Elendig Mondeo centrallås med hemmelig dio~
Fra : Thomas H.

Dato : 25-02-07 16:12

Min fjernbetjening til mondeoen er mildt sagt elendig, jeg har endnu ikke
fundet ud af om man skal trykke 10 gange, trykke hårdt eller holde knappen
nede, før den åbner dørene. Det er især svært fordi man skal dobbeltklikke
for at åbne alle dørene. (har skiftet batteri)

Jeg prøvede at åbne den, men kan ikke lige komme ned til knapperne der måske
skal ha' et skvat kontaktrens, men da jeg åbnede den opdagede jeg noget
andet, en lysdiode der sidder på senderen :
http://snabelapunktumdk.dk/Diode.jpg

Nogen der har en anelse om hvad den laver?

Den er jo med radiosender så det er vel ikke en infrarød diode, og når
kappen er på er den totalt dækket af plastic, så det er ikke en defekt hvid
lysdiode til af finde nøglehullet - hvad laver den der??

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : ShutEye

Dato : 25-02-07 16:33

> http://snabelapunktumdk.dk/Diode.jpg

Kan ikke se billedet?

Fra : Thomas H.

Dato : 25-02-07 16:35

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Kan ikke se billedet?

Hmm, virker fint hos mig da

Fra : ShutEye

Dato : 25-02-07 17:13

> Hmm, virker fint hos mig da

Også her nu ...

Fra : Brian

Dato : 25-02-07 16:47

Thomas H. wrote:

> Den er jo med radiosender så det er vel ikke en infrarød diode, og når
> kappen er på er den totalt dækket af plastic, så det er ikke en
> defekt hvid lysdiode til af finde nøglehullet - hvad laver den der??

Godt spørgsmål - er du sikker på at plastic'en ikke har gennemgang for lyset
fra en infrarød diode ?

Holdt det op mod f.eks et lysstofrør, så kan du se det.

Hvad formålet skal være med en infrarød diode der, kan jeg dog ikke lige
gennemskue.

/Brian

Fra : Thomas H.

Dato : 25-02-07 16:58

> [...]
>
> Holdt det op mod f.eks et lysstofrør, så kan du se det.
>
> Hvad formålet skal være med en infrarød diode der, kan jeg dog ikke lige

Jeg har prøvet at se det gennem mit videokamera, og der er ingen blink - i
øvrigt et godt trick hvis I ikke vidste det, I kan checke fjernbetjeninger
til f.eks. dvd'en med et kamera, da de sagtens kan se infrarødt lys.

Fra : Brian

Dato : 25-02-07 17:13

Thomas H. wrote:

> Jeg har prøvet at se det gennem mit videokamera, og der er ingen
> blink -

Nææ, men hvis ikke plastik'et er gennemsigtigt i UV lys, ved du da hvad
dioden _ikke_ skal bruges til.

På den anden side plejer infrarøde dioder ikke at være røde ?

> i øvrigt et godt trick hvis I ikke vidste det, I kan checke
> fjernbetjeninger til f.eks. dvd'en med et kamera, da de sagtens kan
> se infrarødt lys.

Jeg bruger det en del på jobbet - gudskelov for gutten der fandt på at smide
kamera i mobiltelefonen

/Brian

Fra : tom jensen

Dato : 25-02-07 16:55

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> nede, før den åbner dørene. Det er især svært fordi man skal dobbeltklikke
> for at åbne alle dørene. (har skiftet batteri)

hej

har du prøvet at stramme de forbindelser til batteriet .
da jeg døjede med samme problem med min focus fjernbetjening og også havde
skiftet batteri,prøvede jeg at stramme dem .
efter det har det virket perfekt.

mvh tom

-
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Thomas H.

Dato : 25-02-07 16:59

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev i en meddelelse

> [...]
> da jeg døjede med samme problem med min focus fjernbetjening og også havde
> skiftet batteri,prøvede jeg at stramme dem .

Lidt, men måske skulle jeg lige prøve at give den gas

Fra : Tom

Dato : 25-02-07 19:06

> [...]
> kappen er på er den totalt dækket af plastic, så det er ikke en defekt
> hvid lysdiode til af finde nøglehullet - hvad laver den der??

Hvilken type er det?
http://www.mirez.co.uk/Keys.htm

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 25-02-07 19:21

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken type er det?
> http://www.mirez.co.uk/Keys.htm

type 10

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 23:12

> Hvilken type er det?
> http://www.mirez.co.uk/Keys.htm

Dioden er åbenbart til at programmer nølen med ifølge den side som Tom har
et link til, så tak Tom.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Thomas H.

Dato : 26-02-07 16:44

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Dioden er åbenbart til at programmer nølen med ifølge den side som Tom har
> et link til, så tak Tom.

Hvor læser du det? Jeg læser at det er lysdioden i intrumentbrættet (ved
uret) der lyser.

Fra : Tom

Dato : 26-02-07 18:35

> Dioden er åbenbart til at programmer nølen med ifølge den side som Tom har
> et link til, så tak Tom.

hehe, nej det er det med garanti ikke. Fords nøgler bliver programmeret ved
først at bruge den røde nøgle og derefter isætte en sort nogle som skal have
keycoden programmeret.

Det siger sig selv at hvis der er tale om en lysdiode hvilket det unægtelig
tyder på, så er det enten fordi det er en option man har "glemt" at fjerne
da printpladen i nøglen blev monteret, eller også er det sorte plastic
alligevel synlig over for IR lys og kan måske bruges til nogle ford modeller
med IR-modtager i stedet for radio.

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 26-02-07 19:16

> [...]

> plastic alligevel synlig over for IR lys og kan måske bruges til nogle
> ford modeller med IR-modtager i stedet for radio.

Hmmm det tror jeg altså heller ikke rigtig på, man "glemmer" ikke at fjerne
en diode, muligvis er printpladen den samme, men så bliver den ikke
monteret.
Jeg ved ikke om det er muligt at lyse i gennem nogle former for sort
plastic, jeg tror det ikke, og hvis man kunne, ville det svække lyset
betydeligt, så det ville være dumt.

Men hvad pokker den så laver, har jeg ikke en idé om

Thomas

Fra : Tom

Dato : 26-02-07 19:34

> [...]
> Jeg ved ikke om det er muligt at lyse i gennem nogle former for sort
> plastic, jeg tror det ikke, og hvis man kunne, ville det svække lyset

Men jeg tror det stadig
Det kan let være at underleverandøren ikke lige har kunnet levere det
ønskede print til tiden og så havde nogle andre færdig monterede til f.eks
en sofus liggende til lev.

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 26-02-07 21:44

Thomas H. wrote:

> Jeg ved ikke om det er muligt at lyse i gennem nogle former for sort
> plastic, jeg tror det ikke, og hvis man kunne, ville det svække lyset
> betydeligt, så det ville være dumt.

Det kan man sagtens, jeg roder en del med det på jobbet. Når bare plasten
giver "adgang" for det rette lys, svækker det ikke lysstyrken nævneværdigt.
Til gengæld holder det alt andet lys ude, så f.eks sollyset ikke forstyrrer.
Som sagt før; hold det op mod et lysstofrør og tjek.

/Brian

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-02-07 21:04

> [...]

> plastic alligevel synlig over for IR lys og kan måske bruges til nogle
> ford modeller med IR-modtager i stedet for radio.

Min 'deo har da haft IRstyret centrallås.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 23:03

> [...]
> nede, før den åbner dørene. Det er især svært fordi man skal dobbeltklikke
> for at åbne alle dørene. (har skiftet batteri)

Har samme fjernbetjening og her skal man holde knappen nede ved åben og
låse, åbning af bagklap skal der dobbelt klikkes.

Dioden ved jeg ikke hvad er til eller for, men vender tilbage hvis jeg
finder en forklarning.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.