Fejl i airbag - Solved
Fra : Tom

Dato : 25-02-07 13:20

Jubii, længe leve internettet.

Har i et kort stykke tid haft fejl i airbaggen.

Loop:
4 blink
pause
Endloop

Der stod intet om fejlkoder i hverken Ford TIS eller i Haynes kun at den
skulle på værksted. Som jyde er det jo fæl musik at køre på et dyrt
værksted, så efter lidt søgen på nettet fandt jeg andre der har haft samme
fejlkode.

4 blink = Error in driver or passenger seat airbag

Næsten samstemmende sagde alle at det plejede at være de gule stik under
sædet i den ene eller anden side. Ganske rigtigt. Stikkene så godt nok ud
som nye men må alligevel have haft en løs forbindelse for efter lidt
rensning og kontaktrens er fejlene på airbagcomputeren nu væk )

Var eller lidt spændt da batteriet skulle sættes til igen og jeg pludselig
skulle stå med 4 poser der popper ud

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-02-07 13:27

> [...]
> som nye men må alligevel have haft en løs forbindelse for efter lidt
> rensning og kontaktrens er fejlene på airbagcomputeren nu væk )

Jeg troede faktisk kun at det var Citroen og Peugeot som havde denne slags
fejl ?? - der er det nemlig et kendt problem.
Men det var da godt at muldvarpen ikke skulle vækkes af vinterhiet..

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Tom

Dato : 25-02-07 13:37

> Jeg troede faktisk kun at det var Citroen og Peugeot som havde denne slags
> fejl ?? - der er det nemlig et kendt problem.
> Men det var da godt at muldvarpen ikke skulle vækkes af vinterhiet..

Jep jeg er temmelig sikker på at indkøbchefen hos Ford i Kõln tidl. har
været ansat hos Citroen

Men nu kan jeg så bruge de sparede penge på nye tromler (igen igen). De blev
begge skæve af en gang hvor håndbremsekablet hang fast med let bremsende
tromler.
Øv nu begynder alle de kendte og kedelige gammelbilsfejl at komme. Efter den
snart bliver 10 år og 330.000 Km

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-02-07 09:57

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Men nu kan jeg så bruge de sparede penge på nye tromler (igen igen). De
> blev begge skæve af en gang hvor håndbremsekablet hang fast med let
> bremsende tromler.

Har jeg endnu tilgode at opleve.

> Øv nu begynder alle de kendte og kedelige gammelbilsfejl at komme. Efter
> den snart bliver 10 år og 330.000 Km

Så er der jo kun 1 kur:
Skift den 4-hjulede ud.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Tom

Dato : 26-02-07 18:30

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Har jeg endnu tilgode at opleve.

> Så er der jo kun 1 kur:
> Skift den 4-hjulede ud.

Jeg kan ikke bestemme mig for hvad jeg ellers vil ha'
Langt de fleste biler synes jeg er tudegrimme og dem der ser godt ud dem har
jeg ikke råd til.
Fruen og jeg diskuterer ofte hvor utrolig dårlig bildesignere er blevet. Ja
ved sådan noget som Berlingo, Verso, Suzuki og Huyndai er vi begge ved at
ørle fælt

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-02-07 21:01

> Jeg kan ikke bestemme mig for hvad jeg ellers vil ha'

Det er da 'kun' at lave en prioriteret liste.

> Langt de fleste biler synes jeg er tudegrimme og dem der ser godt ud dem
> har jeg ikke råd til.

Når du en gang har lavet et 'røverkøb' (citat: Tom),
så må det være muligt endnu en gang

> Fruen og jeg diskuterer ofte hvor utrolig dårlig bildesignere er blevet.
> Ja ved sådan noget som Berlingo, Verso, Suzuki og Huyndai er vi begge ved
> at ørle fælt

Mavesyre er ikke godt for billak, især ikke de nye vandbaserede, har jeg
hørt

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet