Køb af bil i Tyskland
Fra : Ole H

Dato : 25-02-07 22:15

Hej alle sammen

Jeg overvejer at skifte min Passat Limo fra 1996 ud men en tysk Mercedes 300
E.

Jeg har sat mig ind i de forskellige procedure omkring reglerne på
nedensående link og SKATs hjemmeside, hvor man kan finde en ca. afgift ved
importen af en bestemt type bil.

http://www.hi-speed.dk/Guide_Import/Import.html

Det jeg mangler nu er nogle præferencer til nogle hærdelige forhandler mv...
i Tyskland.
Jeg er ikke blåøjet, en bilsælger er og bliver en bilsælger uanset hvilke
land han kommer fra(-;

Jeg hører meget gerne om andres efaringer, både når det er gået godt og når
det er gået mindre godt!

Er der særlige ting man bør være opmærksom på! Jeg har styr på det mekaniske
mv.. på biler og motorcykler gennem mange år med gamle biler og
motorcykler(-;

Hilsen Ole H

snailes772@2300hotmail.com

Fjern 2300 hvis du skriver direkte

Fra : Mogens...

Dato : 03-03-07 15:49

"Ole H" <snailes772@2300hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det jeg mangler nu er nogle præferencer til nogle hærdelige forhandler
> mv... i Tyskland.

Hørte lige om en svensker, der havde købt en AMG C36 ubeset og
ver telefonen af en tysk aut. MB-forhandler. Pris 300.000 kr, som
han betalte pr bankoverførsel og bestilte en vognmand. Da bilen duk-
kede op kunne den ikke køre, fordi elektronikken var fucked up. Så det...

> Jeg er ikke blåøjet, en bilsælger er og bliver en bilsælger uanset hvilke
> land han kommer fra(-;

Nej, sådan er det ikke !

> [...]
> Er der særlige ting man bør være opmærksom på! Jeg har styr på det
> mekaniske mv.. på biler og motorcykler gennem mange år med gamle biler og

Den sidste vi importerede i fredags havde Dekra Siegel - en uvildig god-
kendelse inkl. testfahrt, udført on location af Dekra, der er at sammen-
ligne med TÜV. Dekra Siegel er en skriftlig vurdering af bilen - hvad
kan man ønske sig mere...