Firefox 2 : alt står med kursiv
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 04-03-07 13:54

Hej

Pludselig står alle hjemmesider jeg besøger med Firefox 2 med
kursivskrift.

Hvorfor gør det det?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-03-07 15:32

Den 04-03-07 13.54 skrev mbk112@hotmail.com følgende:

> Pludselig står alle hjemmesider jeg besøger med Firefox 2 med
> kursivskrift.

Tjek dette: Menupunktet Funktioner => Indstillinger => Indhold =>
knappen Avanceret => er der flueben ud for Tillad sider ...?

Hvis der er flueben, så prøv at starte Firefox i fejlsikret tilstand, og
tjek, om det gør en forskel:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-safemode.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at fjerne spyware og undgå at få mere af skidtet ind på

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 04-03-07 17:51

> Tjek dette: Menupunktet Funktioner => Indstillinger => Indhold =>
> knappen Avanceret => er der flueben ud for Tillad sider ...?

Kører engelsk udgave, men går ud fra du der mener "Tools", "Options",
fanebladet "acvance". Her har jeg 4 underfaneblade "General, Network,
Update, Encryption", men ingen "tillad sider"

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-03-07 19:47

Den 04-03-07 17.51 skrev mbk112@hotmail.com følgende:

> Kører engelsk udgave, men går ud fra du der mener "Tools", "Options",
> fanebladet "acvance".

Nej, den tredje ikon i indstillingsvinduet, jeg kan ikke huske, hvad den
hedder på engelsk. Du vil så have en knap, der hedder Advanced i
afsnittet for skrifttyper. I det efterfølgende vindue er der ikke så
meget tvivl, der kun mulighed for at sætte flueben ét sted.

Jeg har dog på fornemmelsen, at du allerede har et flueben der, og at
fejlen derfor ligger et andet sted. Og der kommer Safe Mode (fejlsikret
tilstand) ind i billedet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gule huskesedler på skærmen - med indbygget alarmfunktion.

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 04-03-07 22:34

> Jeg har dog på fornemmelsen, at du allerede har et flueben der, og at
> fejlen derfor ligger et andet sted. Og der kommer Safe Mode (fejlsikret
> tilstand) ind i billedet.

Hvis jeg fjerne fluebenet i "tillad hjemmesider at bruge deres egne
fonte" står alt i kursiv. Hvis jeg afklikker fluebenet, står det hele
fint med den font og størrelse som jeg har valgt.

Har prøvet at køre i safemode med all add-ons slået fra, men det
ændrede ikke på overstående.

mvh
Michael Kristensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-03-07 23:32

Den 04-03-07 22.34 skrev mbk112@hotmail.com følgende:

> Hvis jeg fjerne fluebenet i "tillad hjemmesider at bruge deres egne
> fonte" står alt i kursiv. Hvis jeg afklikker fluebenet, står det hele
> fint med den font og størrelse som jeg har valgt.

Det bør være omvendt (næsten da). Med flueben, bør du have den
skrifttype, hjemmesiden angiver. Hvad sker der, hvis du sætter fluebenet
og går ind på siden i min signatur? Og hvad sker der, hvis du går ind på
samme side efter at have fjernet fluebenet?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 05-03-07 08:28

On Mar 4, 11:32 pm, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
> og går ind på siden i min signatur? Og hvad sker der, hvis du går ind på
> samme side efter at have fjernet fluebenet?

Det er mig, der er uklar nu. Beklager.

1. Med flueben = tillade hjemmesider at bruge deres egne fonte = alt
er med kursiv
2. Uden flueben = Alt står med min valgte font (arial).

Har installeret præcis den samme version Firefox på arbejdet, og der
er ingen problem.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-03-07 11:30

Den 05-03-07 08.27 skrev mbk112@hotmail.com følgende:

> 1. Med flueben = tillade hjemmesider at bruge deres egne fonte = alt
> er med kursiv
> 2. Uden flueben = Alt står med min valgte font (arial).

Prøv at hente en ny udgave af Firefox fra http://mozilla.com.
Afinstaller din nuværende Firefox og installer derefter den nyhentede.
Dine indstillinger, bogmærker mm. berøres ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren med stemmen,