MS Windows
briani 27239
Stort cpu brug?
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 05-03-07 10:35

Hej. Min kontormaskine er en P4 2.4 Ghz med 1 GB ram. I joblisten kan jeg
se, at programmet Screamer Radio bruger over halvdelen af cpu'en. Kan det
virkelig passe/kan jeg gøre noget ved det?

Mvh Claus
www.vocalart.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-03-07 11:27

Den 05-03-07 10.34 skrev Claus Skaarup (Arbejde) følgende:
> Hej. Min kontormaskine er en P4 2.4 Ghz med 1 GB ram. I joblisten kan jeg
> se, at programmet Screamer Radio bruger over halvdelen af cpu'en. Kan det
> virkelig passe/kan jeg gøre noget ved det?

Prøv at tjekke programmets indstillinger => fanebladet Recording 2. Er
der flueben ud for Continous Encoding? I så fald vil programmet konstant
omforme andre formater til mp3, også selvom du ikke optager, og det vil
selvfølgelig tære på computerens kræfter.

Eneste ulempe ved at fjerne fluebenet er, at du ikke kan optage "forud"
- altså at du ikke kan starte optagelsen midt i et nummer og alligevel
få starten med.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 05-03-07 12:28

"Kim Ludvigsen" skrev

> [...]
> omforme andre formater til mp3, også selvom du ikke optager, og det vil
> selvfølgelig tære på computerens kræfter.

Den var ikke slået til, så det var ikke dér problemet lå, men nu har jeg
slået "peak meter" fra og nu bruger den ~33%. Det er da bedre, men jeg
troede ikke at Screamer var så tung ...

Mvh Claus
www.vocalart.dk

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 05-03-07 12:38

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> skrev i en
meddelelse news:45ebfebd$0$14001$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Den var ikke slået til, så det var ikke dér problemet lå, men nu har jeg
> slået "peak meter" fra og nu bruger den ~33%. Det er da bedre, men jeg
> troede ikke at Screamer var så tung ...

AHAAA! Der var flueben i "komprimér". Nu er den slået fra og DET hjalp! 2-4%
cpu brug nu

Mvh Claus
www.vocalart.dk