Langsom opstart - netkort??
Fra : KNL DtP

Dato : 01-07-01 14:17

Hejsa!

Jeg har et lille problem med min computer: den er meget langsom til at
starte op.... Total : knap 4 min !!

AMD Duron 600@800 Mhz
Asus A7V bundkort - bios updateret til 1005b
256 mb PC-133
Netkort
SCSI-kort til filmscanner
ect.

OS: Win 98 DK2

ADSL fra CC - kører over router - henter automatisk ip (i mit tilfælde
10.0.0.3 og 255.255.255.0)

Svinet starter op som normalt, tæller ram og viser kassen med hardware
konfiguration osv. Så skifter billedet til win-98-logo, som kører lidt i
bunden. Skifter så over til et dos-ligende billede igen - for at blive der i
cirka 2 min. Den foretager ikke noget overhovedet - står bare og blinker med
makøren...... så, efter de 2 min, brummer harddisken lige og min brænder
(Plextor 8432-IDE) blinker og pling - skærmen skifter opløsning og windows
er klar til brug.

Jeg har prøvet at opgradere min bios - men det hjalp ikke. Jeg har hørt
noget om, at det kan være mit netkort der skal tildeles en IRQ-adresse ?!?
Måske det kan være mit SCSI-kort - når scanneren er tændt begynder den at
varme op i "den døde periode" - nogen forklaring?

Nogen forslag til hvorledes jeg får en hurtig opstart???? Løsninger
modtages med kyshånd

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 02-07-01 04:41

"KNL DtP" <kristian|NOSPAM|@24h-le-mans.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!

[KLIP - maskin- og problembeskrivelse]

Efter mind bedste overbevisning er det kombinationen af et netkort og Win 98
der gør forskellen. Prøv evt. at pille netkortet ud så skal du se en
forskel. Jeg har forgæves søgt efter svaret på hvad præcis det er der sker,
men har ikke kunne finde det. Og jeg har endda spurgt alle de rigtige steder

Ole Gaarde Kristensen
En adresse hos Hotmail for at undgå SPAM
gør det ikke mindre seriøst bare mere praktisk

Fra : Michael Michelsen

Dato : 02-07-01 19:29

Har du opdateret win98 med de nyeste releases?
http://windowsupdate.microsoft.com/
Det hjalp gevaldigt på min.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 03-07-01 23:50

"Michael Michelsen" <micjan@image.dk> skrev i en meddelelse
> Har du opdateret win98 med de nyeste releases?
> http://windowsupdate.microsoft.com/
> Det hjalp gevaldigt på min.

Nej det har jeg ikke prøvet. Umiddelbart et jeg imod patches til OS'er fordi
det plejer at gøre det hele ustabilt, men siden du har gode erfaringer med
det vil jeg kigge på det med det samme.

Fra : Per Bech Jensen

Dato : 04-07-01 20:14

Det kunne godt lyde som om din putter står og venter på svar fra en
DHCP-server. Hvis du har angivet under [ egenskaber for Andre computere ->
TCP/IP -> Adresse ] at den skal hente automatisk, så venter den på svar fra
en DHCP-server indtil en vis timeout-tid.

Hvis du istedet angivet en IP-adresse som f.eks. 192.168.0.1 og med f.eks.
en netmaske på 255.255.255.0, så undgår du dette lille irreterende problem.

Mvh
/Per