nye dæk i tyskland
Fra : lhs

Dato : 25-02-07 22:41

Hej

skal have skiftet helårsdaæk på min Skoda Fabia i foråret, tænker lidt om
det kan betale sig at kombinere det med en shoppingtur til Flensburg.. med
andre ord, kan det betale sig at købe/ og få monteret dæk i tyskland..
adresser og erfarinmger efterlyses..

LHS

Fra : sailor99

Dato : 25-02-07 23:54

"lhs" <shane@(fjern)egt2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det kan betale sig at kombinere det med en shoppingtur til Flensburg.. med
> andre ord, kan det betale sig at købe/ og få monteret dæk i tyskland..

Hej!

Hele familien får service og handler dæk dernede. Dækpriserne er som regel ½
af de danske, og så får man 2 års garanti, som også dækker hærværk! Det
kender vi vist ikke herhjemme.

Her er adressen:
Autohaus Thurner GmbH & Co. KG
Osteralee 207
24944 Flensburg
Tlf: 0049 - 461 - 31990

http://www.autohaus-kath.flensburg.vw-partner.de/

Selvom der står Kath, er det det samme firma!
Åbningstider:
Man - Fre: 07.30 - 18.00
Lørdag: 08.30-12.30

Spørg efter Tina Høck - Hun taler perfekt dansk!

Mvh
Georg

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 04:15

sailor99 wrote:
> Hele familien får service og handler dæk dernede. Dækpriserne er som
> regel ½ af de danske, og så får man 2 års garanti, som også dækker
> hærværk! Det kender vi vist ikke herhjemme.

Hvad skal det sige? At hvis bilens dæk bliver sprættet op, så returnerer man
det med kvittering og får et nyt? Hvad med ½ nedslidte dæk?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-02-07 08:14

M. Nielsen wrote:

> Hvad skal det sige? At hvis bilens dæk bliver sprættet op, så
> returnerer man det med kvittering og får et nyt? Hvad med ½ nedslidte
> dæk?

Svaret er at dækkene bliver erstattet. Jeg oplevede det selv under et besøg
hos førnævnte firma.

Som medlem af www.clubgolf.dk får du desuden procenter på stumperne.

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 10:13

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Svaret er at dækkene bliver erstattet. Jeg oplevede det selv under et
> besøg hos førnævnte firma.

Det var da helt utroligt. Jeg har krevet til dem vedr. nogle Conti dæk.
Håber at de har en god pris dernede.

Fra : Tom

Dato : 26-02-07 18:41

"sailor99" <sailor99@(fjern)oekgnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hele familien får service og handler dæk dernede. Dækpriserne er som regel
> ½ af de danske, og så får man 2 års garanti, som også dækker hærværk! Det
> kender vi vist ikke herhjemme.

Nu har jeg heller ikke forespurgt hos denne forhandler, men det er nu ikke
mit indtryk at man sparer hverken 50 eller 1% ved at købe dæk ved pusherne i
tyskland (jeg medregner ikke daekonline og deres manglende montage)

Jo det vil sige hvis man køber regummirerede dæk så er det godt nok billige
i tyskland. Jeg har set nye dæk til 20-30 Euro stykket

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 20:44

sailor99 wrote:
> Spørg efter Tina Høck - Hun taler perfekt dansk!

Har du evt. en mailadresse på hende? Den anden svarer de vist ikke på.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 01:33

sailor99 wrote:
> [...]
> regel ½ af de danske, og så får man 2 års garanti, som også dækker
> hærværk! Det kender vi vist ikke herhjemme.

Jeg har spurgt på et par Continental Premium Contact 2 205/55-16 91V, og fik
svaret, at de kunne skaffe 91W til 112,5 Euro/stk. inkl. montering. Det er
vist ikke lige halv pris af herhjemme desværre.

Fra : Tom

Dato : 02-03-07 16:49

"M. Nielsen" <-> skrev i en meddelelse

> Jeg har spurgt på et par Continental Premium Contact 2 205/55-16 91V, og
> fik svaret, at de kunne skaffe 91W til 112,5 Euro/stk. inkl. montering.
> Det er vist ikke lige halv pris af herhjemme desværre.

hehe, regnede jeg nu heller ikke med.

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 03-03-07 15:44

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Een fra denne gruppe har positiv erfaring med følgende:
Priserne skulle kunne matche reifendirekt!
Reifen Meerbach
Langberger Wegt25www.reifendirekt.de
24941tFlensburg© Delticom
Öffnungszeiten: Mo.-Fr. 8.00 - 17.00 Uhr, Sa. 8.00 - 12.00 Uhr

Koster bare 79 euro stykket hos www.reifendirekt.de

Fra : Aksel

Dato : 26-02-07 19:00

> [...]
> det kan betale sig at kombinere det med en shoppingtur til Flensburg.. med
> andre ord, kan det betale sig at købe/ og få monteret dæk i tyskland..

Har flere gange handlet hos "Reifen Meerbach" jeg kan ikke huske adressen,
men de ligger lige ved Citti, drej til højre i lyskrydset hvor man kører ind
på Citti parkeringspladsen, der står et skilt i krydset.

Hilsen Aksel

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 20:41

Er de billigere end i DK? Eller billigere end fx. www.daekonline.dk ?

Fra : Aksel

Dato : 27-02-07 22:33

> Er de billigere end i DK? Eller billigere end fx. www.daekonline.dk ?

De monterer for Reifendirekt, deres adresse og monteringspriser er her

http://www.montagestation.de/1.7274.html

Hilsen Aksel

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 03:02

Aksel wrote:
> De monterer for Reifendirekt, deres adresse og monteringspriser er her
> http://www.montagestation.de/1.7274.html

15 euro/112 dkr. pr. hjul??? Det lyder ikke specielt billigt.

MVH Peter

Fra : Aksel

Dato : 28-02-07 17:39

"Peter S." <-> skrev i en meddelelse

> 15 euro/112 dkr. pr. hjul??? Det lyder ikke specielt billigt.
>
> MVH Peter

Det ved jeg ikke, kan du montere et dæk og afbalancere det for mindre?

Plejer det ikke at koste ca. 100 kr for afbalancering, de firmaer der linkes
til fra www.daekonline.dk nævner ikke afbalancering i deres priser.

Hilsen Aksel

Fra : BJ

Dato : 28-02-07 17:41

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

KLIP

> Plejer det ikke at koste ca. 100 kr for afbalancering, de firmaer der
> linkes til fra www.daekonline.dk nævner ikke afbalancering i deres priser.

Er det på stål eller alu.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 21:11

Aksel wrote:
> [...]
> mindre?
> Plejer det ikke at koste ca. 100 kr for afbalancering, de firmaer der

Men hvorfor køre helt til Tyskland for at få dem monteret og afballanceret,
når det koster det samme i DK? Der skal vel normalt være en fordel ved at
køre til udlandet?