MS Windows
briani 27239
Vista på bærbar med 512 MB ram ?
Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 10:23

Hej NG.

En bekendt er ved at investere i en Acer et eller andet. Jeg har bemærket at
den "kun" har 512 MB ram og præinstalleret Vista.
Jeg har selv en Acer med XP og samme ram-mængde og her kører det fint, men
jeg syntes at have hørt at Vista er en smule mere krævende.
Og hvad med processoren, det er en Celeron M430 med 1,7 ghz. Går det an ?

Masser af hilsner

Per.

Fra : BF2

Dato : 07-03-07 10:40

Hej Per

Download
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=42B5AC83-C24F-4863-A389-3FFC194924F8&displaylang=en
for at se, om din pc er klar. Er den ikke, så lad Vista være - det er lidt
tung...

BF2

Fra : jama

Dato : 07-03-07 10:58

Per Olsen wrote:
> [...]
> fint, men jeg syntes at have hørt at Vista er en smule mere krævende.
> Og hvad med processoren, det er en Celeron M430 med 1,7 ghz. Går det

Når den er med Vista, ja så må den ku klare det. Vista kan gøres smal, så
selv forholdsvis små PCer kan bruge OSet.
Mvh.Jama

Fra : @ndersen

Dato : 07-03-07 12:00

> [...]
> jeg syntes at have hørt at Vista er en smule mere krævende.
> Og hvad med processoren, det er en Celeron M430 med 1,7 ghz. Går det an ?

På min pc optager Vista ca halvdelen af den gigabyte ram min pc er udstyret
med.

Mvh
@ndersen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-03-07 12:15

> [...]
> jeg syntes at have hørt at Vista er en smule mere krævende.
> Og hvad med processoren, det er en Celeron M430 med 1,7 ghz. Går det an ?

Den kan måske nok køre Home Basic versionen - tror jeg nok den mindst
resourcekrævende version hedder. Den er så uden Aero (det flotte
brugerinterface).

Mvh.

Karsten

Fra : Jesper

Dato : 07-03-07 17:03

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg syntes at have hørt at Vista er en smule mere krævende.
> Og hvad med processoren, det er en Celeron M430 med 1,7 ghz. Går det an ?

Hej

Jeg har prøvet sådan en maskine fra Bilka, og gik slet ikke, den kørte så
langsomt at du tror det var løgn, og skrev på harddisken konstant. Men hvis
man slukkede for at der bruger bare lidt ram og resourser, så kan da godt
humpe lidt lidt bedre, men hvorfor så købe den med Vista? Jeg vil bestemt
ikke anbefale at investerer i den maskine med en Vista på!

Mvh

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 17:48

> [...]
> jeg syntes at have hørt at Vista er en smule mere krævende.
> Og hvad med processoren, det er en Celeron M430 med 1,7 ghz. Går det an ?

CPU er sikkert helt OK.
Men smid alt det ram i du har råd til.
1 GB er minimum til alm. brug.
Til spil kræves gerne 2 gb og lidt andre specs.
mht. CPU og sikkert Gfx.

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-07 17:35

Jeg takker for svarene. Det var egentlig også hvad jeg selv havde gættet mig
til, men det er jo rart at få det bekræftet.
Han har nu købt en anden og lidt dyrere model med lidt mere af det hele.

Go´ weekend

Per.