MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvilken Win version skal jeg bruge til min~
Fra : Thomas H

Dato : 02-03-07 13:39

Hej NG,

Jeg har lige anskaffet mig en ny pc med en AMD's Dual Core Athlon 64 X2
chip. Jeg går så og overvejer hvad jeg skal anskaffe af OS. Så vidt jeg
kan forstå drager XP ikke godt nok nytte af chippens muligheder, men
64bit er mere eller mindre et uland hvis man vil have drivere og
applikationer til at virke? Vista er også en mulighed, men jeg syntes
stadig det er lige tidligt nok - vil jo gerne have nogle af
børnesygdommene luset ud... og så ved jeg ikke hvordan vista udnytter
dual core teknologi.

Maskinen ser ud som følger:
AMD's Dual Core Athlon 64 X2
Biostar nForce4 AM2-l motherboard DualCore Support
2 GB DDR2-667 PC5400 RAM DualChannel
2 x Maxtor 320GB harddisk S-ATAII 3Gb/s Fluid

Gode forslag? Erfaringer med forskellige setups?

På forhånd tak!

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-03-07 13:48

On Fri, 02 Mar 2007 13:38:38 +0100, Thomas H
<retardmonkeyFJERN@gmail.com> wrote:

>Jeg har lige anskaffet mig en ny pc med en AMD's Dual Core Athlon 64 X2
>chip. Jeg går så og overvejer hvad jeg skal anskaffe af OS.

...cut

>Maskinen ser ud som følger:
>AMD's Dual Core Athlon 64 X2
>Biostar nForce4 AM2-l motherboard DualCore Support
>2 GB DDR2-667 PC5400 RAM DualChannel
>2 x Maxtor 320GB harddisk S-ATAII 3Gb/s Fluid

Dejlig maskine...

>Gode forslag? Erfaringer med forskellige setups?

Jeg ville nok starte med en standard 32-bit XP-Pro...

Viste ville jeg vente med, til den den første service pack kommer. Om
det så skal være 32 eller 64 bit, det må vi se til den tid....

<mlr>

Fra : Ricko.

Dato : 02-03-07 14:16

> Jeg ville nok starte med en standard 32-bit XP-Pro...
>
> Viste ville jeg vente med, til den den første service pack kommer. Om
> det så skal være 32 eller 64 bit, det må vi se til den tid....

100% enig, så er du over alle børnesygdomme i et hug ,og kan side og hygge
dig med det, i stedet for at få en masse bøvl.

Fra : Kim S

Dato : 02-03-07 14:29

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i meddelelsen

> 100% enig, så er du over alle børnesygdomme i et hug ,og kan side og hygge
> dig med det, i stedet for at få en masse bøvl.

Vissa-vasse... Vista 64-bit kører glimrende, uden de store problemer.
Og jeg har ikke haft problemer med af finde passende drivere.

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 09:03

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i meddelelsen

> Vissa-vasse... Vista 64-bit kører glimrende, uden de store problemer.
> Og jeg har ikke haft problemer med af finde passende drivere.

Glædeligt at se, de problemer man har hørt, er i det mest benyttede
32-bit univers..

Fra : jama

Dato : 02-03-07 18:18

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> 100% enig, så er du over alle børnesygdomme i et hug ,og kan side og hygge
> dig med det, i stedet for at få en masse bøvl.

Det er så sandt, som det er sagt.
Mvh.Jama

Fra : hcma

Dato : 02-03-07 14:44

"Thomas H" <retardmonkeyFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2 GB DDR2-667 PC5400 RAM DualChannel
> 2 x Maxtor 320GB harddisk S-ATAII 3Gb/s Fluid
>
> Gode forslag? Erfaringer med forskellige setups?

Jeg ville ikke være nervøs for at anskaffe Vista; og ville så nok installere
32 bits-versionen.
Hvis du køber en normal retail Vista, får du både medleveret 32 + 64 bits.
hvis du derimod vælger en OEM-udgave, får du kun leveret den udgave du har
bestemt dig for.
Det er nok tegnedrengen som bestemmer.
m v h
hcma/-

Fra : Hans

Dato : 02-03-07 15:01

"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> hvis du derimod vælger en OEM-udgave, får du kun leveret den udgave du har

Dette udsagn "Hvis du køber en normal retail Vista, får du både medleveret
32 + 64 bits." kræver vist lidt nærmere forklaring/dokumentation.

Fra : Thomas H

Dato : 02-03-07 16:21

Tak for de gode kommentarer! Jeg tror det må blive en dual boot med xp
32 bit og vista retail version... så ser vi hvad der smager mig bedst.
Vi har nogle vista-versioner liggende på arbejdet fra diverse Action
Packs som måske skal implementeres - så kan jeg jo testkøre dem
herhjemme :)

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 09:06

> [...]

> 2 GB DDR2-667 PC5400 RAM DualChannel
> 2 x Maxtor 320GB harddisk S-ATAII 3Gb/s Fluid
>
> Gode forslag? Erfaringer med forskellige setups?

Hvilket grafikkort skal i ?
Gå efter directX 10 modeller, vi vil
se meget fede og naturtro spil i nærmeste
fremtid når de langsomt dukker op.
Tjek ud de forsk. demo rundt omkring på nettet.
DirectX10 standarden er imho een af de vigtigste
og i debatterne, mest oversete feature.

Fra : Thomas H

Dato : 03-03-07 09:40

> Hvilket grafikkort skal i ?
Nvidia GeForce FX7600GS 512MB PCI-E

Lidt research viser at den er en direcxt 9 model... det går nok til midt
behov (spiller aldrig FPS o.l.) men det kan da være en opgradering
bliver nødvendig i den nærmeste fremtid - skal i hvert fald være
opmærksom på at version 10 er bedre - tak!

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-03-07 10:00

On Sat, 3 Mar 2007 09:06:21 +0100, "Egue" <-> wrote:

>Gå efter directX 10 modeller, vi vil
>se meget fede og naturtro spil i nærmeste
>fremtid når de langsomt dukker op.

Er der DirectX 10 grafikkort på markedet ???

Jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde nogle....

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 10:13

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> Er der DirectX 10 grafikkort på markedet ???
>
> Jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde nogle....

De er der, omend mængden er begrænset.
Ser man ofte med nye GPU mv.
Men det blir' cool...10' aflaster CPU
da flere ting beregnes af GPU'en istedet.

http://windowsvistablog.com/blogs/windowsvista/articles/447226.aspx