Røgvendere og Mellemgasfordelere.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-02-07 22:48

Jeg er ked af det, gutter, men jeg har i en periode kørt i en lastbil
hvor begge dele var monteret.

Det er slut med at lave grin med de to ting.

På sådan en MAN er der et lille chickt hak for oven på afgangsrøret,
så røgen bliver fordelt, og ikke misfarver hele venstre side af bilen.

Den er ligeledes udstyret med noget MAN kalder Comfort-shift. Det er i
praksis bare en lille knap på siden af gearstangen der kan bruges i
stedet for koblingspedalen. Men den ordner faktisk selv mellemgassen.

Jeg er ked af det, men I må finde noget andet at lave sjov med.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-02-07 14:21

> [...]
> stedet for koblingspedalen. Men den ordner faktisk selv mellemgassen.
>

> Jeg er ked af det, men I må finde noget andet at lave sjov med.

Det har vi hermed fundet.
Du har jo selv udnævnt dig til 'stillingen'

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Leonard

Dato : 27-02-07 14:32

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>Du har jo selv udnævnt dig til 'stillingen'

Røgvender- og mellemgasfordelerbestyrer.

Om et par år får han så autorisation og kan kaldes autoriseret og hvis
han læser videre kan det blive til en stats-autorisation

--
Leonard

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-02-07 14:39

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Røgvender- og mellemgasfordelerbestyrer.
>
> Om et par år får han så autorisation og kan kaldes autoriseret og hvis
> han læser videre kan det blive til en stats-autorisation

Indtil videre så er han blevet en autoriseret institution.
Så han er godt på vej

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-02-07 14:50

On Tue, 27 Feb 2007 14:38:58 +0100, "Uffe Bærentsen"

Se mit svar til Leonard.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-02-07 14:49

On Tue, 27 Feb 2007 14:31:42 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Røgvender- og mellemgasfordelerbestyrer.
>
>Om et par år får han så autorisation og kan kaldes autoriseret og hvis
>han læser videre kan det blive til en stats-autorisation

>--

At gøre grin med de ældre og svage i samfundet, det har i begreb om. I
skulle skamme Jer, skulle I. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-02-07 15:00

> At gøre grin med de ældre og svage i samfundet, det har i begreb om. I
> skulle skamme Jer, skulle I. *LOL*

Jeg får helt lyst til at citere BJ: Har vi det ikke herligt...

Udover det, så ved jeg faktisk ikke ret meget om din alder.
Antager den til at være 45-55.
At betragte dig som svag, vil nok være årets største fejltagelse.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Leonard

Dato : 27-02-07 15:06

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>At gøre grin med de ældre og svage i samfundet, det har i begreb om. I
>skulle skamme Jer, skulle I. *LOL*

Hvis vi tager den dagligdags brug 'ældre og svage' så hører jeg ofte
til i den gruppe, det tror jeg faktisk ikke du kan komme til. Hvis du
vil hører til en af disse massebetegnelser, så tror jeg den nærmeste
er "det grå guld", men om du er gammel nok til at komme med der ved
jeg ikke

--
Leonard

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-02-07 15:22

On Tue, 27 Feb 2007 15:05:33 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

> [...]
>vil hører til en af disse massebetegnelser, så tror jeg den nærmeste
>er "det grå guld", men om du er gammel nok til at komme med der ved

Det er for mig i bund og grund en talemåde, og jeg håber ikke du føler
dig stødt. Jeg véd jo hvad du har været udsat for.

Min begrundelse er, at manglende pigment i håret kan opfattes som
ældre, men der er stadig nok af det til at gi' morgenhår.

Det med svage kommer ind i billedet på den måde at et alt for stort
cigaretforbrug har gjort, at selv jævne stigninger er uovervindelige.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 27-02-07 15:28

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Det er for mig i bund og grund en talemåde, og jeg håber ikke du føler
>dig stødt. Jeg véd jo hvad du har været udsat for.

Jeg bliver ikke så let stødt

>Min begrundelse er, at manglende pigment i håret kan opfattes som
>ældre, men der er stadig nok af det til at gi' morgenhår.

Og der er jo så første del af det grå ...

>Det med svage kommer ind i billedet på den måde at et alt for stort
>cigaretforbrug har gjort, at selv jævne stigninger er uovervindelige.

.... ok, det er der ikke meget guld over

Men så har du jo virkeligt brug for en dobbelt røgvender for at klare
udsynet gennem forruden

Jeg husker forøvrigt godt besværet med at skulle pudse forrude hele
tiden, fordi der blev røget massivt i hyrevognen. Ikke at jeg af den
grund overvejede at holde op med at ryge. Det må da være endnu værre i
en lastbil, forruden er jo meget større.

--
Leonard

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-02-07 15:45

Folmer Rasmussen wrote:

> At gøre grin med de ældre og svage i samfundet, det har i begreb om. I
> skulle skamme Jer, skulle I. *LOL*

DET kunne aldrig falde os ind. Men da du jo er hverken eller såååeehh...

Ebbe

Fra : Gunna007

Dato : 27-02-07 16:54

> Jeg er ked af det, men I må finde noget andet at lave sjov med.

Okay, da.
Har du også svingkalytter ??
Eller invendige rumgevind ??

Hilsen G

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-02-07 13:38

"Gunna007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

> Eller invendige rumgevind ??

Fin eller grov?
Der er _stor_ forskel.

--
mvh Uffe

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-02-07 13:49

On Wed, 28 Feb 2007 13:37:49 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>"Gunna007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

>Fin eller grov?
>Der er _stor_ forskel.

>--

Det har du helt ret i.

Min kone er tre-sproglig korrespondent!

Grov - fin og mellem.

Og jeg er ikke i tvivl om hvilket sprog hun har valgt for dagen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 27-02-07 19:27

On 26 Feb., 22:48, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
> praksis bare en lille knap på siden af gearstangen der kan bruges i
> stedet for koblingspedalen. Men den ordner faktisk selv mellemgassen.

Alfa har det, når man gearer ned - Selespeed