Anchor i <iframe>
Fra : TV

Dato : 04-03-07 13:17

Hej!

Et lille spørgsmål, som jeg håber en venlig sjæl vil hjælpe mig
med:

Jeg har nogle links liggende i venstre side ved siden af en
<iframe>, som skal linke til forskellige anchors som ligger i
netop denne <iframe>.

Det kan jeg umiddelbart godt få dem til, men problemet er, at de
åbner i et nyt vindue. Jeg kan simpelthen ikke få det til bare at
være <iframe>'en som "scroller" ned til det rigtige sted i
teksten.'

Jeg går ud fra, at det er noget med target, som skal være noget
bestemt, men er ikke sikker, da jeg har prøvet 117 forskellige
ting.

En der kan hjælpe mig?

Nåh ja forresten, så skal det måske lige nævnes at jeg sidder i
GoLive CS.

På forhånd tusind tak for hjælpen ...

TV

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian Joergensen

Dato : 04-03-07 13:35

TV wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> ting.
>
> En der kan hjælpe mig?
>
> Nåh ja forresten, så skal det måske lige nævnes at jeg sidder i

De links som peger på dokumentet som vises i en IFRAME skal
navngives (f.eks. <a href="bottom.html" target="mainframe">) og her
skal denne IFRAME også navngives "mainframe".

<iframe src="bottom.html" name="mainframe" width="600px"
height="400px" scrolling="yes" frameborder="0"></iframe>

Fra : TV

Dato : 04-03-07 15:06

> [...]
>
> <iframe src="bottom.html" name="mainframe" width="600px"
> height="400px" scrolling="yes" frameborder="0"></iframe>

Alle tiders! Det var bare det, der skulle til; nu fungerer det
fuldstændig, som det skal!