validere ok men ...
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-03-07 08:43

nogen maskiner browser står billedet enten meget til højre eller tv hvor det
gerne skulle stå MIDT I

se :
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.jorgenboberg.dk%2F2000.html&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

Det gør det på mine 3 maskiner men jeg har så set på andre maskiner -
specilt maskiner med meget lille skærm er den helt gal ja ja skaden er ikke
større ind billedet står tv eller th - men det er da noget sjusk

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-03-07 09:13

Bo M. Mogensen skrev:

> nogen maskiner browser står billedet enten meget til højre
> eller tv hvor det gerne skulle stå MIDT I

Man kan ikke lave brugbart design ved at lave afstand mellem
billederne med  . De opfører sig da som tekst der flyttes
rundt med for at tilpasses browservinduet.

Prøv at se hvad der sker hvis du ændrer viduesstørrelsen på din
egn browser når du kikker på siden.

> se :
> http://validator.w3.org/ [...]

Det er

   http://www.jorgenboberg.dk/2000.html

vi har brug for, og ikke en validatorside.

Prøv at læse her og de følgende sider om opsætning med CSS:

   http://www.hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp?id=css1

--
Bertel

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-03-07 05:22

Bertel Lund Hansen wrote:

> Man kan ikke lave brugbart design ved at lave afstand mellem
> billederne med  .

ja det ved jeg egentligt godt problemet er at jeg ikke kan kode
men laver det i Nvu efter bedste evne - men indrømmet det er
ikke godt nok

> Prøv at læse her og de følgende sider om opsætning med CSS:
>
> http://www.hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp?id=css1

ok en go ide efter som jeg sider og laver har lavet 600 sider med et billed
på hver
med hmm mellem rum ... der findes ikke et program der automatisk kan rette
en html side ?

Mv.
Bo MM

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-03-07 10:46

On Tue, 6 Mar 2007 08:43:09 +0100, "Bo M. Mogensen"
<usnet1fjærn-mig@gmail.com> wrote:

>nogen maskiner browser står billedet enten meget til højre eller tv hvor det
> [...]
[<url: http://www.jorgenboberg.dk/2000.html>]

Hvis du pakker hvert billede ind i en div og floater dem, så vil du få
et mere forudsigeligt resultat.
Se fx:
<url: http://www.marxisme.dk/test/boberg/2000.html>

Bemærk desuden:
- sæt en "fuld" DOCTYPE, så er der større chancer for, at det bliver
nogenlunde ens i forskellige browsere
- din kode bliver meget mere enkel og overskuelig

Må jeg derudover foreslå, at du laver sigende ALT/TITLE-tekster for
hvert enkelt billede (det havde du sikkert også tænkt dig ...).

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj
ALLE danske tropper HJEM fra Irak, NU

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-03-07 03:15

Jørn Andersen skrev:

> Hvis du pakker hvert billede ind i en div og floater
> dem, så vil du få et mere forudsigeligt resultat.

Bare ikke når det skal udskrives i IE 6, så bliver den
metode højst uforudsigelig.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-03-07 03:39

On Wed, 7 Mar 2007 03:14:31 +0100, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Bare ikke når det skal udskrives i IE 6, så bliver den
>metode højst uforudsigelig.

På den testside, jeg har lavet:
<url: http://www.marxisme.dk/test/boberg/2000.html>
lykkes det nu meget godt:
<url: http://www.marxisme.dk/test/boberg/2000.pdf>

Er det ikke noget med, at det er når der er flere sider, at det går
galt, eller hvis der er andre positionerede elementer på siden?

Jeg synes nemlig også, at jeg er stødt på det før - men nu er ovennævnte
side også *meget* enkel.

Mvh. Jørn

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-03-07 04:15

Jørn Andersen skrev:

> <url: http://www.marxisme.dk/test/boberg/2000.html>

Hos mig er side 1 tom med udskrivning, og side 2
viser kun 11 billeder ud af de 13.

> Er det ikke noget med, at det er når der er flere sider,
> at det går galt, eller hvis der er andre positionerede
> elementer på siden?

Det har ikke noget at gøre med andre posiotionerede
emner, det går også galt på ovenstående.

> Jeg synes nemlig også, at jeg er stødt på det før - men
> nu er ovennævnte side også *meget* enkel.

Ja, emnet har været oppe før, det er derfor jeg lige giver
en melding.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-03-07 05:18

"Allan Vebel" skrev i en meddelelse...

> Bare ikke når det skal udskrives i IE 6, så bliver den
> metode højst uforudsigelig.

Lav en DIV med fast bredde, som omslutter alt indhold) og sæt alt i pt/px.
Så skulle den virke også på udskrift. Du kan risikere at skulle efterlade et
tomrum nederst, hvilket vil betyde, siden ikke er fuldt udnyttet, men bedre
end ingenting.
¨
Dette kræver så, at man udskriver i højden og på A4. Tror ikke på, det vil
være muligt at lade IE indstille sig efter evt. papirstørrelse ved at bruge
relative størrelser eller lade det hele floate efter bredde, der er alt for
meget, som kan gå galt. Og mest alm. udskriftmetode er også opretstående og
på A4. Alternativt hvis det er meget vigtigt, så må man jo lave flere
print.css er.

Jeg har opgivet at bruge mere tid på det på min egen side. Hvordan klarede
du den selv, Allan? Fik du det til at virke på en anden måde?

MVH
Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-03-07 16:44

Rune Jensen skrev:

> Hvordan klarede du den selv, Allan? Fik du det til
> at virke på en anden måde?

Nej, det er tilsyneladende ikke muligt af få det til at
fungere tilfredsstillende med udskrift af floatet <div>,
der vil altid være tomme sider, og altid mangle nogle
af billederne.

Det er samme forhold på Bertels http://obese.dk, og
jeg har endnu ikke mødt en side med float og <div>
hvor udskriften er i orden.

Det ender nok med at jeg igen stabler billederne op
ved siden af hinanden, og så skriver nummeret på
selve billedet

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-03-07 15:15

Rune Jensen skrev:

> Hvordan klarede du den selv, Allan? Fik du det
> til at virke på en anden måde?

Ja, tilbage til det gamle med <a>'er stablet op ved
siden af hinanden, se

http://pejrup.dk/ahkunst/?id=billeder

Floatede <div>'er skaber kun problemer, og det er
som om de har en begrænsning når der er mange af
dem.

Jeg prøvede i aftes at tilføje endnu flere billeder, og
når jeg når til omkring 150 floatede <div>'er, går det
helt galt, så bliver de efterfølgende kastet rundt nederst
på siden, det er komplet umuligt at styre, og
udskrivningen bliver til en meget fjern russisk by

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-03-07 05:26

Jørn Andersen wrote:

> [<url: http://www.jorgenboberg.dk/2000.html>]
>
> Hvis du pakker hvert billede ind i en div og floater dem, så vil du få
> [...]

Hmm ja men Thumbs tager sig nogenlunde ens ud på de browser jeg har set
det er biledet bag thumb den er gal med ...

> Bemærk desuden:
> - sæt en "fuld" DOCTYPE, så er der større chancer for, at det bliver
> nogenlunde ens i forskellige browsere
> - din kode bliver meget mere enkel og overskuelig

hvordan gør man det ?

> Må jeg derudover foreslå, at du laver sigende ALT/TITLE-tekster for
> hvert enkelt billede (det havde du sikkert også tænkt dig ...).

ja det har jeg nu nok Men Øhh er det noget kode man skal lave ? hvis hvordan
?

> Good luck,

Tak :)
BMM