ADSL 3Com Router/w2k--FTP HJÆLP
Fra : noller@freedom.net

Dato : 01-07-01 18:37

Hej gruppe, først skal siges jeg er ikke fobundet med en dansk udbyder.Men
her er et tænkt system opsætning og ud fra det kan jeg forhåbentlig komme
videre hvis en en flink person her kunne opsætte en teoretisk opstilling :

2 stk. w2k computere forbundet med en Ethernet switch, som er forbundet til
en 3com ADSL Remute 812 Router.
Er opsat som :
Computer 1 =
IP Adresse 192.168.0.1
Undermaske 255.255.255.0
Standardgateaway 192.168.0.4

Foretrunkne DNS xxx.xxx.xxx.xxx ( Udleveret af ISP )
Alternativ xxx.xxx.xxx.xxx ( Udleveret af ISP )
======================================
Computer 2 =
IP Adresse 192.168.0.2
Undermaske 255.255.255.0
Standardgateaway 192.168.0.4

Foretrunkne DNS xxx.xxx.xxx.xxx ( Udleveret af ISP )
Alternativ xxx.xxx.xxx.xxx ( Udleveret af ISP )

Mit externe ip er eks 208.208.56.21

Ovenstående fungerede fint intil jeg instalerede en FTP server, har prøvet
med h.h.v. servu. og 6g, kan ikke komme i kontakt med denne ftp server

Så hvis en har mod og tid venligst sig mig hvor jeg behøver at ændre og
hvordan for at få angang til en FTP server fra denne opsætning ?
Hvis der er færre antal computere i netværket end slut i routeren, er der så
nogen gevinst eller anden fordel ved en switch ?

Gerne svar på noller@freedom.net

På forhånd tak

noller

Protect your privacy! - Get Freedom 2.0 at http://www.freedom.net