Check Engine!
Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 26-02-07 19:25

Hej

En kontrollampe (Check Engine) er periodisk begyndt at tænde/lyse i min
Grand Vitara diesel.
Hvad betyder det? Skal jeg gå i panik eller hvad?
Bilen har været til (autoriseret) service for mindre end 1000 km. siden.

Mvh
Henning

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-02-07 19:51

Henning Mikkelsen wrote:
> En kontrollampe (Check Engine) er periodisk begyndt at tænde/lyse i
> min Grand Vitara diesel.
> Hvad betyder det? Skal jeg gå i panik eller hvad?

Næ, blot køre den til værksted til kontrol...
Det kan "blot" være fx en føler...

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 26-02-07 22:30

meddelelse news:45e32c19$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

> Næ, blot køre den til værksted til kontrol...
> Det kan "blot" være fx en føler...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
> Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort

Ok, så er jeg mere rolig.
Tak for svaret.

Mvh
Henning

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-02-07 06:02

Henning Mikkelsen wrote:
> Ok, så er jeg mere rolig.
> Tak for svaret.

Men se lige efter i din instruktionsbog, hvad de skriver om den lampe...

Fra : mfn

Dato : 27-02-07 12:50

meddelelse news:45e3bb51$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

Jeg havde en Swift hvor den lampe blinkede i det 1½ år jeg havde den, så tag
det bare roligt hvis bilen ellers opfører sig normalt.

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 27-02-07 13:31

"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tag
> det bare roligt hvis bilen ellers opfører sig normalt.

Jeg har lige talt med værkstedet, bilen skal selvfølgelig checkes igennem,
men
så længe den opfører sig normalt, siger de der ikke er noget problem i at
bruge den.
Den bliver fikset på næste tirsdag.

Mvh
Henning

Fra : BJ

Dato : 27-02-07 13:55

"Henning Mikkelsen" <mikmik@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> men
> så længe den opfører sig normalt, siger de der ikke er noget problem i at

Man kan i grunden fundere en del over, hvorfor de overhovedet har sat den
lampe i.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-02-07 13:58

Henning Mikkelsen wrote:

> Jeg har lige talt med værkstedet, bilen skal selvfølgelig checkes
> igennem, men
> så længe den opfører sig normalt, siger de der ikke er noget problem
> i at bruge den.

For vores Xsara fik vi denne beskrivelse af værkstedet:

Rød lampe: Skal ordnes NU!

Orange lampe: Skal checkes ved lejlighed.

> Den bliver fikset på næste tirsdag.

Lampen var orange så?

Ebbe

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 27-02-07 14:15

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> For vores Xsara fik vi denne beskrivelse af værkstedet:
>
> Rød lampe: Skal ordnes NU!
>
> Orange lampe: Skal checkes ved lejlighed.

> Lampen var orange så?
>
> Ebbe

Ja, - sjovt nok

Henning