Abs Fejl i Ford Sofus
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 23-02-07 08:17

Hej. Her til morgen hvor man kæmpede sig igennem forskellige snedriver,
begynde Abs lampen og håndbremse lampen pludselig at lyse. Er det noget sne
der har sat sig et eller andet sted eller er det noget der er værre ?
Mvh Jens

Fra : Klaus G.

Dato : 23-02-07 10:28

> [...]
> sne
> der har sat sig et eller andet sted eller er det noget der er værre ?
På min fabia lyste ABS lampen også efter en lang tids legen i sneen :)
Stoppede bilen, og startede den igen. Så virkede ABS'en igen.

Så det er temlig sikkert kun fordi der er noget sne som driller et sted.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-02-07 13:27

> [...]
> Stoppede bilen, og startede den igen. Så virkede ABS'en igen.
>
> Så det er temlig sikkert kun fordi der er noget sne som driller et sted.

På Mazda 626 kan du sætte ABS'en ud af drift ved blokere baghjulene med
håndbremsen, samtidig med at du bremser let på bremsepedalen.
Derefter lyser lampen og ABS'en er koblet af.

Michael

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-02-07 13:46

Jens Rasmussen skrev:
> [...]
> begynde Abs lampen og håndbremse lampen pludselig at lyse. Er det noget sne
> der har sat sig et eller andet sted eller er det noget der er værre ?

Ja det har jeg også prøvet både på min Mondeo og Escorten, der begyndte
de 2 lamper også at lyse efter en tur igennem en snedrive, men da jeg
slukkede bilen og startede den igen gik de ud, så går ud fra det bare er
noget sne som driller et sted.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.