendudek.dk> wrote:

> [...]
>
>3) Nogen, der ved, hvad faceliftet består i?
>
>4) Ville i selv vente og finde alternative løsninger i mellemtiden?

Ja, vente. Om ikke andet så på, at et prisfald intræder på den gamle
model.

mvh

John