Ny mazda 6
Fra : Klaus Andersen

Dato : 27-02-07 01:07

Nogen der ved hvornår der kommer en ny Mazda 6?

Jeg mener at den nuværende er faceliftted allerede i 2005? så mon ikke der
er noget på trapperne?.

Mvh

KA

Fra : BJ

Dato : 27-02-07 01:13

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nogen der ved hvornår der kommer en ny Mazda 6?

Ikke umiddelbart

> Jeg mener at den nuværende er faceliftted allerede i 2005? så mon ikke der
> er noget på trapperne?.

Jeg tror denne her skal på markedet først:

http://www.cx-7.mazda.co.jp/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 27-02-07 01:21

KLIP

> Ikke umiddelbart

> Jeg tror denne her skal på markedet først:
>
> http://www.cx-7.mazda.co.jp/

Jeg kan ikke umiddelbart se den store forskel, men dette skulle være seneste
aftapning:

http://pictures.topspeed.com/cars/mazda/mazda-6-ar25467/IMG/jpg/2/MAZDA6_Wgn_f_3-4w.jpg

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-02-07 07:11

> [...]
>
> KLIP

> Jeg kan ikke umiddelbart se den store forskel, men dette skulle være

Hmmm... Fronten er lidt anderledes ihvf. Men i mine øjne ikke til det
bedre.

- Martin

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-02-07 08:00

Hej

BJ wrote:
> Jeg kan ikke umiddelbart se den store forskel, men dette skulle være seneste
> aftapning:
>
> http://pictures.topspeed.com/cars/mazda/mazda-6-ar25467/IMG/jpg/2/MAZDA6_Wgn_f_3-4w.jpg

Ja, det er den seneste, men med den amerikanske front, så vidt jeg ved.
Den ser en smule anderledes ud derovre.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-02-07 07:59

Hej

Klaus Andersen wrote:
> Nogen der ved hvornår der kommer en ny Mazda 6?
>
> Jeg mener at den nuværende er faceliftted allerede i 2005? så mon ikke der
> er noget på trapperne?.

Det var i gamle dage, at japanerne kom med en ny model hvert 4. år og
indimellem med et facelift. Den første Mazda 6 kom 2002-2005 og dernæst
den faceliftede udgave. Mazda 6 var så populær, at de ikke rigtig turde
ændre noget, så mit gæt er at der ikke sker noget før slut 2008 eller
engang i 2009.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Klaus Andersen

Dato : 27-02-07 18:14

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvornår der kommer en ny Mazda 6?

Nå men ... så lukkede den lokale mazda forhandler lidt op for posen.

Der kommer en ny model her til årsskiftet - men han ved intet om den.

Mvh

KA

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-02-07 20:17

Hej

Klaus Andersen wrote:
> Der kommer en ny model her til årsskiftet - men han ved intet om den.

Jeg fandt det her:
<http://www.worldcarfans.com/spyphotos.cfm/spyphotoid/6060816.003/country/jcf/Mazda/spy-photos-new-mazda6>

og den her:
<http://www.edmunds.com/insideline/do/GeneralFuture/articleId=109942#6>

og den her:
<http://www.worldcarfans.com/spyphotos.cfm/country/jcf/spyphotoID/6070226.002/mazda/spy-photos-new-mazda-6>

og sidste men ikke mindst:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_CD3_platform

Det sidste link sammenholdt med informationerne i de andre artikler
fortæller, at det ganske vist er en ny platform, men den er ikke nyere
end, at det "blot" er en viderudvikling af den nuværende Mazda 6 platform.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : BJ

Dato : 27-02-07 20:25

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> fortæller, at det ganske vist er en ny platform, men den er ikke nyere
> end, at det "blot" er en viderudvikling af den nuværende Mazda 6 platform.

Jeg kan, med min bedste vilje, ikke umiddelbart se nogen forskel til den,
jeg allerede har linket til:

http://www.topspeed.com/cars/mazda/mazda-6-ar25467.html

Hvori skulle forskellen ligge.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-02-07 21:06

Hej

BJ wrote:
> Hvori skulle forskellen ligge.?

Den du har linket til er fuldstændig magen til min + 18" fælge,
skørteset og en anden front. Modellen er bygget på CD3 platformen og i
2008 kommer der åbenbart en ny Mazda 6 som bygges på CD3-2 platformen
(lidt større).

De spionbilleder viser så præcis de samme baglygter som jeg har, men det
kan jo bare være forklædning.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk